Petos rikokset

Anonyymi

Voiko petoksesta joutua vankilaan? Syyttäjä vaatii tutulleni tuntuvaa sakko rangaistusta tulevassa oikeuden käynnissä. samassa oikeudenkäynnissä käsitellään myös muutama muuta syytettä ( identiteetti varkaus ja maksuväline petos).

Minkälainen mahdollisuus on selvitä sakoilla?
Tuttavani ei omasta mielestään ole syyllistynyt rikoksiin josta häntä syyttäjä ja asianomainen syyttää.

7

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      lisänä vielä että kyseessä ei ole törkeä petosvaan summat ovat alle 5 tuhatta euroa

      • Anonyymi

        Kyllä siitä silloin joutuu vankilaan, jos ei maksa sakkoja, jotka mahdollisesti tuomitaan.
        Sakot ovat vain hyvin pieni osa siitä, mitä joutuu maksamaan. Hävinnyt tuomitaan aina vahingonkorvauksiin ja maksamaan voittajan oikeudenkäyntikulut. Myös omat oikeudenkäyntikulut joutuu maksamaan, ellei saa oikeudenkäyntikuluja veronmaksajien piikkiin. Lisäksi vielä rikosuhrimaksu.
        Sekin voi vituttaa, kun on lopun elämää ns. poliisin kirjoissa, rautalankana poliisin monessa rekisterissä. Rikosrekisteriin petoksesta saatua sakkoa ei merkitä, rikosrekisteri ei ole poliisin rekisteri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitä silloin joutuu vankilaan, jos ei maksa sakkoja, jotka mahdollisesti tuomitaan.
        Sakot ovat vain hyvin pieni osa siitä, mitä joutuu maksamaan. Hävinnyt tuomitaan aina vahingonkorvauksiin ja maksamaan voittajan oikeudenkäyntikulut. Myös omat oikeudenkäyntikulut joutuu maksamaan, ellei saa oikeudenkäyntikuluja veronmaksajien piikkiin. Lisäksi vielä rikosuhrimaksu.
        Sekin voi vituttaa, kun on lopun elämää ns. poliisin kirjoissa, rautalankana poliisin monessa rekisterissä. Rikosrekisteriin petoksesta saatua sakkoa ei merkitä, rikosrekisteri ei ole poliisin rekisteri.

        "lopun elämää poliisin kirjoissa" ikävä kyllä rikosrekisteri kuivuu tietyn ajan kuluessa. Vai tarkoitatko "poliisi kirjoissa" sitä että joku tollo Pasilan polpo mieltää jonkun mielivaltaisesti rikolliseksi aiempien mokien perusteella jotka ovat kuivuneet. Nykyään on näille polpon tolloille oivat lääkkeet olemassa aina Oikeuskanslerista alkaen. Tollo löytääkin nopeasti itsensä kortistosta tai linnasta. Ja nykyään jos on vähän enemmän lain tuntemusta sooloilevan polpon voi Ruotsin mallin mukaisesti vetää siviilinä käräjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitä silloin joutuu vankilaan, jos ei maksa sakkoja, jotka mahdollisesti tuomitaan.
        Sakot ovat vain hyvin pieni osa siitä, mitä joutuu maksamaan. Hävinnyt tuomitaan aina vahingonkorvauksiin ja maksamaan voittajan oikeudenkäyntikulut. Myös omat oikeudenkäyntikulut joutuu maksamaan, ellei saa oikeudenkäyntikuluja veronmaksajien piikkiin. Lisäksi vielä rikosuhrimaksu.
        Sekin voi vituttaa, kun on lopun elämää ns. poliisin kirjoissa, rautalankana poliisin monessa rekisterissä. Rikosrekisteriin petoksesta saatua sakkoa ei merkitä, rikosrekisteri ei ole poliisin rekisteri.

        Juuri tuo, nuo poliisin rekisterit ovatkin ristiriidassa lai käytännön ja tuomioistuimen normilinjan kanssa. Käytännössä poliisien omat rekisterit edistävät ainoastaan poliisi rikollisuutta.

        Aiheesta lisää: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/esitutkinta-paljasti-karun-totuuden-poliisin-salaisesta-rekisterista-tuhansia-sivullisia-kirjattu/4459548


    • Anonyymi

      Petoksesta voidaan tuomita sakko tai enintään kaksi vuotta vankeutta. Sama juttu maksuvälinepetoksessa. Pelkästä identiteettivarkaudesta saa sakon mutta tässä tapauksessa käsitellään yhdessä tuo identiteettivarkaus ja maksuvälinepetos. Niistä tulee siis yhdessä joku tuomio.

    • Anonyymi

      Juu, syyttömiähän ne kaikki. Vahingossako varasti jonkun toisen identiteetin ja suoritti petoksen?

      • Anonyymi

        Näissä viimeaikaisissa identiteettivarkaus petosjutuissa mitä on ollut mediassa rikoshyöty on ollut kylläkin satoja tuhansia. Eli on varastettu jonkun henkarit ostettu kaverin nimissä autoja ja elektroniikkaa sekä kalliita työkoneita ja kiikutettu niitä Viroon myytäväksi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1370
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1219
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1020
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      909
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      114
      888
    6. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      40
      804
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      763
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      729
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe