Mies ei anna nukkua

Anonyymi

Poikamme on aamuvirkku samoin kuin mieheni. Minulle taas aamuisin herääminen on hankalaa ja illalla voisi valvottaa pidempäänkin. Sen lisäksi minulla on neurologisen häiriön takia runsaampi unentarve kuin muilla yleensä. Aina kun poika herää niin mieheni käskee minun nousta laittamaan poika potalle, harjaamaan hampaat ja vaihtamaan vaatteet. Miehenikin nousee ylös ja sytyttää puuhellaan tulen ja alkaa tekemään siinä puuroa. Kun olen saanut huolehdittua pojan tarpeista niin saan joskus mennä takaisin nukkumaan jos puuro ei ole kerennyt valmistua. En kuitenkaan kerkeä saada unta ennenkuin puuro on valmista. Saan myös todella harvoin mennä nukkumaan puuron syönnin jälkeen. Yleensä minun kuitenkin täytyy tehdä ruokaa puuhellalla eli juurikin silloin aamulla kun se lämmitetään. Tämä tietenkin tarkoittaa sitä etten pääse nukkumaan. Minulle tämä alkaa olla henkisesti jo todella raskasta kun joka ikinen aamu tuntuu siltä kuin minut herätettäisiin keskellä yötä ja pakotettaisiin jäämään hereille. Sentään fyysisesti ei ole vielä ollut yhtä raskasta kuin silloin kun poika oli aivan pieni. Silloin joka päivänä tuntui väsyttävän edellistä päivää enemmän. Eilen kyllä meinasin nukahtaa istaalleni lattialle kun poika oli sylissäni. Illalla taas pitää hoitaa asioita kun poika nukkuu joten silloinkaan ei oikein voi mennä aiemmin nukkumaan vaikka väsyttäisikin. Yksi vaihtoehto olisi jättää aamulla puuro syömättä. Se on neljän viljan puuroa enkä muutenkaan pidä siitä. Toinen vaihtoehto olisi kysyä mieheltäni, että enkö voisi tehdä sitä ruokaa päivällä sähköhellalla kun sellainenkin meiltä kuitenkin löytyy.

2

<50

Vastaukset

• AP

Tästä unohtui kertoa se, että olen monesti kysynyt mieheltäni, että eikö hän voisi käyttää poikaa potalla, harjata hampaita ja vaihtaa vaatteita niin minua ei aina tarvitsisi herättää ennen airingonnousua. Mieheni kuitenkin sanoo, ettei hän muka kerkeä huolehtia pojasta kun hellaa pitää lämmittää. Suurimman osan ajasta hän kuitenkin oikeasti pelaa tabletilla.

• No älä suostu.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolleisuus onkin kääntynyt päinvastoin laskuun korona kriisissä

Kokonaiskuolleisuus kääntyikin koronan vuoksi kovaan laskuun USA:ssa USA:n kokonaiskuolleisuuteen koronaviruksella on sen sijaan ollut päinvastainen
      Pandemiat
      182
      16120
    2. Pitääkö yhteiskunnan elättää 5 lapsinen perhe?

Kouluttamaton pariskunta, jossa mies käy töissä ja tienaa 2000 euroa kuussa, tekee putkeen 5 lasta ja perheen äiti sitten on kotiäitinä 20 vuotta. O
      Köyhyys
      313
      12574
    3. Stockmann konkurssiin ?

Korona vei asiakkaat. Ensin kuitenkin hakeudutaan yrityssaneeraukseen. Viimeinen sammuttaa valot.
      Maailman menoa
      216
      6695
    4. Järkyttävä koronakylä

21 jo. Enemmän kuin esim porissa !. Eikö hygieniasta ole kukaan kuullut vai onko lehmänhaju ainoa hygieniahaju. Semmoista kun käsidesiä saa kaupoista.
      Kiuruvesi
      75
      1639
    5. Kiuruvesi 12 koronatartuntaa!

Määrä kasvaa. Kuinka tehokkaasti testaavat?
      Kiuruvesi
      46
      1273