Olen 13v 170cm 80kg 
Mun mielestä oon ylipainonen 
ku olin 11v 156cm 44kg sit alko murros ikä mun paino nousee kokoajan vaikka syön terveellisesti ja liikun paljon 
Osaako joku auttaa
Ylipainoinen
8
66
Vastaukset
- Saatat syödä terveellisesti, mutta se ei tarkoita vielä sitä, että syöt oikean määrän. Monissa terveellisissäkin ruuissa on paljon energiaa. 
 Lihas painaa suhteessa enemmän, kuin läski. Jos olet hyvässä kunnossa, niin sekin saattaa selittää painoasi. Kun katsot peiliin, niin mitä näet: pulleron vai lihaskimpun?
 Olet omasta mielestäsi ylipainoinen, mutta onko kukaan muu ollut koskaan samaa mieltä?- AnonyymiPyöreä olen ja kyllä muutkin pitävät minua pullukana ja syön oikeita määriä ruokaa 
- Anonyymi kirjoitti:- Pyöreä olen ja kyllä muutkin pitävät minua pullukana ja syön oikeita määriä ruokaa - Kuulostat aika kookkaalta mutta en menisi sanomaan sua kauhean ylipainoiseksi. Sun kannattaa varmaan vähän tarkkailla syömisiäsi ja myös juomisiasi - 1,5 litran limsapullossa on 600 kaloria eli neljännes päivän tarpeesta ja kaikenlaisissa rouskutteissa (esimerkiksi meidän oravien suosimissa pähkinöissä) on aivan valtava määrä kaloreja. Jyrsi vaikka porkkanoita jos tekee oikein kovasti mieli jyrsiä! 
- AnonyymiSciurusVulgaris kirjoitti:Kuulostat aika kookkaalta mutta en menisi sanomaan sua kauhean ylipainoiseksi. Sun kannattaa varmaan vähän tarkkailla syömisiäsi ja myös juomisiasi - 1,5 litran limsapullossa on 600 kaloria eli neljännes päivän tarpeesta ja kaikenlaisissa rouskutteissa (esimerkiksi meidän oravien suosimissa pähkinöissä) on aivan valtava määrä kaloreja. Jyrsi vaikka porkkanoita jos tekee oikein kovasti mieli jyrsiä! Ensinmäkin mä en juo mitään hapollista juomaa 
 Ja olen alerginen pähkinöille
- AnonyymiPidä nyt kuitenkin kokonaisuutta silmällä äläkä juutu tuollaisiin yksityiskohtiin. 
- Anonyymi kirjoitti:- Pyöreä olen ja kyllä muutkin pitävät minua pullukana ja syön oikeita määriä ruokaa - Mistä tiedät syöväsi "oikeita määriä" ruokaa? 
 Se, miten hyvin ruoka "tarttuu" kroppaan on jossain määrin perinnöllistä. Itse esimerkiksi olen tapellut painoni kanssa koko ikäni. On kuitenkin fysiikan laki, että jos kulutat energiaa enemmän kuin saat, niin laihdut.
 Liikunta on laihdutuskeinona tehoton. Jos ruokavaliosi onkin pielessä, niin todennäköisesti et pysty sitä pelkällä liikunnalla korjaamaan.

- AnonyymiKyllä jokin on pielessä, jos sanot syöväsi normaalisti ja liikkuvasi, ei se paino ihan itsestään nouse. Pienempiä aterioita? 
- AnonyymiSuosittelen juttelemaan kouluterveydenhoitajan kanssa. Sinulla saatta olla kilpirauhasen liika- tai vajaatoimintaa. Kyseessä voi kuitenkin olla vain perinnölliset tekijät. 
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset605150
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut333775
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti723513
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1052877
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral942752
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302700
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131941
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161716
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021528
- 1561384