Mitenkähän on ?

Anonyymi

Tutkikaapa Karstula Areenan kalenteria joutessanne. Huhtikuun loppupuolella asti päivisin vakiokäyttäjä on kiekkolukio. Eskari ja peruskoulu ei juurikaan ole varanneet vuoroja. Lapsen opettaja kertoo, ettei ole kuin pari kolme vuoroa tulossa luokkaa kohti. Muuhun ei kuulemma ole varaa. Mistähän kunta maksaa vuosittain kymmeniä tuhansia, jos koululaiset eivät voi luistella tällaisena talvena ? Eläkeläisvuoroilla on muutama käyttäjä. Aika kalliiksi tulee.
Mitenkähän on, meneekö niinkuin alunperin suunniteltiin jäähallia tehtäessä ?

17

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo on pientä jos puuhamiehille sattui muutaman miljoonan pilkkuvirhe, eivät muistaneet tarkistaa kalkulaattorin paristoja ennen laskelmien tekoa.
      Haitanneeko tuo mitään kun veronmaksajat sen maksaa.

• Anonyymi

Täältä kunnan taholta on pakko selventää: Areena ei ole vuoroja karsinut. Kunta pyrkii säästämään ja on ohjeistanut eri hallintokunnat jääajan käytössä. Uusia varauksia tehdään kevätkaudelle kuitenkin sopimuksemme puitteissa päivittäin. Eläkeläisten vuorot tarjoaa Areena kuntalaisille maksutta. Areena on hoitanut velvoitteensa asiallisesti. Esim. Areena on maksanut kunnalle kiinteistöveroa tammikuussa 16 000 euroa. Edelliskaudelta Areena antoi kunnalle ylimääräisiä vuoroja maksutta noin 10 000 euron arvosta. Yhteistyömme toimii hyvin.

• Anonyymi

Olikohan tuo ylläoleva kommentti kunnan vai Areenan puolelta. Tyyli viittaa jälkimmäiseen. On hyvä, että kiinteistöverot on maksettu, niin kaikkien muidenkin kiinteistön omistajien pitää tehdä. Jos kiinteistön omistaja on niin hyvässä asemassa, että saa kunnalta vuokratuloja reilun satatonnia vuodessa, niin mikäs siinä. Se on paremmin kuin monilla muilla. Oikein hyvin kun asiat on järjestetty, niin vuokralainen on itse rakentanut ja kustantanut vuokraamansa tilatkin. Tämän ketjun aloittaja kertoo, etteivät lapset pääse luistelemaan kuin pari kolme kertaa talven aikana. Kunnan taholta asioita selventävä kirjoittaja kertoo, ettei Areena ole vuoroja karsinut, ei varmaan olekaan, mutta Areenan hintapolitiikka on tainnut karsia. Kunnan maksama vuosittainen 50000 euroa ja luokkatilavuokra (7000 euroa/kk ?) ei riitä koululaisten luisteluvuoroihin. Kirjoittajan mukaan uusia varauksia tulee päivittäin. Lienee mukana hiljaisiakin päiviä, kun katsoo Areenan kalenteria tälle keväälle: Kiekkolukio luistelee 48 kertaa, lukio 6 kertaa, eskari pari kertaa ja koko peruskoulu 13 kertaa. Ei mene ihan oppilasmäärien suhteessa, ei sinne päinkään. Onneksi on pakkasta, ulkojäät kunnossa ja lapset pääsevät luistelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olikohan tuo ylläoleva kommentti kunnan vai Areenan puolelta. Tyyli viittaa jälkimmäiseen. On hyvä, että kiinteistöverot on maksettu, niin kaikkien muidenkin kiinteistön omistajien pitää tehdä. Jos kiinteistön omistaja on niin hyvässä asemassa, että saa kunnalta vuokratuloja reilun satatonnia vuodessa, niin mikäs siinä. Se on paremmin kuin monilla muilla. Oikein hyvin kun asiat on järjestetty, niin vuokralainen on itse rakentanut ja kustantanut vuokraamansa tilatkin. Tämän ketjun aloittaja kertoo, etteivät lapset pääse luistelemaan kuin pari kolme kertaa talven aikana. Kunnan taholta asioita selventävä kirjoittaja kertoo, ettei Areena ole vuoroja karsinut, ei varmaan olekaan, mutta Areenan hintapolitiikka on tainnut karsia. Kunnan maksama vuosittainen 50000 euroa ja luokkatilavuokra (7000 euroa/kk ?) ei riitä koululaisten luisteluvuoroihin. Kirjoittajan mukaan uusia varauksia tulee päivittäin. Lienee mukana hiljaisiakin päiviä, kun katsoo Areenan kalenteria tälle keväälle: Kiekkolukio luistelee 48 kertaa, lukio 6 kertaa, eskari pari kertaa ja koko peruskoulu 13 kertaa. Ei mene ihan oppilasmäärien suhteessa, ei sinne päinkään. Onneksi on pakkasta, ulkojäät kunnossa ja lapset pääsevät luistelemaan.

Veikkaan Areenaa.. Ne ottais kyllä kävijöitä.. Mites melutaso niihin Areenassa oleviin luokkiin jos jäähallissa luistellaan ja pelataan kouluaikana? Taitaa olla melkoinen melu luokissa..

• Anonyymi

Kerroppa samalla kaikki koukerot kunnan ja Areenan välillä koko Areenan historian ajalta. Paljonko veronmaksajat ovat saamapuolella.

• Anonyymi

Paljonko kunta maksaa luokkahuoneista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko kunta maksaa luokkahuoneista?

Olisko jotain 7000Eeroa kk tai sinnepäin?

• Anonyymi

Kirjoituksesta saa vaikutelman, että joku kunnan virkamiehistä kirjoittaa kunnan ja yrityksen välisestä liiketoimintasuhteesta. Lörpötteleekö ko virkamies myös muiden yritysten asioista julkisesti? Eikö tällaiset asiat ole olleet juuri palomuurin takana aiemmin? Avautuiko viestintä nyt, ja saammeko tietää kysyttäessä lisää tarkempia tietoja?

• Anonyymi

Uusi julkisuuslaki.. vaan kysyppä kunnasta suoraan kun jottai eppäilet...

• Anonyymi

Oisko niin, että jollakin on löyhä suu? Kunnat kun yhdistetään niin porukka vähenee ja salat alkaa lentää.. Avoimuus valmistelussa ja informointi asioista voisi auttaa ettei tarvi lehdestä kaikkea lukea..

• Anonyymi

Tuskin Karstulan asiat ovat Areenan takia tällaisessa jamassa, eiköhän syylliset löydy aivan muualta.

• Anonyymi

Sieltähännäyttää porukka häviävän kuin p... u Saharaan. Kohta taitaa olla töissä enää henkilöstönainen ja kunnanjohtaja.. Halvaks tulee..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sieltähännäyttää porukka häviävän kuin p... u Saharaan. Kohta taitaa olla töissä enää henkilöstönainen ja kunnanjohtaja.. Halvaks tulee..

On eletty kuin euroopanomistajat ja nyt kuulema säästellään satasia.

• Anonyymi

Kiistatta on osasyyllinen.

• Anonyymi

Kallis laatikko Karstulan veronmaksajille!

• Anonyymi

Vieläkö ne aikoo sen koulun rakentaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieläkö ne aikoo sen koulun rakentaa?

Koulu tulee, mutta millainen ja minne?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe