Ylen sivuilla on pieni kertomus yksinäisen hautajaisista. Hautajaistilaisuudessa ei ollut muita kuin kanttori ja pappi.Yksi kaveri sentään löytyi kun uurna sijoitettiin maahan, ei tiennyt hautajaisista.
Yksin sitä syntyy ja yksin kuolee. Ei mielestäni tuollaisissa hautajaisissa mitään vikaa ole. Yksinhän sitä jotkut viihtyvät loppuun asti.
Joku voisi linkittää kun puhelimella se ei oikein onnistu.
Yksinäiset hautajaiset
15
84
Vastaukset
- Anonyymi
Minulle on aivan samantekevää miten haudataan. Mieluiten tuhka heitetään luontoon.
Kun ihminen on kuollut, vain sielulla on väliä. Mitä siellä niitäkään tarvitsee.
Turhaa luritusta, kun ei vainaja niittenkään läsnäolosta tiedä mitään.
Hautaustoimistohan sen suurimman ruljanssin hoitelee, eikä pappi tai kanttori.
Kun minä synnyin, niin paikalla olivat vain äitini ja kätilö.
Kuoltuani en tarvitse niitäkään paikalle. Pääasia, ettei ruumiini jää haisemaan.- Anonyymi
Näin vanhemmiten ja monissa hautajaisia olleena,ovat papin ja kanttorin mukana olo ,alkaneet tuntua teatterilta,tyhjänpäiväiseltä,kun niihin puheisiin ei kukaan mukana olija enää usko.
Anonyymi kirjoitti:
Näin vanhemmiten ja monissa hautajaisia olleena,ovat papin ja kanttorin mukana olo ,alkaneet tuntua teatterilta,tyhjänpäiväiseltä,kun niihin puheisiin ei kukaan mukana olija enää usko.
Kaikkein vähiten niitä se vainaja kuuntelee.
Eiköhän ne lurituksen ole yleensä enemmän vain omaisia ja muita osallistujia varten, mutta kun ei niitäkään ole paikalla, niin aivan turhaa luritusta papilla ja kanttorilla niitä pitää kahdestaan ja vain toisilleen.
Mutta palkkahan niillä juoksee ...- Anonyymi
Toiset haisee jo eläessään :D
Anonyymi kirjoitti:
Toiset haisee jo eläessään :D
No niin nii, mutta pitäisivät huolen, ettei jää enää haisemaan.
- Anonyymi
Tuollaiset ovat juuri ne ns. parhaimmat ja toivotuimmat hautajaiset.
- Anonyymi
Samaa mieltä, ulkokuorihan se vaan on siinä. Sielu on Luojan ja rakkainpien luona. Tapaa mm. oman Koksi koiran jälleen!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, ulkokuorihan se vaan on siinä. Sielu on Luojan ja rakkainpien luona. Tapaa mm. oman Koksi koiran jälleen!!!
Saatat yllättyä.
- Anonyymi
Vainaja siunataan haudan lepoon. Pappi toimittaa sen vainajalle viimeisenä palveluksena, ei hän esitä omaisille jotain performanssia alttarilla. Hän ei tarvitse yleisöä tehtäväänsä.
Penkissä istuu vainajan saattoväki. Eivät hekään ole katsomassa papin esitystä. He ovat jättämässä jäähyväisiä läheiselleen.
Lähiomaiset ovat valinneet virret ja esiintyjät. Ne eivät ole välttämättömät.
Moni on jo joutunut saattamaan rakkaimpansa hautaan. Ei ole kovinkaan ylevää irvailla tätä hetkeä keskustelupalstalla, mutta ymmärrämme, että jotain lystiä pitää tosikoillekin löytyä.
Se on usein toisten pilkkaamisen suoma nautinto.- Anonyymi
Minä en muista hautajaisista mitään...kyllä ne niin raskaita ovat olleet.
Onneksi suojelusenkeli on pitänyt huolta synkkinä päivinä.
Olen sanonut jälkeen jääville, että mahdollisimman pienimuotoiset sitten, kun se aika tulee.
On jo kymmeniä vuosia siitä, kun potilaani siunaustilaisuudessa olin vain minä, pappi ja kanttori. Se oli pian ohi, se tilaisuus.
Omaisia ei ollut koskaan näkynyt, oli iäkäs pitkäaikaispotilas.
Kaksi jotain veljenlasta sitten jälkeenpäin ilmaantui jostakin, eipä ollut mitään perittävää.- Anonyymi
Samoin, pienimuotoiset. Rakkkain kaunis musiikki kappale muistolle.
Jää taakse maallinen murhe.
- Anonyymi
Tuttavani oli ateisti ja vaati, että häntä ei "siunata" kuoleman jälkeen, mutta muijansa ei siitä välittänyt vaan kutsui tuttavat ja sukulaiset kirkkoon, missä pappi puhui litaniansa. Mitä siinä voisi tehdä, kun ei haluaisi alkaa moittimaan leskeä.
- Anonyymi
Ei mitään, vainajaa pitää kunnioittaa oli maailman katsomus mikä tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85872
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52811- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253667Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,9646Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk57629- 53594