Ylipainoinen

Anonyymi

Olen 13v 170cm 80kg
Mun mielestä oon ylipainonen
ku olin 11v 156cm 44kg sit alko murros ikä mun paino nousee kokoajan vaikka syön terveellisesti ja liikun paljon
Osaako joku auttaa

8

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saatat syödä terveellisesti, mutta se ei tarkoita vielä sitä, että syöt oikean määrän. Monissa terveellisissäkin ruuissa on paljon energiaa.

Lihas painaa suhteessa enemmän, kuin läski. Jos olet hyvässä kunnossa, niin sekin saattaa selittää painoasi. Kun katsot peiliin, niin mitä näet: pulleron vai lihaskimpun?

Olet omasta mielestäsi ylipainoinen, mutta onko kukaan muu ollut koskaan samaa mieltä?

• Anonyymi

Pyöreä olen ja kyllä muutkin pitävät minua pullukana ja syön oikeita määriä ruokaa

• Anonyymi kirjoitti:

Pyöreä olen ja kyllä muutkin pitävät minua pullukana ja syön oikeita määriä ruokaa

Kuulostat aika kookkaalta mutta en menisi sanomaan sua kauhean ylipainoiseksi. Sun kannattaa varmaan vähän tarkkailla syömisiäsi ja myös juomisiasi - 1,5 litran limsapullossa on 600 kaloria eli neljännes päivän tarpeesta ja kaikenlaisissa rouskutteissa (esimerkiksi meidän oravien suosimissa pähkinöissä) on aivan valtava määrä kaloreja. Jyrsi vaikka porkkanoita jos tekee oikein kovasti mieli jyrsiä!

• Anonyymi
        SciurusVulgaris kirjoitti:

Kuulostat aika kookkaalta mutta en menisi sanomaan sua kauhean ylipainoiseksi. Sun kannattaa varmaan vähän tarkkailla syömisiäsi ja myös juomisiasi - 1,5 litran limsapullossa on 600 kaloria eli neljännes päivän tarpeesta ja kaikenlaisissa rouskutteissa (esimerkiksi meidän oravien suosimissa pähkinöissä) on aivan valtava määrä kaloreja. Jyrsi vaikka porkkanoita jos tekee oikein kovasti mieli jyrsiä!

Ensinmäkin mä en juo mitään hapollista juomaa
        Ja olen alerginen pähkinöille

• Anonyymi

Pidä nyt kuitenkin kokonaisuutta silmällä äläkä juutu tuollaisiin yksityiskohtiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät syöväsi "oikeita määriä" ruokaa?

Se, miten hyvin ruoka "tarttuu" kroppaan on jossain määrin perinnöllistä. Itse esimerkiksi olen tapellut painoni kanssa koko ikäni. On kuitenkin fysiikan laki, että jos kulutat energiaa enemmän kuin saat, niin laihdut.

Liikunta on laihdutuskeinona tehoton. Jos ruokavaliosi onkin pielessä, niin todennäköisesti et pysty sitä pelkällä liikunnalla korjaamaan.

• Anonyymi

Kyllä jokin on pielessä, jos sanot syöväsi normaalisti ja liikkuvasi, ei se paino ihan itsestään nouse. Pienempiä aterioita?

• Anonyymi

Suosittelen juttelemaan kouluterveydenhoitajan kanssa. Sinulla saatta olla kilpirauhasen liika- tai vajaatoimintaa. Kyseessä voi kuitenkin olla vain perinnölliset tekijät.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      34
      1546
    2. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1155
    3. 41000 kavallettu rahaa

uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.
      Pyhäjärvi
      47
      1137
    4. Tuleeko tästä

Enää mitään. Voiko mitään enää korjata?
      Ikävä
      108
      1085
    5. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      46
      1066
    6. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      924
    7. Tietäisitpä vain mitä se

yksikin on susta puhunut :) j
      Ikävä
      45
      854
    8. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      68
      845
    9. Fantasioista

Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai
      Sinkut
      117
      835
    10. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      56
      809
    Aihe