Oletko löytänyt henkisen kotisi ?

Anonyymi

Vai vieläkö etsit vai oletko koskaan etsinytkään ?

27

76

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä on ihmisen henkinen koti kellekin ? Onko se oma ruho, jossa sopeutuu viihtymään harmoniassa itsensä kanssa ?

• Anonyymi

Jumalan luona.

• Anonyymi

Henkinen koti on siellä missä viihtyy, minne lakkini nakkaan siellä on kotini.

• Henkinen koti?
      Selvennä vähän mitä tarkoitat.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Yeap, ja musiikissa. - Nm. Rkstn musaa

• Anonyymi

Kyllä se ei ole Suomi!

• Anonyymi

Meri on ykkönen, piti tulla merimies...mutta ei tullut. Teologia&luonto myös tärkeitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meri on ykkönen, piti tulla merimies...mutta ei tullut. Teologia&luonto myös tärkeitä.

Luonto on tärkeä paikka minulle.

• Anonyymi

Luulisin sen olevan savossa, kesämökin paska huusin takana nokkospuskan vieressä johon on justiin äsken huussin aluset mätetty, helteinen iltapäivä keralla paarmojen ja kärpästen imelän ulosteen haju, talikko käessä, raukea katse järvelle päen hien valuessa, jokohan lähtis pesulle.

Savon ukko

• Anonyymi

Voe tokkiinsa :(

• Kato olen saanut peukkuja.

Huussin alusen tyhjennys oli kunnia tehtävä mökillä, oli niin arvostettu tehtävä että harvoin tuli kiistaa., Lankomiehellä oli tehtävä ainakin kymmenenvuotta, hänen kuoltuaan sain valtuudet tehtävään, nyt aion luopua siitä, toivottavasti hommeli hoituu tulee muuten hyvää luomulannoitetta hyötykäyttöön, paskalla kasvatettuja vihanneksia.

• Anonyymi

en koskaa olisi halunnu syntyäkkää

elämä on pelkää helvettiä alusta loppuun asti,

joka muuta väitää valehtelee,

• Anonyymi

Onneksi kaikki eivät ajattele laillasi ... - Nm. Väärin

• Aika ja rahat ovat menneet maallisen kodin etsimiseen, henkiseen kotiin ei ole riittänyt energiaa.

• Jo nuorena pohdin olemassaoloani, kuka ja mikä minä olen. No, arvomaailma kehittyi vuosien mittaan myös lukemisen vaikutuksesta, lukemisen, jossa olen ollut aika valikoiva.

Romaanien lukukausi jäi 20 korvilla vähemmistöön, jolloin tieteen ja henkisen elämän aiheet vei lukuajastani eniten. Työ ja perheen eteenpäin vieminen vei kyllä valtaosan ajasta tuolloin, mutta yöt olivat omaa aikaa lukeakin!

Elämä itsessään vaati/opetti luottamaan henkisen kodin löytyvän itsessäni, luomaan koti siltä pohjalta omilleenkin viihtyisäksi. Yhä viihdyn yksineläjänäkin ihmisten ja itseni kanssa, Lämmintä palautetta saan päivttäin lapsiltani, ja yleensäkin ihmisiltä joiden kanssa olen tekemisissä.

• Anonyymi
        sini-sirkku kirjoitti:

Jo nuorena pohdin olemassaoloani, kuka ja mikä minä olen. No, arvomaailma kehittyi vuosien mittaan myös lukemisen vaikutuksesta, lukemisen, jossa olen ollut aika valikoiva.

Romaanien lukukausi jäi 20 korvilla vähemmistöön, jolloin tieteen ja henkisen elämän aiheet vei lukuajastani eniten. Työ ja perheen eteenpäin vieminen vei kyllä valtaosan ajasta tuolloin, mutta yöt olivat omaa aikaa lukeakin!

Elämä itsessään vaati/opetti luottamaan henkisen kodin löytyvän itsessäni, luomaan koti siltä pohjalta omilleenkin viihtyisäksi. Yhä viihdyn yksineläjänäkin ihmisten ja itseni kanssa, Lämmintä palautetta saan päivttäin lapsiltani, ja yleensäkin ihmisiltä joiden kanssa olen tekemisissä.

Merimiehen sielu, ikävä sinne mussä ei ole.

Eli merihän se koti on.

• Anonyymi

Henkinen kotini on jokin vanha rakennus, jossa olen ehkä ollut entisessä elämässäni. Tunnen jotain ihmeellistä kun astun sisään, koko keho värähtää ja sydämen kohdalla kouraisee. Kallion kirjasto on sellainen ja jotkut kirkot. Jotkut muut vanhat rakenukset joissa on käyty ryhmäretkueina. Sellainen johon menen portaita tai sisällä on portaat.

• Anonyymi

Heips ! Kallion kirjasto on tullut minullekin kotoisaksi vuosikymmenien aikana
        ja joku muukin rakennus tai paikka. Hakaniemen vanha halli ja tori esim.
        Olen joskus epäillyt kiintyväni enemmän paikkoihin kuin ihmisiin.
        Se on kai sairasta ?
        Vai johtuuko se vain siitä, että "tapaan" enemmän
        ja useammin paikkoja kuin ihmisiä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heips ! Kallion kirjasto on tullut minullekin kotoisaksi vuosikymmenien aikana
        ja joku muukin rakennus tai paikka. Hakaniemen vanha halli ja tori esim.
        Olen joskus epäillyt kiintyväni enemmän paikkoihin kuin ihmisiin.
        Se on kai sairasta ?
        Vai johtuuko se vain siitä, että "tapaan" enemmän
        ja useammin paikkoja kuin ihmisiä...

Hakaniemen halli tosiaan unohtui, se on kans kotoinen. Menin vaan joskus ruokatauolla, kävelin molemmat kerrokset, ei haitannut kalanhaju, nautin ja rauhoituin.

• Anonyymi

Krematoriossa on tuleva kotini,
      tuleva henkinen kotini,
      ihanaaa ,,,, vihdoinkin saa nukkua kunnolla ,,,,,,, eikä palele,
      sinne tahtoo nukkumaan,
      pääsis vaan pian,,,,

• Anonyymi

Ystävä hyvä, ei sinne saa jäädä, mutta väliäkö sillä on enää mikä se loppusijoituspaikka on,
        kun pääsee kitumisesta ja kärsimyksistä. Elämä on aika paljon sitä ollut.
        Ymmärrän sinua. En ole löytänyt minkäänlaista henkistä kotia. Se olisi jotain luxusta.
        Joskus olen tyytyväinen jos olen unohtunut johonkin ajatuksiin, johonkin kirjaan tai sen sellaista enkä ole huomannut todellisuutta vähään aikaan.
        Lämpimiä ajatuksia sinulle anonyymi 18:46 !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ystävä hyvä, ei sinne saa jäädä, mutta väliäkö sillä on enää mikä se loppusijoituspaikka on,
        kun pääsee kitumisesta ja kärsimyksistä. Elämä on aika paljon sitä ollut.
        Ymmärrän sinua. En ole löytänyt minkäänlaista henkistä kotia. Se olisi jotain luxusta.
        Joskus olen tyytyväinen jos olen unohtunut johonkin ajatuksiin, johonkin kirjaan tai sen sellaista enkä ole huomannut todellisuutta vähään aikaan.
        Lämpimiä ajatuksia sinulle anonyymi 18:46 !

Silmänurkasta pyyhksin jotain, jäin sanattomaksi,

kiitos ajatuksistasi,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silmänurkasta pyyhksin jotain, jäin sanattomaksi,

kiitos ajatuksistasi,

Ystävä-hyvä,
        olen itsekin todennut, että elämä ei taivu kaikkeen vaikka kuinka yrittäisi.
        Alakuloisimpina hetkinä muistutan mieleeni vanhan laulun
        "Väliaikaista kaikki on vain!"

Usein muistuu myös mieleeni värssy
        "Kuin uni uneen
        minä synnyin maailmaan
        ja kun kaste aamuun
        minä kerran katoan."

Toivotan sinulle voimia jatkossa, tähänkin päivään valoa ja kevyitä ajatuksia
        - nääs, väliaikaista kaikki on vain !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ystävä-hyvä,
        olen itsekin todennut, että elämä ei taivu kaikkeen vaikka kuinka yrittäisi.
        Alakuloisimpina hetkinä muistutan mieleeni vanhan laulun
        "Väliaikaista kaikki on vain!"

Usein muistuu myös mieleeni värssy
        "Kuin uni uneen
        minä synnyin maailmaan
        ja kun kaste aamuun
        minä kerran katoan."

Toivotan sinulle voimia jatkossa, tähänkin päivään valoa ja kevyitä ajatuksia
        - nääs, väliaikaista kaikki on vain !

Kiitos,,,, kyllä tämä tästä,,,,,,,,

syd. kontrolli piakkoin ,,, tasotaan mitä siitä seuraa,,,,

• Henkinen kotini olisi Etelä-Pohjanmaalla, synnyinseudulla.
      Enää en sinne voi muuttaa, joka kesä kuitenkin vietän kuukauden siellä.
      Täällä asuinpaikkakunnalla viihdyn parhaiten mökillä kissa seurana.
      Sosiaalisten suhteiden hoitamiseen riittää kaverin käynnit vapaillaan ja lomillaan. Tietenkin jälkikasvun tulo on aina odotettu.
      Taas on taloyhtiössämme ollut kaksi kuolemantapausta muutaman päivän välein.
      Just tänään ajattelin että manan majoille muuttaneissa on paljon enemmän tuttuja kun vielä elävissä.
      Ihmiset jotka olivat iäkkäitä silloin kun olin nuori ovat kaikki kuolleet.

• Anonyymi

Henkinen kotini on meri ja laiva, jossa saatan katsella merta hytissäni omissa oloissani. Siinä sieluni lepää omissa ajatuksissaan. Teen melko usein näitä ikiomia reissujani ja nautin yksinäisyydestä ja sieluni ns. vapaudesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      73
      5599
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      274
      4890
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3214
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2653
    5. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      2312
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      3
      1580
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1565
    8. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1418
    9. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1250
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      127
      865
    Aihe