Lapsettomuus ahdistaa

Olen 30-vuotias ja hyvässä parisuhteessa mutta lasta ei kuulu toiveista huolimatta.
Olen käynyt tutkimuksissa niinkuin mieskin eikä mitään vikaa mutta ei vain osu kohdalleen ja yritystä puoltoista vuotta.

Tänään taas alkoi inhokki päivät, eli kuukautiset. Ekan kerran aloin kunnolla itkeä. Tyhjä syli kaipaa sitä omaa pientä. Kaverit ilmoittaa jatkuvasti kuinka ovat raskaana. Heille en halua puhua tästä.

Olisiko täällä samassa tilanteessa olevia eli tahtomattaan lapsettomia joiden kanssa keskustella.

7

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinasta tai intiasta löytyisi varmaan lapsia useampikin huolehdittavaksi. Ei muuta kuin adoptoimaan.

      • Anonyymi

        Sehän onkin tänä päivänä todella helppoa ja halpaa, eli ei niitä noin vain adoptoida.


    • Anonyymi

      Minun äitini sanoi aina, että lapset tulee olla tehtynä ENNEN kuin täyttää 30! Sain lapseni 24v ja 27vuotiaana. Ystävät opiskelivat ja pitivät hulluna.
      Nyt nämä ystävät ovat nyt 50 ja ovat katkeria ja lapsettomia!
      Kerkesin opiskella lasten jälkeen ja ennenkin ja nyt vielä työelämässä ihan tarpeeksi olemaan. Ja vieläkin voisin opiskella. Mutta odotan jo innolla lastenlapsia!
      Miksi ei kannusteta tekemään lapset nuorempana? Naisen hedelmällisyys alkaa laskrmaan j hurjasti 30-vuotiaana...

      • Niin minäkin ajattelin, että haluan lapsen nuorena. Edellisen miehenkään kanssa ei tärpänny joten olen katkera itselleni miksen minä saa olla äiti..


    • Anonyymi

      Moi Jessica! Minulla vastaava tilanne, ja mielellään vaihtaisin ajatuksia. Voitko laittaa sähköpostiosoitteen tms mitä kautta voitais jatkaa keskustelua?

      • Hei, voitaisiinko ensin vaihtaa ajatuksia tässä. On jäänyt näkemättä tämä viesti. Ei vieläkään toivottua tulosta ☹️


      • Anonyymi
        JessicaP kirjoitti:

        Hei, voitaisiinko ensin vaihtaa ajatuksia tässä. On jäänyt näkemättä tämä viesti. Ei vieläkään toivottua tulosta ☹️

        Tässä yksi superhedelmällinen.... Haluan antaa vinkkejä. 1. Lapsensaanti on helpompaa jos painoindeksi on 20-24. Laihduta tai lihota siis. 2.Eräs nainen lenkkeili hullunlailla ja ihmetteli kun ei tule raskaaksi. Ei siis liiallista kehon rasittamista, jotta hormonit toimisivat hyvin. 3. Yritä raskautta oltuasi jonkin aikaa lomalla. Työstressi heikentää raskaaksituloa. 4. Terveellinen ruokavalio on Tosi tärkeä. Unohda pizzat ja perunalastut. Siirry syömään makaronilaatikkoa ja muuta kotiruokaa. Sinkin riittävä saanti parantaa hedelmällisyyttä. Liha (ei liikaa), maitotuotteet. marjat jne. Panosta vihanneksiin, hedelmiin ja marjoihin. Kaurapuuroon. Ruisleipään. 5. Harrasta leppoisia kävelylenkkejä.
        Olin 36v ja 40v ja välittömästi raskaaksi. Olin harrastanut todella terveellistä sekaruokavaliota 5vuotta ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Suurin erikoisuuteni oli runsas marjojen syöminen. Puolukat ja mustikat. Joka ikinen aamu niitä 1-2dl kaurapuuron päälle. Puuroon myös erilaisia leseitä.
        Lopputulema terveellisestä ruokavaliosta oli, että minulle syntyi varhaiskehittynyt poika ja erittäin lahjakas tytär... Kaikki hyvät suvun geenit ikään kuin aktivoituivat terveellisen ruokavalion johdosta. Näin uskon. Tsemppiä kovasti kaikille!! Tarvittaessa tutkimuksiin. Ps. Jos haluaa tytön, niin 2pv ennen mahdollista ovulaatiota yhdyntä... luin tämän netistä aikoinaan, ja toimi!! Kierto ei kyllä ollut edes päiväntarkka. Ensimmäisen tein ovulaatiohetkenä. Siitä tuli poika, niin kuin oli odotettavissa.
        Pps. En suosittele lapsen hankkimista yli 35v. Saatan olla normaalia hedelmällisempi. Muutenkin jaksaa paremmin jos on nuori. Esim.27-33v hyvä ikä. Keski-ikä alkaa tuntua 42-44v ikäisenä voimien vähenemisenä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe