Seitsemän vuotta vanha Toppyn hd-boksi on alkanut nikotella, mutta vain Viasatin jalkapallo-, urheilu- ja fotboll -kanavilla. Onko mahdollista, että vika on boksissa, eikä DNA:n kaapelisignaalissa? Boksi on ollut hyvin ahkerassa käytössä, usein jopa 12 tuntia päivässä.
Kuva pikselöityy, ja joskus äänikin pätkii. Kaikki muut kanavat näkyvät normaalisti. Olen palauttanut tehdasasetukset, kokeillut toista hdmi-johtoa ja toista hdmi-liitäntää. Olen irrottanut pistokkeen pistorasiasta ja katkaissut virrat sekä televisiosta että boksista.
Kiitos vastauksista!
Topfield pikselöityy
5
171
Vastaukset
- Anonyymi
Katsoitko Viasatin sivuja olisko jotain ilmoa?
- Anonyymi
Tuolla on jotain
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/antenniverkon-maksukanavien-muutos-112020/
"Muutoksen jälkeen kaapeli- ja antenni-tv tilaukset vaativat jatkossa erilliset kortit." - Anonyymi
DNA:n asiakaspalvelu epäili tapansa mukaan, että vika on omissa laitteissani tai johdoissa. Kaipa vika useimmiten onkin asiakkaan laitteissa. Nyt kuitenkin vika lienee ollut Viasatilta DNA:lle tulevassa signaalissa, sillä myöhään eilisiltana kaikki häiriöt katosivat.
Oletan, että joku muukin oli ottanut yhteyttä asiakaspalveluun, joka oli ryhtynyt toimiin vian paikallistamiseksi. Olin jo ehtinyt harkita uuden boksinkin ostamista, mutta vanha uskollinen Toppari näemmä palvelee yhä hyvin.
Yhtä asiaa en sen toiminnassa kuitenkaan tajua: jos tulee sähkökatko, Topfield käynnistyy automaattisesti, kun virta palaa. Se on siis boksin ominaisuus! Asetuksissa boksin voi asettaa sammumaan itsestään kolmen tunnin kuluttua, jos kaukosäätimen mitään nappia ei ole painettu.
Selityksissä kerrotaan, että tämä säästää sähköä ja boksia. He he! Totta kai jokainen osaa sammuttaa boksin, kun lakkaa katsomasta ohjelmia sen kautta olipa aikaa kulunut yli tai alle kolme tuntia.
Mutta täytyyhän jotakin yrittää selittää, kun ei ole osannut valmistaa boksia, joka ei käynnistyisi itsestään sähkökatkon jälkeen. - Anonyymi
Hyvä että selvisi. Minulla oli antennikaapeli mennyt huonoksi, kun jonkun kanavanipun kanavat alkoivat pikselöidä. Viallinen voi olla seinästä tuleva kaapeli tai virittimien välissä oleva loop-kaapeli.
Myös vaihdoin konkat Topfieldiin, koska boksi jäi jumiin monta kertaa viikossa. Uusilla konkilla ei jumittanut. Se oli TF5100PVRt, joka on vähän vanhempi boksi, mutta konkkien vaihdon ansiosta toimii edelleen... tosin en käytä sitä enää, kun hankin HD-boksin, eri merkkiä ja vieläkin paremman... Esim. tuohon on Wiki-sivu https://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/Kondensaattorien_vaihto - Anonyymi
Olisko selittävänä tekijänä se ( eilen oli sunnuntai ), että viikonloppuna oli ilmaistarjonta Viasatin ohjelmista kaikille ja Viasatin lähetysteho ei riittänyt kulutukseen?
Onko mahdoton ajatus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368662Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1671242Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17896Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657