Tästä on vähän ristiriitaista tietoa. Eli siis: jos on vielä kuukautiset, mutta kierto ollut lyhyempi jo pari vuotta, voiko FSH olla korkea ja menopaussi lähellä?
Vai meneekö rahat hukkaan ja hyödytön mittaus?
FSH kannattaako mittauttaa?
5
173
Vastaukset
- Anonyymi
No jos alkaa lähenemään 51 vuotta niin ihan turha mittaus. Mulla taisi kierto lyhentyä jo nelikymppisenä, mietin jossain vaiheessa että olisin mittauttanut mutta en tehnyt sitä. Luonnollista että kierto lyhenee ja kuukautiset loppuu. Tietysti jos on nuorempi niin eri asia.
- Anonyymi
Tilanne siis se, että ikää tosiaan jo 50 plus, mutta lyhentynyt kierto ollut jo parin vuoden ajan. Siis aivan täsmäkierto, ei mitään heittoa.
Ajattelin, että voiko FSH olla kuitenkin korkea, ja se pitää kiertoa yllä?
Siinä tapauksessa haluaisin jotakin estrogeenihoitoa jo kokeilla, kun en saa kunnon yöunia. Ja vähän muutakin. Mutta ei kuumia aaltoja.
Yksityisellä kävisin mittauksen ottamassa, minkä jälkeen tuloksen perusteella lääkäriin.
Mutta ehkä turhaa tosiaan...?
- Anonyymi
Luonto on väärässä, kun yli viisikymppisen naisen pitää kärsiä joka kuukausi kuukautisista!
Ei ole mikään lastenhankkimisikä enää. - Anonyymi
Kannattaa mitata. Mun vaihdevuosilla on kohta synttärit.
- Anonyymi
Mittautin kierron alussa ja oli 15,5. Onko mitään toivoa menopaussista??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282177Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441811- 381488
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941163- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua26926Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327867Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722