Mitenkähän on ?

Anonyymi

Tutkikaapa Karstula Areenan kalenteria joutessanne. Huhtikuun loppupuolella asti päivisin vakiokäyttäjä on kiekkolukio. Eskari ja peruskoulu ei juurikaan ole varanneet vuoroja. Lapsen opettaja kertoo, ettei ole kuin pari kolme vuoroa tulossa luokkaa kohti. Muuhun ei kuulemma ole varaa. Mistähän kunta maksaa vuosittain kymmeniä tuhansia, jos koululaiset eivät voi luistella tällaisena talvena ? Eläkeläisvuoroilla on muutama käyttäjä. Aika kalliiksi tulee.
Mitenkähän on, meneekö niinkuin alunperin suunniteltiin jäähallia tehtäessä ?

17

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on pientä jos puuhamiehille sattui muutaman miljoonan pilkkuvirhe, eivät muistaneet tarkistaa kalkulaattorin paristoja ennen laskelmien tekoa.
      Haitanneeko tuo mitään kun veronmaksajat sen maksaa.

    • Anonyymi

      Täältä kunnan taholta on pakko selventää: Areena ei ole vuoroja karsinut. Kunta pyrkii säästämään ja on ohjeistanut eri hallintokunnat jääajan käytössä. Uusia varauksia tehdään kevätkaudelle kuitenkin sopimuksemme puitteissa päivittäin. Eläkeläisten vuorot tarjoaa Areena kuntalaisille maksutta. Areena on hoitanut velvoitteensa asiallisesti. Esim. Areena on maksanut kunnalle kiinteistöveroa tammikuussa 16 000 euroa. Edelliskaudelta Areena antoi kunnalle ylimääräisiä vuoroja maksutta noin 10 000 euron arvosta. Yhteistyömme toimii hyvin.

      • Anonyymi

        Olikohan tuo ylläoleva kommentti kunnan vai Areenan puolelta. Tyyli viittaa jälkimmäiseen. On hyvä, että kiinteistöverot on maksettu, niin kaikkien muidenkin kiinteistön omistajien pitää tehdä. Jos kiinteistön omistaja on niin hyvässä asemassa, että saa kunnalta vuokratuloja reilun satatonnia vuodessa, niin mikäs siinä. Se on paremmin kuin monilla muilla. Oikein hyvin kun asiat on järjestetty, niin vuokralainen on itse rakentanut ja kustantanut vuokraamansa tilatkin. Tämän ketjun aloittaja kertoo, etteivät lapset pääse luistelemaan kuin pari kolme kertaa talven aikana. Kunnan taholta asioita selventävä kirjoittaja kertoo, ettei Areena ole vuoroja karsinut, ei varmaan olekaan, mutta Areenan hintapolitiikka on tainnut karsia. Kunnan maksama vuosittainen 50000 euroa ja luokkatilavuokra (7000 euroa/kk ?) ei riitä koululaisten luisteluvuoroihin. Kirjoittajan mukaan uusia varauksia tulee päivittäin. Lienee mukana hiljaisiakin päiviä, kun katsoo Areenan kalenteria tälle keväälle: Kiekkolukio luistelee 48 kertaa, lukio 6 kertaa, eskari pari kertaa ja koko peruskoulu 13 kertaa. Ei mene ihan oppilasmäärien suhteessa, ei sinne päinkään. Onneksi on pakkasta, ulkojäät kunnossa ja lapset pääsevät luistelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan tuo ylläoleva kommentti kunnan vai Areenan puolelta. Tyyli viittaa jälkimmäiseen. On hyvä, että kiinteistöverot on maksettu, niin kaikkien muidenkin kiinteistön omistajien pitää tehdä. Jos kiinteistön omistaja on niin hyvässä asemassa, että saa kunnalta vuokratuloja reilun satatonnia vuodessa, niin mikäs siinä. Se on paremmin kuin monilla muilla. Oikein hyvin kun asiat on järjestetty, niin vuokralainen on itse rakentanut ja kustantanut vuokraamansa tilatkin. Tämän ketjun aloittaja kertoo, etteivät lapset pääse luistelemaan kuin pari kolme kertaa talven aikana. Kunnan taholta asioita selventävä kirjoittaja kertoo, ettei Areena ole vuoroja karsinut, ei varmaan olekaan, mutta Areenan hintapolitiikka on tainnut karsia. Kunnan maksama vuosittainen 50000 euroa ja luokkatilavuokra (7000 euroa/kk ?) ei riitä koululaisten luisteluvuoroihin. Kirjoittajan mukaan uusia varauksia tulee päivittäin. Lienee mukana hiljaisiakin päiviä, kun katsoo Areenan kalenteria tälle keväälle: Kiekkolukio luistelee 48 kertaa, lukio 6 kertaa, eskari pari kertaa ja koko peruskoulu 13 kertaa. Ei mene ihan oppilasmäärien suhteessa, ei sinne päinkään. Onneksi on pakkasta, ulkojäät kunnossa ja lapset pääsevät luistelemaan.

        Veikkaan Areenaa.. Ne ottais kyllä kävijöitä.. Mites melutaso niihin Areenassa oleviin luokkiin jos jäähallissa luistellaan ja pelataan kouluaikana? Taitaa olla melkoinen melu luokissa..


    • Anonyymi

      Kerroppa samalla kaikki koukerot kunnan ja Areenan välillä koko Areenan historian ajalta. Paljonko veronmaksajat ovat saamapuolella.

      • Anonyymi

        Paljonko kunta maksaa luokkahuoneista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko kunta maksaa luokkahuoneista?

        Olisko jotain 7000Eeroa kk tai sinnepäin?


    • Anonyymi

      Kirjoituksesta saa vaikutelman, että joku kunnan virkamiehistä kirjoittaa kunnan ja yrityksen välisestä liiketoimintasuhteesta. Lörpötteleekö ko virkamies myös muiden yritysten asioista julkisesti? Eikö tällaiset asiat ole olleet juuri palomuurin takana aiemmin? Avautuiko viestintä nyt, ja saammeko tietää kysyttäessä lisää tarkempia tietoja?

      • Anonyymi

        Uusi julkisuuslaki.. vaan kysyppä kunnasta suoraan kun jottai eppäilet...


      • Anonyymi

        Oisko niin, että jollakin on löyhä suu? Kunnat kun yhdistetään niin porukka vähenee ja salat alkaa lentää.. Avoimuus valmistelussa ja informointi asioista voisi auttaa ettei tarvi lehdestä kaikkea lukea..


    • Anonyymi

      Tuskin Karstulan asiat ovat Areenan takia tällaisessa jamassa, eiköhän syylliset löydy aivan muualta.

      • Anonyymi

        Sieltähännäyttää porukka häviävän kuin p... u Saharaan. Kohta taitaa olla töissä enää henkilöstönainen ja kunnanjohtaja.. Halvaks tulee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltähännäyttää porukka häviävän kuin p... u Saharaan. Kohta taitaa olla töissä enää henkilöstönainen ja kunnanjohtaja.. Halvaks tulee..

        On eletty kuin euroopanomistajat ja nyt kuulema säästellään satasia.


    • Anonyymi

      Kiistatta on osasyyllinen.

    • Anonyymi

      Kallis laatikko Karstulan veronmaksajille!

      • Anonyymi

        Vieläkö ne aikoo sen koulun rakentaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö ne aikoo sen koulun rakentaa?

        Koulu tulee, mutta millainen ja minne?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe