Vihaan itseäni, muita?

Anonyymi

Olen 16 vuotias lukiolaistyttö. Oon aina ollu tosi sosiaalinen, ja tullu kaikkien kans hyvin toimeen. En koskaan oo kuitenkaan kokenu, et mulla ois yhtään oikeaa ystävää (nykyään on, mut toisella puolella suomea, ni ei kauheesti auta)

Oon ulospäin tosi itsevarma ja muhun ei oo koskaan vaikuttanut muiden mielipiteet.

Mun ongelma on, et en osaa mitenkään nähdä itseäni millään tasolla viehättävänä tai rakastettavana ihmisenä. Jos en kelpaa edes itselleni, miten kelpaisin muille? Vaadin itseltäni liikaa.

Mä pelkään olevani masentunut, mul on paljon itsetuhoisia ajatuksia, ja pahinta on se, että koen, et mul ei oo oikeutta tähän. Mullahan on kaikki elämässä hyvin, ja välittäviä ihania ihmisiä mun ympärillä.

Mä en vaan näe itsessäni enää mitään hyvää. Mun mitat on 182cm ja 69kg.

5

123

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä niitä itsevarmoja kulisseja voisi raottaa vähäsen ja antaa itsellesi hengähdystauko omien vaatimustesi puristuksesta?

Juttele asioista jonkun sellaisen kanssa, jonka tunnet. Siitä saa ihan erilaisen avun, kun täältä kasvottomasta netistä.

Ja et varmasti ole ainoa.

• Anonyymi

Oletko tietoinen itse minkä takia et pidä itseä viehättävänä? Koska laitoit oman pituutesi, niin koetko tämän ongelmallisena?

• Anonyymi

Se ei ole niinkään ongelma, tavallaan tykkään erottua joukosta, muutenkin mulla on selkeä tyyli, ja teen ja suunnittelen itse vaatteeni . En tiedä, näen itseni tosi rumana ja lihavana, vaikka toisaalta tiedostan, ettei asia edes ole niin. Uskon tämän johtuvan pitkästä yksinäisyydestä, joka on nyt eskaloitunut niin että koen et mä en edes voi saada ystäviä.

t. ap

• Hei,

Hyvä, että kirjoitit tänne! Et ketonut tilanteestasi kovinkaan paljoa, etkä myös sitä oletko hakenut/saanut tilanteeseen jotakin apua. Keskustelu ulkopuolisen tahon kanssa voisi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Etenkin itsetuhoisista ajatuksista kannattaa puhua ammattilaiselle.

Tässä tiedoksesi pari paikkaa, jos haluat jutella tilanteestasi ulkopuolisen tahon kanssa. Näistä voit saada tukea myös muuhun avun hakemiseen.

- Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/

Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

- Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät kohdasta Mieli Tukisuhde. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

Voimia tilanteeseesi!

Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

• Anonyymi

En ole hakenut, enkä koe tilanteeni olevan niin paha että sitä vielä tarvitsisin. Kiitos kuitenkin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      257
      4878
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      465
      3460
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      16
      2496
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2126
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      9
      1313
    6. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      32
      1246
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1123
    8. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      80
      1107
    9. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1065
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      996
    Aihe