Super Nanny

Anonyymi

Joudun raivonpartaalle jos vähänkään satun ohjelmaa katsomaan. Miten vanhemmat voi olla noin urpoja lasten kasvatuksessa olleet jo vuosia niin miten ihmeessä muka joku Nanny voi muuttaa oikeasti ja lopullisesti tilanteen hetkessä. Jos haluaa pilata oman päivänsä niin tuo ohjelma kyllä tekee sen.

123

9524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi katsot, jos ohjelma saa sinut raivoamaan? Perheet ovat hakeutuneet ohjelmaan vapaaehtoisesti ja haluavat apua. Minusta ohjelmassa on tuotu esiin monia yksinkertaisia ohjeita, joilla häiriytyneet, ylivilkkaat ja aggressiiviset lapset saadaan rauhoitettua. Ohjelma ei varmaankaan poista koko ongelmaa ja lapset ja perheet tarvitsevat myös ulkopuolista tukea ja terapiaa jatkossa. Hyvä ohjelma!

• Anonyymi

Oikein hyvä ohjelma on. Siinä on mallia nykyperheille ja näyttää toimivan. Lapset tarvitsevat huomiota ja rajoja.

• Anonyymi

lasten häiriintyneisyys johtuu ihan lasten vanhemmista jotka eivät osaa kasvattaa lapsiaan. lukisivat enempi lastenhoidon suuntaan antavia psykologisa kirjoja niin luulisivat vähempi.

• Anonyymi

Joo kaksi jaksoa cmoresta katsoin.Onneks ite oon lukenut kasvatuksesta jo pitkään ja oon tiennyt et jos on villi lapsi niin se hiljasuusmatto on hyvä rauhoitusväline. Itelläni ei vielä lapsia, mutta oon halunnut jo 17vuotta äidiksi(olin 16v,ku alko vauvakuume).Oon lukenut kasvatuksesta paljon ja erityislasten kasvatuksesta.Jos on ADHD lapsi niin tiedän miten hänen kanssa olla.

• Anonyymi

Niin. Ohjelmat voi valita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lasten häiriintyneisyys johtuu ihan lasten vanhemmista jotka eivät osaa kasvattaa lapsiaan. lukisivat enempi lastenhoidon suuntaan antavia psykologisa kirjoja niin luulisivat vähempi.

Millä ne olis saanut mistään ees malli esimerkkiä jos vanhempansakin ovat parisuhteissaan epäonnistuneita narsisteja jotka tekevät useita perheitä ja ottavat uusia uhreja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Ohjelmat voi valita.

Tosi hyvä ohjelma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo kaksi jaksoa cmoresta katsoin.Onneks ite oon lukenut kasvatuksesta jo pitkään ja oon tiennyt et jos on villi lapsi niin se hiljasuusmatto on hyvä rauhoitusväline. Itelläni ei vielä lapsia, mutta oon halunnut jo 17vuotta äidiksi(olin 16v,ku alko vauvakuume).Oon lukenut kasvatuksesta paljon ja erityislasten kasvatuksesta.Jos on ADHD lapsi niin tiedän miten hänen kanssa olla.

En arvosta kirjanoppineita kasvatustätejä ja setiä .Vain omakohtinen vanhemmus ja muu lähi kokemus auttaa arvioinnissa. Parhaita kasvattajiahan juuri he ovat kellä ei ole omia lapsia,neuvoja kyllä tulee .Ohjelmassa oleva lapsi kaipaa lääkehoitoa ja psykiatrin apua,ei tuollasesta voi tulla lähellekään normaalia,varsinkin kun äiti oli aina hitailla ja liian tyhmä .Eläinsuojelun pitää ottaa kissat pois,tuohan oli eläinrääkkäystä kun pentu riepotteli tahtonsa mukaan.Ottiko valopää äiti lemmikkejä muka rauhottamaan kakaroitansa ja ei mitään järkeä eikä hyötyä .EI IHME ETTÄ LASTENSUOJLELU päätökset ovat lisääntyneet tyhmien isättömien ja lammasmaisten vanhempien vuoksi,noista ei tule yhteiskunta kelposia aikuisia-missä pentujen isät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsettomat on parhaita lasten kasvattajia!

• Anonyymi

Se on se uusavottumuus. Toinen ohjelma mikä kertoo uusavuttomuudesta on "kaappaus keittiössä".. Molemmissa asioissa pärjää maalasijärkeä käyttämällä, mutta taitaa olla nykyvanhemmilta kadoksissa.

• Anonyymi

Uusavuttomuus ja toisilla yksinkertainen laiskuus. Ei viitsitä tehdä mitään valmisruokaa vaikeampaa tai terveellisempää ja sitten ihmetellän kun tenavien kessit kasvaa. Ja eräs syy lapsien laiskuuteen ja saamattomuuteen on vanhemmissa, jotka aina kieltävät tekemästä sitä tai tätä eli he tappavat oma-aloitteisuuden jo alkuunsa. Lopulta he teininä ajattelevat, että tehkää sitten kaikki ite, minä odotan valmista nenän eteen ja siitä uusavuttomuus jälleen kehittyy. Antakaa tenavien sanoa "minä teen itse" ja tehdä asioita, vaikka alkuun hieman väärin mutta vain siten he oppivat.

• Anonyymi

Uusavuttomiksi toisia yleensä kuvaa ne, jotka ei uskalla ite edes kokeilla, jos ei onnistukaan niissä paineissa, mitä muille kasaa, jotka ovat uskaltaneet lapsia tulevaisuuden veron maksajiksi. Se on surkuteltavaa, millaisen kommentoinnin tason sähköinen viestintä on mahdollistanut....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusavuttomuus ja toisilla yksinkertainen laiskuus. Ei viitsitä tehdä mitään valmisruokaa vaikeampaa tai terveellisempää ja sitten ihmetellän kun tenavien kessit kasvaa. Ja eräs syy lapsien laiskuuteen ja saamattomuuteen on vanhemmissa, jotka aina kieltävät tekemästä sitä tai tätä eli he tappavat oma-aloitteisuuden jo alkuunsa. Lopulta he teininä ajattelevat, että tehkää sitten kaikki ite, minä odotan valmista nenän eteen ja siitä uusavuttomuus jälleen kehittyy. Antakaa tenavien sanoa "minä teen itse" ja tehdä asioita, vaikka alkuun hieman väärin mutta vain siten he oppivat.

❤️☀️😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä suomalaiset perivät yleensä kotoa ruokatottumukset, ja uskon että suurin osa on tottunut syömään joka päivä kotona , tavallista perinteistä suomalaista kotiruokaa. Ihan hyvä, kun siihen vaan lisäisi kasviksia nykypäivän terveyssuositusten mukaan.
        Mutta, ongelmaksi onkin muodostunut syömisen tekeminen ylivoimaisen vaikeaksi, hämmentävien sekavien ohjeiden ja suositusten, ja muka-asiantuntijoiden tutkimusten kirjo. Kaikki on kiellettyä, vaarallista, lihottavaa, epäterveellistä, sitä sun tätä. Ei kukaan , saatikka lasten vanhemmat enää tiedä ja ymmärrä, mitä pitää ja saa syödä . Lisäksi kaupat tursuaa uusia elintarvikkeita. Itsekkin olen tuntenut nyt viisikymppisenä samaa tuskaa ja epävarmuutta ja päättänyt että valitsen itse mitä syön , monipuolisesti, mutta tavallista suomalaista arkiruokaa, tekemättä siitä numeroa. Ymmärrän täysin näitä perheitä, ja tsemppaan täysillä heidän syömisen uutta opettelua.

• Anonyymi

Kyllä täytyy ihmetellä tätä uusavuttomuutta🤔! Kaappauskeittiös oli äiti kotona lasten kaa hän siivos jokapäivä koti piti näyttää hienolta! Ruokaohjeita saa netistä jos on haluja!. Väärin et annetaan lasten määrätä voi vain kuvitella mitä ne on sit jatkos!

• Anonyymi

Minkälaiset vanhemmat antavat penskoillensa vallan terrorisoida koko perhettä ja heitellä ruokia päin seiniä, missä on järki ja kasvatus!

• Anonyymi

Minä en ikinä löisi lasta mutta tulisi mukulalla loppupäivä paastoa jos ruokaa heittäisi. Kyllä se 1 vuotiaallakin alkaa mennä asia kaaliin kun vatsa huutaa nälkää niin ettei unta saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ikinä löisi lasta mutta tulisi mukulalla loppupäivä paastoa jos ruokaa heittäisi. Kyllä se 1 vuotiaallakin alkaa mennä asia kaaliin kun vatsa huutaa nälkää niin ettei unta saa.

Ai sun ratkaisu on pitää yks vuotiasta lasta nälässä kokopäivän jos nyt sattuu heittään ruokaa seinälle/lattialle. Se on se ikä ku opitaan vielä asioita mikä on väärin ja mikö ei. Aikuinen pärjää ihan nesteellä sen viikon verran ilman ruokaa mut lapsi ei päivääkään. On sullakin kasvatus metodi. Lapsi pois keittiöstä ja sit uudestaan päivällisellä yritystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sossu voisi jäljittää ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sossu voisi jäljittää ..

Ei sossu ehdi, sillä menee kaikki aika näiden Supernanny lasten kanssa, jotka hakkaavat, huutavat ja hajoittavat paikkoja. Tulevia rikollisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nälkä menee ohi jos ei ajallaan syö/Saa syödä.
        t. Edelleen syömishäiriöinen yli kuuskymppinen.

• Anonyymi

Pienenä lasten tulisi saada paljon rakkautta ja lempeyttä, että heistä kasvaisi tasapainoisia ihmisiä aikanaan.
      Järjestystä kin voi opettaa rauhallisesti silloin, kun lapsi on opinut puhumaan ja ymmärtämään esineiden ja asioiden nimet.

Kun on leikitty, kerätään yhdessä esineet niille varattuihin paikkoihin.
      Seuraavilla kerroilla voi vähän alkaa testaamaan, että mihin mikäkin lelu kuului!

Pikkuhiljaa siitä tulee tapa, joka jää lapsen mieleen ainiaaksi ja vielä vaikuttaa muihinkin asioihin tämä järjestelmällisyys.
      Kiitos kuuluu myös aina lapselle ja kehuminen hyvin suoritetusta työstä!

• Anonyymi

Raaka pieksentä jo ennakolta ehkäisee kummasti kaikenlaisen holtittomuuden.

• Anonyymi

Tosi on,en kertakaikkiaan voi käsittää ettei sitä " koivuniemen herraa" voisi pitää paikassa,josta voisi ottaa kun kakarat ei usko,,,jos he tuolla tavalla saavat räyhätä ja käyttäytyä,ei niistä tule ku yhteiskunnan elättejä,ja niitä on jo tarpeeksi,olen aina sanonut,että kunnon kuri on pakko olla,taikka ei yhtään enempää "pentuja" kuin yksi jokaiselle...sen just ja just pystyy hoitamaan asiallisesti,,,aina niitä vain tulee niille jotka ei niitä tarvitsisi..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi on,en kertakaikkiaan voi käsittää ettei sitä " koivuniemen herraa" voisi pitää paikassa,josta voisi ottaa kun kakarat ei usko,,,jos he tuolla tavalla saavat räyhätä ja käyttäytyä,ei niistä tule ku yhteiskunnan elättejä,ja niitä on jo tarpeeksi,olen aina sanonut,että kunnon kuri on pakko olla,taikka ei yhtään enempää "pentuja" kuin yksi jokaiselle...sen just ja just pystyy hoitamaan asiallisesti,,,aina niitä vain tulee niille jotka ei niitä tarvitsisi..

Nyt jo edesmennyt pappa sanoi viisaasti: Kyllähän jokainen lasta lyödä osaa, mutta joka homman saa muilla konsteilla sujumaan, siihen vaaditaan paljon enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ja kunnon kuri on mahdollista ilman koivuniemen herraakin halutessa 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos se lapselle olisi koivuniemen herra, kenties puolisosi saisi mätkiä sinua pesäpallomailalla, kun ei mene joku asia jakeluun?

• Anonyymi

Hellyydellä, rakkaudella, avoimella sylillä, läheisyydellä, läsnäololla, rajoilla ja oikeudenmukaisuudella kasvaa kilttejä ja rauhallisia lapsia jotka osaavat myöhemmin kasvattaa omat lapsensa samalla reseptillä. 3 lasta olen näin kasvattanut, ja Ihania, kunnollisia aikuisia heistä on tullut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos se lapselle olisi koivuniemen herra, kenties puolisosi saisi mätkiä sinua pesäpallomailalla, kun ei mene joku asia jakeluun?

Aivan eri asia. Pesäpallomailasta lähtee henki, vitsa taas kasvattaa, opettaa kuria ja rajoja.

• Anonyymi

Samalla tavalla halusin lapsiani kasvattaa mutta se ei sopinut miehelleni eikä hänen suvulleen. Ero siitä seurasi, joka olisi pitänyt toteuttaa paljon aikaisemmin lasten pelastamiseksi ristiriitaiselta kasvuympäristöltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan eri asia. Pesäpallomailasta lähtee henki, vitsa taas kasvattaa, opettaa kuria ja rajoja.

Ja tällä vitsalla opetetaan ettei toista saa lyödä/kiusata?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tällä vitsalla opetetaan ettei toista saa lyödä/kiusata?

Jos lapsi lyö, potkii, räkii muita niin rangaistuksena vitsa auttaa kyllä muistamaan, mitä tapahtuu jos ei omaa käytöstapoja.

• Anonyymi

Jos haluatte lisää raivostua, niin katsokaa aamuisin Friiltä Tanskan nuoret äidit....

• Älä katto tuollasta humpuukia ja pillaa päivääsi sen vuoksi että tässä maassa on hölmöläissii liiaksi asti..... Tee kuten minä.. Naurettaan yhessä tuollasilla avuttomille sankareille :D Piristää kummasti päivää..

• Entä jos vaan ei pysty nauraa typeryydelle?

• uunounelmaerakko kirjoitti:

Entä jos vaan ei pysty nauraa typeryydelle?

Voi kuule tietenki pystyy nauramaan... Se ottaa vaan oman aikansa mutta onnistut kyllä asiassa :) Itten en ole kattonu enkä katto tuollasia joutavuuksia mutta kuullut vaan kaupalla esim miten ne suu vaahossa puhuu tuostakin sarjasta :D Minua vaan naurattaa toisinaan jopa ääneen :D

• Anonyymi

Aina välillä tulee mieleen, että sellainen ajokortti vanhemmuuteen tekisi hyvää. En puhu nyt tämän sarjan perheistä, en ole katsonut sarjaa.

Vaikka ovathan lapsetkin omia persooniaan, osa hankalia, osa helppoja. Suomessa saa esim. perhehoitajilta apua, jos on kuormittava tilanne kotona. Varmasti moni voisi hakea apua, mutta oma ylpeys ei salli. Täällä ollaan niin totuttu pärjäämään yksin, mikä on tosi harmi.

• Anonyymi

Hyvä idea tuo "ajokortti vanhemmuuteen".

• Anonyymi

Kyllä äidillä on peiliin katsomisen paikka. Onhan siinä kameroiden läsnä ollessa oltu asiallisesti ja se kissan kiusaaminen, suorastaan eläinrääkkäystä.
      Mikä se toinen emäntä oli, joka siellä lorvaili, siitä oli varmasti lastenkasvatuksessa haittaa enempi kuin hyötyä, linssilude.
      Entäs lasten isä. Eikö sovi kuvioihin.

• Anonyymi

Tässä tapauksessa olisi aikoinaan kannanut siemenet roiskasta sänkyyn.

• Anonyymi

Meilläpä kävi anoppi haukkumassa minut huonoksi äidiksi, kun pidin normaalia kuria lapsille. Samoin hän haukkui vävynsä, joka piti ihan normaalia kuria pojalleen.
      Hänen mielestä kuria lapsille ei tarvittu lainkaan.

• Anonyymi

Meit on moneks. Nykyään toi kasvatustaito on hakuses. Vanhemmat saattavat perheessä vaihtua useammankin kerran ym. taitamattomuutta.

• Anonyymi

Vanha sanonta pitää tässäkin paikkansa ''kuka piiskaa sästää niin se lastaan vihaa'' en tarkoita hakkaamista vaan kaikissa tilanteissa tulee tehdä lapselle selväksi että aikuinen on oikeassa.

• Anonyymi

Entä,kun ei se aikuinen aina olekaan oikeassa!!

• Anonyymi

Olikohan ensi tehtävä huune testi niin vanhemmille kuin penikoille , kun nykyusin tuntuu olevan perheiden yhteinen asia. Eihän ole pitkä aika, kun Jyväskylässä joku äiti auttoi hoito tilavalle huumeita niin, että vauva kuoli.nnetta syötämällä vau

• Anonyymi

Huomattavasti parempi ohjelma kuin alkuperäinen brittiversio. Tää Suomen nanny on hyvä yhdistelmä vankkaa ammattiosaamista ja maalaisjärkeä.

Esim. erityislasten kanssa vanhemmat väsyy niin hurjasti, et tarvitsevat ulkopuolista tukea. On hyvin rohkeaa näin pienessä maassa mennä telkkariin tunnustamaan, että mä en enää pysty tähän.

Rannalta on aina niin helvetin helppo huudella ohjeita, kun ei itellä oo kokemusta asiasta. Jokainen toimii niillä avuilla, jotka on tässä elämässä itse saanut. Hatun nosto heille, jotka osaa ja uskaltaa pyytää apua!!

Ja tiesitkö, että emme enää elä kahden kanavan Suomessa. Niitä on enemmän!! Ja niitä VOI vaihtaa. Siin kaukosäätimessä on sellasia nappuloita, joissa on numeroita. Aloita vaikka niistä. PAKKO ei oo telkkaria katsoo ollenkaan!

Tosin oletan, että katsot tällaisia kiukkua nostattavia, jotta pääsisit arvostelemaan muita ja kokisit paremmuutta. Täytyy olla heikko itsetunto, että tunteakseen itsensä hyväksi, pitää alentaa muita. Oikeasti vahvalla ihmisellä riittää hyvyyttä ja ymmärrystä. EIKÄ vituta niin helposti.

• Anonyymi

Hyvin kirjoitettu!! oon samaa mieltä.

• Anonyymi

Ei siinä raivoaminen auta, sehän on nähty noissa ohjelmissa, vanhemmat raivoaa, lapset raivoaa ja hullunmylly on valmis. Mimä olen jo mummo, mutta olen oppinut näistä Supernannyn ohjelmista paljon. Nuorena ei ollut mitään kokemusta kasvatuksesta, silloin olisi ollut hyvät neuvot tarpeen. Mutta selvitty on.

• Anonyymi

Ihan kaikessa pitää äitee ja isää totella kuin koira. Lapsena mielipiteelläsi ei ole mitään arvoa .
      Laitteet pois että kaveritkin huomaa kuka määrää. Annetaan joku saakelin painopeitto ja nukkumaan parhaaseen aikaan ja jätetään ilman ruokaa jollet syö ja rakkaudesta voi vain uneksia. Kuria, kuria!

• Anonyymi

Lapset näytetään tuossa ohjelmassa sekopäinä. Räkivinä, potkivina luonnevammaisina. Ihmettelen, miksi joku vanhempi tekee se lapselleen! Häpäisee julkisesti oman lapsensa, joka ei pysty ohjelman tekoa estämään! Ohjelma pyörii tv:ssä uusinnan uusintana... En yllättyis, jos joku lapsi aikuistuttuaan, haastaisi vanhempansa käräjille kunnianloukkauksesta.

• Anonyymi

Sitä ennen tuo potkiva luonnevikainen lapsi on jo itse haastettu käräjille pahoinpitelystä tai henkirikoksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä ennen tuo potkiva luonnevikainen lapsi on jo itse haastettu käräjille pahoinpitelystä tai henkirikoksesta.

Eoi muuta kuin Ammattimaiseen lastenkotiin uudelleenkssvatukseen.. Ei kenellekään ole oikeutta käyttäytyä huonosti/toisia loukkaavasti.

• Anonyymi

Vanhemmuus ei ole vaikeaa eikä monimutkaista.

Jos lapsi ei syö niin on syömättä. Nälkä kun tulee niin maistuu kaikki ruoka ja oppii arvostamaan ruokaa. Mitään muuta suuhunpantavaa ei tietenkään saa jos ei kunnon ruoka maistu. Jos ei vihannekset kelpaa niin ne tarjoillaan alkupalana ennen kun saa muuta. Jos vihannekset on yök niin sit voi juoda vettä nälkäänsä. Jo aikuiset mukulat paastosivat usein kun olivat nirsoja. Nyt ovat hoikkia ja pitkiä että ei ainakaan pituuskasvu paastoista kärsinyt.

Jos lapsi ei kerää lelujaan lattialta niin lelut katoaa. Takaisin saa kun pyytää anteeksi ja lupaa siivota jälkensä tästä eteenpäin.

Viikkoraha on aivan turha ja antaa väärän opetuksen. Meillä sai palkkaa siivoamisesta. Jos oli rahan tarve niin annettiin tehtävä ja sovittiin mitä siitä saa. Lapset hoitivat ison osan meidän kotitöistä. Muuten ei ison perheen asunto olisi välttynyt kaaokselta.

Tappelut selvitettiin keskustelemalla ja pyydettiin anteeksi. Väkivaltaa tehnyt osapuoli sai monta päivää hyvitellä kunnes uhri oli tyytyväinen. Näin he oppivat empatiaa. Jos jotain hajotti suutuspäissään niin itse korvasi.

Joskus poika sai raivokohtauksen. Sitten se raahattiin omaan huoneeseen ja jätettiin sinne rauhoittumaan. Omia tavaroitaan sai rauhassa paiskoa ja katua sitten hajonneita lelujaan.

Jos oli aivan tottelematon niin kaikki kiva Linnanmäet jäätelöt karkkipäivät kaikki jäi tauolle ja sai kadehtia kiltimpiä sisaruksiaan kunnes asenne muuttui ja sai edut takaisin.

Ikinä emme lapsiamme lyöneet. Välillä kyllä piti käyttää painiotteita kun 10 vuotias riehaantui. Näin me kasvatimme 4 kunnollista veronmaksajaa.

• Anonyymi

Olipa hyvö etten kattonu olis voinu olla nitro tarpeen muuten.

• Anonyymi

Joo varsinkin vanhemman väen kannattaa jättää katsomatta, kuinka luonnevikaisia lapsia nykyään Suomessa on, kun äidit eivät osaa enää kasvattaa.

• Anonyymi

Kyllä minulle on annettu vitsaa ja remmillä hakattu ja tukkapöllyä,eikä se tehnyt minua katkeraksi,päin vastoin rakastin isää ja äitiä,tosin omia lapsia en ole remmillä lyönyt enkä tukkapöllyä antanut,olen heidät kasvattanut hyvin kunnioittamaan isää ja äitiä. Heistä on tullut hyviä ihmisiä ja lukeneita,jotka arvostaa myös vanhempia ihmisiä.

• Anonyymi

Meillä vanhempina on huonon kasvattajien leima, kun lapsi on vuosia käyttäytynyt koulussa häiriköiden. Kotona tottelee ja on todella rauhallinen nuori. Hänellä on ollut rajat, ja hölmöilyistä koulussa on seurannut rangaistus. Pojan kanssa on keskusteltu asiasta ja aresti on seurannut "rikoksen" vakavuuden mukaan.

Alkuun ei millään uskottu, että meidän hiljainen ja rauhallinen poika häiritsee koko ajan tunneilla. Oltiin vuosia neuvottomia pojan huonon käytöksen johdosta. Kun viimein saatiin diagnoosi ADD, oli suuri helpotus että huonolle käytöselle löytyi syy. ADHD-lääke ei tosin tehoa kovin hyvin. Pojan mukaan aamulla otettu lääke auttaa rauhoittumaan ja keskittymään vain pari tuntia ja iltapäivällä on taas rauhaton olo.

On helppo syyllistää kaikki lasten huono käytös vanhempien syyksi...
      Itselläni ja vaimollani oli samanlainen kasvatus kuin omilla lapsillamme. Ehkä me oltiin läsnä enemmän lapsiemme arjessa kun omat vanhempamme, muuten rajat ja kuri oli aika samanlaista. Eikä meillä kummallakaan ollut koulussa tai kotona häiriökäytöstä. Päinvastoin oltiin ns. helppoja kasvatettava; ujoja ja rauhallisia.

Näiden "täydellisten" kasvattajien silmät voisivat avautua, kun joutuisivat kasvattamaan todella vilkasta ADHD-lasta. Helppohan se on huudella ja arvostella, kun itsellä on ollut nörttejä kasvatettavana.

• Anonyymi

Onko sulla omia lapsia??

Tosi hyvä ohjelma! Kyllä kannattaa katsoa!

• Anonyymi

Miksi, pitäisi ruveta uhkaamaan väkivallalla saati, käyttää sitä. Kyllä turvallinen kiinnipito on ehdottomasti parhain ratkaisu. Itselläni on 4 lasta joista yhdellä on Adhd eli on erityislapsi. Joten tiedän omakohtaisesti mistä puhun. Suututtaa suunnattomasti nämä kommentit joissa viitataan siihen että vanhemmuus, rajat ja kuri olisi hukassa... Jos ei ole erityislasta niin ei kannata kommentoida ohjelmaa. Siinä perheessä oli erityislapsi ja äidillä oli suuri huoli, haki ja sai apua. Teki juuri niin kuin pitää.

• Anonyymi

No onhan ne rajat ja kuri hukassa, jos kakara potkii, sylkee, hakkaa ym. Eivätkä tippaakaan arvosta vanhempiaan tai auktoriteettejä. Ennen tuollaiset laitettiin kasvatuslaitokseen, jos eivät kotona tai koulussa osanneet käyttäytyä. Ihan ihmisiä niistä pojista tuli.

• Anonyymi

Entisaikaan vaimot eivät käyneet töissä, joten ei tarvinnut huolehtia urasta ja koulutuksesta. Ennen ei myöskään ollut sosiaaliviranomaisia, joten oli sattuman varassa, saivatko lapset onnellisen ja karmivan lapsuuden.

Nykyisin monellakaan ei ole omia vanhempia käytössä lapsenhoidossa. Kun esikoiseni syntyi, hänen ainoat hoitajansa olivat minä ja hänen isänsä. Muut sukulaiset olivat liian kaukana, kuolleet, alkoholisoituneita tai haluttomia hoitamaan. Ei ole välttämättä helppoa kasvattaa, jos oman jaksamisen kanssa on tekemistä.

Minusta Suomen Nanny on tuonut lapsiperheille erittäin hyviä vinkkejä. Vähän sama kuin Kaappaus keittiössä -ohjelman kanssa. Helppoa arvostella sivusta.

• Anonyymi

Mummoni ei käynyt töissä, mutta syntyi 1800-luvun lopussa. Kyllä ainakin kaupunkilaisäidit kävivät töissä, esim. 1920 syntynyt äitini ja 1924 syntynyt anoppini.

• Anonyymi

Pitää paikkansa jos tuollaisia ohjelmia on kyllä syntyvyys laskee ,aikoinaan oli se Hintikka ohjelma oli samlainen 😊😊😊😊

• Minusta nyt ei ole kyse huonosta kasvatuksesta vaan jostain ihan muusta eli siitä että pojalla on selvästi jokin neurologinen/mielenterveyshäiriö.Varmaankin tarvii joo selkeät sekä jämptit metodit mutta aivan muutakin apua sekä ehkäpä lääkitystäkin.
      Voimia perheelle .Itse uuvuin ihan ohjelman katsomisesta.

• Anonyymi

En ole sitä mieltä, että lapsia pitäisi ruumiillisesti kurittaa, enkä toki henkisestikään, mutta, että ne lapset tietää että mikä on rajana. Ei semmoinen vapaa kasvatus ,missä lapsen annetaan tehdä mitä huvittaa eli lapsella ei ole mitään rajoja, ei sellainen johda mihinkään hyvään. Rajat pystyy vetämään olemalla asioissa tarpeeksi ankara ja jämpti ja johdonmukainen. Ei siihen tarvitse fyysistä tai psyykkistä väkivaltaa käyttää.
      Lapselle kuuluu antaa rakkautta, mutta vetää myös rajat ja kertoa mikä on oikein ja mikä on väärin. Kiitos ja näkemiin.....

• Anonyymi

onhan näitä myös yksinhuoltaja naisilla onngelmia ? kun olen heidän kanssa ollut niin ovat tulleet mustasukkaiseksi siitä kun se uusi isä tulee toimeen lapsensa kanssa ?

• Anonyymi

Usein näissä Supernanny perheissä kuviot ovat ihan sekaisin, on entistä miestä ja nykyistä miestä/naista, on lapsia eri miehille, osa isistä on mukana (ainakin toistaiseksi) kuvioissa. Sekoittuu lapsen pää vähemmästäkin. Tähän päälle vielä vetelät äidit, jotka eivät pysty lainkaan kasvattamaan lapsia. Ikävää sanoa, mutta nämä perheet tulevat selkeästi alemmasta yhteiskuntaluokasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usein näissä Supernanny perheissä kuviot ovat ihan sekaisin, on entistä miestä ja nykyistä miestä/naista, on lapsia eri miehille, osa isistä on mukana (ainakin toistaiseksi) kuvioissa. Sekoittuu lapsen pää vähemmästäkin. Tähän päälle vielä vetelät äidit, jotka eivät pysty lainkaan kasvattamaan lapsia. Ikävää sanoa, mutta nämä perheet tulevat selkeästi alemmasta yhteiskuntaluokasta.

kyllä se on kamalaa kun ollaan nyt huolestuneita että lapsia saahaan aikaseksi liika vähä, syntyvyys laskenu huolestuttavasti. se olisi parempi että se ylempi yhteiskuntaluokka alkaa sikiämään vaan reippaasti ja hoitaa siinä töittensä lomassa muksunsa vaikka työpaikalla. kasvaa hyviä ja urheilullisia ja tasapainoisia nuoria tulevaan veronmaksajien joukkoon.

• Anonyymi

Minä en hyväksy uusia muka äitejä tai isiä kuvioon. Äitipuoli ei ole mikään äitihahmo. Se on vaan sen isän uus akka. Ei sillä oo minun lapseen oikeutta! Piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en hyväksy uusia muka äitejä tai isiä kuvioon. Äitipuoli ei ole mikään äitihahmo. Se on vaan sen isän uus akka. Ei sillä oo minun lapseen oikeutta! Piste.

Se uus akka on kuitenkin aikuinen ihminen lapsesi elämässä, ehkä jopa haluamattaan. Omalla käytökselläsi vaikutat siihen, kokeeko lapsesi hänet luotettavaksi ja turvalliseksi. Ei hän äitiä korvaa, eikä varmasti yritäkkään, mutta anna lapsellesi oikeus päättää itse millaisen suhteen tähän ihmiseen muodostaa, parhaillaan hän voi tarjota jotain mitä sinä et.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi sanoa että kaikki olisivat alemmista yhteiskuntaluokista. Varakkaissa perheissä lapset saavat useinkin rahaa kun pitäisi saada rakkautta. Rakkaus ja huolenpito on kaiken a ja o. Täytyy olla rajoja ja rakkautta muutoin lapsesta voi kasvaa hirviö joka tekee mitä tahtoo. Pp

• Anonyymi

Ylipainoinen nanny. Meille ei tuommoset tule häärää. Laihuttas.

• Anonyymi

Nännännää. Jos suuressa maailmassa on niin pakko sen täälläkin pitää olla.

• Anonyymi

Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Kun vanhemmat antavat tilanteen käjistyä tähän pisteeseen ettei saa lapsiaan kuriin, olisi peiliin katsomisen paikka. Ei se niin mene että neljä vuotias pompottaa aikuista. Pitääkö joka asiaan suosia tätä vapaata kasvatusta? Katsoin pari jaksoa Tanskan teiniäitejä ja tukka nousi pystyyn. Heillä kun ei ollut ruokaaikoja eikä nukkumaamenoaikojakaan. Lapset saivat pomppia ruokapöydällä ja illalla olivat kuin pirun hännänpäästä leikattuja.
      Kaksi lasta olen kasvattanut ilman lyömistä, mutta kuri ja rajat on ollut. Pari luunappiakin taisin antaa, mutta ei ainakaan vielä ole näkynyt jälkimaininkeja siitä.
      Tietysti vanhemman on helpompi antaa periksi. Ellei päivän ruoka maistu tarjotaan jotain muuta, hampaat pestään sohvalla ja sängystä ravataan monta tuntia!!
      Omien lasteni ja lastenlasteni kanssa käyn ( 16, 11 ja 6 vuotiaat) kahviloissa, ravintoloissa, julkisissa sekä kaupoissa.
      Ei kurituksen tarvitse olla väkivaltaista, mutta johdonmukainen pitää olla.

• Anonyymi

Kaikki ongelmat johtuvat siitä, että vanhemmat ovat laiskoja ja itsekkäitä. Mitään ei olla valmiita tekemään, kaikki koetaan ylivoimaisen raskaaksi. Aina syy muualla kuin itsessä. Mutta tätä ei tietenkään saa sanoa, sillä kukapa haluaisi kuulla totuutta.

• Anonyymi

Normaali sosiaalidemokraattinen taktiikka numero kaksi; vieritetään syy kaverin niskoille. On kevyempi elää muiden piikkiin ja syyttää yhteiskuntaa vastuun väistämisestä omien virheiden kohdalla.

• Anonyymi

Kasvattakaa omanne miten lystää. Minun lapset ei ole minkäänlaista fyysistä kuritusta saaneet ja ovat raittiita,ahkeria,töissä olevia nuoria aikuisia.

• Anonyymi

Lapsia ei kannata kasvattaa miten lystää, siitä on hyvänä esimerkkinä nämä Supernannyn ohjaamat lapset, joista tuskin koskaan tulee yhteiskuntakelpoisia.

• Anonyymi

"Miten vanhemmat voi olla noin urpoja "

vihervassarit

• Anonyymi

Nariseva hanavesi lefthand mallikansalainen.

• Anonyymi

Nariseva hanavesi lefthand mallikansalainen.

• Anonyymi

Päiväkodeissa ja kouluissa joudutaan kestämään sitten kasvatuksen kukkasia joista jokainen kärsii. Olisi suuri säästö yhteiskunnalle tukea niitä jotka eniten apua tarvitsee. Pienet koulut ja päiväkodit kunniaan. erityislapsille apua. Oppimisen ja keskittymisen vaikeutta löytyy joka ryhmästä.
      Nythän tehdään juuri päinvastoin. suuret koulut ja päiväkotiryhmät.henkilöstöä vähennetään koko ajan.
      Miksiköhän lapset ja nuoret voi pahoin.
      Ammennetaan sitten yhteiskunnan rahaa mielenterveyshäiriöistä kärsiville nuorille tukitoimiin kun mitään ei ole tehtävissä.
      Yksi syrjäytynyt menetetty nuori aikuinen joka tarvitsee tuettua asuntoa. tekee miljoonan loven vuodessa yhteiskunnan kassaan.

• Anonyymi

Tämä muuttui kasvatuskeskusteluksi vaikka palstan aihepiiri on tv ja radio...

• Anonyymi

Sikiäminen pitäisi laittaa luvanvaraiseksi! Ihmiset jotka eivät osaa huolehtia edes itsestään, kannattaisi sterilisoida. Uusavuttomat kun sikiävät, siitä ei mitään hyvää synny!

• Anonyymi

Samoin kuin, mutta niin mulla tuntui kun asuin länsi suomen puolella. Mut oli äiti yksin kasvattanut hyvä käytöstavat ovat olleet pienestä pitäen kun käytiin kaupassa ei ärrimurria ja äiti oli ystävä äiti ja suojelus enkeli nyt. Ihmettelin vaan lapsena, miksi moni alkoi inistä kaupassa kun ei saanut kaikkea. Itse olin muualta nyt muutin paluumuuttajana.

• Anonyymi

Joskus 70-luvulla tuli muotiin "vapaa kasvatus". Kaikki oli yhteiskunnan vika ja lapsia ei saanut komentaa. No olihan se helppoa vanhemmille, kun ei tarvinnut kantaa huolta lapsen kasvatuksesta. Sitten kun nämä toihutoopet saivat omia lapsia ja nämä edelleen lapsia, niin kaikenlainen tietämys asiasta on hävinnyt. Se on hyvä, että supernannyn kaltaiset ohjelmat näyttävät kädestä pitäen miten perhe-elämä saadaan rullaamaan.

• Anonyymi

Ihmetellä täytyy näitä "äitejä" ja "isiä". Miten v...u voi olla noin pihalla kasvatuksesta ja elämästä, kai nää on itse niitä vapaa kasvatuksen hedelmiä, ovat vielä 30-40 vuotiaina yhtä avuttomia kuin varhaisteinit. Järkyttävä katsoa tota touhua, ei ihme, että huumeidenkäyttö lisääntyy Suomessakin.

• Anonyymi

Anteeksi mutta en ymmärrä asennettasi. Tv:n voi toki sulkea jos joku ohjelma ärsyttää noin kovasti.
      Tottahan tässä ohjelmassa halutaan tuoda esille se miten joku toinen malli hoitaa erityislasten hankala tilanne voi auttaa. Se ei käy hetkessä. Vasta kun näiden perheiden elämästä kysyttäisiin myöhemmin, vuoden tai parin päästä miten on onnistuttu, voi saada oikean käsityksen miten perheellä menee tällä hetkellä.
      Siitä huolimatta kyllä Nannylla on erilaisiin tilanteisiin hyviä neuvoja, se miten niitä noudatetaan tai jaksetaan noudattaa vaikuttaa lopputulokseen.
      Ei lyhyttä ohjelmaa voi tehdä niin että myöhempi tilanne tulee täydellisenä esille ja miten ohjeet on näitä perheitä auttaneet. Hyvä kun on mahdollisuus näillä perheillä lähteä tähän mukaan jotka sitä haluaa. Joka tapauksessa ohjelmassa halutaan luoda positiivista asennetta ja sitä että apua on mahdollisuus saada erilaisiin hankaliinkin tilanteisiin. Eikö se anna pikemminkin toivoa ja vielä parempaa, onnistumisen iloa.

• Anonyymi

Tuo ohjelma on malliesimerkki miksi en lapsia ole halunnut elämääni. Kaikki tuttavienkin lapset ovat oikeita vapaankasvatuksen malliriiviöitä. Siis todellisia hirviöitä. En voi käsittää miten jo alle kouluikäiset huorittelevat äitejään, hakkaavat vahingoittamismielessä toisiaan ja rikkovat tietoisesti paikkoja. Ja näille vaan esitetään pään silittelyä ja voivottelua opetukseksi vaikka tuollaiset pitäisi teljetä huoneeseensa ja antaa kunnolla vanhaa kunnon koivuvitsaa persiille.
      On järkyttävää tämä nykyinen vapaakasvatus. Suomella ei ole mitään tulevaisuutta näiden lasten aikuistuessa joten lisääntymättömyys on vain eduksi.

• Anonyymi

Niin sanottu "vapaassa kasvatuksessa" ei kasvateta psyykkistä puolta vanhempien toimesta.
        Se on laiskojen vanhempien malli jättää lapsi oman onnensa nojaan ratkaisemaan avuttomana asioita joihin hän tarvitsee vanhempien kokemusta ja neuvoja.
        Kasvattamattomuus lapsen elämässä vaikuttaa vain kurittomuutta jos ei ole mitään rajaa missään.

• Anonyymi

Onse kumma että nykyään tulee heti erikoislapsia jos niillä ei ole kuria???
      Vapaakasvatus tekee tämänkin ongelman nykyään.

• Anonyymi

Taidat olla jopa harvinaisen yksinkertainen! Kommentistasi paistaa läpi tyhmyys mitä onneksi monella erityislapsella ei kuitenkaan ole..

• Anonyymi

Tämä kasvattamattomuus näkyy jo päiväkodeissa.Vanhemmille kun sanoo lapsen väkivaltaisesta käytöksestä niin lapsia ei osata hoitaa päiväkodissa.Lapset saavat kaiken periksi ja teini-iässä sijoitettuna .Varsinkin Ad/hd lapset tarvitsevat rajat ja säännölisen päivärytmin.Jos heitelleään tavaroita ja hajoitetaan ptelevisoita niin uusia ja hommat ja eikä myöskään pelata

• Anonyymi

Kermapersevanhemmat laittaa päiväkodin ja koulun tehtäväksi kasvatuksen koska itseä ei kiinnosta

• Anonyymi

Älä suotta, tuo ohjelma on pelkkää viihdettä. Siinä enkilät ovat näyttelijöitä. Ei kukaan fiksu vanhempi tuo perhettäään oikeasti tuollaseen ohjelmaan, sehän on kiusaamista ja nöyryyttämistä. Pelkkää teatteria se koko ohjelma.

Minua suorastaan hnaurattaa kun kerran katosin kymmenen minuuttia, ja kauhistuin että ei oikeasti kukaan tosissaan mene moiseen sontaan!!! Pelkka viihdeohjelma, ja hyviä näyttelijöitä.

Kenenkään perheessä ei oikeasti ole tuollasta, se on käsikirjoitettu sketsi ohjelma.

• Anonyymi

Vanhempi väki kasvatettiin piiskalla eli ns nazsikasvatuksella jossa päämetodi oli yli menevä kurikeskeisyys . Nykyään on oneksi toisin lapsia ei kasvateta pelkäämään .
      (Omia lapsia en hanki koska kävisin niiden päälle suutuspäissä just niinku toinen vanhempani ). Taitaa nyt vain tarve päivittää omaa
      kasvatustyyliä puhuttaa eikä mikään muu .

• Anonyymi

Nämä Supernanny lapset ovat luonnehäiriöisiä ja tarvitsevat psykiatrista hoitoa sekä lääkkeitä. Tuommoinen häiriintynyt lapsi on isona arvaamaton ja väkivaltainen päällekävijä.

• Anonyymi

Itse raivostun siitä, että miten vanhemmat voivat laittaa lapsensa televisio ohjelmaan, missä näytetään koko kansalle, kun lapsi käyttäytyy "huonosti". Lapsi on lapsi eikä lapselta voi odottaa esimerkillistä käytöstä! Ei lapsi ole mikään eläin josta pitää kouluttaa hyvin käyttäytyvä lapsi.

Miten on edes mahdollista, että tälläinen ohjelma on olemassa. Lapsi saattaa kärsiä kyseisen ohjelman takia loppuelämänsä, koska se näytettiin julkisesti televisiossa.

• Anonyymi

Televisioimisesta olen samaa mieltä mutta siinäkin on se hyvä puoli että nähdään millaisilla vanhemmilla lapsia ei pitäisi olla.
        Lapselta todellakin voidaan odottaa esimerkillistä käytöstä.
        Kouluttaa sitä lastakin pitää vaikka eläin ei olisikaan.
        Ohjelma hyvin näyttää sen mihin on menty kun lapsilla ei ole eikä saa olla enää minkäänlaista kuria.
        Lapsethan ovat suorastaan mielisairaita ja sellainen käytös ei tiedä mitään hyvää lapsen tulevaisuudelle. Rikollisia sunmuita narkkeja heistä tulee ja yhteiskunnan elättejä.

• Anonyymi

Joillain on niin urpoja vanhempia, etteivät opeta mukeloilleen edes välimerkkien käyttöä, jotta teksteistä saisi jotain tolkkua.

• Antikristuksen henki ,joka voimistuu tuo Jumalan vastaiset säännöt ja lait.
      Ennen oli kuri ja kunnioitus ja asiat oli hyvin ja nyt on vapaa kasvatus ja lapset ,jotka ei itsessään vielä voi ymmärtää joutuvat poloiset heitteille näin kun toimitaan.Siihen sitten joillakin jatkuvaa sokerihumalaa ja voi sitä menoa.
      Ei tule yllätyksenä ,että varoitus kirjoitettiin tottelemattomista lapsista jo 2000v sitten ja nyt elämme sitä varoituksen aikaa ja se varoitus tai merkki löytyy raamatusta.
      Se on ajanmerkki ,että Jeesuksen paluu lähenee.

• Anonyymi

Kun olen näitä ohjelmia katsonut, olen ihmetellyt muutamaa juttua. Esimerkiksi sitä en voi ymmärtää, että lapset on määrätty syömään tiettyyn kellonaikaan, vaikkei olisi nälkä. Ja sellaista ruokaa, mistä eivät tykkää. Pahimmassa tapauksessa aikuinen on laittanut ruoan valmiiksi lautaselle, tai jopa lappanut ruoan lapsen suuhun (esim. kolmivuotiaalle). Jos joskus ei päivällisaikaan ruoka maistu, niin miksei lapselle voisi antaa sitten myöhemmin, kun on nälkä? Tai jos ei tykkää jostain ruoasta, niin voisi saada vaikka voileipää ja hedelmää sen kerran. Ei kai syöminen ole suoritus, vaan nälän tyydyttämistä. Ja aterian pitäisi olla mukava ja miellyttävä hetki, se auttaa ruoan sulamistakin. Ei aikuisten kannata rakentaa riitoja turhan takia. Rentoutta meininkiin, sanon minä.

• Anonyymi

Kerrankin asiaa syömisestä. Usein jopa vähän ylipainoiselle lapselle tekis hyvää olla syömättä jos ei ole nälkä.
        Itselleni ei annettu lapsena välipaloja eikä mitään kuin ruoka-aikana, ja ronkelina lapsena en voinut usein syödä kuin voipottua ruokana. Olin sitten koko lapsuuden pieni ja laiha. Aikuisena syömishäiriöinen ja nyt vielä yli viisikymppisenä tosi ronkeli ruoan suhteen, enkä syö läheskään kaikkia ruokia.
        Aikuisten ihmisten tulisi syödä silloin kun on nälkä ja silloinkin kohtuudella. Ylipainoiset ihmiset on lisääntyvä luonnonvara.

• Anonyymi

Kakkoskauden viimeisessä jaksossa oli kyllä niin hyvä esimerkki miten käy kun täysin kuritta kasvanut kuvia täyteen hakattu nainen alkaa tehdä urakalla lapsia. Koivuniemen herraa ja tukkapöllyä olisi tarvinneet sekä lapset että äiti nuorena

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1861
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1156
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      74
      920
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      815
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      791
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      18
      752
    Aihe