Katsoitteko Emma-gaalaa ?

Anonyymi

Katsoin uteliaisuudesta minkälaista Suomi-musiikki nykyään on.
Olen "out". En tajua rappia enkä hiphoppia enkä piipittäjiä, jotka "laulavat" lauluja, joissa ei ole melodiaa. Antti Tuisku-spektaakkeli ei muistuta musiikkia juuri ollenkaan, onko siinä vain tarkoitus olla "merkittävä" viesti kansalle ja milleköhän kansanosalle ?
Mitä musiikilla nykyään ymmärretään ?
Ihmettelen, miksi epämusikalisuudesta on tullut musiikkia ?
Entisaikaan kun kuuli jonkun hyvän kappaleen, se jäi mieleen
melodiansa takia ja sitä saattoi laulaa lallatella tai rokata rallatella.
Miten nykylaulajat osaa laulaa kappaleensa samalla tavalla toisen kerran kun melodiaa ei ole ollenkaan ?
Nm. Tyhjän ihmettelyä.

33

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tähtäävät olla aineissa, pilvessä tai muuta vastaavissa.
      Varsinkin toi onko se nyt joku CRISU...KISSU,,,CISSU TAI CISU ainakin sinne päin, on niin pahan ja kulahtaneen näköinen.

• Anonyymi

Komppaan. Ainoa musikaalinen biisi Mä en pelkää, oli Lauri Tähkän.
      Ja eikö se Tuisku ollut oikein itkenyt kun oli tämän biisin purkkiin saanut, kun oli niin rikki. Jotain tällaista lööpeistä luin. Pitää kuunnella uudestaan, kun samalla täytin ristikkoa samalla enkä ihan keskittynyt, etten turhaan Tuiskua moiti, hän on kumminkin aika rehti tapaus.
      Tää aloittajan lause oli aika vitsikäs: Miten nykylaulajat osaa laulaa kappaleensa samalla tavalla toisen kerran kun melodiaa ei ole ollenkaan ?

• Anonyymi

Kukapa sen osaa erottaa koska ei ole sitä melodiaa. No, mulla myös inhokkina tuollaiset Rap- jutut ja yleensäkin nyky -muka- musiikki.

• Ei ole Antti Tuisku laulaja, jos joku tykkää niin ei se minulta ole pois.
      Se pukeutuminen alkaa mennä överiksi, huomionhakuisuus pursuaa jo korvistakin.
      Dannykin taitaa jäädä yksin ukkoutumaan. Kovin on typykkä menevän oloinen.

• On Antti Tuisku vähän hemmetin hyvä laulaja. En Antti Tuiskun lauluista tykkää, enkä niitä kuuntele, mutta ei se tee Antti Tuiskusta yhtään huonompaa laulajaa. Parempia Suomessa, montako?

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko aivan tosissasi väittäessäsi, ettei Antti ole laulaja, vai onko kuitenkin pohjimmiltaan kyse siitä, mistä aiheesta hän laulaa?

https://www.youtube.com/watch?v=nEAgknBI-C4

kylmätotuus

Ihan sama. Kuten kirjoitin, se on vain minun mielipiteeni. Voi olla että hänen tyylinsäkään ei pure minuun.
        En pukeutumisella tarkoita niinkään Anttia vaan muita kummallisuuksia.

• Anonyymi

• Anonyymi

Kuten totesin, niin en katsonut Emma-gaalaa kokonaan.

Tänään palasin uudelleen ohjelman pariin ja huomasin, että Apulanta sai Vuoden rock Emman, eikä syyttä.

Toni Wirtanen on sanoittajana nerokas ja syvästi inhimillinen . Hänen tekstinsä eivät välttämättä avaudu yhdellä kuuntelukerralla. Kannattaa kuunnella tekstit useamman kerran.

Valitsin tähän kappaleen "Lokin päällä lokki".
        https://www.youtube.com/watch?v=yTgXIjU_olI

PS. Minulle tulee tästä biisistä mieleeni nimim. "miesmenneisyydest" ja hänen teoksensa. Syytä siihen en tiedä vielä itsekään.

kylmätotuus

• Ajat ja musiikki muuttuvat. Onkohan se kalkkiksen merkki kun moittii uuden sukupolven meininkiä ja kehuu omaansa :D.

Itse katsoin myös Emma-gaalaa ja aattelin et uusi sukupolvi, uudet kujeet :). Lauri Tähkä suosikkini noista, sekä JVG:n energiset pojat.

• Anonyymi

Olen ehdottomasti kalkkis uuden musiikin suhteen. Kuultuani kerran Antti Tuiskun kappaleen, en sitä pystyisi hyräilemäänkään. Sama koskee useitten muitten "artistien" tekeleitä. 60- ja 70-luvun biisit jäi laakista mieleen soimaan.
      Ehkä nuoremmat polvet on syntyneet sävelkorvattomina...?

• Niin tai niiden sävelkorva ja musiikkimaku on toista kuin meillä.......... n minäkään niin välitä edes hyräillä äitini nuoruudenaikaista musiikkia :)

• Anonyymi

Kaikki "nykymusiikki" ei soi. Siinä ei ole melodiaa.
      Millä perusteella se on musiikkia ?

Yritin kerran kuunnella monesti palkitun ja
      arvostetun Kaija Saariahon "modernia" musiikkia.
      Sekään ei kuulostanut musiikilta.
      Tuli tunne, että seisoo liikenneruuhkassa.

Silti minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kaikenlaista "musiikkia" on.

• Anonyymi

En ole katsonut Venloja, Emmoja, Vain elämiä, Voicea, Talentteja, Jusseja?, en Urheilugaaloja jne.
        Tänään alkaa uusi kotimainen rikossarja. Sitä aion seurata.
        Ferranten romaaniin perustuvaa sarjaa seurasin. Jospa siihen tulisi jatkoa.
        Pääosien esittäjätyttöset ovat olleet todella nuoria, kun heidät palkattiin ja miten verrattomasti suoriutuivat rooleistaan.
        Kirjoja en ollut taustaksi lukenut. Niistä välittyy kuulemma hieman toisenlaista tarinaa.
        Tähän olisikin voinut viitata toisessa ketjussa, missä kirjoiteltiin lapsuutemme kasvatustyylistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole katsonut Venloja, Emmoja, Vain elämiä, Voicea, Talentteja, Jusseja?, en Urheilugaaloja jne.
        Tänään alkaa uusi kotimainen rikossarja. Sitä aion seurata.
        Ferranten romaaniin perustuvaa sarjaa seurasin. Jospa siihen tulisi jatkoa.
        Pääosien esittäjätyttöset ovat olleet todella nuoria, kun heidät palkattiin ja miten verrattomasti suoriutuivat rooleistaan.
        Kirjoja en ollut taustaksi lukenut. Niistä välittyy kuulemma hieman toisenlaista tarinaa.
        Tähän olisikin voinut viitata toisessa ketjussa, missä kirjoiteltiin lapsuutemme kasvatustyylistä.

Olen lukenut kaikki neljä Napoli-sarjan kirjaa. pariinkin kertaan. Olen katsonut ensimmäisen sesongin myös pariin, kolmeen kertaan ja täysin Ferranten lumoissa. Kerrankin kirjailijanääni joka ei kikkaile vaan kertoo "vanhanaikaisesti" tarinaa kahden naisen ystävyydestä alaluokkaikäisistä vanhuuteen. Aidot, täysin uskottavat näyttelijät. aidot miljööt, sopivatempoinen ohjaus, eikä ainakaan ensimmäinen sesonki paljoakaan eronnut kirjan tarinasta. Toinen sesonki on valmis, alkaa Italian RAI:ssa 10 pvä, HBO:ssa maaliskuun puolessavälissä ja tulee sitten aikanaan Suomen ja Ruotsin kanaville
        Tässä hieman esimakua:
        https://www.youtube.com/watch?v=CXO_Lp81OnM
        MVH,
        Paloma ei rekattuna

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen lukenut kaikki neljä Napoli-sarjan kirjaa. pariinkin kertaan. Olen katsonut ensimmäisen sesongin myös pariin, kolmeen kertaan ja täysin Ferranten lumoissa. Kerrankin kirjailijanääni joka ei kikkaile vaan kertoo "vanhanaikaisesti" tarinaa kahden naisen ystävyydestä alaluokkaikäisistä vanhuuteen. Aidot, täysin uskottavat näyttelijät. aidot miljööt, sopivatempoinen ohjaus, eikä ainakaan ensimmäinen sesonki paljoakaan eronnut kirjan tarinasta. Toinen sesonki on valmis, alkaa Italian RAI:ssa 10 pvä, HBO:ssa maaliskuun puolessavälissä ja tulee sitten aikanaan Suomen ja Ruotsin kanaville
        Tässä hieman esimakua:
        MVH,
        Paloma ei rekattuna

Hyvin otolliseen maaperään vinkkini upposi, kun viime syksynä anona laitoin suosituksen F;n kirjoista 70 osioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä hieman esimakua:
        MVH,
        Paloma ei rekattuna

Mitä sekoilet ? Lue aloitus. Tee oma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä hieman esimakua:
        MVH,
        Paloma ei rekattuna

Täällä tuli perjantaina dokkari liittyen filmatisointiin.
        Olisiko sittenkin ollut jokin kulissikaupunki?

Beng
        Kivaa, että tulee jatkoa. Kiitos tiedosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sekoilet ? Lue aloitus. Tee oma.

Sivusta: puussakin on oksia. 🌲🌳🌴

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä hieman esimakua:
        MVH,
        Paloma ei rekattuna

Vaihda jo edes kirjaa. Olet paasannut sitä yhtä kirjaa ainakin vuoden.

• Anonyymi

Voice of Finland'ia on aika kiva katsella ja kuunnella,
      musiikki vaihtelee eikä rap'illä pääse edes läpi,
      koska "ääni ratkaisee" !

• Anonyymi

Maustetyttöjä jäin kaipaamaan. Ei ollut.

• Anonyymi

Voice on mukiinmenevä, se tulee tänään taas !
      Siinä on musiikkia jota "ymmärtää" ja jalka alkaa kapsata tahdissa, jos rytmikästä/rokkia tulee.

• Anonyymi

Voice on Finland kaksi kertaa viikossa on niitä harvoja tv-ohjelmia
        joitten parissa voi rentoutua hyvällä mielellä.

Mikään muu musiikkiohjelma tai muu ohjelma ei tarjoa samaa.
        Jokainen esiintyjä ja laulu on samalla yllätysmomentti.

Ohjelman laulajia kuuntelee mieluummin kuin julkisuudessa kuluneitten tähtien lauluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voice on Finland kaksi kertaa viikossa on niitä harvoja tv-ohjelmia
        joitten parissa voi rentoutua hyvällä mielellä.

Mikään muu musiikkiohjelma tai muu ohjelma ei tarjoa samaa.
        Jokainen esiintyjä ja laulu on samalla yllätysmomentti.

Ohjelman laulajia kuuntelee mieluummin kuin julkisuudessa kuluneitten tähtien lauluja.

Sano nopeasti muutaman VOICEN voittajan nimi. Hahahahaaa: )))))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sano nopeasti muutaman VOICEN voittajan nimi. Hahahahaaa: )))))

Ei voittajalla ole minulle sen kummempaa merkitystä.
        Ei oikeastaan mitään merkitystä.
        Saan kuunnella ja katsoa musiikkiesityksiä, se on minulle pääasia.

• Anonyymi

Kato mun kans Voicea.

• Anonyymi

jokunen aika TV:ssä haastattelussa joku musiikin profesori sanoi,
      nyky musiikkia ei voi sanoa muusikisi, se ei ole musiikkia,
      olen täysin samaa mieltä,
      ennen oli jopa iskelmätkin musiikkia
      mutta nykyään tommonen ihmeellinen jollotus tai hyppiminen huutaminen kiekuminen huutamien rääkyminen, päänheiluttelu että aivot vispaantuu sekasi, silmää tuumaa pitkällä päästä jos sattuu olemaan auki, heh,
      ei mustuta mitenkään musiikilta,

• Anonyymi

Voicessa onneksi on hyvin vähän sellaista mistä kirjoitat ano 21:22.
        Siksi sitä kärsii katsoakin.
        "Kokelaat" laulavat melodisia kappaleita.

Harva laulaa piipittävällä äänellään suomalaista "nykymusiikkia" jossa ei melodiaa ole
        eikä räppäreitä ole ollenkaan, koska ääni ratkaisee.

• Anonyymi

Kerro missä musiikkiohjelmassa aivot vispaantuu
        olisi mielenkiintoista nähdä kuvaamasi näky :DDD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voicessa onneksi on hyvin vähän sellaista mistä kirjoitat ano 21:22.
        Siksi sitä kärsii katsoakin.
        "Kokelaat" laulavat melodisia kappaleita.

Harva laulaa piipittävällä äänellään suomalaista "nykymusiikkia" jossa ei melodiaa ole
        eikä räppäreitä ole ollenkaan, koska ääni ratkaisee.

Sanni-Leena on on ollut tähän asti yksi parhaista. Vahva persoonallinen ääni ja tyyli.
        Ensimmäinen kierros on joskus laulujen suhteen paras,
        koska esittäjät ovat saaneet valita itse kappaleensa.
        Joku on tosin täysin epäonnistunutkin kappalevalinnassa...
        Myöhemmin niille sorvataan "muka"-tasokkaita suomalaisia kappaleita
        banaalein sanoin tyyliin "annapuu ja sata muuta yhtä persoonatonta suomalaista naislaulajaa",
        sitten meneekin mielenkiinto.

• Anonyymi

Antti Tuisku esitti yhden kappaleen uudelta albumiltaan Emma-gaalassa.

Mielestäni kannattaa kuunnella koko albumi, eikä tyrmätä sitä yhden tai kahden biisin takia.

Albumi sisältää monia kappaleita, joiden sanoituksia tavalliset ihmiset todennäköisesti pohtivat mielessään jossain elämänsä vaiheessa.

Uskonnoissa esitetään uskomuksia, joita ei pystytä todistamaan faktoiksi. Näiden asioiden kanssa ajatteleva ihminen joutuu tekemisiin koko ajan.
      Esim. kukaan ei tiedä, mitä meille tapahtuu sen jälkeen, kun kuolemme. On vain olemassa oletuksia siitä.

Antti Tuisku "Mistä minä tiedän".https://www.youtube.com/watch?v=HCmyM0K7DtA

kylmätotuus

Tässä biisissä on hyvä melodia, sanoitus ja esittäjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      73
      5599
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      274
      4890
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3214
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2653
    5. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      2312
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      3
      1580
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1565
    8. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1418
    9. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1250
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      127
      865
    Aihe