Tekstitys hävisi Teema & Fem kanavalta ?

Anonyymi

Miksi kaikilla muilla kanavilla olevat tekstitykset toimivat edelleen, mutta em. kanavalla ei enää ole mitään tekstitystä vieraskielisissä ohjelmissa ? TV:n asetuksissa on päällä suomenkielinen teksti.

Jokin aika sitten ostin DNA Kotimokkula B715:n joka on nyt liitetty TV:n Ethernet-johdolla (koska ajattelin katsoa Yle Areenan ohjelmia joskus...), onko sillä ehkä jotain tekemistä ko. asian kanssa ?

Terveisin KL

13

571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä, mutta olen tietenkin tehnyt aika monta kertaa tuon käynnin toisilla kanavilla ja palannut, eikä se mitään auta. Ilmeisesti vanha kunnon tietotekniikkaihmisten suosittelema ensiapu (ainakin näin oli entisessä työpaikassani) eli piuhat irti ja hetken päästä taas kiinni, voisi olla kokeilemisen arvoinen.

        Ihan kiva, että sulla toimii hyvin !

        T. KL


    • Anonyymi

      Hae kanavat uudelleen, jospa se auttaisi.

      • Anonyymi

        Tekstitys tulee päälle, kun otan sähköjohdon pois seinästä ja laitan uudelleen kiinni n. 30 sek. jälkeen. Kuitenkin jonkin ajan päästä, kun olen välillä katsonut jotain toista kanavaa, palattuani YLElle, teksitys ei taaskaan toimi !

        Kysyin asiasta YLEn tekniikalta ja antoivat pitkän vastauksen, jossa pika-avuksi tarjottiin juuri tuota sähköjohdon irroittamista, vaihtoa hetkeksi toiselle kanavalle, uutta kanavahakua, ohjelmistopäivitystä ja tarkistusta, että kaikkialla on kielivalintana suomi. Kaiken tuon olen tehnyt ja tarkistanut, mutta ongelma jatkuu edelleen. YLE sanoo, että yleensä näissä teksitysongelmissa virhe on vastaanottimessa. TV on Sony merkkinen.

        Olisiko kenelläkään kokemusta ja tietoa sanoa, mistä tässä on oikeasti kysymys ? Onko tuolla DNA:n mokkulalla osuutta asiaan, koska ongelmat alkoivat jonkun aikaa sen liittämisen jälkeen ?

        Kiitos vastauksista ?

        T. Aloittaja


    • Anonyymi

      Jos tv on HD-laite, niin kokeile Ylen HD kanavia 21, 22 ja 25, onko niillä sama vika? Saattaa olla, että kyseisessä kanavanipussa on jotain häikkää.
      Minulla on 6 vuotta vanha Sony, olen Telian kaapeliverkossa eikä Ylen tekstityksissä ole ollut ongelmia. Kakkos-tv Acer ei aina aloita tekstitystä, mutta käynti toisella kanavalla auttaa ja tekstitys käynnistyy.

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä, mutta sama vika on HD kanavilla. Ja nyt vielä myös Subin ja Avan tekstitykset loppuivat. Minulla on talossa toinenkin televisio (Samsung erillinen tallentava digiboksi), mutta siinä kaikki tekstitykset toimivat. Tämä Sony on uudempi, jossa se digiboksi on sisäänrakennettu. Odottelen tässä vastausta Sonyn asiakastuelta, jos nyt viitsisivät kommentoida.

        T. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, mutta sama vika on HD kanavilla. Ja nyt vielä myös Subin ja Avan tekstitykset loppuivat. Minulla on talossa toinenkin televisio (Samsung erillinen tallentava digiboksi), mutta siinä kaikki tekstitykset toimivat. Tämä Sony on uudempi, jossa se digiboksi on sisäänrakennettu. Odottelen tässä vastausta Sonyn asiakastuelta, jos nyt viitsisivät kommentoida.

        T. Aloittaja

        Kokeiles telkan kieliasetus hollanniksi. Nederlands. Jossain ohjeissa oli aikanaan tällainen, muistaakseni Yleltä.

        Kokeilen sitä itse nyt odotellen tekstiohjelmaa. Minulla ei ollut ongelmaa tekstityksessä.
        Sonyn telkka.


    • Anonyymi

      Tiedoksi kaikille kiinnostuneille: Sonylta ilmoitettiin, että ainut keino asian korjaamiseksi tällä hetkellä on sammuttaa televisio, irrottaa se verkkovirrasta 60 sekunnin ajaksi ja sitten taas virrat päälle ja TV päälle. Ja että ongelmaan olisi tulossa huhtikuun aikana ratkaisu, kun ohjelmistopäivitys tehdään.

      Että silleen Sonylla, miten lie muilla TV merkeillä. Jos olisi tiennyt tämän, en tietenkään olisi ostanut vajaat 2 vuotta sitten Sonya...

      T. Aloittaja

      • Anonyymi

        Kumpaa vikaa Sony tarkoittaa, tekstitystä vai mokkulan soveltuvuutta?

        - 5 v Sony, toimiva tekstitys -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaa vikaa Sony tarkoittaa, tekstitystä vai mokkulan soveltuvuutta?

        - 5 v Sony, toimiva tekstitys -

        Enpä minä vaan tiedä, vastauksessa luki :
        "Tiedossamme on, että ongelmaan olisi tulossa ratkaisu ohjelmistopäivityksen muodossa huhtikuun aikana. Tällä hetkellä ongelmaan ei ole muuta ratkaisukeinoa kuin uudelleenkäynnistys seuraavien ohjeiden mukaisesti: 1. Sammuta televisio, 2. Irrota televisio verkkovirrasta, 3. Odota 60 sekuntia ennen kuin kytket television takaisin verkkovirtaan, 4. Kytke televisio takaisin verkkovirtaan, 5. Käynnistä televisio. "

        Tuolla ohjeella tekstityksen palaa, mutta katkeaa uudestaan jossain vaiheessa, joten saman ohjelman aikana saa sitten sammutella ja kytkeä uudelleen useamman kerran....

        Mitä tarkoitat 'mokkulan soveltuvuudella' ? Tekstit häviää minulla oli sitten DNA kotimokkula kytketty televisioon tai ei...

        T. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä minä vaan tiedä, vastauksessa luki :
        "Tiedossamme on, että ongelmaan olisi tulossa ratkaisu ohjelmistopäivityksen muodossa huhtikuun aikana. Tällä hetkellä ongelmaan ei ole muuta ratkaisukeinoa kuin uudelleenkäynnistys seuraavien ohjeiden mukaisesti: 1. Sammuta televisio, 2. Irrota televisio verkkovirrasta, 3. Odota 60 sekuntia ennen kuin kytket television takaisin verkkovirtaan, 4. Kytke televisio takaisin verkkovirtaan, 5. Käynnistä televisio. "

        Tuolla ohjeella tekstityksen palaa, mutta katkeaa uudestaan jossain vaiheessa, joten saman ohjelman aikana saa sitten sammutella ja kytkeä uudelleen useamman kerran....

        Mitä tarkoitat 'mokkulan soveltuvuudella' ? Tekstit häviää minulla oli sitten DNA kotimokkula kytketty televisioon tai ei...

        T. Aloittaja

        Selvä, vastasit jo.


      • Anonyymi

        Kuten tuossa jo kirjoitin, niin minulla on n. 6 vuotta vanha Sony W805A . Se on verkossa ja se lataili päivityksiä parin ensimmäisen vuoden aikana kymmenkunta kertaa. Sonylla oli ainakin siihen aikaan tapana, että piirisarja oli oikeastaan seuraavaa sukupolvea ja sieltä tuli uusia ominaisuuksia käyttöön päivitysten myötä. Olen ollut tyytyväinen sen toimintaan ja niin ovat aikaisemmatkin Sonyt toimineet.


    • Anonyymi

      Täällä keskustelun aloittaja !

      Tulin nyt vielä kertomaan, että jokin aika sitten kaikki tekstityksen ongelmat hävisivät, kun otin DNA mokkulan Ethernet- johdon irti televisiosta ! Sitä epäilin aluksi itsekin syypääksi, mutta kun kukaan ei kommentoinut asiaa vaikka parikin kertaa sitä arvuuttelin, luulin, että sillä ei ole asian kanssa tekemistä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2826
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe