Ruokaostokset netissä

Anonyymi

Onko kokemusta sen toimivuudesta, onnistuvuudesta.
En erityisemmin tykkää kaupassa käymisestä, omaa autoa en sen takia halunnut enää pitää, käytän tarvittaessa taksia, tilaamalla ruuat netistä tulisi melkein halvemmaksi, kassikuormien raahaminen kerrostalon kolmanteen kerrokseen jäisi pois.

20

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On erittäin helppoa ja toimivaa. Ainakin City Marketin, siis K-ryhmän verkkokaupassa. Kuvan ja laatuerittelyn perusteella teen valintani, ja tarjouksiakin hyödyntäen. Olin yllättynyt pakaste valikoimien runsaudesta, olen kokeillut uusiakin tuotteita ilolla.

Kotiin kannettuna keittiöön asti on helpotus painavien osalta, silti käyn itsekin jotakin mieleistäni hankkimassa, ihan liikunnankin vuoksi. Vuoden verran olen jo tyytyväisenä hyödyntänyt kotiinkuljetusta.

• Anonyymi

Olen käyttänyt Alepa Kauppakassia viitisen vuotta ja olen tyytyväinen.
      Kerran viikossa tilaan kaikki tarvittavat ruoat ja muut kodin tarvikkeet,
      tiskiaineet, wc-paperit, shampoot, pyykinpesuaineet jne.
      Ruokia voi tarvittaessa pakastaa, esim leivät säilyvät tuoreena.
      En käy kaupassa enää juuri koskaan. Miksi rahtaisin painavia kasseja
      tai juoksisin lähes joka päivä kaupassa, kun saan ne helposti kotona tilatuksi
      ja ruoat tuodaan keittiöön asti.
      Kuljetuskustannuksista huolimatta tulee halvemmaksi
      kuin kaupassakäynti, johon joutuisin käyttämään kulkuvälinettä.
      Netistä ruokaa tilatessa ei tule tehdyksi heräteostoksia,
      ruuan hankinta on suunnitelmallisempaa.

Tilaan joskus myös K-ketjustakin, sen valikoimat ovat osin vähän laajemmat,
      mutta kuljetus vähän kalliimpaa.

• Anonyymi

Olen tilannut Prismasta, foodie sivuilta jo viisi vuotta sitten kaikki ruuat ja muut päivittäistarvikeet kotiin. Toimi loistavasti ja kaikki oli viimeisen päälle tuoretta.

On huomattavasti helpompaa foodien sivuilta valita mitä ostaa, mikä mitäkin maksaa jne.
      Kaupassa ei näe niin selkeästi esim eri rasvojen , ym erintarvikkeiden eroja ja hintoja.
      Suosittelen lämpimästi. Kerran kun tilaat ,et palaa entiseen.
      No, tämä oli tällainen 67 v rouvan kokemuksia.

• Minusta on mukavaa källäillä kaupoissa, kun tätä aikaa nyt eläkeläisenä on ja liikuntakykykin vielä tallella, seisoskella kauppajonossa ja maksaa käteisellä ja tuntea, ettei ole kiire minnekään.
      Silloin tällöin siellä jopa tapaa sellaisia vanhoja tuttuja, joitten kanssa ei muuten ole ollut missään yhteydessä aikoihin ja jotka eivät ole hupsentuneet siihen nykymuodin mukaiseen nettiosteluun.
      Ikävää, jos kaikki alkaisivat ostamaan kaiken netin kautta ja kaupat laittaisivat puomit ovilleen. Tulisin minä ainakin kaipailemaan oikeita eläviä kauppoja.

• Anonyymi

Alan jossain vaiheessa tilamaan, kauppaan pari kilometriä ja ilman kyytiä ei jaksa enää raskaita kantamuksia kantaa.
      Luulin netin kautta tilaamista kalliimmaksi, jotain 10-15 euroa maksaisi on halpaa, pikkuostokset voisi käydä itse, kerran kuussa tilaisi ison kuorman.

• Anonyymi

Alepan keräys ja kotiinkuljetusmaksu on 4,90e/5,90e/6,90e tai 7,90e
      tilausajankohdasta riippuen ja ns. "aikaikkunasta" riippuen.
      Mitä aikaisemmin tilaa, sen edullisempaa.
      Tilaan edellispäivänä, hinta yleensä 6,90-7,90.

K-kaupan on alk. 12e ja risat.

Minulla menisi kuljetusraha ratikka- tai bussilippuun ja heräteostoksiinkin joskus
      monta kertaa viikossa. Kun Alepa tuo viikon ruuat maksan vain 7,90.

• Anonyymi

Vähä järkisille!

• Anonyymi

Oletteko olleet tyytyväisiä ruoan laatuun yms ?
      Saako salaatit tuoreena ja hedelmät ja muun hyvinä,
      ettei huonoja laiteta sekaan ?
      Mitä ongelmia voi tulla ?

• Likkani joskus huonossa kunnossa ollessaan on tilannut kotiinkuljetuksen.

Ainakin hän oli tyytyväinen ja sanoi niitten tuoneen ihan parasta laatua hedelmät ja vihannekset. Muutkaan ruokatarpeet eivät olleet lähelläkään viimeistä käyttöpäivää.
        Ja yksi plussa, niin monesti laittoivat kaupanpäälisinä jotain, mitä ei ollut tilannutkaan.

Ajattelee ne sen verran, että jos laittavat huonoja sekaan, niin asiakkaat lopettavat tilaamasta ja menevät itse kauppaan tai tilaavat joltain muulta firmalta.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Likkani joskus huonossa kunnossa ollessaan on tilannut kotiinkuljetuksen.

Ainakin hän oli tyytyväinen ja sanoi niitten tuoneen ihan parasta laatua hedelmät ja vihannekset. Muutkaan ruokatarpeet eivät olleet lähelläkään viimeistä käyttöpäivää.
        Ja yksi plussa, niin monesti laittoivat kaupanpäälisinä jotain, mitä ei ollut tilannutkaan.

Ajattelee ne sen verran, että jos laittavat huonoja sekaan, niin asiakkaat lopettavat tilaamasta ja menevät itse kauppaan tai tilaavat joltain muulta firmalta.

Kysymys---asutko Suomessa?

• Anonyymi kirjoitti:

Kysymys---asutko Suomessa?

En.
        Onko Suomessa huonompaa ruokaa?
        Eikö Suomessa ymmärretä liiketoiminnan päälle sen verran, että asiakkaat kaikkoavat, jos heille viedään huonolaatuisia hedelmiä ja vihanneksia?

• Anonyymi

Itse tilasin viimeksi pari päivää sitten citymarketista, otin varalle myös kattavan säilykevaraston ja lähdevettä, tuli otettua 2kk ruoat kerralla ja hätävaraa, ettei tarvi nyt influenssaaikana kaupassa käydä, viiden ison pahvilaatikollisen kotiinkuljetus 9.90 plussa kortilla, pitkät päiväykset tuoretuotteissakin. Ei tarvi kerätä kaupasta, jonotella kassalla eikä kantaa kotiin itse, suosittelen.

• Anonyymi

Alepa on kallis ja huono valikoima.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alepa on kallis ja huono valikoima.

Koska en tarvitse jättimarkettien valikoimia,
        omiin tarpeisiini Alepa on ollut ihan riittävä.
        Se on kuin kauppaan astuisi,
        mutta ei se tietenkään ole Stockan Herkku.
        En pidä Alepaa mitenkään kalliina,
        pääasia minulle on että saan ruoat kotiin,
        ei siinä viitsi eikä kannata senttejä laskea.
        Tuoretta kalaa saadakseni täytyy lähteä kauemmaksi,
        sitä ei ole kahdessa lähikaupassanikaan.

Verkkoruokauppojen tuotehaku-systeemeissä olisi
        vähän kehittelemisen varaa.
        Alkuun luuli, että jotain tuotetta ei ole,
        koska ei sattunut hakemaan sitä "oikealla" tavalla.

• Anonyymi

Ilkiän kertoa että tein aloituksen, no viis siitä kokemuksenne kuulostaa hyvältä kun käyn K-Cityssä täytyy juteskella tarkemmin, mietin jo sitäkin että muuuttaisin niin lähelle ettei ongelmia kaupassa käynti mutta tilaamalla ruuat kotiin sekin kävisi.
      Nykisin kävelen kauppaan ja taksilla takaisin, on se vielä hoitunut.

• Anonyymi

Hei, turha mihinkään muuttaa omasta kodistaan kaupassakäynnin takia,
        kun tavarat saa kotiin.

Aloin tilata jo apteekkitavaratkin kotiin Yliopiston apteekin verkkokaupasta.

Ruokavalioni suppeuden takia joudun juomaan täydennysravintona NutriDrink
        Proteiinia pullon päivässä. Niitä on painava kantaa kotiin enemmän,
        apteekki ei ole ihan lähellä,
        mutta Yliopiston apteekki tuo niitä kotiin (viimeksi tilasin 100 pulloa) ja muuta apteekkitavaraa, reseptilääkkeetkin eikä kotiinkuljetus maksa mitään.

Satsi ei tullut kotiinkuljetettuna kalliimmaksi kuin apteekista itse haettuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, turha mihinkään muuttaa omasta kodistaan kaupassakäynnin takia,
        kun tavarat saa kotiin.

Aloin tilata jo apteekkitavaratkin kotiin Yliopiston apteekin verkkokaupasta.

Ruokavalioni suppeuden takia joudun juomaan täydennysravintona NutriDrink
        Proteiinia pullon päivässä. Niitä on painava kantaa kotiin enemmän,
        apteekki ei ole ihan lähellä,
        mutta Yliopiston apteekki tuo niitä kotiin (viimeksi tilasin 100 pulloa) ja muuta apteekkitavaraa, reseptilääkkeetkin eikä kotiinkuljetus maksa mitään.

Satsi ei tullut kotiinkuljetettuna kalliimmaksi kuin apteekista itse haettuna.

Toimiiko Yliopiston verkkoapteekki vain pääkaupunkiseudulla ?
        Onkohan verkkoapteekkeja muitakin ?
        Sekin on hyvä juttu, mitä pitää miettiä.
        Minulla on apteekki kaukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toimiiko Yliopiston verkkoapteekki vain pääkaupunkiseudulla ?
        Onkohan verkkoapteekkeja muitakin ?
        Sekin on hyvä juttu, mitä pitää miettiä.
        Minulla on apteekki kaukana.

On muitakin verkkoapteekkeja, en tiedä miten hyvin ne toimivat,
        toimitetaanko reseptilääkkeitä.

• Anonyymi

Ruokien kotiintilaaminen on loistava mahdollisuus,
      olisinpa älynnyt asian aikaisemmin.
      Monessa tilanteessa se on pelastus, esimerkiksi huonokuntoisena, kun ei kädet ja kroppa enää kestä kantamista ja on tekeminen pysyykö liukkaillla keleillä edes pystyssä tai kun liikuntarajoitteisuus tai sairaus estää kaupassa käynnin.

Se on mainio mahdollisuus ihan kenelle vain, joka haluaa käyttää aikaansa johonkin paljon mukavampaan kuin rutiiniruokakauppareissuihin ja tavaroitten kantamiseen.

• Anonyymi

Äiti : nyt kun alkaa loma,pidetään Some-tauko .
      Tytär: mitä se on , onko se syötävää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2751
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1360
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      954
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    9. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      66
      862
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe