Petos rikokset

Anonyymi

Voiko petoksesta joutua vankilaan? Syyttäjä vaatii tutulleni tuntuvaa sakko rangaistusta tulevassa oikeuden käynnissä. samassa oikeudenkäynnissä käsitellään myös muutama muuta syytettä ( identiteetti varkaus ja maksuväline petos).

Minkälainen mahdollisuus on selvitä sakoilla?
Tuttavani ei omasta mielestään ole syyllistynyt rikoksiin josta häntä syyttäjä ja asianomainen syyttää.

7

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      lisänä vielä että kyseessä ei ole törkeä petosvaan summat ovat alle 5 tuhatta euroa

      • Anonyymi

        Kyllä siitä silloin joutuu vankilaan, jos ei maksa sakkoja, jotka mahdollisesti tuomitaan.
        Sakot ovat vain hyvin pieni osa siitä, mitä joutuu maksamaan. Hävinnyt tuomitaan aina vahingonkorvauksiin ja maksamaan voittajan oikeudenkäyntikulut. Myös omat oikeudenkäyntikulut joutuu maksamaan, ellei saa oikeudenkäyntikuluja veronmaksajien piikkiin. Lisäksi vielä rikosuhrimaksu.
        Sekin voi vituttaa, kun on lopun elämää ns. poliisin kirjoissa, rautalankana poliisin monessa rekisterissä. Rikosrekisteriin petoksesta saatua sakkoa ei merkitä, rikosrekisteri ei ole poliisin rekisteri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitä silloin joutuu vankilaan, jos ei maksa sakkoja, jotka mahdollisesti tuomitaan.
        Sakot ovat vain hyvin pieni osa siitä, mitä joutuu maksamaan. Hävinnyt tuomitaan aina vahingonkorvauksiin ja maksamaan voittajan oikeudenkäyntikulut. Myös omat oikeudenkäyntikulut joutuu maksamaan, ellei saa oikeudenkäyntikuluja veronmaksajien piikkiin. Lisäksi vielä rikosuhrimaksu.
        Sekin voi vituttaa, kun on lopun elämää ns. poliisin kirjoissa, rautalankana poliisin monessa rekisterissä. Rikosrekisteriin petoksesta saatua sakkoa ei merkitä, rikosrekisteri ei ole poliisin rekisteri.

        "lopun elämää poliisin kirjoissa" ikävä kyllä rikosrekisteri kuivuu tietyn ajan kuluessa. Vai tarkoitatko "poliisi kirjoissa" sitä että joku tollo Pasilan polpo mieltää jonkun mielivaltaisesti rikolliseksi aiempien mokien perusteella jotka ovat kuivuneet. Nykyään on näille polpon tolloille oivat lääkkeet olemassa aina Oikeuskanslerista alkaen. Tollo löytääkin nopeasti itsensä kortistosta tai linnasta. Ja nykyään jos on vähän enemmän lain tuntemusta sooloilevan polpon voi Ruotsin mallin mukaisesti vetää siviilinä käräjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitä silloin joutuu vankilaan, jos ei maksa sakkoja, jotka mahdollisesti tuomitaan.
        Sakot ovat vain hyvin pieni osa siitä, mitä joutuu maksamaan. Hävinnyt tuomitaan aina vahingonkorvauksiin ja maksamaan voittajan oikeudenkäyntikulut. Myös omat oikeudenkäyntikulut joutuu maksamaan, ellei saa oikeudenkäyntikuluja veronmaksajien piikkiin. Lisäksi vielä rikosuhrimaksu.
        Sekin voi vituttaa, kun on lopun elämää ns. poliisin kirjoissa, rautalankana poliisin monessa rekisterissä. Rikosrekisteriin petoksesta saatua sakkoa ei merkitä, rikosrekisteri ei ole poliisin rekisteri.

        Juuri tuo, nuo poliisin rekisterit ovatkin ristiriidassa lai käytännön ja tuomioistuimen normilinjan kanssa. Käytännössä poliisien omat rekisterit edistävät ainoastaan poliisi rikollisuutta.

        Aiheesta lisää: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/esitutkinta-paljasti-karun-totuuden-poliisin-salaisesta-rekisterista-tuhansia-sivullisia-kirjattu/4459548


    • Anonyymi

      Petoksesta voidaan tuomita sakko tai enintään kaksi vuotta vankeutta. Sama juttu maksuvälinepetoksessa. Pelkästä identiteettivarkaudesta saa sakon mutta tässä tapauksessa käsitellään yhdessä tuo identiteettivarkaus ja maksuvälinepetos. Niistä tulee siis yhdessä joku tuomio.

    • Anonyymi

      Juu, syyttömiähän ne kaikki. Vahingossako varasti jonkun toisen identiteetin ja suoritti petoksen?

      • Anonyymi

        Näissä viimeaikaisissa identiteettivarkaus petosjutuissa mitä on ollut mediassa rikoshyöty on ollut kylläkin satoja tuhansia. Eli on varastettu jonkun henkarit ostettu kaverin nimissä autoja ja elektroniikkaa sekä kalliita työkoneita ja kiikutettu niitä Viroon myytäväksi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe