olla muka jotain
enemmän
eikä kuitenkaan olla yhtään muita kummempia
itsekehua vain yritetään
Manipulaatio ta tollanen.
"olen etuoikeutettu" sitä hoet aan kun halutaan
14
50
Vastaukset
- Anonyymi
Enemmän olen kuullut sanottavan "olet etuoikeutettu", eikä sitä sanota välttämättä kehuna.
- Anonyymi
Monesti kuulee naurettavista asioista jonkun itsestään tosiaan noin sanovan, joista ei muut yhtää n kateel lisia että hänellä se, ihan arvoton juttu, esim tuntea tai saada olla kaveri jollekin turhuuksille tms
- Anonyymi
haavisto on takaoikeutettu. muutama muukin on.
- Anonyymi
Riippuu tilanteesta, syylistäminen yksi tarkoitus ja mikä sitten on motivaationa vaikuttaa vastapuolta.
Etuoikeutetun elämä ei todellakaan ole sitä mitä aloittaja kuvaa mukaelämäksi. Me suomalaiset olemme maailmanlaajuisesti etuoikeutettuja monella elintasomittarilla laskettuna. Yksilöinä omistaminen ei mielestäni ole etuoikeutta. Jokainen omistaa jotain jota toisella ei ole. Hyvin harva on täysin osaton.
- Anonyymi
Sinä et taida kovin paljon yksilönä omistaa korppis.
Osattomuus on kyllä ihan eri asia kuin omaisuuden puutetta. Se on syrjäytymistä, yhteiskunnan marginaalissa olemista, sosiaalituella elämistä. Osattomuus voi olla myös yksinäisyyttä ja rakkaudettomuutta, vaikka olisi paljonkin omaisuutta. - Anonyymi
Yks julkisuuden henkilö sanoi olevansa etuoikeutettu kun sai tavata ennen kuolemaansa erään kansanedustajan.
Minä en kyllä koe tuota itsekehuna vaan nöyryytenä olla iloinen siitä mitä on, monesti sitä ei sanojan mielestä kaikilla ole.
- Anonyymi
Noin minäkin ajattelen. Joku kertoo olevansa etuoikeutettu terveydestään, siitäkin laittaa kunnian vanhemmilleen ja geeneille. Myös elämän sattumien edessä joku voi olla etuoikeutettu, toiselle sattuu ikäviä asioita, tapaturmia sun muuta ja toiselle ei. Olisiko tuo etuoikeutettu vain toinen tapa kertoa että on kiitollinen.
Anonyymi kirjoitti:
Noin minäkin ajattelen. Joku kertoo olevansa etuoikeutettu terveydestään, siitäkin laittaa kunnian vanhemmilleen ja geeneille. Myös elämän sattumien edessä joku voi olla etuoikeutettu, toiselle sattuu ikäviä asioita, tapaturmia sun muuta ja toiselle ei. Olisiko tuo etuoikeutettu vain toinen tapa kertoa että on kiitollinen.
Nimenomaan, sinä sen osasit pukea sanoiksi, kiitollinen siitä mitä on.
- Anonyymi
Ylimielisyytensä kohtaa jokainen.
- Anonyymi
"" olen etulikeutettu", sain osallistua ja tutustua vanhustenhoitoon!
En ole ikinä ollut etuoikeutettu.
Tätä nykyä olen tyytyväinen siitä kun saan elää sellaista elämää kun haluan.
Ei ole isot vaatimukset, rauhallinen elämä ilman suurempia vastamäkiä riittää.
Vastamäkiä on ollut keskivertoa enemmän, siksi osaan antaa arvoa pienille asioille.- Anonyymi
"Tätä nykyä olen tyytyväinen siitä kun saan elää sellaista elämää kun haluan. "
Se on suuri etuoikeus. Ajattele niitä satoja miljoonia naisia maailmassa (miehiä myös) joilla ei ole tuollaista etuoikeutta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen715525Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2694837Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk393158Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172552994Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1022621Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3342027Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään52022Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik621746Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151555Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21536