Tutkikaapa Karstula Areenan kalenteria joutessanne. Huhtikuun loppupuolella asti päivisin vakiokäyttäjä on kiekkolukio. Eskari ja peruskoulu ei juurikaan ole varanneet vuoroja. Lapsen opettaja kertoo, ettei ole kuin pari kolme vuoroa tulossa luokkaa kohti. Muuhun ei kuulemma ole varaa. Mistähän kunta maksaa vuosittain kymmeniä tuhansia, jos koululaiset eivät voi luistella tällaisena talvena ? Eläkeläisvuoroilla on muutama käyttäjä. Aika kalliiksi tulee.
Mitenkähän on, meneekö niinkuin alunperin suunniteltiin jäähallia tehtäessä ?
Mitenkähän on ?
17
162
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on pientä jos puuhamiehille sattui muutaman miljoonan pilkkuvirhe, eivät muistaneet tarkistaa kalkulaattorin paristoja ennen laskelmien tekoa.
Haitanneeko tuo mitään kun veronmaksajat sen maksaa. - Anonyymi
Täältä kunnan taholta on pakko selventää: Areena ei ole vuoroja karsinut. Kunta pyrkii säästämään ja on ohjeistanut eri hallintokunnat jääajan käytössä. Uusia varauksia tehdään kevätkaudelle kuitenkin sopimuksemme puitteissa päivittäin. Eläkeläisten vuorot tarjoaa Areena kuntalaisille maksutta. Areena on hoitanut velvoitteensa asiallisesti. Esim. Areena on maksanut kunnalle kiinteistöveroa tammikuussa 16 000 euroa. Edelliskaudelta Areena antoi kunnalle ylimääräisiä vuoroja maksutta noin 10 000 euron arvosta. Yhteistyömme toimii hyvin.
- Anonyymi
Olikohan tuo ylläoleva kommentti kunnan vai Areenan puolelta. Tyyli viittaa jälkimmäiseen. On hyvä, että kiinteistöverot on maksettu, niin kaikkien muidenkin kiinteistön omistajien pitää tehdä. Jos kiinteistön omistaja on niin hyvässä asemassa, että saa kunnalta vuokratuloja reilun satatonnia vuodessa, niin mikäs siinä. Se on paremmin kuin monilla muilla. Oikein hyvin kun asiat on järjestetty, niin vuokralainen on itse rakentanut ja kustantanut vuokraamansa tilatkin. Tämän ketjun aloittaja kertoo, etteivät lapset pääse luistelemaan kuin pari kolme kertaa talven aikana. Kunnan taholta asioita selventävä kirjoittaja kertoo, ettei Areena ole vuoroja karsinut, ei varmaan olekaan, mutta Areenan hintapolitiikka on tainnut karsia. Kunnan maksama vuosittainen 50000 euroa ja luokkatilavuokra (7000 euroa/kk ?) ei riitä koululaisten luisteluvuoroihin. Kirjoittajan mukaan uusia varauksia tulee päivittäin. Lienee mukana hiljaisiakin päiviä, kun katsoo Areenan kalenteria tälle keväälle: Kiekkolukio luistelee 48 kertaa, lukio 6 kertaa, eskari pari kertaa ja koko peruskoulu 13 kertaa. Ei mene ihan oppilasmäärien suhteessa, ei sinne päinkään. Onneksi on pakkasta, ulkojäät kunnossa ja lapset pääsevät luistelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikohan tuo ylläoleva kommentti kunnan vai Areenan puolelta. Tyyli viittaa jälkimmäiseen. On hyvä, että kiinteistöverot on maksettu, niin kaikkien muidenkin kiinteistön omistajien pitää tehdä. Jos kiinteistön omistaja on niin hyvässä asemassa, että saa kunnalta vuokratuloja reilun satatonnia vuodessa, niin mikäs siinä. Se on paremmin kuin monilla muilla. Oikein hyvin kun asiat on järjestetty, niin vuokralainen on itse rakentanut ja kustantanut vuokraamansa tilatkin. Tämän ketjun aloittaja kertoo, etteivät lapset pääse luistelemaan kuin pari kolme kertaa talven aikana. Kunnan taholta asioita selventävä kirjoittaja kertoo, ettei Areena ole vuoroja karsinut, ei varmaan olekaan, mutta Areenan hintapolitiikka on tainnut karsia. Kunnan maksama vuosittainen 50000 euroa ja luokkatilavuokra (7000 euroa/kk ?) ei riitä koululaisten luisteluvuoroihin. Kirjoittajan mukaan uusia varauksia tulee päivittäin. Lienee mukana hiljaisiakin päiviä, kun katsoo Areenan kalenteria tälle keväälle: Kiekkolukio luistelee 48 kertaa, lukio 6 kertaa, eskari pari kertaa ja koko peruskoulu 13 kertaa. Ei mene ihan oppilasmäärien suhteessa, ei sinne päinkään. Onneksi on pakkasta, ulkojäät kunnossa ja lapset pääsevät luistelemaan.
Veikkaan Areenaa.. Ne ottais kyllä kävijöitä.. Mites melutaso niihin Areenassa oleviin luokkiin jos jäähallissa luistellaan ja pelataan kouluaikana? Taitaa olla melkoinen melu luokissa..
- Anonyymi
Kerroppa samalla kaikki koukerot kunnan ja Areenan välillä koko Areenan historian ajalta. Paljonko veronmaksajat ovat saamapuolella.
- Anonyymi
Paljonko kunta maksaa luokkahuoneista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko kunta maksaa luokkahuoneista?
Olisko jotain 7000Eeroa kk tai sinnepäin?
- Anonyymi
Kirjoituksesta saa vaikutelman, että joku kunnan virkamiehistä kirjoittaa kunnan ja yrityksen välisestä liiketoimintasuhteesta. Lörpötteleekö ko virkamies myös muiden yritysten asioista julkisesti? Eikö tällaiset asiat ole olleet juuri palomuurin takana aiemmin? Avautuiko viestintä nyt, ja saammeko tietää kysyttäessä lisää tarkempia tietoja?
- Anonyymi
Uusi julkisuuslaki.. vaan kysyppä kunnasta suoraan kun jottai eppäilet...
- Anonyymi
Oisko niin, että jollakin on löyhä suu? Kunnat kun yhdistetään niin porukka vähenee ja salat alkaa lentää.. Avoimuus valmistelussa ja informointi asioista voisi auttaa ettei tarvi lehdestä kaikkea lukea..
- Anonyymi
Tuskin Karstulan asiat ovat Areenan takia tällaisessa jamassa, eiköhän syylliset löydy aivan muualta.
- Anonyymi
Sieltähännäyttää porukka häviävän kuin p... u Saharaan. Kohta taitaa olla töissä enää henkilöstönainen ja kunnanjohtaja.. Halvaks tulee..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltähännäyttää porukka häviävän kuin p... u Saharaan. Kohta taitaa olla töissä enää henkilöstönainen ja kunnanjohtaja.. Halvaks tulee..
On eletty kuin euroopanomistajat ja nyt kuulema säästellään satasia.
- Anonyymi
Kiistatta on osasyyllinen.
- Anonyymi
Kallis laatikko Karstulan veronmaksajille!
- Anonyymi
Vieläkö ne aikoo sen koulun rakentaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläkö ne aikoo sen koulun rakentaa?
Koulu tulee, mutta millainen ja minne?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483