1500 euroa eläke ... Onko Thaimaa parempi asua ?

Nyt varmaan ollaan samaa mieltä, että 1500 eläkkeellä ja
vähän säästöjä, niin on parempi asua Thaimaassa ja Cambodiassa?

Onko sitten alle 1500 euron eläkeläiset kurjimuksia suomessa?
Esim. Helsingissä vuokrat yli 1000 euroa ja Kela voi koska
tahansa ryöstää sinut vaikka 5 euron kirpputorimyynnin vuoksi.

Eikö silloin ole turvallisempaa ja parempilaatuista elämää niin
Thaimaassa, kuin Cambodiassa ?

20

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, elääkö joku paremmin suomessa ja kylmässä samalla rahalla?
      Onko suomessa asuvat 1500 euron eläkkeellä köyhiä ?
      Onko niillä laadukas elämä suomessa vai illuusio ?

• Anonyymi

Tuo 1500 on melko tarkkaan suomalaisten keskibruttoeläke, nettona 1200 euroa.. tätä saa valtaosa suomalaisista, miten sinulla, eläketurvakeskus kertoo asian, pyydettäessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo 1500 on melko tarkkaan suomalaisten keskibruttoeläke, nettona 1200 euroa.. tätä saa valtaosa suomalaisista, miten sinulla, eläketurvakeskus kertoo asian, pyydettäessä.

Mutta se kysymys, että elääkö sillä paremmin Thaimaassa ja
        Cambodiassa ?

Vai elääkö sillä Helsingissä vuokralla ja pelkää Kelaa ja valtioa?
        Jos vaikka vahingossa myyt auton tai jotakin ja et muista
        ilmoittaa Kelaan olet rikollinen ..

• Anonyymi

Koettakaa nyt vihdoinkin tajuta Tapsa ja Numbasenssu. Kaikki eivät ole pelkän eläkkeen varassa jotka asuvat ulkomailla. Taas kerran luettelen muutamia asioita jotka ovat monelle ihan tavallisellekin suomalaiselle rahaa eläkkeen päälle:
      Säästöt, sijoitukset, maksetut kiinteistöt Suomessa, muu arvo-omaisuus, osakkeet, arvoesineet, kulta, metsät, maat, pellot, perinnöt, yritystoiminta, osakkuus yrityksissä, osakesalkut, yrittäjän monenlaiset vapaaehtoiset eläkkeet, myyntisaamiset, sivutyöt, veikkausvoitot, vuokratuotot jne.

Eikä puhuta nyt mistään isoista rahantarpeista. Pikku eläke plus satatonnia säästöjä kantaa jo rauhallisella elämäntyylillä pitkälle Thaimaassa. Huonosti on Suomessa asiat hoidettu jos ei sataatonnia löydy kahisevaa tai realisoitavana omaisuutena. Itsellä puolen milkun verran myymätöntä, rahaa reippaasti tilillä ja säännölliset kuukausitulot plus tuotot nelisen tonnia lapaseen euroja.
      Pärjää komeasti. Numeromies ei pärjää. Otan osaa mutta älä itke. Olet vihjannut että menetit 90 luvun lamassa talon, vaimon ja mielenterveyden. Sen huomaa. Minä en menettänyt. Hyvin menee.

SS

• Anonyymi

Näyttää olevan totta että suomalaisten taloustaidot on täysin hukassa, suosittelen kuitenkin tekemään budjetti vaikkapa excelillä, ennen kuin tekee muuttopäätöksen paratiisiin siirymisestä, varsinkin jos on nuori yrittäjä. Kannattaa vielä tutkia mitä nuorelta yrittäjältä vaaditaan täällä työlupaan, ja paljonko nuoriyrittäjä pitää tienata vuodessa kun verot ja sivukulut on maksettu että työluvan saa seuraavanakin vuonna. Joku viisun kirjoittajan teema kertoi kaatuneista haaveista, mutta ei virtaalimatkailusta, joita moni palstan aktiivi pääosin harrastaa. SS huomaan että sinulla menee todella hyvin, nauti siitä ihan vapaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttää olevan totta että suomalaisten taloustaidot on täysin hukassa, suosittelen kuitenkin tekemään budjetti vaikkapa excelillä, ennen kuin tekee muuttopäätöksen paratiisiin siirymisestä, varsinkin jos on nuori yrittäjä. Kannattaa vielä tutkia mitä nuorelta yrittäjältä vaaditaan täällä työlupaan, ja paljonko nuoriyrittäjä pitää tienata vuodessa kun verot ja sivukulut on maksettu että työluvan saa seuraavanakin vuonna. Joku viisun kirjoittajan teema kertoi kaatuneista haaveista, mutta ei virtaalimatkailusta, joita moni palstan aktiivi pääosin harrastaa. SS huomaan että sinulla menee todella hyvin, nauti siitä ihan vapaasti.

Ainiin yksi asia unohtui minä olen asunut jo vuosia omassa paratiissani, sinä taas et ole...
        Mutta voin hyvällä omallatunnolla vakuttaa että muista että kela pitää huolen omistaanja että täällä ei ole kelaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainiin yksi asia unohtui minä olen asunut jo vuosia omassa paratiissani, sinä taas et ole...
        Mutta voin hyvällä omallatunnolla vakuttaa että muista että kela pitää huolen omistaanja että täällä ei ole kelaa.

Puhuessasi "omasta paratiisistasi" niin puhutko nyt siitä kylmähuoneesta jonka olet rakentanut Kalervolta vuokrattuun slummitaloon keskelle ei mitään? Vai millaisesta paratiisista puhut? Nettiyhteys on sinun paratiisisi.
        Sinä aina "voit vakuuttaa" kaikenlaista. Ne kaikki vakuutukset tapahtuu neljän seinän sisällä lääke ja viinatörppöjen keskeltä. Talkkia vaan kainaloon ja huomenna sinulla on uusi vakuutuspäivä paratiisissasi.

Jokos ne sai ne "kaapelit" kytkettyä paikallisessa seiskassa niihin maksupäätteisiin, että pääset vilauttamaan titaanista amexiasi? Ota leijuva kuva kuitista ja pistä näyttö siihen kuitin taakse. Tai silakkaalaatikko kuksalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuessasi "omasta paratiisistasi" niin puhutko nyt siitä kylmähuoneesta jonka olet rakentanut Kalervolta vuokrattuun slummitaloon keskelle ei mitään? Vai millaisesta paratiisista puhut? Nettiyhteys on sinun paratiisisi.
        Sinä aina "voit vakuuttaa" kaikenlaista. Ne kaikki vakuutukset tapahtuu neljän seinän sisällä lääke ja viinatörppöjen keskeltä. Talkkia vaan kainaloon ja huomenna sinulla on uusi vakuutuspäivä paratiisissasi.

Jokos ne sai ne "kaapelit" kytkettyä paikallisessa seiskassa niihin maksupäätteisiin, että pääset vilauttamaan titaanista amexiasi? Ota leijuva kuva kuitista ja pistä näyttö siihen kuitin taakse. Tai silakkaalaatikko kuksalla.

Niinkö reppana kateusko siellä puhuu, vastasit viestiini 10 minuutissa, ilmeisesti kuopiosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö reppana kateusko siellä puhuu, vastasit viestiini 10 minuutissa, ilmeisesti kuopiosta.

En ole kiinnostunut maksamaan seiskassa mulla on aina muutama tonni lompakossa, onko kuopio paratiisisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kiinnostunut maksamaan seiskassa mulla on aina muutama tonni lompakossa, onko kuopio paratiisisi.

Niuvan lespo näkee unta leidareista, kiljukänni-unissaan

• Anonyymi

Herää jo päiväunilta 2 viikon miljonääri.
        Thaimaassa elää ihan hyvin 1500 eurolla jos et dokaa joka päivä.
        Mutta onko sulla riittävästi rahaa että saat eläkeviisumin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herää jo päiväunilta 2 viikon miljonääri.
        Thaimaassa elää ihan hyvin 1500 eurolla jos et dokaa joka päivä.
        Mutta onko sulla riittävästi rahaa että saat eläkeviisumin.

Kas tuossa kysymys, eläkeviisumiin täytyy olla 32.000 euron bruttoeläke, kun lasketaan ennakonpidätys pois, niin ollaan noin 32.000 - 8000, 24.000 euroa nettona, tai tallettaa 800.000 bahtia pankkitilille kolmea kuukautta ennen uusimista, tai ostaa ostojatko johon liittyy ongelmia, jos jää kiinni... avioliitossa pääset halvemmalla 400.000 tai 40.000 bahtia kuukaudessa, mutta silloin jatkoleimassa lukee Marriage, täytyy tietysti olla thaipuoliso, ja voimassa oleva avioliitto, eläkeleimassa lukee Retirement, mutta tämä on helpompi saada kuin aviojatko.

• Anonyymi

Eläkekertymä nyt viiskymppisenä on 1500 ja erinäköistä omaisuutta 400 000

Oon aatellut muutaman vuoden päästä ottaa lopputilin ja muuttaa omalle eläkkeelle Pattayalle.

Varsinaiseen eläkkeeseen tässä on niin pitkä aika että sitä en ala odottamaan. Mutta voi olla että otan loparit ja olen ansiosidonnaisella sen puolitoista vuotta ennen kuin vakituisesti muutan Thaimaahan.

• Anonyymi

Duunarin ansioilla työeläke 1500 ja muka omaisuutta 400t. Mitähän mahtaa olla "erinäköinen" omaisuus....Viisikymppisenä "omalle eläkkeelle?" Et sinä mitään lopareita ota, kun et edes tiedä/ymmärrä mitä seurauksia siitä on.

• Anonyymi

Ehei kuules poju, Sanna Marinin talouspolitiikalla kaikkien eläke tulee olemaan korkeintaan 400eur/kk.

• Anonyymi

Kerrankin on suomessa erinomainen hallitus, huonoin hallitus koskaan on sippilän hallitus, kaikki sippilän ajamat asiat on ollut suorastaan kauhistuttavia, valtion tase piti laittaa töihin, vidduilleen meni totaalisesti, taksiuudistus täysin susi, nyt on akka hallitus, säälittävää katsoa miesten tilaa tämä päivänä, palstavaikutetaan, ollaan syrjäytyneitä, duunissa olessani huomasin saman asian onneks akat pääsi armeijaan ei jää maanpuolustus nintendo tasolle, jos jotain sattuu, lähes kaikki akat on aliupseereita erittäin suuri osa upseereita, pikku pojat leikki sotaa kotona https://areena.yle.fi/1-50409258, osa vaikuttaa pattayapalstalla.

Tuossa 400 e on 400 e liikaa toki työttömyystuki pitää olla jollakin tasolla mutta ei sitä saa 20 vuotta hyväksi käyttää, sitten odottaakin jo eläke heikon pään takia, jos ei työnteko kiinnosta ei varmaan ole nälkäkään, voisi lopettaa puolestani kaikki sosiaalituet.

Pojat keskustelee asiaa 7 päivälehden otsikkojen mukaan... voi viddu minun on suomi mennyt.

• Anonyymi

Paratiisista puhutaan, jollekin se on mökki Savukoskella, toisella bungalow Bangkokissa, kolmannella jotain muuta.
      Itse inhoan hellettä.
      Aika surkeaa on, jos vielä eläkeläisenä asuu vuokralla. Ja vuokra 1000 €, huhhuh.
      Tietysti jos mitään ei ole, niin Kela ja sossu elättää.
      Täytyy olla aika luuseri, jos tämän päivän eläkeläinen elää noin.

• Aika moni elää ! Moni elää vielä reilusti sen alle.
        Perinnöt tulee vasta eläkeiässsä monelle. Nyt valtio uhkuu viedä
        perinnöt vanhusten omiin hoitoihin.

Jos sinulla on lapsia ja asut PK-seudulla, niin et varmasti kovin
        helpolla ole omaa kämppää sieltä ostanut ja sitten tullut vielä
        ero, niin epäilen epäilen... Sinulla täytyy olla liki 5000 euron
        tulot kuukaudessa. Huomaa, että sinä maksat elatusmaksut.

Pattayalle ja Thaimaahan olet tuskin saanut suomi-vaimoa
        mukaan heidän ennakkoluulojen takia, koska he menettää
        vallan siellä miehiin, samoin, kuin sinä naiseen afrikassa.

Onneksi persut ei ole päässeet devalvoimaan markalla vielä
        näitä vähäisiä eläkkeitä, niin silloin ei olisi kovinkaan montaa
        suomesta Pattayalla ja toki se on joidenkin toive.

• Anonyymi
        Pattayalainenmyös kirjoitti:

Aika moni elää ! Moni elää vielä reilusti sen alle.
        Perinnöt tulee vasta eläkeiässsä monelle. Nyt valtio uhkuu viedä
        perinnöt vanhusten omiin hoitoihin.

Jos sinulla on lapsia ja asut PK-seudulla, niin et varmasti kovin
        helpolla ole omaa kämppää sieltä ostanut ja sitten tullut vielä
        ero, niin epäilen epäilen... Sinulla täytyy olla liki 5000 euron
        tulot kuukaudessa. Huomaa, että sinä maksat elatusmaksut.

Pattayalle ja Thaimaahan olet tuskin saanut suomi-vaimoa
        mukaan heidän ennakkoluulojen takia, koska he menettää
        vallan siellä miehiin, samoin, kuin sinä naiseen afrikassa.

Onneksi persut ei ole päässeet devalvoimaan markalla vielä
        näitä vähäisiä eläkkeitä, niin silloin ei olisi kovinkaan montaa
        suomesta Pattayalla ja toki se on joidenkin toive.

Olen hetero eläkeläisnainen. Pääkaupunkiseudulta, lapset aikuisia. Ei yhtään kiinnosta Pattaya. Eikä muukaan paikka Thaimaassa. Lomilla olen kyllä käynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen hetero eläkeläisnainen. Pääkaupunkiseudulta, lapset aikuisia. Ei yhtään kiinnosta Pattaya. Eikä muukaan paikka Thaimaassa. Lomilla olen kyllä käynyt.

Jep sensei. Olet hetero nainen pääkaupunkiseudulta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      225
      1968
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      55
      1237
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1065
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      855
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      854
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      784
    Aihe