1.mitä konfirmaatiossa tehdään?
2.löytyykö alboja isoista koista pieniin kokoihin?
3.mitä kannattaa pyytää lahjaksi?
Riparijuttui
5
384
Vastaukset
- Anonyymi
Konfirmaatiossa tunnustutetaan julkisesti, yleisön edessä, jumala usko. Tämän jälkeen papit paukuttelee henkseleitään, onnistuneesta aivopesuleiristä.
Lahjojen takia ei kannata mennä ripariin, aivopestäväksi. Moi!
Hyviä kysymyksiä! Konfirmaatio on messu, eli ehtoollisjumalanpalvelus ja eroaa perussunnuntain messusta vain pienin osin. Konfirmoitavat ovat pukeutuneet alboihin ja tulevat yhdessä papin saarnan jälkeen eteen, lausuvat uskontunnustuksen yhteen ääneen muun seurakunnan kanssa ja vastaavat papin kysymykseen "tahdon". Pappi kysyy siis, tahdotko osoittaa uskoa elämässäsi. Tämän jälkeen konfirmoidut siunataan ja yleensä kummi tai muu läheinen ihminen on mukana siunaamassa. Mitään ei siis tarvitse tehdä yksin ja konfirmaatiota yleensä harjoitellaan ja suunnitellaan yhdessä etukäteen. Esimerkiksi täältä löytyy lisätietoja konfirmaatiosta: https://selko.evl.fi/perhejuhlat/konfirmaatio/
Alboja löytyy todella monessa koossa ja eri pituisina, kaikille löytyy varmasti sopiva koko. Isoset ja työntekijät auttavat löytämään sopivan koon eikä siitä tarvitse etukäteen murehtia. Jos asia mietityttää, voi rippipapilta kysyä asiasta etukäteen ja vaikka sovittaa albaa esimerkiksi konfirmaatioharjoituksen yhteydessä.
Lahjatoiveitakin on ihan hyvä miettiä etukäteen. Usein tapana on toivoa rippiristi muistoksi juhlasta, kummilta tai vanhemmilta. Konfirmaation jälkeinen rippijuhla on nuorten ensimmäinen iso oma juhla ja lahjatkin kuuluvat siis asiaan.
Tsemppiä riparipohdintoihin!
t. Reetta Joensuun NettiSaappaasta- Anonyymi
""Konfirmaatio on messu, eli ehtoollisjumalanpalvelus""
- Palvotaan olematonta mielikuvitus oliota.
Ripariin 21v ikäraja
- Anonyymi
Corona = confirmation cancelled
- Anonyymi
1. Konfirmaatiossa julistetaan julkisesti, yleisön edessä uskovansa jumalaan. Riparin aivopesun jälkeen, tämä on mahdollista. Jotkut voi päästä ajan myötä, eroon tälläisistä harha ajatuksista ja voi jopa erota kirkosta. Osa jää koukkuun ja maksaa kiltisti kirkon jäsenmaksunsa, kirkollisveronsa. Tämä on noin 500€/Vuodessa.
Eli 500€/vuodessa siitä kun kävi riparin.
2. -
3. Kannattaa pyytää sen verran, että kattaa kirkollisverot koko loppuelämän ajaksi.
Pitää muistaa että eläkeläisetkin joutuu maksamaan pienistä eläkkeistään kirkollisveron.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm92835Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh169832- 65775
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114593- 47570
- 18538