Vai vieläkö etsit vai oletko koskaan etsinytkään ?
Oletko löytänyt henkisen kotisi ?
27
76
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä on ihmisen henkinen koti kellekin ? Onko se oma ruho, jossa sopeutuu viihtymään harmoniassa itsensä kanssa ?
- Anonyymi
Jumalan luona.
- Anonyymi
Henkinen koti on siellä missä viihtyy, minne lakkini nakkaan siellä on kotini.
Henkinen koti?
Selvennä vähän mitä tarkoitat.- Anonyymi
Luonnossa se on :) https://youtu.be/bNgU3ojwlCM
- Anonyymi
Yeap, ja musiikissa. - Nm. Rkstn musaa
- Anonyymi
Kyllä se ei ole Suomi!
- Anonyymi
Meri on ykkönen, piti tulla merimies...mutta ei tullut. Teologia&luonto myös tärkeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meri on ykkönen, piti tulla merimies...mutta ei tullut. Teologia&luonto myös tärkeitä.
Luonto on tärkeä paikka minulle.
- Anonyymi
Luulisin sen olevan savossa, kesämökin paska huusin takana nokkospuskan vieressä johon on justiin äsken huussin aluset mätetty, helteinen iltapäivä keralla paarmojen ja kärpästen imelän ulosteen haju, talikko käessä, raukea katse järvelle päen hien valuessa, jokohan lähtis pesulle.
Savon ukko- Anonyymi
Voe tokkiinsa :(
Kato olen saanut peukkuja.
Huussin alusen tyhjennys oli kunnia tehtävä mökillä, oli niin arvostettu tehtävä että harvoin tuli kiistaa., Lankomiehellä oli tehtävä ainakin kymmenenvuotta, hänen kuoltuaan sain valtuudet tehtävään, nyt aion luopua siitä, toivottavasti hommeli hoituu tulee muuten hyvää luomulannoitetta hyötykäyttöön, paskalla kasvatettuja vihanneksia.
- Anonyymi
en koskaa olisi halunnu syntyäkkää
elämä on pelkää helvettiä alusta loppuun asti,
joka muuta väitää valehtelee,- Anonyymi
Onneksi kaikki eivät ajattele laillasi ... - Nm. Väärin
Aika ja rahat ovat menneet maallisen kodin etsimiseen, henkiseen kotiin ei ole riittänyt energiaa.
Jo nuorena pohdin olemassaoloani, kuka ja mikä minä olen. No, arvomaailma kehittyi vuosien mittaan myös lukemisen vaikutuksesta, lukemisen, jossa olen ollut aika valikoiva.
Romaanien lukukausi jäi 20 korvilla vähemmistöön, jolloin tieteen ja henkisen elämän aiheet vei lukuajastani eniten. Työ ja perheen eteenpäin vieminen vei kyllä valtaosan ajasta tuolloin, mutta yöt olivat omaa aikaa lukeakin!
Elämä itsessään vaati/opetti luottamaan henkisen kodin löytyvän itsessäni, luomaan koti siltä pohjalta omilleenkin viihtyisäksi. Yhä viihdyn yksineläjänäkin ihmisten ja itseni kanssa, Lämmintä palautetta saan päivttäin lapsiltani, ja yleensäkin ihmisiltä joiden kanssa olen tekemisissä.- Anonyymi
sini-sirkku kirjoitti:
Jo nuorena pohdin olemassaoloani, kuka ja mikä minä olen. No, arvomaailma kehittyi vuosien mittaan myös lukemisen vaikutuksesta, lukemisen, jossa olen ollut aika valikoiva.
Romaanien lukukausi jäi 20 korvilla vähemmistöön, jolloin tieteen ja henkisen elämän aiheet vei lukuajastani eniten. Työ ja perheen eteenpäin vieminen vei kyllä valtaosan ajasta tuolloin, mutta yöt olivat omaa aikaa lukeakin!
Elämä itsessään vaati/opetti luottamaan henkisen kodin löytyvän itsessäni, luomaan koti siltä pohjalta omilleenkin viihtyisäksi. Yhä viihdyn yksineläjänäkin ihmisten ja itseni kanssa, Lämmintä palautetta saan päivttäin lapsiltani, ja yleensäkin ihmisiltä joiden kanssa olen tekemisissä.Merimiehen sielu, ikävä sinne mussä ei ole.
Eli merihän se koti on.
- Anonyymi
Henkinen kotini on jokin vanha rakennus, jossa olen ehkä ollut entisessä elämässäni. Tunnen jotain ihmeellistä kun astun sisään, koko keho värähtää ja sydämen kohdalla kouraisee. Kallion kirjasto on sellainen ja jotkut kirkot. Jotkut muut vanhat rakenukset joissa on käyty ryhmäretkueina. Sellainen johon menen portaita tai sisällä on portaat.
- Anonyymi
Heips ! Kallion kirjasto on tullut minullekin kotoisaksi vuosikymmenien aikana
ja joku muukin rakennus tai paikka. Hakaniemen vanha halli ja tori esim.
Olen joskus epäillyt kiintyväni enemmän paikkoihin kuin ihmisiin.
Se on kai sairasta ?
Vai johtuuko se vain siitä, että "tapaan" enemmän
ja useammin paikkoja kuin ihmisiä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heips ! Kallion kirjasto on tullut minullekin kotoisaksi vuosikymmenien aikana
ja joku muukin rakennus tai paikka. Hakaniemen vanha halli ja tori esim.
Olen joskus epäillyt kiintyväni enemmän paikkoihin kuin ihmisiin.
Se on kai sairasta ?
Vai johtuuko se vain siitä, että "tapaan" enemmän
ja useammin paikkoja kuin ihmisiä...Hakaniemen halli tosiaan unohtui, se on kans kotoinen. Menin vaan joskus ruokatauolla, kävelin molemmat kerrokset, ei haitannut kalanhaju, nautin ja rauhoituin.
- Anonyymi
Krematoriossa on tuleva kotini,
tuleva henkinen kotini,
ihanaaa ,,,, vihdoinkin saa nukkua kunnolla ,,,,,,, eikä palele,
sinne tahtoo nukkumaan,
pääsis vaan pian,,,,- Anonyymi
Ystävä hyvä, ei sinne saa jäädä, mutta väliäkö sillä on enää mikä se loppusijoituspaikka on,
kun pääsee kitumisesta ja kärsimyksistä. Elämä on aika paljon sitä ollut.
Ymmärrän sinua. En ole löytänyt minkäänlaista henkistä kotia. Se olisi jotain luxusta.
Joskus olen tyytyväinen jos olen unohtunut johonkin ajatuksiin, johonkin kirjaan tai sen sellaista enkä ole huomannut todellisuutta vähään aikaan.
Lämpimiä ajatuksia sinulle anonyymi 18:46 ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävä hyvä, ei sinne saa jäädä, mutta väliäkö sillä on enää mikä se loppusijoituspaikka on,
kun pääsee kitumisesta ja kärsimyksistä. Elämä on aika paljon sitä ollut.
Ymmärrän sinua. En ole löytänyt minkäänlaista henkistä kotia. Se olisi jotain luxusta.
Joskus olen tyytyväinen jos olen unohtunut johonkin ajatuksiin, johonkin kirjaan tai sen sellaista enkä ole huomannut todellisuutta vähään aikaan.
Lämpimiä ajatuksia sinulle anonyymi 18:46 !Silmänurkasta pyyhksin jotain, jäin sanattomaksi,
kiitos ajatuksistasi, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silmänurkasta pyyhksin jotain, jäin sanattomaksi,
kiitos ajatuksistasi,Ystävä-hyvä,
olen itsekin todennut, että elämä ei taivu kaikkeen vaikka kuinka yrittäisi.
Alakuloisimpina hetkinä muistutan mieleeni vanhan laulun
"Väliaikaista kaikki on vain!"
Usein muistuu myös mieleeni värssy
"Kuin uni uneen
minä synnyin maailmaan
ja kun kaste aamuun
minä kerran katoan."
Toivotan sinulle voimia jatkossa, tähänkin päivään valoa ja kevyitä ajatuksia
- nääs, väliaikaista kaikki on vain ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävä-hyvä,
olen itsekin todennut, että elämä ei taivu kaikkeen vaikka kuinka yrittäisi.
Alakuloisimpina hetkinä muistutan mieleeni vanhan laulun
"Väliaikaista kaikki on vain!"
Usein muistuu myös mieleeni värssy
"Kuin uni uneen
minä synnyin maailmaan
ja kun kaste aamuun
minä kerran katoan."
Toivotan sinulle voimia jatkossa, tähänkin päivään valoa ja kevyitä ajatuksia
- nääs, väliaikaista kaikki on vain !Kiitos,,,, kyllä tämä tästä,,,,,,,,
syd. kontrolli piakkoin ,,, tasotaan mitä siitä seuraa,,,,
Henkinen kotini olisi Etelä-Pohjanmaalla, synnyinseudulla.
Enää en sinne voi muuttaa, joka kesä kuitenkin vietän kuukauden siellä.
Täällä asuinpaikkakunnalla viihdyn parhaiten mökillä kissa seurana.
Sosiaalisten suhteiden hoitamiseen riittää kaverin käynnit vapaillaan ja lomillaan. Tietenkin jälkikasvun tulo on aina odotettu.
Taas on taloyhtiössämme ollut kaksi kuolemantapausta muutaman päivän välein.
Just tänään ajattelin että manan majoille muuttaneissa on paljon enemmän tuttuja kun vielä elävissä.
Ihmiset jotka olivat iäkkäitä silloin kun olin nuori ovat kaikki kuolleet.- Anonyymi
Henkinen kotini on meri ja laiva, jossa saatan katsella merta hytissäni omissa oloissani. Siinä sieluni lepää omissa ajatuksissaan. Teen melko usein näitä ikiomia reissujani ja nautin yksinäisyydestä ja sieluni ns. vapaudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen735599Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2744890Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453214Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052653Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään52312Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t31580Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151565Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät291418Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211250Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei127865