Minua on syytetty täällä Sipilä-vastaiseksi. Väärä päätelmä, sillä en ole koskaan erityisemmin ottanut kantaa Sipilään, en puolesta enkä vastaan. Mutta kepuvastainen olen kyllä jossain määrin ollut, kun olen nähnyt sen salanimestään huolimatta olevan sama Maalaisliitto kuin ennenkin.
Mutta eihän Sipilä ole oikeasti maalaisliittolainen - eli kepulainen. Hän on erittäin hyvin menestynyt liikemies, varmaan sen verran terveesti itsekäskin, että etujensa ajajaksi ymmärsi jonkun muun puolueen kuin kepun politiikan. Kokoomus se puolue tietysti on. Niinpä sitten pääministeriksi päässeen Sipilän politiikka oli hyvinkin kokoomuslaista. Ja hyvää tulosta se tuottikin, Suomen taloudellinen tilanne kohosi merkittävästi sillä politiikalla. Siinä tosin oli apuna, ehkä ratkaisevanakin apuna kansainvälinen voimakas nousukausi.
Se politiikka ei kuitenkaan tuottanut kepun kannattajille sitä, mitä he olisivat toivoneet. Nimittäin paluuta sinne aitovierille, josta Maalaisliitto alkoi nousta. Mahdotonta sellainen paluu olisi, sillä Suomi oli jo monien vuosikymmenten aikana muovautunut ihan toisenlaiseksi siitä, millainen se oli Maalaisliiton nousun alkaessa. Silloin ylivoimainen enemmistö kansastamme sai elantonsa maataloudesta tai ainakin siihen liittyvistä ammateista ja töistä. Nyt sellainen väestö on vain pienenä vähemmistönä kansastamme. Vielä sitä ”aitovierivähemmistöä” - tai muuten tyhmiä - näkyy olevan kansassamme niin, että puolueen kannatus Sipilän politiikalla romahti ennen näkemättömästi. Ja niinpä he ovatkin nyt paniikissa.
Kyllä Sipilä oli ihan oikealla asialla, mutta väärässä puolueessa. No, tietenkin myös itselleen tärkeimmällä asialla, sen hän osoitti mm. ottamalla luotetukseen Vallila Interior Oy:n pääomistajan ja Perheyritysten liiton hallituksen puheenjohtaja Anne Bernerin, josta teki liikenne- ja viestintäministerin. Annen liikenneuudistukset eivät tosin tainneet oikein onnistua, ja niinpä hän sitten ”heitti pyyhkeen kehään”.
Jos Sipilä olisi ollut rehdisti siinä puolueessa, johon hän oikeasti olisi kuulunut, jonka politiikkaa hän ajoi, minäkin olisin saattanut häntä äänestää. Sipilän lestadiolaisuus ainakaan ei olisi ollut esteenä, sillä kuten olen jo kertonut, aikoinaan kesämaisemissani Oulun seudulla tulin tuntemaan lestadiolaisia oikein hyvinä, kunnon ihmisinä. Mutta Sipilästä huolimatta en stadilaisena voinut olla Maalaisliitto-kepun kannattaja! Jaa - no enhän minä stadilaisena olisi voinut Sipilää vaaleissa äänestää, kun olemme eri vaalipiireistä.
Lohdullista on, että nyt paniikissa olevilla kepulaislla, ainakin vanhemman polven kepuvaikuttajilla näkyy kuitenkin olevan toiveita paremmasta, tähän nykyiseen hallitukseen uskonsa pannen. Sirkka-Liisa Anttilakin näkyy uskovan puolueen vielä nousevan, vaikka arvelee sillä olevan edessään pitkän tien siihen päästäkseen. Niin uskon minäkin. Ei kepusta enää koskaan suurta puoluetta tule, mutta pienemmilläkin on tärkeä ja arvokas tehtävä vähemmistön etujen ajajana. Siksipä olen jo aikaisemmin tuonut esille esittänyt RKP:n puolueelle rohkaisevana ja kannustavana esimerkkinä.
Joo, kyllä tällä nykyisellä tyttöhallituksella on jo vahvoja näyttöjä kyvystään muuttaa asioita. Olen asunut jo 33 vuotta tässä kodissa, eikä sinä aikana koskaan ennen ole oltu tässä tilanteessa, että helmikuun puolessa välissä pihanurmikko nousee vihreänä, pikkulinnut visertelevät kevätlaulujaan ja mustarastas rakentelee jo pesäänsä tuohon pihani aidanteeseen. Tietenkin tämän nykyhallituksen nopean toiminnan tulosta tuokin kaikki!
Sipilän puolesta - ja vähän muustakin
67
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi me lähdimme mukaan tähän vasemmistohallitukseen? Ainoa tie nousuun on ,että lähdemme perussuomalaisten kanssa hallitukseen,sillä tavoin saamme kitkettyä heiltä alkiolaisia kannattajia.
Santeri Alkio oli aikanaan todella merkityksellinen ihminen. Hän oli idealisti, mutta myös realisti. Näki tarvittavan ja sitä toteuttamaan pyrki ahkerasti. Siinä tarkoituksessa hän perusti Maalaisliito, joka oli silloin todella tarpeellinen väestömme suurimman osan etujen ajajana.
Mutta ne ajat ovat jo kaukana, Alkio kuolikin jo 1930. Nyt on aivan toisenlaiset ajat ja toiset tarpeet, kun väestörakenteemmekin on perin toisenlainen kuin oli Alkion aikana. Tietysti nykyisen suuren enemmistömme tarpeet ovat ihan muut kuin Alkion aikana, ei niitä tarpeita parhaiten vastaavaa pystytä kepun alkiolaisella politiikalla toteuttamaan.
Aivan toisenlaiset tavoitteet kuin nyt, olivat muillakin puolueilla. Esim. SDP pyrki voimakkaasti sosialismiin, osa siitä jopa vallankumoukseen, mutta sellaisia pyrkimyksiä puolueella ei ole ollut enää aikoihin. Kokoomuskin on joutunut paljon joustamaan sadan vuoden takaisesta politiikastaan, jolloin se vielä vastusti työväestön oikeuksia ammattiyhdistyksiin yms.
Onhan kepukin yrittänyt muuttua noista kaukaisista ajoista, muuttanut nimensäkin kahteen kertaan kai pyrkiäkseen ravistamaan yltään Maalaisliiton viitan. Mutta ei se ole siinä oikein onnistunut. Eikä tule onnistumaan, jos vain alkiolainen politiikka on sen poliittisena ohjenuorana.- Anonyymi
Melko outo näkemys, että lähtemällä persujen kanssa yhteistyöhön väki alkaisi palaamaan. Siinähän kävisi pikemminkin päinvastoin. Keskustan tulee pikemminkin haastaa persut politiikassa, mutta ensin pitää puolueen olla selvä omasta identiteetistään.
- Anonyymi
Taas vanhaa virttä aliupseeri kapi. Nuo samat jorinat on kuultu jo sataan kertaan, koeta jo vaihtaa levyä. Jos sinulla ei ole asiaa, niin ole hiljaa ja katsele vaikka sitä rastaan pesää. Muuta pesäähän sinulle ei ole tarjollakaan, kun et saa naista.
- Anonyymi
Olet muuten puskasta uhkaillutkin Sipilää. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Kenestäkään muusta ei ole vähäisintäkään merkkiä.
HUIPPUSOTILAS- Anonyymi
Kapi tyypiltään, jos olisi-40 luvun sota-aika, painuisi ihanne maahansa, kuten jotkut
vasemmistolaiset teki. Aliupseereilla jotka vasemmisto aatteella niin herkässä tämä oikeitten kansalaisten herjaaminen. Huomaa Kapinkin kirjoituksesta herjansa keskustaa kohtaan. Yrittelee tehdä sen näinkin " enhän minä vaan muut "
Voihan sitä siistimminkin kirjoitella lähimmäisistään. Ei innostua toisen aattelisen kanssa kilvan herjaamaan. Maaseutu tekee kotimaisen ruuan, ei sekään niin herkkua ole työteko, josta herjaten kertovat miten se turhaa. Ei se ole, kyllä syötävä on päivittäin. Kyllä se ulkolainenkin ruoka pitää tehdä,kasvattaa. Anonyymi kirjoitti:
Kapi tyypiltään, jos olisi-40 luvun sota-aika, painuisi ihanne maahansa, kuten jotkut
vasemmistolaiset teki. Aliupseereilla jotka vasemmisto aatteella niin herkässä tämä oikeitten kansalaisten herjaaminen. Huomaa Kapinkin kirjoituksesta herjansa keskustaa kohtaan. Yrittelee tehdä sen näinkin " enhän minä vaan muut "
Voihan sitä siistimminkin kirjoitella lähimmäisistään. Ei innostua toisen aattelisen kanssa kilvan herjaamaan. Maaseutu tekee kotimaisen ruuan, ei sekään niin herkkua ole työteko, josta herjaten kertovat miten se turhaa. Ei se ole, kyllä syötävä on päivittäin. Kyllä se ulkolainenkin ruoka pitää tehdä,kasvattaa.Miten ihmeessä sinulta tuollaista tuon avaukseni perusteella? Enhän siinä herjaa ketään, päinvastoin annan tunnustusta. Enkä muuten ole koskaan ennenkään herjannut täällä ketään, en ainakaan, jos herjaamisen mittapuuna pidettäisiin sitä, mitä minä olen teiltä osakseni saanut. Ja saanhan tuossa nyt sinultakin.
En lainkaan väheksy maaseudun ja siellä tehtävän työn kovuutta ja merkitystä, sillä vaikka olen jo kohta 70 vuotta ollut pääsääntöisesti stadilainen, tunnen sen työn omakohtaisestikin jo varhaisnuoruudestani ja pitkän elämäni vaiheissa olen ollut paljonkin tekemisissä sitä työtä tekeviin. On sellaisia sukulaisissanikin ja maatalon tytär oli ensimmäinen vaimonikin, lasteni äiti.
Täytyy sanoa, että ajatuksenkulkusi on kovin sekava, joten ei ihme, että kirjoituksestasikin tulee noin sekava. Tämäkään ei ole herjaus, vaan varmaan useimpien täälläkin ymmärtämän tosiasian toteaminen.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Miten ihmeessä sinulta tuollaista tuon avaukseni perusteella? Enhän siinä herjaa ketään, päinvastoin annan tunnustusta. Enkä muuten ole koskaan ennenkään herjannut täällä ketään, en ainakaan, jos herjaamisen mittapuuna pidettäisiin sitä, mitä minä olen teiltä osakseni saanut. Ja saanhan tuossa nyt sinultakin.
En lainkaan väheksy maaseudun ja siellä tehtävän työn kovuutta ja merkitystä, sillä vaikka olen jo kohta 70 vuotta ollut pääsääntöisesti stadilainen, tunnen sen työn omakohtaisestikin jo varhaisnuoruudestani ja pitkän elämäni vaiheissa olen ollut paljonkin tekemisissä sitä työtä tekeviin. On sellaisia sukulaisissanikin ja maatalon tytär oli ensimmäinen vaimonikin, lasteni äiti.
Täytyy sanoa, että ajatuksenkulkusi on kovin sekava, joten ei ihme, että kirjoituksestasikin tulee noin sekava. Tämäkään ei ole herjaus, vaan varmaan useimpien täälläkin ymmärtämän tosiasian toteaminen.niin enhän minä..
Rasvattua köyttäkin tarjosit, ei nämä herjasi unohdu.
Olet ihme luikuri, ihan vasemmistolaisella tasolla. - Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Miten ihmeessä sinulta tuollaista tuon avaukseni perusteella? Enhän siinä herjaa ketään, päinvastoin annan tunnustusta. Enkä muuten ole koskaan ennenkään herjannut täällä ketään, en ainakaan, jos herjaamisen mittapuuna pidettäisiin sitä, mitä minä olen teiltä osakseni saanut. Ja saanhan tuossa nyt sinultakin.
Täytyy sanoa, että ajatuksenkulkusi on kovin sekava, joten ei ihme, että kirjoituksestasikin tulee noin sekava. Tämäkään ei ole herjaus, vaan varmaan useimpien täälläkin ymmärtämän tosiasian toteaminen."Täytyy sanoa, että ajatuksenkulkusi on kovin sekava"
Ei ajatuksen kulkuni ole sekava, itse olet sekava kun noin väität.
Kaikki toimii hyvin korvieni välissä.
Olet sinä ihme herjaaja. Milloin vain tohdin kilpasille ajatuksen kulussa.
t. inssi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Täytyy sanoa, että ajatuksenkulkusi on kovin sekava"
t. inssiKapi kansakoulu pohjalla mielestään insinööriäkin parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Täytyy sanoa, että ajatuksenkulkusi on kovin sekava"
t. inssiPankkolängvitsillä insinööriksi? HA HA HA HA HAA!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin enhän minä..
Rasvattua köyttäkin tarjosit, ei nämä herjasi unohdu.
Olet ihme luikuri, ihan vasemmistolaisella tasolla.Luihusta puheenollen, sinulla Palstapölhöllä ei ole hirveästi varaa syyttää ketään mistään, koska olet tuollainen selän takana möyrivä persurotta. Keitä sinä kusetat esittämällä keskustalaista?
- Anonyymi
Kul Muni hallituksessa palkitsemalla Kaikkosen. Keskustan säätiö pisti haisemaan: Kaikkonen palkittiin 5 kuukauden linnatuomiolla ja ministerin viralla. Espooseen piti nousta ylevä keskustakortteli, jäljelle jäi kolme valtavaa kuoppaa. Suurpeltoa varten oli suuret suunnitelmat, sitten Keskustan Nuorisosäätiö joutui vaikeuksiin ja kiinteistösijoitusyhtiö meni konkurssiin. Piti nousta Nuorisosäätiön rakennuttama kerrostalo. Keskustataustainen Nuorisosäätiö kuitenkin hakeutui velkasaneeraukseen viime keväänä. Syynä olivat säätiön entisten johtajien tekemät liiketoimet
Johtaja Kaikkonen palkittiin ministeriviralla
https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000006402856.htmlSurullinen tapaus tuo. Ennen muuta surullinen omaisuutensa menettäneelle kepun nuorisosäätiölle, jonka johdossa Kaikkonen oli. Surullinen vähän aikaa myös Espoolle, kun rakennus jäi rakentamatta. Mutta kyllä siihen toinen rakentaja pian tulee, ei Espoossa enempää kuin muuallakaan pääkaupunkiseudulla rakennuskelpoiset tontit jää tyhjilleen, kun paljon on tänne tulijoita ja asunnon tarvitsijoita.
Joo, viiden kuukauden ehdollisenhan Kaikkonen sai. Siinä taisivat kyllä olla pääsyytteenä ne vaalirahasotkut, joita kyseinen säätiö oli manipuloinut. Eivätpä nuo menneet näy painolasteiksi Kaikkoselle tulleen. Lähellä oli pääsy puolueen johtoon ja nyt hän on siis ministeri.
Kaikkosella ja Katri Kulmunilla on muuten ainakin yksi yhtäläisyys - siis muukin kuin kepulaisuus. Kumpikin on toiminut aikoinaan Paavo Väyrysen avustajana;))
Sipilä ei ole erityisen hyvin menestynyt liikemies siinä mielessä, että hän olisi taidoillaan onnistunut nostamaan yritystensä kannattavuutta ja tuloksentekokykyä. Sipilä loi pääasiallisen oamaisuutensa myymällä itselleen hankkimansa yrityksen amerikkalaiselle yritykselle vastoin myydyn yrityksen perustajan tahtoa. Sipilälle tuli onnenkantamoinen yrityskaupasta. Sittemmin yrityksen toiminta hiipui kokonaan. Myöhemmin Sipilän yritykset tekivät lähinnä tappioita. Sipilän taitavuusyritysjohtajana on enemmän myytti. Jos menestyksen kriteerinä on haistaa tilaisuus yrityksen kokonaan myymiselle, niin toki sekin on taitolaji. Jälkikäteen Nokian Elopiakin voi pitää menestyneenä johtajana, kun hän myi Nokian puhelinliiketoiminnan hyvästä hinnasta Microsoftille. Tosin myymällä sen esim. 5 vuotta aiemmin, olisi voinut saada kymmenkertaisen hinnan. Yleensä kai hyvänä yritysjohtajana pidetään sellaista, joka saa yrtiyksensä kukoistamaan. Sipilän ja Elopin kohdalla siitä ei ole kyse.
Kyllä Sipilä on kepulainen. Hänen talouspolitiikkansa oli aluepainotteista ja hyvävelivetoista. Ei Sipilä näitä biotalouspuheita ottanut esille suurena taloudellisena menestystarinana, vaan näkökulma oli kepulainen. Mikä hyödyttää kepualueiden taloutta, niistä naruista vedetään. Samoin näissä kikytalkoissa kaikki kepulaiset perinnetahot jätettiin talkoiden ulkopuolelle. Päivastoin heille ohjattiin siinäkin tilanteessa vain lisää tukia. Sitä Sipilä ei tajunnut, että maakunnissa on myös paljon sellaisia Kepua äänestäneitä, joihin kiky, lomarahojen leikkaus ja muut leikkaukset kasaantuivat. He sitten kostivat vaaleissa Kepulle ja rankasti.
Mutta Sipilä on sankari. Tyhmyyttään hän onnistui halvaannutaan Kepun jokseenkin täysin, ehkä lopullisesti.- Anonyymi
Sipilä on ollut yhtä vahingollinen Keskustalle kuin mitä Päivi Räsänen on ollut Suomen evankelis-luterilaiselle kirkolle.
- Anonyymi
Sipilä on sankari, siinä että osoitti vasemmistolaiselle ay-liikkeelle kuka käskee ja missä kaappi seisoo.
Nythän umpisurkean hallituskoalition seurausena maa on selkaisin kuin seinäkello ja syöksymässä täyttä vauhtia rotkon reunaa alas kohden katastrofia. Heppatyttöhallitus jatkaa siitä mihin Rinteen saamattomuus loppui, siis ei tee mitään muuta kuin lisää menoja ja palkkaa avustajia. - Anonyymi
Sipilä on sankari, siinä että osoitti vasemmistolaiselle ay-liikkeelle kuka käskee ja missä kaappi seisoo.
Nythän umpisurkean hallituskoalition seurausena maa on selkaisin kuin seinäkello ja syöksymässä täyttä vauhtia rotkon reunaa alas kohden katastrofia. Heppatyttöhallitus jatkaa siitä mihin Rinteen saamattomuus loppui, siis ei tee mitään muuta kuin lisää menoja ja palkkaa avustajia. Okei, noin kai on kuin sanot tuosta Sipilän menestyksestä - sen vaikuttimista - liikemiehenä. Tunnen kyllä storyn, on se ollut paljonkin julkisuudessa, mutta hieman oikaisin, sillä halusin sanoa Sipilästä hyvää, kun täällä liiaksi toisenlaisesta minua on syytetty.
Silti Sipilä ei ole mielestäni oikeasti kepulainen. Vaikka hänen politiikassaan oli kepulaisiksi luonnehdittavia mainitsemiasi elementtejä, silti hänen hallituksensa politiikka oli paljolti myös jotain muuta kuin perikepulaista. Sen hyvin osoittivat perikepulaiset viime vaaleissa. Eivät enää kannattaneet Sipilän johtamaa puoluetta, joka koki historiallisen romahduksen.
No, voihan olla niinkin, että niissä aikaisemmin kepua äänestäneissä oli myös muita kuin niille aitovierille halajavia maajusseja. Ihan työläisiäkin, ainakin palkansaajia. Sellaisia ilmeisesti on myös tällä palstallakin. Tyhmiähän he ovat, jos ovat kepua aikaisemmin äänestäneet. Nyt sitten viisastuivat. Jos pidät tuota Sipilän sankaritekona, olkoon sitten niin;))Anonyymi kirjoitti:
Nythän umpisurkean hallituskoalition seurausena maa on selkaisin kuin seinäkello ja syöksymässä täyttä vauhtia rotkon reunaa alas kohden katastrofia. Heppatyttöhallitus jatkaa siitä mihin Rinteen saamattomuus loppui, siis ei tee mitään muuta kuin lisää menoja ja palkkaa avustajia.Kovin toisenlaisessa näkemyksessä näkyy olevan kepukonkari Sirkka-Liisa Anttila. Hän ryöpyttäää kovin kokoomusta ja antaa ymmärtää, että Sipilän hallituksen politiikka olisi ollut kokoomuslaista. Sitä hän pitää syynä puolueen kannatuksen romahdukseen. Eikä Sirkka-Liisa liene konkareista ainoa näkemyksessään. Samoissa näkemyksissä Sirkka-Liisan kanssa olivat tietenkin ne ennen kepua äänestäneet, jotka viime vaaleissa äänestivät muita puolueita.
Sirkka-Liisa näkyy kuitenkin uskovan kepun nousuun tämän hallituksen johdolla, kun sanoo:
”Köyhiltä leikkaaminen Sipilän kaudella vaikutti negatiivisesti puolueen kannatukseen. Ykkösaamussa hän toisti, että näin mentiin keskustan ”arvopohjan ytimiin”. Esimerkkinä hän mainitsee viime kauden indeksijäädytykset, jotka on Marinin hallituksessa nyt korjattu””- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Kovin toisenlaisessa näkemyksessä näkyy olevan kepukonkari Sirkka-Liisa Anttila. Hän ryöpyttäää kovin kokoomusta ja antaa ymmärtää, että Sipilän hallituksen politiikka olisi ollut kokoomuslaista. Sitä hän pitää syynä puolueen kannatuksen romahdukseen. Eikä Sirkka-Liisa liene konkareista ainoa näkemyksessään. Samoissa näkemyksissä Sirkka-Liisan kanssa olivat tietenkin ne ennen kepua äänestäneet, jotka viime vaaleissa äänestivät muita puolueita.
Sirkka-Liisa näkyy kuitenkin uskovan kepun nousuun tämän hallituksen johdolla, kun sanoo:
”Köyhiltä leikkaaminen Sipilän kaudella vaikutti negatiivisesti puolueen kannatukseen. Ykkösaamussa hän toisti, että näin mentiin keskustan ”arvopohjan ytimiin”. Esimerkkinä hän mainitsee viime kauden indeksijäädytykset, jotka on Marinin hallituksessa nyt korjattu””Keskustan kannatus romahti sinänsä pikkujuttuihin.
Yksi oli Sipilän lupaus antaa Kempeleen kartano pakolaisille, toinen hänen herkkänahkaisuus median suuntaan (mediasta tuli sitä myötä Sipilän vastustaja), kolmas oli taksiuudistus ja sitten vielä joukko muita vastaavia pikkujuttuja, joista nuo indeksileikkaukset ovat esimerkki.
Suuret kokonaisduudet, kilpailukyky, työllisyys, talous, ne hoituivat hyvin. Samaten ay-liikkeen valtaa suitsittiin ja palattiin sitä myötä normaaliin demokratiaan, pois liittojen määräysvallasta eduskunta- ja hallituskeskeiseen päätöksen tekoon.
Rinne puolestaan pilasi nuo työllisyyteen ja talouteen liittyneet menestystekijät, hän suorastaan kiihotti ay-liikkeen lakkoiluun ja rohkaisi liittoja kilpailukykyä nakertaviin ratkaisuihin, samalla kun alkoi jakamaan vielä tienaamatonta rahaa avokätisesti. Satikutia onkin tullut niin luokituslaitoksilta, IMF:ltä, EU komissiolta kuin valtiontalouden tarkastajilta. Silti maailmanlopun meno jatkuu nyt Marinin johdolla. Anonyymi kirjoitti:
Keskustan kannatus romahti sinänsä pikkujuttuihin.
Yksi oli Sipilän lupaus antaa Kempeleen kartano pakolaisille, toinen hänen herkkänahkaisuus median suuntaan (mediasta tuli sitä myötä Sipilän vastustaja), kolmas oli taksiuudistus ja sitten vielä joukko muita vastaavia pikkujuttuja, joista nuo indeksileikkaukset ovat esimerkki.
Suuret kokonaisduudet, kilpailukyky, työllisyys, talous, ne hoituivat hyvin. Samaten ay-liikkeen valtaa suitsittiin ja palattiin sitä myötä normaaliin demokratiaan, pois liittojen määräysvallasta eduskunta- ja hallituskeskeiseen päätöksen tekoon.
Rinne puolestaan pilasi nuo työllisyyteen ja talouteen liittyneet menestystekijät, hän suorastaan kiihotti ay-liikkeen lakkoiluun ja rohkaisi liittoja kilpailukykyä nakertaviin ratkaisuihin, samalla kun alkoi jakamaan vielä tienaamatonta rahaa avokätisesti. Satikutia onkin tullut niin luokituslaitoksilta, IMF:ltä, EU komissiolta kuin valtiontalouden tarkastajilta. Silti maailmanlopun meno jatkuu nyt Marinin johdolla.Olisikohan ihan noin? Sipilän lupaus antaa Kempeleen kartanonsa pakolaisille oli humaani ele, mutta vain lupaukseksi se jäi. Saattaa sillä lupauksellakin olla kielteistä vaikutusta siellä Oulun suunnalla, jossa ns. matuja on syyllistynyt törkeisiin tekoihin. Muualla Suomessa, varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla Sipilä sai jo lupauksellaankin sympatioita. Täällä kun niitä ns. matuja on eniten ja ovat yhä tärkeämpi voima myös työmaailmassa.
Taksiuudistus ei mennyt kovin ”putkeen”, eivät eräät muutkaan liikenneuudistukset, joista suurin osa taisi jäädäkin aikomustasolle. Indeksileikkaukset varmasti vaikuttivat monien aikaisemmin kepua kannattaneiden mielipiteisiin. Eikä se ”kikykään” tainnut olla kaikkien kannattajien mieleen, kun niissä kannattajissa oli myös sellaisia, jotka siten menettivät jotakin. Nyt he eivät ole enää kepun kannattajia. Samaa voidaan sanoa myös ay-vallan suitsimisyrityksistä, sillä kepun kannattajissa oli varmaan myös palkkatyöstään elantonsa saavia ay-jäseniä - mutta ei taida olla enää.
En minä Rinnettäkään erityisemmin voi kehua. Ei hän ainakaan osannut toimia siten kuin olisi täytynyt toimia pääministerin asemassa - jossa ammattiyhdistyksistä saadut opit eivät taida toimia paljonkaan paremmin kuin Sipilän liike-elämästä saamat opit.
Tällä Marinin halltuksella ei vielä ole näyttöjä tekemisistään, on vain aikomuksia, saa nähdä, toteutuvatko ne vai eivät. Eivät ne kaikki aikomuksetkaan ole suuresti minun mieleeni, mutta ainakin eräitä niistä näen tarpeellisina. Ilmeisesti niin näkevät myös kepukonkarit, kun ainakin Sirkka-Liisa Anttila näkyy laittavan toivonsa tähän hallitukseen myös kepun nousun kannalta;))- Anonyymi
Sipilän hallitus tullaan historiaa kirjoitettaessa muistamaan viimeisenä toimintakykyisenä ja aikaansaavana hallituksena pitkään aikaan.
Sipilän hallitusen jälkeiset kaksi hallitusta ovat osoittaneet, että olemme palanneet jonnekin 1950 lukujen heikkojen hallitusten aikakaudelle. Tuolloin hallitukset piti heikkoina kommunistien pelko ja tarve pitää SKDL pois vallasta, Nyt hallitukset pitää heikkoina Perussuomalaisten pelko ja tarve pitää heidät pois vallasta. Kun suuri puolue (aikanaan SKDL, nyt PS) yritetään eristää vallasta, hallitukset joudutaan kokoamaan pienpuolueiden varaan, ja tuloksena hallituksissa valvotaan vain kuviteltuja omien kannattajien etuja saamatta mitään rakenteellista aikaan. Niin kävi aikanaan, niin on käymässä nyt. Kuinka oikeassa Ville Rydman olikaan kun sanoi, että Kokoomuksen suurin virhe viime hallituskaudella oli kääntyä Perussuomalaisia vastaan.
Antamalla Halla-ahon Persuille hallitusvastuu, se olisi nyt sirpalepuolue ja SDP jotain 21-22% kannatuksella paljon vahvempi pääministeripuolue, joka vetäisi hallitusta Kokoomuksen kanssa. Tuosta kombinaatiostahan on paljon hyviä kokemuksia, Lipposen-Viinasen/Niinistön ajoilta ja muutenkin. Nyt hallituksessa on kolme ei-puoluetta (Vas, Vihr, Kepu) ja täysin saamaton demaripuolue jolle käy kaikki. RKP:lle käy tietysti aina kaikki kunhan ruotsin kielen asema on ja pysyy. - Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Olisikohan ihan noin? Sipilän lupaus antaa Kempeleen kartanonsa pakolaisille oli humaani ele, mutta vain lupaukseksi se jäi. Saattaa sillä lupauksellakin olla kielteistä vaikutusta siellä Oulun suunnalla, jossa ns. matuja on syyllistynyt törkeisiin tekoihin. Muualla Suomessa, varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla Sipilä sai jo lupauksellaankin sympatioita. Täällä kun niitä ns. matuja on eniten ja ovat yhä tärkeämpi voima myös työmaailmassa.
Taksiuudistus ei mennyt kovin ”putkeen”, eivät eräät muutkaan liikenneuudistukset, joista suurin osa taisi jäädäkin aikomustasolle. Indeksileikkaukset varmasti vaikuttivat monien aikaisemmin kepua kannattaneiden mielipiteisiin. Eikä se ”kikykään” tainnut olla kaikkien kannattajien mieleen, kun niissä kannattajissa oli myös sellaisia, jotka siten menettivät jotakin. Nyt he eivät ole enää kepun kannattajia. Samaa voidaan sanoa myös ay-vallan suitsimisyrityksistä, sillä kepun kannattajissa oli varmaan myös palkkatyöstään elantonsa saavia ay-jäseniä - mutta ei taida olla enää.
En minä Rinnettäkään erityisemmin voi kehua. Ei hän ainakaan osannut toimia siten kuin olisi täytynyt toimia pääministerin asemassa - jossa ammattiyhdistyksistä saadut opit eivät taida toimia paljonkaan paremmin kuin Sipilän liike-elämästä saamat opit.
Tällä Marinin halltuksella ei vielä ole näyttöjä tekemisistään, on vain aikomuksia, saa nähdä, toteutuvatko ne vai eivät. Eivät ne kaikki aikomuksetkaan ole suuresti minun mieleeni, mutta ainakin eräitä niistä näen tarpeellisina. Ilmeisesti niin näkevät myös kepukonkarit, kun ainakin Sirkka-Liisa Anttila näkyy laittavan toivonsa tähän hallitukseen myös kepun nousun kannalta;))Taksiuudistus ei mennyt kovin ”putkeen”, eivät eräät muutkaan liikenneuudistukset
Kerro Kapi m ikä meni pieleen taksi uudistuksessa, niin katsotaan osaatko sinä asiaa lainakaan. Vai oletko moukka suun repijä vain.
ANNA TULLA niin katsotaan mikä meni pieleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksiuudistus ei mennyt kovin ”putkeen”, eivät eräät muutkaan liikenneuudistukset
Kerro Kapi m ikä meni pieleen taksi uudistuksessa, niin katsotaan osaatko sinä asiaa lainakaan. Vai oletko moukka suun repijä vain.
ANNA TULLA niin katsotaan mikä meni pieleen.Vaikka en ole kapi niin voin varmaan vastata tuohon.
Taksiuudistuksessa suurin häviäjä oli ryhmä nimeltään taksin käyttäjät sillä hinnat nousivat roimasti taksiuudistuksen jälkeen:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7954c098-2447-45fd-b486-881d1cc9f58f
"Taksimatkojen hinnat ovat nousseet merkittävästi Suomessa toissa kesänä voimaan tulleen taksiuudistuksen jälkeen. Tämän vahvistavat liikenne- ja viestintävirasto Traficomin yksityiskohtainen hintaseuranta-aineisto, sekä sekä tilastokeskuksen kuluttajahintaindeksi. Hintojen nousu on tapahtunut erityisesti Uudellamaalla.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) tiistaina julkistetussa selvityksessä tuodaankin voimakkaasti esille huoli hintojen kehityksestä. Hintojen kanssa on nyt käynyt tasan päinvastoin kuin millä Juha Sipilän (kesk) hallituksen aikaansaamaa taksiliikenteen täyttä vapauttamista aikanaan perusteltiin. Silloisen liikenneministeri Anne Bernerin (kesk) luotsaaman uudistuksen odotettiin laskevan hintoja huomattavasti."
Lisäksi:
"Verohallinnon tiistaina julkistetun selvityksen mukaan harmaa talous taksialalla on kasvanut, koska nykyään ei käytössä ole pakollista taksamittaria joka rekisteröisi kaikki kyydit."
Kuinka kukaan voi pitää uudistusta onnistuneena? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nythän umpisurkean hallituskoalition seurausena maa on selkaisin kuin seinäkello ja syöksymässä täyttä vauhtia rotkon reunaa alas kohden katastrofia. Heppatyttöhallitus jatkaa siitä mihin Rinteen saamattomuus loppui, siis ei tee mitään muuta kuin lisää menoja ja palkkaa avustajia.Sipilä sankari? Mitä pillereitä olet napsinut?
Anonyymi kirjoitti:
Keskustan kannatus romahti sinänsä pikkujuttuihin.
Rinne puolestaan pilasi nuo työllisyyteen ja talouteen liittyneet menestystekijät, hän suorastaan kiihotti ay-liikkeen lakkoiluun ja rohkaisi liittoja kilpailukykyä nakertaviin ratkaisuihin, samalla kun alkoi jakamaan vielä tienaamatonta rahaa avokätisesti. Satikutia onkin tullut niin luokituslaitoksilta, IMF:ltä, EU komissiolta kuin valtiontalouden tarkastajilta. Silti maailmanlopun meno jatkuu nyt Marinin johdolla.Selvin yksittäinen romahdus keskustan kannatuksessa tapahtui sen Yle-keissin seurauksena. Minun on vaikea ymmärtää sitä Sipilän sähköpostiviestittelyä Ylen toimittajan kanssa. Tämä yksi ainoa viesti olisi riittänyt: Minulla ei ole tänään aikaa antaa vastausta kysymykseesi. Palaan asiaan huomenna.
Anonyymi kirjoitti:
Sipilän hallitus tullaan historiaa kirjoitettaessa muistamaan viimeisenä toimintakykyisenä ja aikaansaavana hallituksena pitkään aikaan.
Sipilän hallitusen jälkeiset kaksi hallitusta ovat osoittaneet, että olemme palanneet jonnekin 1950 lukujen heikkojen hallitusten aikakaudelle. Tuolloin hallitukset piti heikkoina kommunistien pelko ja tarve pitää SKDL pois vallasta, Nyt hallitukset pitää heikkoina Perussuomalaisten pelko ja tarve pitää heidät pois vallasta. Kun suuri puolue (aikanaan SKDL, nyt PS) yritetään eristää vallasta, hallitukset joudutaan kokoamaan pienpuolueiden varaan, ja tuloksena hallituksissa valvotaan vain kuviteltuja omien kannattajien etuja saamatta mitään rakenteellista aikaan. Niin kävi aikanaan, niin on käymässä nyt. Kuinka oikeassa Ville Rydman olikaan kun sanoi, että Kokoomuksen suurin virhe viime hallituskaudella oli kääntyä Perussuomalaisia vastaan.
Antamalla Halla-ahon Persuille hallitusvastuu, se olisi nyt sirpalepuolue ja SDP jotain 21-22% kannatuksella paljon vahvempi pääministeripuolue, joka vetäisi hallitusta Kokoomuksen kanssa. Tuosta kombinaatiostahan on paljon hyviä kokemuksia, Lipposen-Viinasen/Niinistön ajoilta ja muutenkin. Nyt hallituksessa on kolme ei-puoluetta (Vas, Vihr, Kepu) ja täysin saamaton demaripuolue jolle käy kaikki. RKP:lle käy tietysti aina kaikki kunhan ruotsin kielen asema on ja pysyy.Sipilälle tunnustusta antamastani huolimatta, en sentään usko, enkä ainakaan toivo, että hänen hallituksensa tulisi jäämään historiaan viimeisenä toimintakykyisenä hallituksenamme.
Samaa mieltä kanssasi alan olla siitä, että oli suuri virhe jättää persut pois hallituksesta siksi, kun Halla-aho ihan laillisesti valittuna tuli puolueen pj:ksi. Jos persut olisivat jatkaneet hallituksessa, sillä olisi ollut puolueelle juuri sellainen tulos, kuin sanot.
Mutta oliko se persujen hyljeksintä nimenomaan kokoomuksen syytä? Johtava hallituspuoluehan oli kepu. Se olisi voinut halutessaan päättää asiasta toisin. Eikö ratkaisu ollut sittenkin kepun, eli lähinnä sen pj. Sipilän? Miksi hän pyörsi takaisin lentonsa Kultarantaan, jonne oli lentämässä jättääkseen presidentille hallituksensa eropyynnön?
Muuten, kyllä niitä eräitä muitakin kuin vain mainitsemiasi puolueita on pidetty hallituspaitsiossa. Sellaisessahan oli kokoomuskin parikymmentä vuotta Kekkosen kaudella. ”Yleisistä syistä”, kuten Johannes Virolainen tv:ssä sanoi - ja sai siitä Kekkoselta hirmuisen ryöpytyksen.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Selvin yksittäinen romahdus keskustan kannatuksessa tapahtui sen Yle-keissin seurauksena. Minun on vaikea ymmärtää sitä Sipilän sähköpostiviestittelyä Ylen toimittajan kanssa. Tämä yksi ainoa viesti olisi riittänyt: Minulla ei ole tänään aikaa antaa vastausta kysymykseesi. Palaan asiaan huomenna.
Tuo, jolle vastasit, pitää kepun kannatuksen putoamisen yhtenä syynä Sipilän herkkänahkaisuutta median suuntaan. Vastasin hänelle ja kommentoin hänen muita näkemyksiään, mutta tuo jäi minulta kommentoimatta. Epähuomiossa, sillä toki olin nähnyt sitä Sipilän herkkänahkaisuutta ja olihan siitä paljon puhuttu julkisuudessakin.
Viittaat tuossa Sipilän herkkänahkaisuuden eniten huomiota saaneeseen tapaukseen. Olet luvannut palata asiaan tänään, mutta vielä et näy niin tehneen. Kiinnostaisi kuulla Sinulta lisää.
Sitä odottaessani tässä yksi hyvä todiste Sipilän ja median suhteista - no, siinä on päätelty vähän enemmästäkin:
https://www.hs.fi/nyt/art-2000006088081.html
”Tämä viraali kuva ”etelän mediaa” väistävästä Juha Sipilästä on täydellinen kuvaus keskustan tilasta. Toisinaan yksi kuva onnistuu tiivistämään kaiken olennaisen”.kapi_ kirjoitti:
Tuo, jolle vastasit, pitää kepun kannatuksen putoamisen yhtenä syynä Sipilän herkkänahkaisuutta median suuntaan. Vastasin hänelle ja kommentoin hänen muita näkemyksiään, mutta tuo jäi minulta kommentoimatta. Epähuomiossa, sillä toki olin nähnyt sitä Sipilän herkkänahkaisuutta ja olihan siitä paljon puhuttu julkisuudessakin.
Viittaat tuossa Sipilän herkkänahkaisuuden eniten huomiota saaneeseen tapaukseen. Olet luvannut palata asiaan tänään, mutta vielä et näy niin tehneen. Kiinnostaisi kuulla Sinulta lisää.
Sitä odottaessani tässä yksi hyvä todiste Sipilän ja median suhteista - no, siinä on päätelty vähän enemmästäkin:
https://www.hs.fi/nyt/art-2000006088081.html
”Tämä viraali kuva ”etelän mediaa” väistävästä Juha Sipilästä on täydellinen kuvaus keskustan tilasta. Toisinaan yksi kuva onnistuu tiivistämään kaiken olennaisen”.Ymmärsit edellisen kommenttini loppuosan väärin, eikä ihme, kun en huolimattomuuttani pistänyt sitaatteihin näitä kahta lausetta "Minulla ei ole tänään aikaa antaa vastausta kysymykseesi. Palaan asiaan huomenna". Nuo lauseet tarkoitin Sipilän suuhun, tai paremminkin näppäimiin.
Tarkoitin siis, että Sipilältä olisi riittänyt siltä päivältä viestiksi Ylen toimittajalle, että ei ehdi antaa vastausta hänen Terrafamea koskevaan kysymykseensä ennen huomista. Ainakin minun muistini mukaan keissi lähti vyörymään siitä, että vaikka Sipilä ensimmäisessä vastausviestissään oli vedonnut kiireisiinsä, hän kuitenkin päätyi lähettelemään viestejä enemmänkin. Itse asiassa niin ahkerasti, että jo kotonaan myöhäisiltaa viettänyt toimittaja hermostui vapaa-aikansa häirinnästä.
Toimittajan kysymys saattoi olla sävyltään provosoiva, mutta sitä suuremmalla syyllä Sipilän olisi kannattanut palata asiaan vasta yön yli nukuttuaan. Kaikki televisiouutisten katsojat olisivat jo unohtaneet, että toimittaja oli todennut edellisiltana, että pääministeri oli vedonnut kiireisiinsä, eikä häneltä saatu vastausta. Ja ennen kaikkea se seuraavan päivän vastaus olisi ollut maltillinen ja ehkä muutenkin sisällöltäänkin tyydyttävä.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Ymmärsit edellisen kommenttini loppuosan väärin, eikä ihme, kun en huolimattomuuttani pistänyt sitaatteihin näitä kahta lausetta "Minulla ei ole tänään aikaa antaa vastausta kysymykseesi. Palaan asiaan huomenna". Nuo lauseet tarkoitin Sipilän suuhun, tai paremminkin näppäimiin.
Tarkoitin siis, että Sipilältä olisi riittänyt siltä päivältä viestiksi Ylen toimittajalle, että ei ehdi antaa vastausta hänen Terrafamea koskevaan kysymykseensä ennen huomista. Ainakin minun muistini mukaan keissi lähti vyörymään siitä, että vaikka Sipilä ensimmäisessä vastausviestissään oli vedonnut kiireisiinsä, hän kuitenkin päätyi lähettelemään viestejä enemmänkin. Itse asiassa niin ahkerasti, että jo kotonaan myöhäisiltaa viettänyt toimittaja hermostui vapaa-aikansa häirinnästä.
Toimittajan kysymys saattoi olla sävyltään provosoiva, mutta sitä suuremmalla syyllä Sipilän olisi kannattanut palata asiaan vasta yön yli nukuttuaan. Kaikki televisiouutisten katsojat olisivat jo unohtaneet, että toimittaja oli todennut edellisiltana, että pääministeri oli vedonnut kiireisiinsä, eikä häneltä saatu vastausta. Ja ennen kaikkea se seuraavan päivän vastaus olisi ollut maltillinen ja ehkä muutenkin sisällöltäänkin tyydyttävä.Väärin ymmärsin, ne sitaatit olisivat tosiaankin olleet tarpeen. Hyvä, kun selvensit tarkoittamaasi. Ei tuo tullut eilen mieleeni, mutta nyt muistan kyllä hyvin, millainen show tuon tiimoilta syntyi. En silti pidä sitä suurimpana syynä kepun kannatuksen romahdukseen.
Kepunkin kannattajissa oli varmaan paljonkin ihan palkkatyöläisiä ja muuta vähäosaisempaa väkeä. He kokivat, että hallitus ei heitä huomioinut, vaan muille tahoille edulliset asiat sille olivat sille paljon tärkeämpiä. Pitivät Sipilän hallituksen politiikkaa liian porvarillisena. Niin näkyy ajattelevan myös Sirkka-Liisa Anttila ja samanlaisia kaikuja on kuultu myös muiden kepun entisten konkaripoliitikkojen taholta.
Minun mielestäni Sipilän hallituksen tavoitteissa ja saavutuksissa oli paljon hyvääkin. Tämä on rehellinen mielipiteeni. Ymmärrettävä varmaan siksi, että kyllä minä olen poliittisilta näkemyksiltäni paljon lähempänä kokoomusta kuin kepua;))kapi_ kirjoitti:
Väärin ymmärsin, ne sitaatit olisivat tosiaankin olleet tarpeen. Hyvä, kun selvensit tarkoittamaasi. Ei tuo tullut eilen mieleeni, mutta nyt muistan kyllä hyvin, millainen show tuon tiimoilta syntyi. En silti pidä sitä suurimpana syynä kepun kannatuksen romahdukseen.
Kepunkin kannattajissa oli varmaan paljonkin ihan palkkatyöläisiä ja muuta vähäosaisempaa väkeä. He kokivat, että hallitus ei heitä huomioinut, vaan muille tahoille edulliset asiat sille olivat sille paljon tärkeämpiä. Pitivät Sipilän hallituksen politiikkaa liian porvarillisena. Niin näkyy ajattelevan myös Sirkka-Liisa Anttila ja samanlaisia kaikuja on kuultu myös muiden kepun entisten konkaripoliitikkojen taholta.
Minun mielestäni Sipilän hallituksen tavoitteissa ja saavutuksissa oli paljon hyvääkin. Tämä on rehellinen mielipiteeni. Ymmärrettävä varmaan siksi, että kyllä minä olen poliittisilta näkemyksiltäni paljon lähempänä kokoomusta kuin kepua;))Vaikea sanoa suurinta syytä kepun kannatuksen romahdukseen, mutta puolueen gallup-kannatus romahti tuon vuoden 2017 Yle-keissin jälkeisinä parina kuukautena jyrkemmin kuin syksyn 2015 maahanmuuttoinvaasion ja kesän 2016 kiky-sopimuksen jälkeen.
Väittäisinkin että Yle-keissi heijastui keskustan kannatukseen myös niin, että äänestäjät alkoivat tarkastella Sipilän hallituksen päätöksiä aiempaa kriittisemmin ja jopa maahanmuuttoa ja kikyä arvostelleiden "propagandaa" alettiin kuunnella, kun aluksi niihin oli suhtauduttu jonkinlaisena pakon sanelemana juttuna.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Sipilälle tunnustusta antamastani huolimatta, en sentään usko, enkä ainakaan toivo, että hänen hallituksensa tulisi jäämään historiaan viimeisenä toimintakykyisenä hallituksenamme.
Samaa mieltä kanssasi alan olla siitä, että oli suuri virhe jättää persut pois hallituksesta siksi, kun Halla-aho ihan laillisesti valittuna tuli puolueen pj:ksi. Jos persut olisivat jatkaneet hallituksessa, sillä olisi ollut puolueelle juuri sellainen tulos, kuin sanot.
Mutta oliko se persujen hyljeksintä nimenomaan kokoomuksen syytä? Johtava hallituspuoluehan oli kepu. Se olisi voinut halutessaan päättää asiasta toisin. Eikö ratkaisu ollut sittenkin kepun, eli lähinnä sen pj. Sipilän? Miksi hän pyörsi takaisin lentonsa Kultarantaan, jonne oli lentämässä jättääkseen presidentille hallituksensa eropyynnön?
Muuten, kyllä niitä eräitä muitakin kuin vain mainitsemiasi puolueita on pidetty hallituspaitsiossa. Sellaisessahan oli kokoomuskin parikymmentä vuotta Kekkosen kaudella. ”Yleisistä syistä”, kuten Johannes Virolainen tv:ssä sanoi - ja sai siitä Kekkoselta hirmuisen ryöpytyksen.Muistat varmaan jo ennen Perussuomalaisten puheenjohtajan vaihtoa 2017 käydyn keskustelun. Kokoomus ilmoitti ennen Persujen kokousta, etteivät perussuomalaiset Halla-ahon johdolla tule mahtumaan samaan hallitukseen heidän kanssaan, tämä julkistus erilaiseen arvopohjaan vedoten. Kokoomuksen ilmeinen tavoite oli vaikuttaa toisen puolueen puoluekokoukseen niin, ettei Halla-aho tulisi valituksi.
Sipilä puolestaan ilmoitti tuolloin, ettei hyväksy Halla-ahon vaadetta hallitusohjelman maahanmuuttolinjausten tiukemmasta noudattamisesta. Siis ei hyväksynyt oman hallitusohjelmansa noudattamista !! Siinä yksi iso syy Keskustan romahduseen, kansa kun koki asiat toisin.
- Anonyymi
Törkyä tulee taas Kapilta: "...Vielä sitä ”aitovierivähemmistöä” - tai muuten tyhmiä - näkyy olevan kansassamme..."
Käsittämätöntä sontaa siis syytää Kapi taas kerran, sitä vihapuhetta pahimmillaan.
Suomessa on täysi mielipiteenvapaus vaikka te vasemmistolaiset sitä haluaisitte kuinka suitsia, ja vapaus myös äänestää niinkuin tahtoo.
Toisaalta Kapi tuolla lauseellaan osoittaa myös kuka se onkaan se tyhmä- Anonyymi
Kapi ole kuin tuollainen palstojen vasemmistolainen suunsoittaja vain.
Täysin arvoton värvätty.
Tuo toinenkin mpp siitä kiinnostuneena, ei osaa omaa SDP:tä katsoa, ei sielläkään kultavaunuilla ajeta. Paitsi tuo näytti "porvareille" kun vei monen suupalan köyhiltä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000387538.html - Anonyymi
Oman typeryytensä Kapi vain osoittaa haukkumalla muita tyhmiksi. Kapilla ei riitä sivistystaso asialliseen keskusteluun. Koulutusta kun ei ole niin jälki on tuommoista
- Anonyymi
KEPU on kuollut ja ruumis haisee.
- Anonyymi
Minä en ymmärrä, miksi jotkut vastustaa keskustaa kun tuloksena on se, että tilalle tulee perusS ?
- Anonyymi
Ei keskustassa ole vastustettavaa se putoaa rkp- sarjaan ja pääsee takiaisena hallitukseen ilman valtaa
Ei ole mitään tilausta maalaidliitolle ei kekkosen ulkopolitiikalle ei maataloystuelle ei keskutalle ei palkoruotsille ei rkplle
Jos sdplle haluaa vastusta niin ainat vaihtoehdot ovat kokoomus ja perussuomalaiset
Ps on osa kansainvälistä nationalistista liikettä eikä vennamon smp halla- aho ei ole populisti vaikka soini olikin
Näillä mennään ilman keskustaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei keskustassa ole vastustettavaa se putoaa rkp- sarjaan ja pääsee takiaisena hallitukseen ilman valtaa
Ei ole mitään tilausta maalaidliitolle ei kekkosen ulkopolitiikalle ei maataloystuelle ei keskutalle ei palkoruotsille ei rkplle
Jos sdplle haluaa vastusta niin ainat vaihtoehdot ovat kokoomus ja perussuomalaiset
Ps on osa kansainvälistä nationalistista liikettä eikä vennamon smp halla- aho ei ole populisti vaikka soini olikin
Näillä mennään ilman keskustaaSDP 16 %.
Kannattaako sillä uhota, kommunisteja vielä seassa.
Kauheat lakot vain sillä porukalla. kuin 1918 uhotaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näillä mennään ilman keskustaaPerussuomalaisuus jyrää kaupunkipuolueet
- Anonyymi
Kapi on sivistymätön aliupseerimoukka. Jutut ovat vain soopaa ja itsekehua.
Mielestäni täyttä tosiasiaa olen puhunut tällä avauksellani. On tullut muutama asiassa pysynyt vastauskin, joihin olen vastannut, vaikka en olisi ollut täysin samaa mieltäkään kanssansa. Avauksessani - ja muutamassa vastineessanikin - olen koettanut jopa hieman puolustella Sipilää.
Kiistaton tosiasia kuitenkin on, että hänen johdollaan puolueensa kannatus romahti. Hänen politiikkansa ei siis ollut kaikkien aikaisempien puolueen kannattajien mieleen. Avaukselleni on kuitenkin tullut sellaisia kepulaisia, joiden mielestä Sipilän politiikka oli oikeaa ja hyvää. Heidän mielestään ilmeisesti siis ne toisin nähneet entiset kannattajat olivat tyhmiä.
Ota tuosta sitten selvää! Ei se selviä ainakaan minulle, tuskin heille itselleenkään. Eihän heidän päissään kepulla ja sen politiikalla ja menestyksellä taida sittenkään olla suurta merkitystä merkittävämmän rinnalla. Mikä se merkittävämpi on? No, sen näkee kyllä helposti heidän sanomisistaan. Joissa ei tietenkään ole mitään herjaa;))
No, olisikohan sittenkin heidän kepulaisina syytä keskittyä enemmän puolueeseensa, ajatella sen tilaa, pohtia ja esittääkin keinoja, joilla se tila paranisi? Niinhän näkyvät tekevän kepun vanhat poliittiset konkarit, Sirkka-Liisa Anttila ja eräät muutkin. Ehkä tuollaisen toivominen noilta eräiltä on liikaa, kun heidän päissään jyllää tärkeämpää. Kuten v. 1918 - onhan se ajallemme merkittävämpi kuin nykypäivä - ja sitten jokin muu - nähnette, mikä tai kuka se on;))
Lienen sanonut sanottavani tälle illalle, kun ohjelmassani taitaa olla muuta. Mutta palaan kyllä huomenna, ja jos on tullut asiallisia kannanottoja esittämiini mielipiteisiin nähden, olkoot ne sille myönteisiä tai vastaisia, mielelläni otan niihin kantaa. Mutta jostain muusta - etenkin siitä heille tärkeimmäksi näyttäytyvästä - esitetyt näkemykset jätän vaille huomiotani.- Anonyymi
Mitä se ylivääpeli oikein herjaa ?
- Anonyymi
Muutama kommentti
"Avaukselleni on kuitenkin tullut sellaisia kepulaisia, joiden mielestä Sipilän politiikka oli oikeaa ja hyvää."
Mistä päättelet heidän olevan kepulaisia. Vaikka itse oletkin demari, ei kaikki ole yhtä sitoutuneita puolueiseen kuin sinä. Sipilän politiikkaa voi sanoa oikeaksi ja hyväksi moni kokoomuksen, perusuomalaisten, vihreiden (heissäkin on muutama kokonaisuuksia ymmärtävä), kristillisten tai RKP:n äänestäjä. Ylipäätään kuka tahansa jolla on ymmärrystä riittävästi.
"Lienen sanonut sanottavani tälle illalle, kun ohjelmassani taitaa olla muuta". Otan tuon esiin noiden ehtosanojen (lienee, taitaa) vuoksi. Tuollaisten ehtosanojen liittäminen kertoo epävarmuudesta. Ja epävarmuus sekä huono itsetunto ovat tavaramerkkisi, joka saa sinut ehtosanoja viljelemään, ja josta aina sinun puskaruikkusi on tunnistettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se ylivääpeli oikein herjaa ?
Oman sivistymättömyytensä Kapi osoittaa haukkumalla muita tyhmiksi. Kapilla ei riitä kyvyt asialliseen keskusteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman sivistymättömyytensä Kapi osoittaa haukkumalla muita tyhmiksi. Kapilla ei riitä kyvyt asialliseen keskusteluun.
Ei ole kovin hyvät tavat Kapilla.
PohPrEvp - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PohPrEvpKiljavan oppeja, kielensä. Kommunisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PohPrEvpOn se Kapi mahtava voima, on se. Koko rykmentti on täytyny panna sen vastaiseen taisteluun. Varmaan sitä rykmenttiä johtaa HUIPPUSOTILAS.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se Kapi mahtava voima, on se. Koko rykmentti on täytyny panna sen vastaiseen taisteluun. Varmaan sitä rykmenttiä johtaa HUIPPUSOTILAS.
Kyseessä ei ole rykmentti vaan prikaati. Taidat olla kruunun raakki tai kapin saunanlämmitäjä apulainen?
Onhan avaukselleni tullut taas - vakiintuneeseen tapaan - melkoisesti vastineita. Asiallisiakin, joihin olen vastaillut, vaikka en olisi samanmielinenkään viestin lähettäjän kanssa. On myös tullut - jo vakiintuneeseen tapaan - enemmän sellaisia, joissa on puhuttu heille tärkeämmästä kuin avaukseni aiheesta.
Jokaisella on oltava oikeus puhua siitä, minkä näkee merkittävimmäksi. Oltava myös oikeus esittää sanottavansa niillä edellytyksillä, jonka hänen kirjallinen esitystaitonsa tai yleisempikin sivistyneisyytensä mahdollistavat.
Hyvä päättelykyky heillä kuitenkin on. Olin aliupseeri v. 1972 ollessani kuntavaaliehdokkaana demarien listoilla. Tietenkään mikään ei ole muuttunut niistä ajoista. Olen edelleen sosialidemokraattinen aliupseeri ja Kekkonen on presidenttinä. No, Maalaisliittoa ei enää ole ja sen jo kolmannella nimellään oleva puolue ei ole enää siinä suuruudessa kuin Maalaisliitto oli v. 1972.
Jätin palstan eilen iltapäivällä. Sen jälkeen on tullut vain yksi sellainen viesti, joka kaipasi kommentointiani. Sen juuri tein. Nyt taas jätän palstan joksikin aikaa, mutta kyllä minä vielä tälle palaan ja jos on tullut asiallista, mielelläni otan siihen kantaa.- Anonyymi
Olen edelleen sosialidemokraattinen aliupseeri -sitä nyt ei ole kukaan kyseenalaistanutkaan.
Ylivääpeli/Sotilasmestari tohdellinen arvo, muu vain tehtyä SDP valta aikaan sopivaksi.
SDP näinkin käytti valtaansa, että saisi varuskuntien ääniä, kun poimitaan sieltä ehdokkaita, ja luvataan heille sotias arvoissa kohennuksia. Se ei vastaa armeijan normaalia käytäntöä. Siihen oli sidottu myös komentajia, et ylene jos et toimi sosialistien määräämällä tavalla. Näin se vasemmisto toimii muuallakin.
Paniikkikohtauksenomaisia oireita keskustaa vastaan.
Kun keskusta tästä taas tapansa mukaan nousee, se saattaa myös aiheuttaa oireita.
– Moni saa vieroitusoireita myös kanssa vasemmsitolainenin. Yleensä oireet, kuten päänsärky ja levottomuus kestävät pari päivää. On hyvin yksilöllistä, mutta tuskin esim lestaa huutava älyää silloinkaan lopettaa huutoaan, se ohjelmoitu hänen päähänsä. Anonyymi kirjoitti:
Olen edelleen sosialidemokraattinen aliupseeri -sitä nyt ei ole kukaan kyseenalaistanutkaan.
Ylivääpeli/Sotilasmestari tohdellinen arvo, muu vain tehtyä SDP valta aikaan sopivaksi.
SDP näinkin käytti valtaansa, että saisi varuskuntien ääniä, kun poimitaan sieltä ehdokkaita, ja luvataan heille sotias arvoissa kohennuksia. Se ei vastaa armeijan normaalia käytäntöä. Siihen oli sidottu myös komentajia, et ylene jos et toimi sosialistien määräämällä tavalla. Näin se vasemmisto toimii muuallakin.
Kun keskusta tästä taas tapansa mukaan nousee, se saattaa myös aiheuttaa oireita.
– Moni saa vieroitusoireita myös kanssa vasemmsitolainenin. Yleensä oireet, kuten päänsärky ja levottomuus kestävät pari päivää. On hyvin yksilöllistä, mutta tuskin esim lestaa huutava älyää silloinkaan lopettaa huutoaan, se ohjelmoitu hänen päähänsä.Ilouutinen, että saan olla edelleen aliupseeri korkeasta iästäni huolimatta! Upseereilla sellaista oikeutta ei ole. Ei, vaikka minusta jo vv. 1963-64 reservin upseeri (vänrikki) kehrättiin siellä RUKissa. Kapteeninakin tipuin reservistä jo 25 vuotta sitten, 60 vuotta täyttäessäni.
Hienoa olla edelleen myös demari! Ilahduttaa sekin, kun minua pidetään niin vapaamielisenä vasemmistolaisena - vasemmsitolaisena sinun sanoillasi - että minut on tuolla ylempänä nähty kommunistinakin, vaikka demarit ja kommarit toistensa pahimmat viholliset ovat aina olleet.
Voi, voi - kun minulla ei ole enää muuta sotilaspukuakaan kuin YK:n rauhanturvaajapalveluksessa käyttämäni intialainen kenttäpuku. Suomalaisen kapteenin napit sen poleteissa on.
Mutta jospa saisin jostain niitä aliupseerien vinkkeleitä ja menisin siinä intialaisessa kenttäpuvussa eläkkeelle jääneiden opistoupseerien ”kepittäjäisiin” Santahaminan maanpuolustuskerholle, jonne Pääkaupungin Päällystö ry:n kunniajäsenenä olen kutsun saanut. Jospa kuitenkin menisin sinne vain tässä profiilikuvassani olevassa siviilipuvussani, poletit rinnuksessani, kun sellaista kutsussa edellytetään.
Kiitoksia kuitenkin ilouutisesta!- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Ilouutinen, että saan olla edelleen aliupseeri korkeasta iästäni huolimatta! Upseereilla sellaista oikeutta ei ole. Ei, vaikka minusta jo vv. 1963-64 reservin upseeri (vänrikki) kehrättiin siellä RUKissa. Kapteeninakin tipuin reservistä jo 25 vuotta sitten, 60 vuotta täyttäessäni.
Hienoa olla edelleen myös demari! Ilahduttaa sekin, kun minua pidetään niin vapaamielisenä vasemmistolaisena - vasemmsitolaisena sinun sanoillasi - että minut on tuolla ylempänä nähty kommunistinakin, vaikka demarit ja kommarit toistensa pahimmat viholliset ovat aina olleet.
Voi, voi - kun minulla ei ole enää muuta sotilaspukuakaan kuin YK:n rauhanturvaajapalveluksessa käyttämäni intialainen kenttäpuku. Suomalaisen kapteenin napit sen poleteissa on.
Mutta jospa saisin jostain niitä aliupseerien vinkkeleitä ja menisin siinä intialaisessa kenttäpuvussa eläkkeelle jääneiden opistoupseerien ”kepittäjäisiin” Santahaminan maanpuolustuskerholle, jonne Pääkaupungin Päällystö ry:n kunniajäsenenä olen kutsun saanut. Jospa kuitenkin menisin sinne vain tässä profiilikuvassani olevassa siviilipuvussani, poletit rinnuksessani, kun sellaista kutsussa edellytetään.
Kiitoksia kuitenkin ilouutisesta!Ei voi uskoa että noin niljakas ja salakavala ihminen on joskus ollut väessä.
Maailma olisi pajon parempi ilman kaltaisia räkijöitä.
HUIPPUSOTILAS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
– Moni saa vieroitusoireita myös kanssa vasemmsitolainenin. Yleensä oireet, kuten päänsärky ja levottomuus kestävät pari päivää. On hyvin yksilöllistä, mutta tuskin esim lestaa huutava älyää silloinkaan lopettaa huutoaan, se ohjelmoitu hänen päähänsä.Mitäköhän Palstapölhö sinun päähäsi on ohjelmoitu, kun kirjoittamasi tekstit ovat tuollaista mongerrusta ja diipadaapaa? Paskainen trasseli?
- Anonyymi
Kapi ja Pysty tuossa ylempänä kiistelee kepun mahalaskun syistä. Väärässä on kumpikin. Todellinen syy on puoluepetturi sinisten ottaminen hallitukseen. Se oli liikaa järkiperäisille kannattajille. Ne jätti mokoman. Kannattajna pysyi vain syntykepulit. Niitä palstan kepulitkin on.
Emme me Pystyyn_kuolleen kanssa kiistelleet kepun kannatuksen romahtamisen syistä. Tarkoittamassasi tuolla ylempänä ymmärsin väärin Pystyn tarkoittaman, pyysin ja sain selityksen ja samaa mieltä siitä asiasta olimme.
Tuohon esille ottamaasi olen kyllä jo aamupäivällä ottanut kantaa eräässä vastineessani, jossa sanoin näin:
>>Samaa mieltä kanssasi alan olla siitä, että oli suuri virhe jättää persut pois hallituksesta siksi, kun Halla-aho ihan laillisesti valittuna tuli puolueen pj:ksi. Jos persut olisivat jatkaneet hallituksessa, sillä olisi ollut puolueelle juuri sellainen tulos, kuin sanot.<<
Tuo, jolle noin vastasin, näki tuon tapahtuman kokoomuksen syyksi, ja siitä olin erimielinen hänen kanssansa näin:
>>Mutta oliko se persujen hyljeksintä nimenomaan kokoomuksen syytä? Johtava hallituspuoluehan oli kepu. Se olisi voinut halutessaan päättää asiasta toisin. Eikö ratkaisu ollut sittenkin kepun, eli lähinnä sen pj. Sipilän? Miksi hän pyörsi takaisin lentonsa Kultarantaan, jonne oli lentämässä jättääkseen presidentille hallituksensa eropyynnön?<<- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Emme me Pystyyn_kuolleen kanssa kiistelleet kepun kannatuksen romahtamisen syistä. Tarkoittamassasi tuolla ylempänä ymmärsin väärin Pystyn tarkoittaman, pyysin ja sain selityksen ja samaa mieltä siitä asiasta olimme.
Tuohon esille ottamaasi olen kyllä jo aamupäivällä ottanut kantaa eräässä vastineessani, jossa sanoin näin:
>>Samaa mieltä kanssasi alan olla siitä, että oli suuri virhe jättää persut pois hallituksesta siksi, kun Halla-aho ihan laillisesti valittuna tuli puolueen pj:ksi. Jos persut olisivat jatkaneet hallituksessa, sillä olisi ollut puolueelle juuri sellainen tulos, kuin sanot.<<
Tuo, jolle noin vastasin, näki tuon tapahtuman kokoomuksen syyksi, ja siitä olin erimielinen hänen kanssansa näin:
>>Mutta oliko se persujen hyljeksintä nimenomaan kokoomuksen syytä? Johtava hallituspuoluehan oli kepu. Se olisi voinut halutessaan päättää asiasta toisin. Eikö ratkaisu ollut sittenkin kepun, eli lähinnä sen pj. Sipilän? Miksi hän pyörsi takaisin lentonsa Kultarantaan, jonne oli lentämässä jättääkseen presidentille hallituksensa eropyynnön?<<Kokoomus oli se, joka painosti Keskustan tuomitsemaan Halla-ahon johtamat perussuomalaiset. Arvopohja ei kuulemma ollut yhtensopiva. Sipilä puolestaan perusteli omaa (Kokoomuksen painostuksesta syntynyttä) kantaansa sillä, ettei voitu palata noudattamaan täsmällisemmin hallituksen omaa maahanmuuttokirjausta, siis ei voitu noudattaa omaa ohjelmaa!! Ei ihme jos kansa kaikkosi Sipilän ja kepun takaa.
Mitä Sipilän hallituksen työmarkkinayhteyksiin tulee, niin siinä Sipilä ja hallituksensa teki ison suunnanmuutoksen kohti aitoa demokratiaa.
Otan tähän erään sitaatin erään merkittävän vaikuttajamme mietteistä, hän kun oli noita työmarkkinajärjestöjen vallanhimoisia aikoja todistamassa:
# Se meni sananmukaisesti niin, että työnantajien ja työntekijöiden järjestöt, toisin sanoen niiden isopalkkaiset pomot, sopivat keskenään paljonko maksetaan, paljonko tehdään töitä ja mitä etuja hallituksen pitää eduskunnassa ajaa läpi. Rahaa, rahaa, rahaa. Liitoista tuli ahneita, ei riittänyt se että sovittiin, ne alkoivat vaatia, ettei hallitus saa tehdä yhtään mitään ellei ollut sovittu niiden kanssa, itse asiassa niiltä piti kysyä lupa, ennen kuin maan perustuslailliset päättäjät tohtivat tehdä mitään, ja aina vain vaadittiin lisää asioita tuon pyhän yhteyden toimintapiiriin #
Kuulostaa aika rajulta purkaukselta.
Tuon purkauksen teki Mauno Koivisto, SDP Anonyymi kirjoitti:
Kokoomus oli se, joka painosti Keskustan tuomitsemaan Halla-ahon johtamat perussuomalaiset. Arvopohja ei kuulemma ollut yhtensopiva. Sipilä puolestaan perusteli omaa (Kokoomuksen painostuksesta syntynyttä) kantaansa sillä, ettei voitu palata noudattamaan täsmällisemmin hallituksen omaa maahanmuuttokirjausta, siis ei voitu noudattaa omaa ohjelmaa!! Ei ihme jos kansa kaikkosi Sipilän ja kepun takaa.
Mitä Sipilän hallituksen työmarkkinayhteyksiin tulee, niin siinä Sipilä ja hallituksensa teki ison suunnanmuutoksen kohti aitoa demokratiaa.
Otan tähän erään sitaatin erään merkittävän vaikuttajamme mietteistä, hän kun oli noita työmarkkinajärjestöjen vallanhimoisia aikoja todistamassa:
# Se meni sananmukaisesti niin, että työnantajien ja työntekijöiden järjestöt, toisin sanoen niiden isopalkkaiset pomot, sopivat keskenään paljonko maksetaan, paljonko tehdään töitä ja mitä etuja hallituksen pitää eduskunnassa ajaa läpi. Rahaa, rahaa, rahaa. Liitoista tuli ahneita, ei riittänyt se että sovittiin, ne alkoivat vaatia, ettei hallitus saa tehdä yhtään mitään ellei ollut sovittu niiden kanssa, itse asiassa niiltä piti kysyä lupa, ennen kuin maan perustuslailliset päättäjät tohtivat tehdä mitään, ja aina vain vaadittiin lisää asioita tuon pyhän yhteyden toimintapiiriin #
Tuon purkauksen teki Mauno Koivisto, SDPJoo, se persujen hylkiminen meni kai paljolti noin kuin sanot. On tuolla joku muukin - vai sinäkö sielläkin - tuonut esille tuon saman. En tuota vaihetta niin tarkkaan seurannut - tai olen jo unohtanut näkemäni - mutta täytyy uskoa. Kokoomus oli siis aloitteellinen, mutta miksi Sipilän johtama päähallituspuolue siihen suostui? Persut varmaan ovat nyt siitä kiitollisia Sipilälle. Ovatkohan sitä myös kepun kannatuksesta luopuneet?
Tuohon viestisi loppuosaan: Melkoinen purkaus! Täytyy uskoa siinä sanottuun, kun purkaus tulee Koiviston Manulta. Huippupoliitikoistamme hän varmaan parhaiten tunsi nuo asiat, koki ne ihan ”omalla ihollaan”, kun hänellä oli kokemusta molemmilta puolilta: ensin tavallisena duunarina, satamajätkänä, ja sitten talouselämän, varsinkin finanssimaailman huipulta. Ja hän ei koskaan pelännyt sanoa sitä, minkä näki tarpeelliseksi sanoa.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Joo, se persujen hylkiminen meni kai paljolti noin kuin sanot. On tuolla joku muukin - vai sinäkö sielläkin - tuonut esille tuon saman. En tuota vaihetta niin tarkkaan seurannut - tai olen jo unohtanut näkemäni - mutta täytyy uskoa. Kokoomus oli siis aloitteellinen, mutta miksi Sipilän johtama päähallituspuolue siihen suostui? Persut varmaan ovat nyt siitä kiitollisia Sipilälle. Ovatkohan sitä myös kepun kannatuksesta luopuneet?
Tuohon viestisi loppuosaan: Melkoinen purkaus! Täytyy uskoa siinä sanottuun, kun purkaus tulee Koiviston Manulta. Huippupoliitikoistamme hän varmaan parhaiten tunsi nuo asiat, koki ne ihan ”omalla ihollaan”, kun hänellä oli kokemusta molemmilta puolilta: ensin tavallisena duunarina, satamajätkänä, ja sitten talouselämän, varsinkin finanssimaailman huipulta. Ja hän ei koskaan pelännyt sanoa sitä, minkä näki tarpeelliseksi sanoa.Manu sanoi ääneen sen korporatismin aikaansaaman yhteiskunnallisen vääristymän, mitä Sipilä käytännössä sitten ryhtyi purkamaan.
Ay-järjestöt kuppaavat muulta yhteiskunnalta tuloa ja erioikeuksia, mm. sijoitustuottojensa verovapauksia, jäsenmaksujensa verovähennysoikeuden, verottomat lakkoavustukset jne. Tämä kaikki on hyvinvointiyhteiskunnan rahoituksesta pois, lakkokassoissa maan talouden jäädyttämisen mahdollistavana verovapaana pääomana. Italian mafia, ja jopa Putinin Venäjän oligargit, olisivat ylpeitä moisesta muun yhteiskunnan ryöstämisestä, ja meillä se on jopa lainsäädännöllä mahdollistettu. Järjestöjen ei tarvitse edes noudattaa kirjanpitolainsäädäntöä, ne ovat kaikista muista yhteisöistä poiketen vaatineet oikeuden olla ilmoittamatta tulojaan ja menojaan, jopa pient taloyhtiöt joutuvat sen tekemään, mutta ei miljardiomaisuuksia haalineet ay-järjestöt.
Edellä kuvatun pohjalta voi vain ihmetellä, miksi järjestöjä pidetään yleihyödyllisinä. Yleensä yleihyödylllisillä yhteisöillä on positiivisia ulkoisvaikutuksia kansantaloudessa. Hyvinvointitappioita aiheuttava järjestövalta ei ole yleishyödyllistä. Se on yleishaitallista. - Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Joo, se persujen hylkiminen meni kai paljolti noin kuin sanot. On tuolla joku muukin - vai sinäkö sielläkin - tuonut esille tuon saman. En tuota vaihetta niin tarkkaan seurannut - tai olen jo unohtanut näkemäni - mutta täytyy uskoa. Kokoomus oli siis aloitteellinen, mutta miksi Sipilän johtama päähallituspuolue siihen suostui? Persut varmaan ovat nyt siitä kiitollisia Sipilälle. Ovatkohan sitä myös kepun kannatuksesta luopuneet?
Tuohon viestisi loppuosaan: Melkoinen purkaus! Täytyy uskoa siinä sanottuun, kun purkaus tulee Koiviston Manulta. Huippupoliitikoistamme hän varmaan parhaiten tunsi nuo asiat, koki ne ihan ”omalla ihollaan”, kun hänellä oli kokemusta molemmilta puolilta: ensin tavallisena duunarina, satamajätkänä, ja sitten talouselämän, varsinkin finanssimaailman huipulta. Ja hän ei koskaan pelännyt sanoa sitä, minkä näki tarpeelliseksi sanoa.Koivisto oli samamnlainen itsestään ylettömiä luuleva surkimus kuin Sinäkin.
Ihan oikeat johtajat on aivan eri puusta veistettyjä.
HUIPPUSOTILAS Anonyymi kirjoitti:
Kokoomus oli se, joka painosti Keskustan tuomitsemaan Halla-ahon johtamat perussuomalaiset. Arvopohja ei kuulemma ollut yhtensopiva. Sipilä puolestaan perusteli omaa (Kokoomuksen painostuksesta syntynyttä) kantaansa sillä, ettei voitu palata noudattamaan täsmällisemmin hallituksen omaa maahanmuuttokirjausta, siis ei voitu noudattaa omaa ohjelmaa!! Ei ihme jos kansa kaikkosi Sipilän ja kepun takaa.
Tuon purkauksen teki Mauno Koivisto, SDPJuuri niin. Hallitus säätää ja eduskunta hyväksyy lait. Ei Ay-liike jolla ei myöskään ole mitään oikeutta pysäytellä liikennettä ja estää työhaluisia tekemästä töitä.
Anonyymi kirjoitti:
Manu sanoi ääneen sen korporatismin aikaansaaman yhteiskunnallisen vääristymän, mitä Sipilä käytännössä sitten ryhtyi purkamaan.
Ay-järjestöt kuppaavat muulta yhteiskunnalta tuloa ja erioikeuksia, mm. sijoitustuottojensa verovapauksia, jäsenmaksujensa verovähennysoikeuden, verottomat lakkoavustukset jne. Tämä kaikki on hyvinvointiyhteiskunnan rahoituksesta pois, lakkokassoissa maan talouden jäädyttämisen mahdollistavana verovapaana pääomana. Italian mafia, ja jopa Putinin Venäjän oligargit, olisivat ylpeitä moisesta muun yhteiskunnan ryöstämisestä, ja meillä se on jopa lainsäädännöllä mahdollistettu. Järjestöjen ei tarvitse edes noudattaa kirjanpitolainsäädäntöä, ne ovat kaikista muista yhteisöistä poiketen vaatineet oikeuden olla ilmoittamatta tulojaan ja menojaan, jopa pient taloyhtiöt joutuvat sen tekemään, mutta ei miljardiomaisuuksia haalineet ay-järjestöt.
Edellä kuvatun pohjalta voi vain ihmetellä, miksi järjestöjä pidetään yleihyödyllisinä. Yleensä yleihyödylllisillä yhteisöillä on positiivisia ulkoisvaikutuksia kansantaloudessa. Hyvinvointitappioita aiheuttava järjestövalta ei ole yleishyödyllistä. Se on yleishaitallista.Sanasi ovat musiikkia korvilleni.
Tässä taas jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamassani vuoteeseen mennessäni avasin kuitenkin vielä tämän palstan, ensimmäisen kerran tänään. Sitä plarattuani huomioni on kovin ihmettelevä. Kun se liittyy myös avaukseni aiheeseen, sen johdosta:
Miksi ihmeessä eräille täällä se lestadiolaisuus on jotakin niin kauheaa? En voi ymmärtää. Sehän on vain yksi kristinuskomme lahko. Sen perustaja Lars Levi Laestadius oli aikoinaan ihan hyvään pyrkinyt ihminen, yritti toimia niiden puolesta, jotka eivät saaneet ääntään kuuluville silloisessa pappisvallassa. Onhan kristinuskossa myös monia muita lahkoja, esim. helluntailaisuus. Ja körttiläisyys, jonka perustaja oli Paavo Ruotsalainen.
En kuulu mihinkään uskonlahkoon enkä kai ole kunnon kristitty muutenkaan, vaikka kirkkoon olen aina kuulunut. Mutta sen verran olen ollut maailmalla, että olen tullut tuntemaan muitakin uskontoja, kuten juutalaisuutta ja islamia. Läheisemminkin noiden uskontojen kannattajia. Ihan tavallisia, hyviäkin ihmisiä olen heissä tullut tuntemaan.
Toki tiedän, että noiden em. uskontojen nimissä on tehty paljon pahaakin - kuten aikoinaan myös kristinuskon nimissä niillä ristiretkillä - mutta ne pahat teot ovat olleet uskontonsa varjoon naamioituneiden ihmisten itsekkäiden pyrkimysten syytä, ei heidän uskontonsa syytä. Jos lestadiolaisissa - täällä yleistyneellä nimityksellä lestoilla - on ollut tai on edelleen sellaisia pahoja tekoja, ei niitä ole aiheuttanut heidän uskonsa, vaan tekijöiden itsekkäät pyrkimykset.
Vakavoiduin nyt ehkä liikaa. Kevennänpä sitten vielä lestadiolaisten kautta maallemme myönteisellä asialla: Lestadiolaisperheissä on yleensä paljon lapsia, sillä niissä ei kai juurikaan ehkäistä vaan ”öhkäistään”. Nykyistä paljon suurempaa syntyvyyttä meillä tarvittaisiin, jotta Suomi ei tulevaisuudessakaan joutuisi olemaan vain ulkoa tulevien työntekijöiden varassa. Niitäkin kyllä tarvitaan. Ihmetykseni ”lestavastaisuudesta” kasvaa yhä suuremmaksi, kun ne "lestavastaiset" näkyvät olevan myös ”matuvastaisia”. Suomen tuhoako he toivovat? Eivät kai, ovat vain hyvin tyhmiä.- Anonyymi
Sipilän ylivoimaisesti paras ja AINOA saavutus neljässä vuodessa oli Ylen Atte Jääskeläisen komea lento Ylesä vatukkoon - ja täysin ansiosta. Voiko enää härskimpää kahden maalaisliittolaisen keskinäistä nuoleskelua ja lipomista maa päällään kantaa??
Että Ylestä järjestyi ihan ikioma puhejakkara oikein pääministerille kameroiden eteen. Oksennuttaa vieläkin!!
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1337844- 565824
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813302Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72953Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101688Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091640Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3341360Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351182Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931179Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321091