Onko äänikirja sama?

Anonyymi

Onko sillä väliä lukeeko itse vai kuunteleeko äänikirjoja? Äänikirjoja menee kuukaudessa useampi, riippuen tilanteesta yhdestä viiteen, mutta ihan lukemalla luetut on harvassa. Viime vuonna luin yhden ja sitä edeltävinä vuosina en vuosiin ainuttakaan. Mutta luen kyllä. Luen netissä jatkuvasti artikkeleita historiasta, murhaajista ja tieteestä.

Kun minulle sanottiin että äänikirja ei kasvata älyä eikä älykäs ihminen voisi kuunnella mitään valmiiksi luettua.

7

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitänee paikkansa. Äänikirjoja kuuntelevat ovat pinnallisia.
      Sitäpaitsi oma elämä kapenee, kun luontolenkilläkin ovat napit korvissa.

      • Anonyymi

        "äänikirjoja kuuntelevat ovat pinnallisia", on sitä kaiken sanojaa , tietämätöntä tallaajaa! Kuka nyt luontoretkellä kuuntelee äänikirjoja, eiköhän se ole enemmänkin musiikkia, mitä ulkoillessa kuunnellaan. Toisekseen olen kirjojen suurkuluttaja, luen paljon, mutta kuuntelen myös äänikirjoja. Saan helposti migreenin , joten äänikirjat ovat siinäkin mielessä hyvä keksintö. Äänikirjoja kuunnellessa voit rentoutua, esim auttaa nukahtamaan ja voi kuunnella myöskin yöllä, ei tarvitse sytyttää valoja. Tosi hyvä keksintö, suosittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "äänikirjoja kuuntelevat ovat pinnallisia", on sitä kaiken sanojaa , tietämätöntä tallaajaa! Kuka nyt luontoretkellä kuuntelee äänikirjoja, eiköhän se ole enemmänkin musiikkia, mitä ulkoillessa kuunnellaan. Toisekseen olen kirjojen suurkuluttaja, luen paljon, mutta kuuntelen myös äänikirjoja. Saan helposti migreenin , joten äänikirjat ovat siinäkin mielessä hyvä keksintö. Äänikirjoja kuunnellessa voit rentoutua, esim auttaa nukahtamaan ja voi kuunnella myöskin yöllä, ei tarvitse sytyttää valoja. Tosi hyvä keksintö, suosittelen.

        Kuuntelen myös paljon äänikirjoja. Pitkillä matkoilla luurit korvassa, hyvää ajankäyttöä.

        Käytännössä olen unohtanut paperiset. Luen jonkun verran ekirjoja, vaatii lukulaitteen, jotta lukeminen rentoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "äänikirjoja kuuntelevat ovat pinnallisia", on sitä kaiken sanojaa , tietämätöntä tallaajaa! Kuka nyt luontoretkellä kuuntelee äänikirjoja, eiköhän se ole enemmänkin musiikkia, mitä ulkoillessa kuunnellaan. Toisekseen olen kirjojen suurkuluttaja, luen paljon, mutta kuuntelen myös äänikirjoja. Saan helposti migreenin , joten äänikirjat ovat siinäkin mielessä hyvä keksintö. Äänikirjoja kuunnellessa voit rentoutua, esim auttaa nukahtamaan ja voi kuunnella myöskin yöllä, ei tarvitse sytyttää valoja. Tosi hyvä keksintö, suosittelen.

        On tosiaan tallaajaa! Kulkea nyt luonnossa napit korvilla musiikkia kuunnellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tosiaan tallaajaa! Kulkea nyt luonnossa napit korvilla musiikkia kuunnellen.

        Ulkoillessa kuunteleminen voi olla turvallisuusriski. Varsinkin jos on isot kuulokkeet korvilla, niin että ne näkyvät kauas. Silloin on muillekin selvää, että et kuule hyvin mitä ympärillä tapahtuu.


    • Anonyymi

      Miksi äänikirjoja on niin vähän kirjastossa lainattavissa samoin ekirjoja?

      Eikö niihin pitäisi satsata enemmän, olisi joustavaa lainata mistä vaan.

      Myös varausjonot on turhan pitkät.

    • Anonyymi

      Joskus kuuntelin paljonkin äänikirjoja, samalla kun tein neuletöitä. Nyt en ole kuunnellut niitä ainakaan kymmeneen vuoteen. Tapa loppui, kun muutin sellaiseen asuntoon, jossa stereot ja sohva olivat eri huoneissa. Olisin tietysti voinut istua sängyllä kutomassa ja kirjaa kuuntelemassa, mutta jotenkin se ei houkutellut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe