Sähkön siirron kilpailutus Fi-Nergy Voimalla

Anonyymi

Fi-Nergy voima taas vauhdissa, nyt voi kuulemma heillä "kilpailuttaa" sähkön siirron. Todellisuudessa kyseessä onkin siirron ns. optimointi jossa he kuulemma tarkistavat asiakkaan sulakekoon ym. kyseenalaista säätämistä tekevät kertomansa mukaan muistaakseni 3 tai 4 kertaa vuodessa.

Yllättäen tämä ei ole suinkaan ilmaista vaan asiakas saa maksaa tästä palvelusta 9,90 euroa/ kk. Yllätys ei ole sekään että pitää maksaa taas etukäteen heille vuoden "siirron kilpailutukset" jolloin asiakas saa lähes 120 euron laskun ennen kuin on tehty mitään siirron optimoimiseksi. Ei liene vaikea arvata että mitään säästöä siirrosta ei voi saada ainakaan niin paljoa että olisi kannattavaa maksaa heille tällaisesta etukäteen noin 120 euroa! Kyllä on ihmeellistä miksi yksikään tunnettu sähköfirma ei tarjoa vastaavaa jos tällainen olisi oikeasti asiakkaalle mahdollisuus säästää rahaa siirtomaksuissa. Tällaista sukulaiselleni yritettiin myydä kauhealla kiireellä mutta eipä mennyt lankaan koska hän on seurannut uutisointia tästä Fi-nergystä. Kuinkahan kauan nämä saavat vielä jatkaa toimintaansa koska niin paljon sotkuja ja valituksia on ollut. Ei kannata sekaantua missään nimessä. Laskut tulee etukäteen kyllä todella ripeästi ja nyt on keksitty vielä tällainen lisärahastuskeino jolla tuskin kukaan voi saavuttaa muuta kuin lisää maksettavaa.

31

1106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhtiö myy vain kallista sähköä, sähkön siirroon hoitaa toinen ketku yhtiö!😿😿😿

    • Anonyymi

      Itse tekivät optimoinnin minulle. Sovimme erilaisesta palkitsemisesta. Se on ilmainen, mutta jos löytävät minulle säästöä saavat 50 % provikkaa. Löysivät säästöä minulle noin 140 euroa vuodessa jolloin maksan heille ilomielin tämän heille kuuluvan osuuden. Minusta he ovat täysin oikealla asialla, myöntävät avoimesti että heilläkin ollut ongelmia erilaisisa asioissa mutta minulle toimi just kuten piti ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Aina kaikki ei ole se mitä muut sanoo.

      • Anonyymi

        Eikä varsinkaan kaikki ole niin kuin yksi sanoo. Onneksi olkoon jos olet saanut ihan omilla ehdoillasi tuon optimoinnin käyttöösi, ei sekään ihan ok ole jos muut joutuvat siitä maksamaan toista sataa euroa vuodessa etukäteen ilman mitään takeita että jotain säästöä syntyisi edes.

        Kuulostaa pikemminkin jälleenmyyjän tai finergyn työntekijän sepitykseltä koko tarina, tai sitten olet harvinainen poikkeustapaus heidän kanssaan asioineiden joukosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä varsinkaan kaikki ole niin kuin yksi sanoo. Onneksi olkoon jos olet saanut ihan omilla ehdoillasi tuon optimoinnin käyttöösi, ei sekään ihan ok ole jos muut joutuvat siitä maksamaan toista sataa euroa vuodessa etukäteen ilman mitään takeita että jotain säästöä syntyisi edes.

        Kuulostaa pikemminkin jälleenmyyjän tai finergyn työntekijän sepitykseltä koko tarina, tai sitten olet harvinainen poikkeustapaus heidän kanssaan asioineiden joukosta.

        Itse ostin heiltä palvelusopimuksen jossa toi opitmointi oli yksi osa. Nyt kun hinnat ovat alhaiset niin tiedottivat minulle asiasta, koska sähkö on suora pörssisähkö pienellä marginaalilla, ja laittoivat minulle tarjouksen hintakatosta jonka hyväksyin. Nyt en maksa koko vuotena yli 3,80 snt / kWh sis alv 24 %. En koe että huijattu vaan hyvä ja asiantunteva palvelupaketti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ostin heiltä palvelusopimuksen jossa toi opitmointi oli yksi osa. Nyt kun hinnat ovat alhaiset niin tiedottivat minulle asiasta, koska sähkö on suora pörssisähkö pienellä marginaalilla, ja laittoivat minulle tarjouksen hintakatosta jonka hyväksyin. Nyt en maksa koko vuotena yli 3,80 snt / kWh sis alv 24 %. En koe että huijattu vaan hyvä ja asiantunteva palvelupaketti on.

        Hei, ensinnäkin tuo sähkön optimointipalvelu on täysin paskaa. Finergy varmaan itse soittaa asiakkaan valtuutuksella verkkoyhtiölle ja sanoo että optimoikaa - Näin se nimittäin toimii. Tämän voisi varmaan tehdä itsekin, mutta mikäli ylimääräistä rahaa löytyy niin kuka minä olen tuomitsemaan.

        Tuolle koko vuoden 3,8 snt/kWh lupaukselle voi vain nauraa. Sinua on nyt viety kuin pässiä narussa. Esim. tällä hetkellä Nasdaq johdannaistuoteella halvin kvartaalihinta seuraavan kahden vuoden aikana on jotain 4,5 senttiä (sis. alv.). Kuvitteletko että tämä yhtiö maksaa sinulle siitä että saavat toimittaa sinulle sähköä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, ensinnäkin tuo sähkön optimointipalvelu on täysin paskaa. Finergy varmaan itse soittaa asiakkaan valtuutuksella verkkoyhtiölle ja sanoo että optimoikaa - Näin se nimittäin toimii. Tämän voisi varmaan tehdä itsekin, mutta mikäli ylimääräistä rahaa löytyy niin kuka minä olen tuomitsemaan.

        Tuolle koko vuoden 3,8 snt/kWh lupaukselle voi vain nauraa. Sinua on nyt viety kuin pässiä narussa. Esim. tällä hetkellä Nasdaq johdannaistuoteella halvin kvartaalihinta seuraavan kahden vuoden aikana on jotain 4,5 senttiä (sis. alv.). Kuvitteletko että tämä yhtiö maksaa sinulle siitä että saavat toimittaa sinulle sähköä?

        Kyllä 3,80 snt/kWh tuntuu oikeasti melko alhaiselta, kun nykytilanteessa jo 4.80 snt/kWh olisi hyvä.
        Mutta tuo hintakattohan on vain vakuutus eli sen hyvyys riippuu "vakuutusmaksusta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 3,80 snt/kWh tuntuu oikeasti melko alhaiselta, kun nykytilanteessa jo 4.80 snt/kWh olisi hyvä.
        Mutta tuo hintakattohan on vain vakuutus eli sen hyvyys riippuu "vakuutusmaksusta".

        Siis kai sä nyt ymmärrät et sulle on myyty spottisähkö ja hinnat on nyt tällä hetkellä juuri nuo mitä mainitsit. Seuraavien kahden vuoden aikana keskiarvohinnat tulevat olemaan jotain 5-6 sentin välillä kuten kaikilla muillakin. Todennäköisesti saat vielä ylimääräisiä kuluja tuosta ostamastasi "palvelusta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kai sä nyt ymmärrät et sulle on myyty spottisähkö ja hinnat on nyt tällä hetkellä juuri nuo mitä mainitsit. Seuraavien kahden vuoden aikana keskiarvohinnat tulevat olemaan jotain 5-6 sentin välillä kuten kaikilla muillakin. Todennäköisesti saat vielä ylimääräisiä kuluja tuosta ostamastasi "palvelusta".

        hintakatto maksoi 0,2 snt / kWh, eli melko hyvän kaupan tein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hintakatto maksoi 0,2 snt / kWh, eli melko hyvän kaupan tein.

        Mikäli et vieläkään ymmärtänyt, sopimuksesi ei tuolla tavalla toimi..


    • Anonyymi

      Tämä on huijaus.

      Kaikki verkkoyhtiöt ovat jo laissa velvollisia tarjoamaan samaa palvelua ilmaiseksi.

      Kannattaa muistaa että sulakekoon vaihtaminen maksaa satoja-tuhansia euroja eikä Finergyllä varmasti ole mitään ammattitaitoa arvioida asiakkaan tarpeita.

      • Anonyymi

        Millä tavalla se on huijaus, reilu kauppa, reilut ehdot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla se on huijaus, reilu kauppa, reilut ehdot?

        Lue tuo kommentti mihin vastasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tuo kommentti mihin vastasit.

        Miksei ne sitten sitä tee jos kerran niitten velvollisuus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tuo kommentti mihin vastasit.

        et kerro mihin viittaat, ellet osaa kirjoittaa älä tuu tänne kommentoimaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et kerro mihin viittaat, ellet osaa kirjoittaa älä tuu tänne kommentoimaan

        Sinä sen sijaat esität typerää. Sähkönsiirron optimointi on ilmainen palvelu jota nyt tarjotaan maksusta tietämättömille näin rautalangasta.


    • Anonyymi

      Ei sähkölaitos mitään pääsulakekoon optimointia tee saatika sitten tariffioptimointeja. Valtaosalla pientaloista on 3x25A liittymä ja pienempää ei ole. Jos liittymä on kulutukseen nähden liian suuri voi sen havaita etäluettavien mittareiden lähettämästä datasta sähkölaitokselle. Tuo data ja sen seuranta on jokaisen liitymän osalta vapaata liittymän omistajalle rekisteröinnillä ja kirjautumalla sähkölaitoksen ohjelmaan. Liittymä 3x25A max. 17 kW, 3x35A max.24kW, 3x50A max34kW, 3x63A max. 43A. Nämäkin max. arvot toteutuvat vain jos kuormitusjako vaiheilla on tasainen.

      • Anonyymi

        Sulakekoko on yksi, mites siirtotuote sitten?


      • Anonyymi

        Olet väärässä. Sähköyhtiö tekee optimoinnin ja on velvollinen toimittamaan käyttöpaikalle edullisimman sähkönsiirtosopimuksen mukaanlukien tariffioptimoinnin.

        Pääsulakekoon optimointi tietenkin hieman erilainen asia, mutta tässäkin tapauksessa verkkoyhtiö antaa parasta ja asiantuntevinta neuvontaa *ilmaiseksi*-

        Kuluttajan siirron optimoinnilla rahastus on 100% asiakkaan huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Sähköyhtiö tekee optimoinnin ja on velvollinen toimittamaan käyttöpaikalle edullisimman sähkönsiirtosopimuksen mukaanlukien tariffioptimoinnin.

        Pääsulakekoon optimointi tietenkin hieman erilainen asia, mutta tässäkin tapauksessa verkkoyhtiö antaa parasta ja asiantuntevinta neuvontaa *ilmaiseksi*-

        Kuluttajan siirron optimoinnilla rahastus on 100% asiakkaan huijausta.

        Eli mielestäsi kaikilla Suomalaisilla asiakkailla halvin siirtohinta? Olet töissä Carunalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mielestäsi kaikilla Suomalaisilla asiakkailla halvin siirtohinta? Olet töissä Carunalla?

        Periaatteessa kyllä, tätähän laki velvoittaa siirtoyhtiöltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa kyllä, tätähän laki velvoittaa siirtoyhtiöltä.

        Sitä ne ei kyllä missään nimessä tee. Turha haukkua sellaisia jotkoa haluavat taistella monopoleja vastaan. Itsellä ollut 20v ajan ollut väärä siirtotuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ne ei kyllä missään nimessä tee. Turha haukkua sellaisia jotkoa haluavat taistella monopoleja vastaan. Itsellä ollut 20v ajan ollut väärä siirtotuote.

        Selittäkääpä nyt joku, jollee on tehty tämä siirron optimointi , paljonko siitä tuli säästöä ja mistä se koostui ? Joku mainitsi kuukausimaksun mutta ei kai tätä montaa kertaa tarvitse tehdä, siirtotuote ja sulakekoko on äkkiä valittu. Siirtotuotteen voi kai vaihtaa ihan itse ja ilmaiseksi mutta sukakekoko onkin sitten jo eri juttu.
        Eli faktoja pöytään, kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selittäkääpä nyt joku, jollee on tehty tämä siirron optimointi , paljonko siitä tuli säästöä ja mistä se koostui ? Joku mainitsi kuukausimaksun mutta ei kai tätä montaa kertaa tarvitse tehdä, siirtotuote ja sulakekoko on äkkiä valittu. Siirtotuotteen voi kai vaihtaa ihan itse ja ilmaiseksi mutta sukakekoko onkin sitten jo eri juttu.
        Eli faktoja pöytään, kiitos

        Säästin 192 euroa optimoinnin perusteella. Siitäs sait Järvi-Suomen energia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästin 192 euroa optimoinnin perusteella. Siitäs sait Järvi-Suomen energia!

        Niin, ja mistä tuo säästö koostui?
        Onko kertaluontoista vai jatkuvaa, €/kk vai €/vuosi vai jotain muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja mistä tuo säästö koostui?
        Onko kertaluontoista vai jatkuvaa, €/kk vai €/vuosi vai jotain muuta?

        tänä vuonna, jos siirtohinta ja mun käyttö muuttuu, tsekataan uudestaan. Palvelu on ilmainen ja jos säästä saavat provikan. Täydellinen setup.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tänä vuonna, jos siirtohinta ja mun käyttö muuttuu, tsekataan uudestaan. Palvelu on ilmainen ja jos säästä saavat provikan. Täydellinen setup.

        Toistan kysymyksen, eli mistä tuo säästö koostui.
        Jos tiedät summan koko vuodelta etukäteen eurolleen, niin sen täytyy olla kiinteitä kuluja.
        Eli mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistan kysymyksen, eli mistä tuo säästö koostui.
        Jos tiedät summan koko vuodelta etukäteen eurolleen, niin sen täytyy olla kiinteitä kuluja.
        Eli mitä?

        Siirtotuote oli väärin, perusmaksu muuttui samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirtotuote oli väärin, perusmaksu muuttui samalla.

        No niin, tämä selvä.
        Mutta älä nyt jatkossa maksa kellekään mitään provikoita asiasta jonka itse voit tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, tämä selvä.
        Mutta älä nyt jatkossa maksa kellekään mitään provikoita asiasta jonka itse voit tehdä.

        Eli sinä joka jahtaat ja mustamaalat firman tuotetta, siinä ei ole mtn huijaamista! Älä mollaa muita.


    • Anonyymi

      Ymmärsin täysin. Fi-Nergy kilpailuttaa siirron. Mulla toisen siirtoyhtiön linjaan matkaa n.70 km linnuntietä. Vetävät sieltä oman piuhansa minun nurkalle jotta saan halvemman siirron. Vaihtavat sulakkeet pienempiin nii loppuu kulutus siltä värkiltä. Maksan heille 2cent. /kWh siitä hyvästä. Kesällä saapi sit jo reilusti sähköä jopa ilmatteeks kun laittaa 12m kupari putken katolle ja siitä harukset nurkkiin.

    • Anonyymi

      Sähkönsiirtoa ei voi kilpailuttaa. Siirtoyhtiöille on erilaisia tuotteita asiakkaille, joista asiakas saa valita. Siirtotuotteen vaihto on asiakkaalle ilmainen ja verkkoyhtiö auttaa valinnassa. Ei kannata maksaa konsultille, vaan soittaa suoraan verkkoyhtiön asiakaspalveluun. Terv. verkkoyhtiössä työskentelevä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe