Suomessa on Euroopan vanhin henkilöautokanta. Liikenteessä olevien automerkkien rakenne on myös täysin erilainen kuin muualla Euroopassa. Tämä johtuu siitä, että Euroopassa on oma suuri autoteollisuus ja ostajat ovat suosineet omasssa maassaan valmistettuja merkkejä, kuten suomalaiset aikoinaan Saabeja.
Toyota ovat paljon kestävämpiä, joten Suomessa liikenteessä oli 31.12.2019 70.968 Toyotaa enemmän kuin Volkswagenia, vaikka niitä on myyty todennäköisesti enemmän kuin Toyotia. Liikenteessä olevista autoista 11,7 % on Toyotia. Euroopan maissa valmistetut autot eivät siis kestä samalla tavalla kuin Toyotat.
Siitä syystä. että Suomi on kestävien Toyotien ja kestävien Toyotan hybridien maa, Suomen autokanta on Euroopan vanhain ja Toyotia on kaikkein eniten liikenteessä:
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Liikennekaytossa_olevat_ajoneuvot/?tablelist=true
Kestävyytensä vuoksi Toyota on myös keskimääräiseltä iältään Suomen vanhin:
"Suomalaisen Toyota on keskimäärin 12 vuotta vanha."
"Suomalaisen Skoda on keskimäärin 7 vuotta vanha."
"Suomalaisen Volkswagen on keskimäärin 10 vuotta vanha"
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallaisia-ovat-suomen-toyotat-katso-tasta-vuosimallit-varit-ja-mittarilukemat/3bdb1a9b-0214-33b4-8b9b-9d4b85c41292
Totuus ei ole mielipidekysymys. Joillekin uskomukset ja kuvitelmat ja mielikuvat ovat yhtä kuin totuus.
Kestävät Toyotat ovat vanhentaneet Suomen autokannan
47
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä Suomen vanha autokanta johtuu lähinnä seuraavista syistä:
-Autoilun ankara verotus. Verotuksen takia uudet autot ovat Suomessa kalliita.
-Kova tulovero.
-Palkansaajan matalammat bruttotulot kuin esim. Saksassa tai Ruotsissa.
Samat syyt selittävät myös tojoropposten ja Skodien suosion: Tavallisen keskiluokkaisen perheen on ostettava auto, johon rahat riittävät.- Anonyymi
"Joillekin uskomukset ja kuvitelmat ja mielikuvat ovat yhtä kuin totuus."
- Anonyymi
Aika onnettomia argumenttejä. Tässä kohtaa se Toyota ei sitten olekaan enää kallis. Onko Toyotan ja volkswagenin ja Skodan honnoissa eroa? Argumettisi väittävät, että Toyotat ovat edullisia autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika onnettomia argumenttejä. Tässä kohtaa se Toyota ei sitten olekaan enää kallis. Onko Toyotan ja volkswagenin ja Skodan honnoissa eroa? Argumettisi väittävät, että Toyotat ovat edullisia autoja.
Et sitten tahallasi halua ymmärtää argumenttini pointtia: Saksalaisella tai ruotsalaisella keskiluokkaisella perheellä on varaa ostaa uusi tai lähes uusi Audi, Bemari tai Volvo. Suomalainen keskiluokkainen perhe joutuu tyytymään halvempaan merkkiin. Esimerkiksi Toyotaan tai Skodaan.
Skoda ja Toyota ovat Suomessa suositumpia kuin niissä verrokkimaissa, joissa autoilun verotus on maltillisempaa ja keskiluokan nettotulot keskimäärin korkeammat.
Kun katsotaan automarkkinoiden hieman laajempaa kuvaa eikä ainoastaan verrata Toyotaa ja Skodaa toisiinsa, niin sekä Toyotat että Skodat ovat edullisia autoja. - Anonyymi
Suomen autokannan vanhenemisessa on auttanut myös Kempin hitsauskoneet. Niillä moni parsii vanhaa Corollaa katsastusta varten. Pohjoiskarjalassa se hitsaustaito on parasta A-luokkaa.
- Anonyymi
Voi voi tuota sitkeää ja yksinkertaista Toyotan omapoikaa. Melkoisen onnettomilla argumenteillä taas liikkeellä ja oikeasti ei ymmärrä asioita kokonaisuutena. Kaivaa netistä jotain mikä äkkiseltään kuulostaa sopivalta provon pohjalta, mutta kun tietämys ja ajattelukyky on alakoululaisen tasolla, niin tulos on lähinnä säälittävää tekstiä ja väittämää joka on helppoa ampua alas.
- Anonyymi
Aloittajan älykkyyttä ei vanhoilla väheksymiskonsteilla himmenetä. Sinun väitteilläsi ei ole mitään totuusarvoa. Kyllähän aloittaja on todistanut tekstinsä. Miten on sinun tekstisi laita?
Sinulle ei ole jäänyt muuta keinoa kun väheksyä aloittajaa. Sillä ei pitkälle pärjää.
- Anonyymi
Ja näitä vanhoja romujako pitäisi alkaa rakentamaan vaihtoehtoisille käyttövoimalle , no hoh,hoh, joku vois puhua järkeäkin niille liikenteen päästöjen tavotteista.
- Anonyymi
Aloitustekstin perässä näkyy olevan avuttomia pelonsekaisia väitteitä, vailla mitään totuuspohjaa.
- Anonyymi
Kyllä Toyotan kestävyys on yksi autokantamme ikääntymisen perussyitä. Ne kestävät ajasta ikuisuuteen eikä kalliita korjauksia ole.
Niissä maissa, joissa VAG-tuotteet ovat runsastuneet autokannan ikä pysyy matalana, koska poistuma tapahtuu varsin aikaisin. Monivikaisia ei kannata korjata vaan mieluummin antaa niille uusi elämä saman yhtiön kierrätystuotteina.- Anonyymi
Kun saksalainen vaihtaa Audinsa tai BMW:nsä uuteen, vanha myydään aika isolla todennäköisyydellä ulos maasta korkeamman autoverotuksen ja alemman nettotulotason maahan, esimerkiksi Suomeen.
- Anonyymi
Kansan krooninen rahapula pakottaa ajamaan vanhoilla autoilla, jopa romuilla.
- Anonyymi
Suomen elintao on yksi maailman korkeimpia. Väärä äite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen elintao on yksi maailman korkeimpia. Väärä äite.
Ei ole väärä väite.
Suomessa autot ja autoilu on nettotulotasoon suhteutettuna huomattavasti kalliimpaa kuin esimerkiksi Saksassa tai Ruotsissa.
Saksalainen duunari ajaa Volkswagenilla, keskiluokka BMW:llä tai Audilla. Suomalainen perusduunari ostaa autonsa käytettynä, ja keskiluokkainenkin perhe tyytyy tojoropposeen tai Skodaan, jos mielii ostaa autonsa uutena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen elintao on yksi maailman korkeimpia. Väärä äite.
Ai Sulla on väärä äite. Monesti isästä ei ole varmuutta mutta äite on yleensä varmasti tiedossa.
- Anonyymi
Toyota sopii niin herroille kuin narreillekin, maailman parasta hybriditekniikkaa suhteellisen edullisesti suomalaisille. Näyttää kauppa käyvän kun kysyntä ja tarjonta kohtaavat.
Fossiilipolttoaineiset pikkuturpot ovat menneen talven lumia. - Anonyymi
Euroopan peräpajula tämä Suomi. Täällä hitsataan vanhoja Tojon raatoja väkisin kasaan, kun kotimaassaan ne prässätään yleisesti viiden vuoden ikäisinä.
- Anonyymi
Älä tyrkytä omia tyhjiä kuvitelmiasi muille.
- Anonyymi
Onpa erinomainen aloitus. Kertoo taas Toyotasta hyvin ja asiapitoisesti. Seuraava autoni löytyy Toyotan mallistosta.
- Anonyymi
Otan osaa, mutta kannattaisi hieman harkita ja testata muitakin merkkejä.
- Anonyymi
Ensinnäkään niitä ei voi selvinpäin kutsua autoiksi, vaan muistuttavat ominaisuuksiltaan lähinnä mopoautoja. Toiseksi niillä ajetaan keskimäärin niin vähän, ettei niitä saa ajamalla rikki ja naapurin kyläseppä harrastuksena sitten hitsailee niitä kasaan. Köyhälle kansalle kelpaa tuollainen mopoauton tasoinen kulkine vallan hyvin kaupassa käymiseen.
- Anonyymi
Viekää sitten ihmeessä paalattavaksi, jos kerran olette sen itsekkin jo huomanneet !
- Anonyymi
Toyotalla ajetaan niin vähän ja ne seisovat suuleissa ja navetoissa köyhillä alueilla se vääristää tilastoja.
- Anonyymi
"Toyotalla ajetaan niin vähän ja ne seisovat suuleissa ja navetoissa köyhillä alueilla se vääristää tilastoja."
Paljonko köyhässä Hesassa on suuleja ja Navettoja joissa Toyotat seisoo? Onhan se yksi Hesankin suosituimmista autoista? Tosin se on niin "köyhää aluetta että autoja on vähiten vs. muu suomi, asukaslukuun verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyotalla ajetaan niin vähän ja ne seisovat suuleissa ja navetoissa köyhillä alueilla se vääristää tilastoja."
Paljonko köyhässä Hesassa on suuleja ja Navettoja joissa Toyotat seisoo? Onhan se yksi Hesankin suosituimmista autoista? Tosin se on niin "köyhää aluetta että autoja on vähiten vs. muu suomi, asukaslukuun verrattuna.Hesassa on paljon ihmisiä joilla ei ole varaa kunnon autoihin ja löytyy paljon onnettomia kakkosautoja. Mutta nyt peruskysymykseen, ketä oikeasti kiinnostaa ikivanhat ja loppuun poljetut kansanautot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hesassa on paljon ihmisiä joilla ei ole varaa kunnon autoihin ja löytyy paljon onnettomia kakkosautoja. Mutta nyt peruskysymykseen, ketä oikeasti kiinnostaa ikivanhat ja loppuun poljetut kansanautot?
Oliko hesassa niitä suuleja ja navettoja? Et vastannut vaan käänsit taitavasti toiseen teemaan? Kansalaisia tietenkin ne kansanautotkin kiinnostaa. Ei kai niitä muuten ostettaisi.
Autokaupustelija vaan elää omissa pilvilinnoissaan.
- Anonyymi
Mersut ja Volvot ne autokantaa vanhentaa, kun eivät ajamalla hajoa.
A-katsastuksen virallinen tilasto kertoo, kuinka yli 700 tkm ajettut autot eivat ole Toyotia. Mersu ainoa merkki joilla ajettu yli 900 tkm tilaston mukaan.- Anonyymi
Ja mikäköhän oli niiden yli 700 tuhatta kilsaa ajettujen mersujen ja volvojen osuus koko autokannasta? Oliko yli yhden prosentin?
- Anonyymi
Nettiautossa yli 600 000km ajettua myynnissä vain 20 Toyotaa ja 49 Volkkaria. 48 Volvo ja 136 Meseä. Toyotaa ei taida kukaan enää kehdata myydä jos sellaisia on vielä hengissä, vain Lantaruiskuja ja Hiluxeja on, mutta ei normiautoja.
- Anonyymi
Kyllä nuo on meilläpäin ainakin on ihan normiautoja. Usein vielä rajussa käytössä johon ei mikään saksanseisoja kelpaa. Mikä muu kelpaisi vaativaan sotakäyttöön, ei nyt ihan heti tule mieleeen.
- Anonyymi
Suomesta ei löydy yhtään niin hyväselkäistä Teroa, että pystyisi Tojon surkeassa penkissä istumaan sellaisia kilometrimääriä, vaikka jotenkin saisi Tojon pysymään kasassa niin kauan.
- Anonyymi
Luuleeko aloittaja, että Suomessa myytävistä Tojoista suurin osa ei ole valmistettu Euroopassa?
- Anonyymi
Ei luule vaan tietää. Entä sitten? Japanilainen tekee pitkäaikäistä tavaraa tehtiinpä se missäpäin tahansa.
- Anonyymi
Aivan sama missä on valmistettu, mutta ei niiden pellit riitä vanhentamaan Suomen autokantaa. Kyllä autokantaa vanhentaa todellisuudessa Saksasta käytettynä tuodut premium-merkit.
- Anonyymi
Älä valehtele. Äläkä kuvittele. Ota selvää asioista:
Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml
Toyotia on eniten liikenteessä yli 15 v. vanhoista autoista
"Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.html
- Anonyymi
Toyotat kyllä huonontavat Suomen autokantaa, mutta eivät lyhytikäisyytensä vuoksi kuitenkaan vanhenna sitä.
- Anonyymi
Älä valehtele. Äläkä kuvittele. Ota selvää asioista:
Toyotat ovat tilastojen mukaan varsin kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml
Toyotia on eniten liikenteessä yli 15 v. vanhoista autoista
"Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004891392.html
- Anonyymi
Vai, että peltiovi. On siinä Toyotan mustaajalla peltiovi. Onhan se ovi minunkin ensimmäisessä Suomeen tuodussa vuoden 1983 mallin Camryssä ja jakelen sillä postia. Ikää autolla siis 37 vuotta.
- Anonyymi
Minulla on Opel Record vm.1970 siis 50vuotias. Se on kakkos auto, mutta yhä käytössä. Varaosien saanti on vähän niin ja näin, mutta se ei ole vieläkään mätä. Ykkös autona on vm.2012 Toyota Auris. Se on aika paljon ruosteessa. Rupee olemaan siinä kunnossa, että on paras moinen roju hävittää ja etsiä toinen tilalle. Tuo opel on pelleiltään parempi kuin kahdeksan vuotias Toyota. Kyllähän tuon Auriksen vielä saisi paikattua, mutta en viitsi moista tehdä.
- Anonyymi
Aloituksessa on Skodakeijolle iltalukemista.
- Anonyymi
Tänään Hesarissa ihmetellään miksi Suomessa autokanta on niin vanhaa. Ketjun aloituksessa on vastaus.
- Anonyymi
Aloitus on huu-haa tarina. Totuus on siinä, että Suomeen tuodaan paljon käytettyjä autoja Saksasta ja Ruotsista. Määrällisesti tänä vuonna jopa puolet uusien myynti määrästä siis hieman alle 50000 kpl. Onhan tuo merkittävä määrä. Varmasti nostaa autojen keski-ikää. Suomea ei aiheetta sanota käytettyjen autojen hautausmaaksi.
- Anonyymi
Täällä vain paljon vanhoja vähänajettua Toyotaa joilla ei paljoa ajeta. Niitä sitten kokeillaan vielä pitää hitsaamalla kasassa viimeissen saakka.
Pitkien välimatkojen vuoksi ajoon hankitaan sitten muita merkkejä.
- Anonyymi
Aloituksessa on täysin totta oleva näkemys.
- Anonyymi
Kyllä ne ovat suomalaisten surkea ostovoima ja kasvavat pätkätyöt yms, jotka vanhentavat autokantaa.
- Anonyymi
Juuri tästä syystä, onneksi on luotettava vanha toyota
sillä pääsee edullisesti töihin ja kauppaan, eikä tarvii
marmoritiskeillä enempää tuskailla.
- Anonyymi
Näin on käynyt kuten aloituksessa kerrotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 636163
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap253936Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2552319Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei261920MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna261373- 951296
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041077Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee541040Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.77986Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..39951