Tradenomista maisteriksi?

Anonyymi

Olen kuullut, että ammattikorkeakoulututkinnon suoritettuaan, voi hakea yliopistoon ja päästä suoraan maisteriohjelmaan. Eli tradenomin AMK-tutkinnolla hyvitetään kandivaiheen opinnot ja ryhdytään suoraan suorittamaan ylempää korkeakoulututkintoa.

Onko kokemusta? Olisi kiva kuulla miten homma on käytännössä mennyt ja onko tullut eteen yllätyksiä?

4

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensä ammattikorkeakoulusta tuleville määrätään täydentäviä opintoja varsinaisten maisteriopintojen lisäksi, sillä AMK-tutkinto ei ihan vastaa kandidaatin tutkintoa. Täydentäviin opintoihin voi mennä vuosi. Eli kahdessa vuodesa maisteriksi on useimmille utopiaa.

    • Anonyymi

      Opiskelen Vaasan Yliopistossa Trade-> maisteri enkä saanut mitään täydentäviä

      • Anonyymi

        Englanti tuottaa päänvaivaa mutta onneksi on google kääntäjä:D


    • Anonyymi

      Itse tradenomipohjalta aloitin kauppatieteiden maisteriopinnot viime syksynä Turun yliopistossa. Pääsin sisään aika helposti, mulla oli hyvät paperit amk:sta. Amk-opinäytetyön arvosana oli 4, sitä arvostettiin hakuvaiheessa. Muutenkin oli hyvät arvosanat, kaikki 3-5.
      Täydentäviä opintoja määrättiin 30 op ja koko maisterintutkintoon mulla menee neljä vuotta, ainakin tämän hetkisen suunnitelman mukaan. Kandidaatintutkielma tehdään heti alussa, teen sitä juuri nyt. Sitten tietysti myös gradu, mutta se on myöhemmin. Jos opiskelu oikeasti kiinnostaa, niin suosittelen. Rankempaa tämä on kuin ammattikorkeakoulussa, on tosi paljon luettava ja tehtävä kaikkia esseitä tentit. Tieteellinen teksti suomeksi ja englanniksi on aluksi järkytys, mutta siihen tottuu. Luennoilla on hyvä käydä mutta ne ei yleensä ole kaikki läsnäolo-pakollisia. Kuitenkin tentissä pärjää paremmin, jos käy ahkerasti luennoilla. Jos opintojen ohessa tekee töitä (minä teen) niin kaikille luennoille ei välttämättä ehdi, mutta kannattaa tehdä parhaansa. Kaikki seminaariluennot, eli sellaiset missä pidetään jokin esitelmä, ne ovat aina pakollisia kaikille. Itse olen viihtynyt, mutta ei tämä kaikille sovi. Silti, jos aluksi tuntuu oudolta, ei kannata heti luovuttaa. Katso ainakin ensimmäinen vuosi ja jos tökkii pahasti vielä sen jälkeen, niin sitten ei ehkä ole sinun juttusi. :D yliopisto = joko rakastat sitä tai vihaat sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3460
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2800
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2604
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2405
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1972
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      157
      1622
    Aihe