Topfield pikselöityy

Anonyymi

Seitsemän vuotta vanha Toppyn hd-boksi on alkanut nikotella, mutta vain Viasatin jalkapallo-, urheilu- ja fotboll -kanavilla. Onko mahdollista, että vika on boksissa, eikä DNA:n kaapelisignaalissa? Boksi on ollut hyvin ahkerassa käytössä, usein jopa 12 tuntia päivässä.

Kuva pikselöityy, ja joskus äänikin pätkii. Kaikki muut kanavat näkyvät normaalisti. Olen palauttanut tehdasasetukset, kokeillut toista hdmi-johtoa ja toista hdmi-liitäntää. Olen irrottanut pistokkeen pistorasiasta ja katkaissut virrat sekä televisiosta että boksista.

Kiitos vastauksista!

5

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsoitko Viasatin sivuja olisko jotain ilmoa?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      DNA:n asiakaspalvelu epäili tapansa mukaan, että vika on omissa laitteissani tai johdoissa. Kaipa vika useimmiten onkin asiakkaan laitteissa. Nyt kuitenkin vika lienee ollut Viasatilta DNA:lle tulevassa signaalissa, sillä myöhään eilisiltana kaikki häiriöt katosivat.

      Oletan, että joku muukin oli ottanut yhteyttä asiakaspalveluun, joka oli ryhtynyt toimiin vian paikallistamiseksi. Olin jo ehtinyt harkita uuden boksinkin ostamista, mutta vanha uskollinen Toppari näemmä palvelee yhä hyvin.

      Yhtä asiaa en sen toiminnassa kuitenkaan tajua: jos tulee sähkökatko, Topfield käynnistyy automaattisesti, kun virta palaa. Se on siis boksin ominaisuus! Asetuksissa boksin voi asettaa sammumaan itsestään kolmen tunnin kuluttua, jos kaukosäätimen mitään nappia ei ole painettu.

      Selityksissä kerrotaan, että tämä säästää sähköä ja boksia. He he! Totta kai jokainen osaa sammuttaa boksin, kun lakkaa katsomasta ohjelmia sen kautta olipa aikaa kulunut yli tai alle kolme tuntia.

      Mutta täytyyhän jotakin yrittää selittää, kun ei ole osannut valmistaa boksia, joka ei käynnistyisi itsestään sähkökatkon jälkeen.

    • Anonyymi

      Hyvä että selvisi. Minulla oli antennikaapeli mennyt huonoksi, kun jonkun kanavanipun kanavat alkoivat pikselöidä. Viallinen voi olla seinästä tuleva kaapeli tai virittimien välissä oleva loop-kaapeli.

      Myös vaihdoin konkat Topfieldiin, koska boksi jäi jumiin monta kertaa viikossa. Uusilla konkilla ei jumittanut. Se oli TF5100PVRt, joka on vähän vanhempi boksi, mutta konkkien vaihdon ansiosta toimii edelleen... tosin en käytä sitä enää, kun hankin HD-boksin, eri merkkiä ja vieläkin paremman... Esim. tuohon on Wiki-sivu https://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/Kondensaattorien_vaihto

    • Anonyymi

      Olisko selittävänä tekijänä se ( eilen oli sunnuntai ), että viikonloppuna oli ilmaistarjonta Viasatin ohjelmista kaikille ja Viasatin lähetysteho ei riittänyt kulutukseen?
      Onko mahdoton ajatus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      37
      4032
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      239
      2527
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      247
      2414
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      203
      1914
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      95
      1711
    6. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      117
      1517
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      198
      1316
    8. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      345
      1187
    9. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      199
      1046
    10. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      80
      971
    Aihe