Jumalan lapset syntyvät JUMALASTA

Anonyymi

Eivät synny SEURAKUNNASTA

Tätä "seurakunta synnyttää" - harhaoppia on laajasti.

Mikä seurakunnan tehtävä sitten on Jumalan lasten syntymisestä puhuttaessa. SE ON JUMALAN SANAN JULISTUSTA JA SAKRAMANTTIEN JAKAMISTA. Sen Sanan (Kristuksen Sana)
julistamista joka synnyttää lapsia Jumalalle.

Tässä onkin kammottava aukko, kun on paljon sellaisia yhteisöjä ja kirkkoja jotka JULISTAVAT Jeesuksen Kristuksen sijasta ITSEÄÄN PELASTAJINA.
Ja sakramantit he vääntävät joiksikin merkeiksi ja kuvaajiksi. Ja röyhkeimmät fariseukset pilkkaavat Jeesuksen asettamia, pelastukselle välttämättömiä sakramentteja rituaaleiksi. Miten sellaisesta ihmisoppein sotketusta sonnasta löytäisi tien Kristuksen, saisi syntinsä anteeksi ja pääsisi rauhaan Jumalan kanssa?

Taivaaseen ei ole kuin yksi tie, se ei ole seurakunta, vaan se on Jeesus Kristus. Hänen kauttaan synnytään hänen perustamansa seurakunnan yhteyteen, jossa Jumalan lapset hoidetaan ja ruokitaan Jumalan sanalla ja sakramanteilla.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro vaito missä Raamattu mainitsee yhdenkin kerran sen sakramentin?

      • Anonyymi

        Vaito pitää vain sitä oikeana, mitä hän sanoo. Raamatussa ei mainita todellakaan sanaa sakramentti. Silti vaito muiden mukana jätti seurakunnan, joka otti ehtoollisen ja kasteen omaan käyttöön. Näitä nimitetään sakramenteiksi.

        Toisaalta vaito väittää ettei raamatussa ole armonjärjestystä, eikä pyhityksen tietä., vaikka raamatun selittäjät ovat Pyhän Hengen kautta vuorisaarnan alun siksi nimittäneet. Uuden käännöksen tekijät ovat nimittäneet sen autuaaksi julistamiseksi.

        Vaitohan ei vastaitaile eikä myönnä erhedyksiään, mutta puuttuu silti joka asiaan.


    • Anonyymi

      Raamatun opissa EI ole minkäänlaisia fyysisiä apuvälineitä Uskon ja Jumalan Pojan Jeesuksen välillä, vaan kaikki tapahtuu USKON kautta!

      Jumala on Henki ja Häntä pitää lähestyä Hengessä, siinä ei auta leipomon tuote eikä alkosta haettu viinipullo.

      miksi näin yksinkertaisen asian käsittäminen on muutamille aivan mahdoton asia?

      Minä kerron miksi, se on siksi, kun ihmispoloinen ei ole päässyt terveesti uudestisyntymään Jumalan Hengestä, vaan on ihmisoppien ja siihen loiittyvien ihmisten siteissä ja verkoissa ja sosiaalisen statuksensa vuoksi pitää ihmissuhteita Jumalasuhdetta tärkeämpänä asiana.

      siksi.

    • Anonyymi

      Kuka Apostoleista sain Jeesuksen asettamassa ehtoollisessa syntinsä anteeksi taikka tuli uskovaksi tai mitä he yleensä saivat siinä, kertooko aloittaja sen nyt meille kaikille lukijoille!?

      • Anonyymi

        Henki ilman Jumalan sanaa Raamattua on vain ihmisten mielikuvitusta ja haihattelua. Raamattu on siis ihan konkreettinen 66 kirjan kirjasto. Suuri ihme ja suuri lahja.

        Ilman Jeesuksen ruumiin syömistä ja hänen verensä juomista, ei ole yhteyttä Kristukseen, ja jolla ei Poikaa ole, ei hänellä ole isääkään.

        Sakramenttien turhenyaminen, saati pilkkaaminen on Jerduksen pilkkaamista ja epäuskon hedelmää


    • Anonyymi

      "Jumalan lapset syntyvät JUMALASTA

      Eivät synny SEURAKUNNASTA

      Tätä "seurakunta synnyttää" - harhaoppia on laajasti.

      Mikä seurakunnan tehtävä sitten on Jumalan lasten syntymisestä puhuttaessa. SE ON JUMALAN SANAN JULISTUSTA JA SAKRAMANTTIEN JAKAMISTA. Sen Sanan (Kristuksen Sana)
      julistamista joka synnyttää lapsia Jumalalle."

      Tässä on kaksi erilaista väitettä. Jumla synnyttää? Sana synnyttää? Mitä oikein todella ajattelet?

      Kyllä se on nainen eli vaimo joka synnyttää. Luther sanoo, että kenellä ei ole seurakunta äitinä maanpäällä, sillä ei ole Jumala Isänä taivaassa. Luther sanoo myös, että mistä muualta löydät Jumalan kun veljestäsi. Jeesus opettaa, että autuaat ovat puhtaat sydämestään, sillä he saavat nähdä Jumalan. Sellainen ihminen joka tuntee syntinsä ja löytää sellaisen. joka voi Jumalan puolesta päästää hänet synneistään, se tuntuu varmasti jumalalta.

      Seurakunnalta saarnattu Jumalan sana saa aikaan parannuksen autuudeksi.

      • Anonyymi

        Missä Luther noin sanoo, ja koska. Hänhän oli nimittäin roomalaiskatolinen munkki aikanaan.
        Älkää väännelkö Jumalan sanaa omaksi kadotukseksenne. Seurakunta ei synnytä mitään, pidä tämä jatkossa mielessäsi. Jos näin olisi kun väität, että seurakunta jumalalle lapset synnyttäisi niin ei Jumala olisi inkarnoitunut ihmiseksi. Miksi sinä 👹 väität Raamatun valehtelevan?

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Ef. 5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,

        1. Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet,
        - ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä,
        ***) -> Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Tämä on aivan yksiselitteinen asia, Jumalan lapset synnyttää JUMALA, ei SEURAKUNTA!

        MIksi te omabvanhurskaat, väärän seurakuntaopin julistajat koko ajan valehtelette?

        Seurakunnan tehtävä on julistaa tuota sanaa joka synnyttää Jumalalle lapsia.
        Jos seurakuntaoppi olisi oikeia, asia olisi yksinkertainen ja selkeä. Kristuksen perustamassa seurakunnassa julistetaan Kristusta, ja Kristus yhdessä Isän ja Pyhän Hengen kanssa synnyttää lapsia Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Luther noin sanoo, ja koska. Hänhän oli nimittäin roomalaiskatolinen munkki aikanaan.
        Älkää väännelkö Jumalan sanaa omaksi kadotukseksenne. Seurakunta ei synnytä mitään, pidä tämä jatkossa mielessäsi. Jos näin olisi kun väität, että seurakunta jumalalle lapset synnyttäisi niin ei Jumala olisi inkarnoitunut ihmiseksi. Miksi sinä 👹 väität Raamatun valehtelevan?

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Ef. 5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,

        1. Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet,
        - ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä,
        ***) -> Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Tämä on aivan yksiselitteinen asia, Jumalan lapset synnyttää JUMALA, ei SEURAKUNTA!

        MIksi te omabvanhurskaat, väärän seurakuntaopin julistajat koko ajan valehtelette?

        Seurakunnan tehtävä on julistaa tuota sanaa joka synnyttää Jumalalle lapsia.
        Jos seurakuntaoppi olisi oikeia, asia olisi yksinkertainen ja selkeä. Kristuksen perustamassa seurakunnassa julistetaan Kristusta, ja Kristus yhdessä Isän ja Pyhän Hengen kanssa synnyttää lapsia Jumalalle.

        Kyllä Luther näin saarnasi elinaikanaan. Saarnat löytyvät Kirkkopostilloista ja Huonepostillasta. Myös valituista teoksista löytyy avainten vallasta kirjoitusta.

        Myönnän, ettei kuolleet seurakunnat synnytä mitään. Niihin vain liitytään. Esikoiset ry:hynkin voi netissä liittyä. Johannes kuitenkin kirjoittaa ilmestyksestään:

        1. Ja suuri ihme ilmestyi taivaassa: vaimo oli puetettu auringolla, ja kuu hänen jalkainsa alla, ja hänen päässänsä kruunu kahdestatoistakymmenestä tähdestä.
        2. Ja hän oli raskas, ja huusi synnyttäissänsä, ja hänellä oli suuri vaiva synnyttää.
        5. Ja hän synnytti poikalapsen, joka oli kaikki pakanat hallitseva rautaisella vitsalla. Ja hänen poikansa temmattiin Jumalan tykö ja hänen istuimensa tykö.
        6. Ja vaimo pakeni korpeen, kussa hänelle oli sia Jumalalta valmistettu, siinä ruokittaa tuhannen kaksisataa ja kuusikymmentä päivää.
        7. Ja (suuri) sota tapahtui taivaassa: Mikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikärmeen kanssa, ja lohikärme soti ja hänen enkelinsä.
        8. Ja ei he voittaneet, eikä heidän siaansa enää löydetty taivaassa.
        9. Ja suuri lohikärme, vanha mato, joka perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, heitettiin ulos, joka koko maan piirin viettelee, hän heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä myös hänen kanssansa heitettiin sinne.

        Seurakunta joka synnyttää on puetettu auringolla, eli kristillisyyden valkeus valaisee häntä. Kuu. eli luonnollinen järki on jalkojen alla. Se ei ole neuvonantajana, mutta se saa kuitenkin valonsakristillisyydestä. Kruunu kahdestatoista tähdestä on kahdentoista apostolin oppi.

        Jumalan sana ei ole yksiselitteinen. Tässäkin kuvataan myös eri etsikkoaikojen seurakuntien syntymistä, jotka eivät ole olleet helppoja. Siinä kuvataan myös yhden ihmisen uudestisyntymistä. Luulisi että sinä kuvataan myös Jeesuksen syntymistä, mutta ei, seurakunta ei ole synnyttänyt Jeesusta.

        Johannes kirjoittaa myös Jeesuksen puheita evankeliumissaan:
        1. Näitä olen minä puhunut teille, ette pahenisi.
        2. He panevat teitä pannaan. Ja aika tulee, että jokainen, joka teidät tappaa, se luulee tekevänsä Jumalalle palveluksen.
        3. Ja näitä he tekevät teille, ettei he tunne Isää eikä minua.
        4. Vaan minä puhuin näitä teille, että kuin se aika tulee, te niistä muistaisitte, että minä teille sanonut olen; mutta en minä ole teille näitä alusta sanonut, sillä minä olin teidän kanssanne.
        5. Mutta nyt minä menen sen tykö, joka minun lähetti, ja ei teistä minulta kenkään kysy: kuhunkas menet?
        6. Vaan että minä olen näitä teille puhunut, niin murhe täyttää teidän sydämenne.
        7. Kuitenkin sanon minä teille totuuden: se on teille tarpeellinen, että minä menen pois; sillä ellen minä mene pois, niin ei Lohduttaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen pois, niin minä hänen teille lähetän.
        8. Ja kuin hän tulee, niin hän nuhtelee maailmaa synnin tähden, ja vanhurskauden tähden, ja tuomion tähden.
        9. Synnin tähden tosin, ettei he usko minun päälleni;
        10. Mutta vanhurskauden tähden, että minä menen Isäni tykö, ja ettette minua silleen näe;
        11. Mutta tuomion tähden, että tämän maailman päämies on tuomittu.
        12. Minulla on vielä paljo sanomista, mutta ette voi nyt kantaa.
        13. Vaan kuin se tulee, totuuden Henki, hän johdattaa teitä kaikkeen totuuteen; sillä ei hän puhu itsestänsä, vaan mitä hän kuulee, sitä hän puhuu, ja tulevaisia hän teille ilmoittaa.
        14. Hän on minua kunnioittava; sillä hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille.
        15. Kaikki, mitä Isällä on, ne ovat minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille.
        16. Vähän ajan perästä ja ette näe minua, ja taas vähän ajan perästä te näette minun; sillä minä menen Isäni tykö.
        17. Niin muutamat hänen opetuslapsistansa puhuivat keskenänsä: mikä se on, kuin hän sanoo meille: vähän ajan perästä ja ette näe minua, ja taas vähän ajan perästä ja te näette minun, ja: minä menen Isän tykö?
        18. Niin he sanoivat: mikä se on, kuin hän sanoo: vähän ajan perästä? emme tiedä, mitä hän puhuu.
        19. Niin Jesus ymmärsi, että he tahtoivat kysyä häneltä, ja sanoi heille: sitä te kysytte keskenänne, että minä sanoin: vähän ajan perästä ja ette näe minua, ja taas vähän ajan perästä ja te näette minun.
        20. Totisesti, totisesti sanon minä teille: teidän pitää itkemän ja parkuman, mutta maailma iloitsee: te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne käännetään iloksi.

        21. Kuin vaimo synnyttää, niin hänellä on kipu, sillä hänen hetkensä tuli; mutta kuin hän on lapsen synnyttänyt, niin ei hän enään muista vaivaansa ilon tähden, että ihminen on syntynyt maailmaan.
        22. Niin teillä on myös nyt murhe; mutta minä tahdon teitä jällensä nähdä, ja teidän sydämenne on iloitseva, ja ei kenenkään pidä teidän iloanne teiltä ottaman pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Luther näin saarnasi elinaikanaan. Saarnat löytyvät Kirkkopostilloista ja Huonepostillasta. Myös valituista teoksista löytyy avainten vallasta kirjoitusta.

        Myönnän, ettei kuolleet seurakunnat synnytä mitään. Niihin vain liitytään. Esikoiset ry:hynkin voi netissä liittyä. Johannes kuitenkin kirjoittaa ilmestyksestään:

        1. Ja suuri ihme ilmestyi taivaassa: vaimo oli puetettu auringolla, ja kuu hänen jalkainsa alla, ja hänen päässänsä kruunu kahdestatoistakymmenestä tähdestä.
        2. Ja hän oli raskas, ja huusi synnyttäissänsä, ja hänellä oli suuri vaiva synnyttää.
        5. Ja hän synnytti poikalapsen, joka oli kaikki pakanat hallitseva rautaisella vitsalla. Ja hänen poikansa temmattiin Jumalan tykö ja hänen istuimensa tykö.
        6. Ja vaimo pakeni korpeen, kussa hänelle oli sia Jumalalta valmistettu, siinä ruokittaa tuhannen kaksisataa ja kuusikymmentä päivää.
        7. Ja (suuri) sota tapahtui taivaassa: Mikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikärmeen kanssa, ja lohikärme soti ja hänen enkelinsä.
        8. Ja ei he voittaneet, eikä heidän siaansa enää löydetty taivaassa.
        9. Ja suuri lohikärme, vanha mato, joka perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, heitettiin ulos, joka koko maan piirin viettelee, hän heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä myös hänen kanssansa heitettiin sinne.

        Seurakunta joka synnyttää on puetettu auringolla, eli kristillisyyden valkeus valaisee häntä. Kuu. eli luonnollinen järki on jalkojen alla. Se ei ole neuvonantajana, mutta se saa kuitenkin valonsakristillisyydestä. Kruunu kahdestatoista tähdestä on kahdentoista apostolin oppi.

        Jumalan sana ei ole yksiselitteinen. Tässäkin kuvataan myös eri etsikkoaikojen seurakuntien syntymistä, jotka eivät ole olleet helppoja. Siinä kuvataan myös yhden ihmisen uudestisyntymistä. Luulisi että sinä kuvataan myös Jeesuksen syntymistä, mutta ei, seurakunta ei ole synnyttänyt Jeesusta.

        Johannes kirjoittaa myös Jeesuksen puheita evankeliumissaan:
        1. Näitä olen minä puhunut teille, ette pahenisi.
        2. He panevat teitä pannaan. Ja aika tulee, että jokainen, joka teidät tappaa, se luulee tekevänsä Jumalalle palveluksen.
        3. Ja näitä he tekevät teille, ettei he tunne Isää eikä minua.
        4. Vaan minä puhuin näitä teille, että kuin se aika tulee, te niistä muistaisitte, että minä teille sanonut olen; mutta en minä ole teille näitä alusta sanonut, sillä minä olin teidän kanssanne.
        5. Mutta nyt minä menen sen tykö, joka minun lähetti, ja ei teistä minulta kenkään kysy: kuhunkas menet?
        6. Vaan että minä olen näitä teille puhunut, niin murhe täyttää teidän sydämenne.
        7. Kuitenkin sanon minä teille totuuden: se on teille tarpeellinen, että minä menen pois; sillä ellen minä mene pois, niin ei Lohduttaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen pois, niin minä hänen teille lähetän.
        8. Ja kuin hän tulee, niin hän nuhtelee maailmaa synnin tähden, ja vanhurskauden tähden, ja tuomion tähden.
        9. Synnin tähden tosin, ettei he usko minun päälleni;
        10. Mutta vanhurskauden tähden, että minä menen Isäni tykö, ja ettette minua silleen näe;
        11. Mutta tuomion tähden, että tämän maailman päämies on tuomittu.
        12. Minulla on vielä paljo sanomista, mutta ette voi nyt kantaa.
        13. Vaan kuin se tulee, totuuden Henki, hän johdattaa teitä kaikkeen totuuteen; sillä ei hän puhu itsestänsä, vaan mitä hän kuulee, sitä hän puhuu, ja tulevaisia hän teille ilmoittaa.
        14. Hän on minua kunnioittava; sillä hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille.
        15. Kaikki, mitä Isällä on, ne ovat minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille.
        16. Vähän ajan perästä ja ette näe minua, ja taas vähän ajan perästä te näette minun; sillä minä menen Isäni tykö.
        17. Niin muutamat hänen opetuslapsistansa puhuivat keskenänsä: mikä se on, kuin hän sanoo meille: vähän ajan perästä ja ette näe minua, ja taas vähän ajan perästä ja te näette minun, ja: minä menen Isän tykö?
        18. Niin he sanoivat: mikä se on, kuin hän sanoo: vähän ajan perästä? emme tiedä, mitä hän puhuu.
        19. Niin Jesus ymmärsi, että he tahtoivat kysyä häneltä, ja sanoi heille: sitä te kysytte keskenänne, että minä sanoin: vähän ajan perästä ja ette näe minua, ja taas vähän ajan perästä ja te näette minun.
        20. Totisesti, totisesti sanon minä teille: teidän pitää itkemän ja parkuman, mutta maailma iloitsee: te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne käännetään iloksi.

        21. Kuin vaimo synnyttää, niin hänellä on kipu, sillä hänen hetkensä tuli; mutta kuin hän on lapsen synnyttänyt, niin ei hän enään muista vaivaansa ilon tähden, että ihminen on syntynyt maailmaan.
        22. Niin teillä on myös nyt murhe; mutta minä tahdon teitä jällensä nähdä, ja teidän sydämenne on iloitseva, ja ei kenenkään pidä teidän iloanne teiltä ottaman pois.

        Johannes kirjoittaa epistolassaan:

        1. Jokainen, joka uskoo, että Jesus on Kristus, hän on Jumalasta syntynyt, ja jokainen, joka rakastaa sitä, joka synnytti, hän rakastaa myös sitä, joka hänestä syntynyt on.
        2. Siitä me tunnemme, että me rakastamme Jumalan lapsia, koska me Jumalaa rakastamme ja hänen käskynsä pidämme.
        3. Sillä tämä on rakkaus Jumalan tykö, että me hänen käskynsä pidämme, ja hänen käskynsä ei ole raskaat.
        4. Sillä kaikki, mitä Jumalasta syntynyt on, se voittaa maailman, ja meidän uskomme on se voitto, joka maailman voitti.

        8. Joka syntiä tekee, hän on perkeleestä; sillä perkele tekee syntiä alusta. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän perkeleen työt särkis.
        9. Jokainen, joka Jumalasta syntynyt on, ei se syntiä tee; sillä hänen siemenensä pysyy hänessä, ja ei hän taida syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10. Siitä ilmaantuvat Jumalan lapset ja perkeleen lapset. Jokainen, joka ei tee vanhurskautta, ei se ole Jumalasta, ja joka ei rakasta veljeänsä.
        11. Sillä tämä on ilmoitus, jonka te alusta kuulitte, että me toinen toistamme rakastaisimme.

        Saatko tästä sellaisen käsityksen, että Jumala on synnyttäjä? Eikö se ole hänen siemenensä, joka on vaikuttanut syntymisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Luther noin sanoo, ja koska. Hänhän oli nimittäin roomalaiskatolinen munkki aikanaan.
        Älkää väännelkö Jumalan sanaa omaksi kadotukseksenne. Seurakunta ei synnytä mitään, pidä tämä jatkossa mielessäsi. Jos näin olisi kun väität, että seurakunta jumalalle lapset synnyttäisi niin ei Jumala olisi inkarnoitunut ihmiseksi. Miksi sinä 👹 väität Raamatun valehtelevan?

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Ef. 5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,

        1. Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet,
        - ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä,
        ***) -> Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Tämä on aivan yksiselitteinen asia, Jumalan lapset synnyttää JUMALA, ei SEURAKUNTA!

        MIksi te omabvanhurskaat, väärän seurakuntaopin julistajat koko ajan valehtelette?

        Seurakunnan tehtävä on julistaa tuota sanaa joka synnyttää Jumalalle lapsia.
        Jos seurakuntaoppi olisi oikeia, asia olisi yksinkertainen ja selkeä. Kristuksen perustamassa seurakunnassa julistetaan Kristusta, ja Kristus yhdessä Isän ja Pyhän Hengen kanssa synnyttää lapsia Jumalalle.

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Missä kuulet, ellet seurakunnassa?

        Ef. 5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,

        Tässä Paavali puhuu seurakunnasta

        1. Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet,
        - ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä,
        ***) -> Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Oletko sinä silloin synnyttäjä, kun olet laskenut siemenen?
        Elävä Jumalan sana pysyy aina, vaikka raamatun kääntäjät yrittävät sitä kuinka vääristellä. Mistä muualta kuulet elää Jumalan sanaa saarnatttavan kuin hänen seurakunnassaan?

        "Tämä on aivan yksiselitteinen asia, Jumalan lapset synnyttää JUMALA, ei SEURAKUNTA!"

        "Seurakunnan tehtävä on julistaa tuota sanaa joka synnyttää Jumalalle lapsia."

        Onko sinulla nuin ristiriitainen oppi? Ensin väität yksiselitteisesti, että Jumala synnyttää, eikä seurakunta. Sitten annat toisen selityksen, että seurakunnan tehtävä on synnyttää Jumalalle lapsia. Voi mitä järjen sotkua. Ei ihme, kun kristillisyyden valkeus ei ole päässyt valaisemaan pimeää järkeäsi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johannes kirjoittaa epistolassaan:

        1. Jokainen, joka uskoo, että Jesus on Kristus, hän on Jumalasta syntynyt, ja jokainen, joka rakastaa sitä, joka synnytti, hän rakastaa myös sitä, joka hänestä syntynyt on.
        2. Siitä me tunnemme, että me rakastamme Jumalan lapsia, koska me Jumalaa rakastamme ja hänen käskynsä pidämme.
        3. Sillä tämä on rakkaus Jumalan tykö, että me hänen käskynsä pidämme, ja hänen käskynsä ei ole raskaat.
        4. Sillä kaikki, mitä Jumalasta syntynyt on, se voittaa maailman, ja meidän uskomme on se voitto, joka maailman voitti.

        8. Joka syntiä tekee, hän on perkeleestä; sillä perkele tekee syntiä alusta. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän perkeleen työt särkis.
        9. Jokainen, joka Jumalasta syntynyt on, ei se syntiä tee; sillä hänen siemenensä pysyy hänessä, ja ei hän taida syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
        10. Siitä ilmaantuvat Jumalan lapset ja perkeleen lapset. Jokainen, joka ei tee vanhurskautta, ei se ole Jumalasta, ja joka ei rakasta veljeänsä.
        11. Sillä tämä on ilmoitus, jonka te alusta kuulitte, että me toinen toistamme rakastaisimme.

        Saatko tästä sellaisen käsityksen, että Jumala on synnyttäjä? Eikö se ole hänen siemenensä, joka on vaikuttanut syntymisen?

        Joh 3:5  Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. 
        Joh 3:6  Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

        Luk 24:47  ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. 

        Jer 32:39  Ja minä annan heille yhden sydämen ja yhden tien, niin että he pelkäävät minua kaiken elinaikansa, ja niin heidän käy hyvin ja heidän lastensa heidän jälkeensä. 
        Jer 32:40  Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu.

        Mat 3:11  Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. 

        Uudelleensyntyminen on kristinuskon ensialkel ja Jumalan teko, joka lähtee Evankeliumin kuulemisesta. Jumala vetää meitä parannukseen, mutta jos et halua tehdä parannusta et myöskään tule uudestisyntyneeksi.

        1Jn 1:6  Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. 
        1Jn 1:7  Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. 
        1Jn 1:8  Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 
        1Jn 1:9  Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 
        1Jn 1:10  Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        1Jn 2:1  Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. 
        1Jn 2:2  Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. 
        1Jn 2:3  Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. 
        1Jn 2:4  Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. 
        1Jn 2:5  Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme. 
        1Jn 2:6  Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. 

        Kuinka Jeesus vaelsi? Hän totteli kaikkea mitä Isä sanoi, että hänen pitää tehdä. Hän ei halunnut mennä ristille ja rukoili Isää ettei tarvitsi tehdä sitä, mutta silti meni koska se oli Isän tahto.

        Luk 9:23  Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. 
        Luk 9:24  Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.

        Näitä asioita ei näissä seurakunnissa usein kerrota minkä takia Kristityt ovat unessa. Meidän tulee seurata Jeesusta ja mitä hän opetti! Ei ihmiskäskyjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Luther noin sanoo, ja koska. Hänhän oli nimittäin roomalaiskatolinen munkki aikanaan.
        Älkää väännelkö Jumalan sanaa omaksi kadotukseksenne. Seurakunta ei synnytä mitään, pidä tämä jatkossa mielessäsi. Jos näin olisi kun väität, että seurakunta jumalalle lapset synnyttäisi niin ei Jumala olisi inkarnoitunut ihmiseksi. Miksi sinä 👹 väität Raamatun valehtelevan?

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Ef. 5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,

        1. Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet,
        - ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä,
        ***) -> Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Tämä on aivan yksiselitteinen asia, Jumalan lapset synnyttää JUMALA, ei SEURAKUNTA!

        MIksi te omabvanhurskaat, väärän seurakuntaopin julistajat koko ajan valehtelette?

        Seurakunnan tehtävä on julistaa tuota sanaa joka synnyttää Jumalalle lapsia.
        Jos seurakuntaoppi olisi oikeia, asia olisi yksinkertainen ja selkeä. Kristuksen perustamassa seurakunnassa julistetaan Kristusta, ja Kristus yhdessä Isän ja Pyhän Hengen kanssa synnyttää lapsia Jumalalle.

        Muista nukkumaanmenoaika, ennen 02.00.
        Tästä on sanottu ennenkin!


    • Anonyymi

      Täysin totta. Lestat ovat mädän harhaopin kannattajia. Siksi heille kaikkinainen epäisänmaallisuus ja rosvous on niin helppoa. Ks. esim Juha Sipilä.

      • Anonyymi

        Sipilä on kapitalistien vasikka, rahanahne poliittinen proileri. Häntä ei saa lestadiolaisuuteen sekoittaa ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      64
      2514
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      186
      1808
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1536
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1353
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      165
      1278
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      81
      1128
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      989
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      780
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      750
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      54
      705
    Aihe