Autolla matkustaminen

Anonyymi

Oon koht 16 v täyttävä jätkä ja mul on sellanen ongelma et joudun edelleen istumaan autos aina takapenkil ku mennään jonnekin vaikka etupenkil ei ees istu ketään. Oon yrittäny pyytää et saisin istuu edessä ees silloin kun meen treeneihin tai muualle lähistölle ja kun kaikki kaveritkin istuu aina etupenkil mut vanhemmat ei anna lupaa. Ei siin muuten mitään mut mun mielest on vaan välil aika noloa...

Onko muil ollu vastaavaa ja ootteko saanu puhuttua vanhmpia ympäri tai onko jotain hyvii ideoita?

7

104

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sun pitäisi olla ilmastoahdistunut ja mennä julkisilla, pyörällä tai jalan.

• Ovatko vanhempasi kertoneet syytä asiaan?

Valtionpäämiehet, yritysjohtajat, diplomaatit ja muut, joilla on kuljettaja istuvat lähes aina takapenkillä. Ei sinulla kyllä tuossa seurassa mitään hävettävää ole.

• Anonyymi

Ei ne oo muuta ku et se on turvallisempi paikka ja et lasten pitää istua takana tai muuta vastaavaa länkytystä. Oon yrittäny sanoo et oon jo kuitenki ihan aikuisen kokonen ja melkeen aikuinen jne. mut ei oo ollu mitään vaikutusta.

Ei kai siin sillee hävettävää oo mut kyl kaikki mun kaverit on istunu edes ihan normaalisti jo monta vuotta ja noloo joutuu selitteleen välil ku ne kysyy et miks mä istun aina takana tai sit jos joku kaveri tulee meidän kyydis ni et miks en menny eteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ne oo muuta ku et se on turvallisempi paikka ja et lasten pitää istua takana tai muuta vastaavaa länkytystä. Oon yrittäny sanoo et oon jo kuitenki ihan aikuisen kokonen ja melkeen aikuinen jne. mut ei oo ollu mitään vaikutusta.

Ei kai siin sillee hävettävää oo mut kyl kaikki mun kaverit on istunu edes ihan normaalisti jo monta vuotta ja noloo joutuu selitteleen välil ku ne kysyy et miks mä istun aina takana tai sit jos joku kaveri tulee meidän kyydis ni et miks en menny eteen.

No olet varmaan jo selitykset kysyjille antanut, mutta jos vielä niitä joudut antamaan, etkä halua kertoa totuutta (=vanhemmat käskee), niin voit vaikka sanoa istuvasi takana, koska silloin kuljettaja ei näe sitä, mitä puhelimellasi puuhaat.

Kyydissä oleville kavereille voi myös sanoa, että on kivempaa jutella, kun toinen on vieressä ja silloin on helpompi näyttää asioita puhelimelta.

Ymmärrän, että asia ärsyttää sinua, mutta ei sinun tarvitse nolostella asiaa, jonka vanhemmat päättää ja johon et itse voi vaikuttaa.

• Anonyymi

Onpa "nuarella" huolet! Kannattaa ajatella, että ehdit istua vielä ties missä. Tai sitten sinusta tulee se takarivin Taavi!

• Anonyymi

Mun hyvä kaveri joka on 15 ni sen vanhemmat on kans vissin vähän natseja ja pakottaa sen istumaan aina takapenkil ja mun mielestä sen isoveli joka on 17 joutuu kans. En oikeen ymmärrä miks kun ne molemmat ajaa kumminki mopoilla yms. mut niil on muutenki aika tiukkoi sääntöjä kotona ja en oo kauheesti kehdannu kysellä ku kaverii ärsyttää ne niitten säännöt. Ite saan yleensä istua edessä mut joskus jos on hölmöilly jtn tai riidelly porukoitten kanssa ni sit oon saattanu joutuu meneen taakse. Eli et sä ainoo jäbä oo kuka istuu takana mut ymmärrän kyl et se on aika noloo ja ärsyttää ku kyl yleensä tän ikäset pojat saa itte valita et missä istuu autossa. En tiiä onks mitään hyvii ideoita sen kummemmin ku et ehkä sun tapukses en viittis hirveesti alkaa kinaamaan ja haastamaan riitaa vaan ennemmin sit tottelisin ja istuisin takana niin kauan kun tarvii. Aika pienest jutusta kuitenki kysymys ja pääset paljon vähemmällä :)

• Anonyymi

Oon ite 15v ja meillä oli auto jossa oli turvatyynyt apukuskilla ja kuskilla ja en saanut istua apukuskin paikalla sillä äiti sanoi että se on vaarallista sen turvatyynyn takia. Nyt lähemmäs 30v auto jossa vain kuskilla turvatyyny niin saan istua edessä, kun mulla ei oo turvatyynyä. Äiti ilmeisesti pelkäsi, että turvatyyny kuristaisi minut. Onko teidän autossa turvatyyny myös apukuskilla? Jos on niin ehkä se on se syy miksi et saa istua siinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3444
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2678
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      388
      2624
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1787
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1425
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1210
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      71
      1026
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      75
      995
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      28
      819
    10. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      68
      811
    Aihe