Koulussa piti ns. vanhanajan kansakoulussa tyttöjen osata kirjoa ja paukuttaa mattoja ja tehdä villasukkia. vaikeita töitä. kenellä oli kädentaitoja sai loistaa jos muussa aineessa ei ollut välkky. minunkin piti koittaa osata tehdä villasukat ja koska nuorella äidilläni ei ollut taitoa niin minun villasukat luokassa ainoana ei valmistuneet koskaan. keskeneräisen työn sai viedä kotiin kaksituntisen käsityötunnin jälkeen ja luokassa muilla oli työt kotona edistyneet aina melkoisen hyvin. käsityöopettaja vietti käsityötuntisin aikaa tekemällä itselleen villatakkia, vasta vanhempana villasukkien tekeminen alkoi kiehtoa ja netti toimi minulle hyvänä opettajana , kädestä pitäen. nyt olen taitava ja mutta- yhä huokaan kun olen yhden saanut valmiiksi niin pitää vielä tehdä mokoma toinen ja mieluummin samanlainen mutta aika hyvin tuo nopeus on kehittynyt. kiitos itselleni ja yotuben opelle.
mistä oppi?
Anonyymi
0
58
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.896029- 1723682
- 533219
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2122216- 351961
- 351897
- 461833
- 591740
- 191713
- 201661