Mies ei anna nukkua

Anonyymi

Poikamme on aamuvirkku samoin kuin mieheni. Minulle taas aamuisin herääminen on hankalaa ja illalla voisi valvottaa pidempäänkin. Sen lisäksi minulla on neurologisen häiriön takia runsaampi unentarve kuin muilla yleensä. Aina kun poika herää niin mieheni käskee minun nousta laittamaan poika potalle, harjaamaan hampaat ja vaihtamaan vaatteet. Miehenikin nousee ylös ja sytyttää puuhellaan tulen ja alkaa tekemään siinä puuroa. Kun olen saanut huolehdittua pojan tarpeista niin saan joskus mennä takaisin nukkumaan jos puuro ei ole kerennyt valmistua. En kuitenkaan kerkeä saada unta ennenkuin puuro on valmista. Saan myös todella harvoin mennä nukkumaan puuron syönnin jälkeen. Yleensä minun kuitenkin täytyy tehdä ruokaa puuhellalla eli juurikin silloin aamulla kun se lämmitetään. Tämä tietenkin tarkoittaa sitä etten pääse nukkumaan. Minulle tämä alkaa olla henkisesti jo todella raskasta kun joka ikinen aamu tuntuu siltä kuin minut herätettäisiin keskellä yötä ja pakotettaisiin jäämään hereille. Sentään fyysisesti ei ole vielä ollut yhtä raskasta kuin silloin kun poika oli aivan pieni. Silloin joka päivänä tuntui väsyttävän edellistä päivää enemmän. Eilen kyllä meinasin nukahtaa istaalleni lattialle kun poika oli sylissäni. Illalla taas pitää hoitaa asioita kun poika nukkuu joten silloinkaan ei oikein voi mennä aiemmin nukkumaan vaikka väsyttäisikin. Yksi vaihtoehto olisi jättää aamulla puuro syömättä. Se on neljän viljan puuroa enkä muutenkaan pidä siitä. Toinen vaihtoehto olisi kysyä mieheltäni, että enkö voisi tehdä sitä ruokaa päivällä sähköhellalla kun sellainenkin meiltä kuitenkin löytyy.

10

943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      AP

      Tästä unohtui kertoa se, että olen monesti kysynyt mieheltäni, että eikö hän voisi käyttää poikaa potalla, harjata hampaita ja vaihtaa vaatteita niin minua ei aina tarvitsisi herättää ennen airingonnousua. Mieheni kuitenkin sanoo, ettei hän muka kerkeä huolehtia pojasta kun hellaa pitää lämmittää. Suurimman osan ajasta hän kuitenkin oikeasti pelaa tabletilla.

      • Anonyymi

        No älä suostu.


    • Anonyymi

      Yksi suurimpia ongelmia parisuhteessa on puolisoiden erilaiset luontaiset unirytmit. Itse olen aamuvirkku ja kolme entistä puolisoani ovat olleet pahimman lajin iltavirkkuja ja aamu-unisia. Miksi ihmisille aina sattuu päinvastainen tyyppi puolisoksi.

    • Anonyymi

      tiedätkö mitä... vetäkää pedit erilleen vähäksi aikaa ja katsokaa miten se toimii....

    • Anonyymi

      ja et laita miestäsi lattialle.

    • Anonyymi

      jotkut ihmiset on levottomia nukkuessaan... meinaten sitä että kääntyily ja fleili on yleistä.

      itse olen tippunut lattialle ja nähnyt että hän on nyt koko pedin valtias....

      tämä ei ole hyvä kenellekkään..

      • Anonyymi

        ja tämähän ei suhteen kannalta meinaa yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Terve, kärsin tästä samasta ongelmasta monta vuotta.

      Yksinkertainen resepti asian korjaamiseen on seuraava. Laita herätys joka aamu kello 5 ja nouse väkisin ylös. Vaikka valvoisit kello 1 aamuun, niin nouse ylös kello 5.

      En tiedä mikä siinä on se taika että se auttaa... Mutta se auttoi. Itselläni oli hyvin vaikea herätä aamuisin ja olo oli kuin junan alle jääneellä. Tolkku ihan poissa ja kestää hetken normalisoitua. Tuli usein valvottua öitä ja nukuttua päiviä ja unirytmini oli sekaisin todella usein. Tuo unirytmin sekoittaminen on siis aiheuttanut tämän vaivan.

      Sain rakennusalalta töitä ja kerran minulle tuli sellainen työkeikka mikä vaati minua heräämään joka aamu kello 5 ja se oli aluksi todella vaikeaa, mutta parin viikon jälkeen huomasin kuinka helppo minun oli nousta ylös herättyäni, ei tarvinnut enään herättyäni palata sänkyyn nukkumaan, vaan pystyi valmistautua päivään ilolla.

      Nyt menee lauantait ja sunnuntaitkin niin että herään 5 aikaa aamulla vaikka voisi nukkua pidempäänkin, eikä se minua haittaa.

      • Anonyymi

        AP

        Olen kyllä kokeillut mutta en ole saanut omaa unirytmiäni muutettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AP

        Olen kyllä kokeillut mutta en ole saanut omaa unirytmiäni muutettua.

        Ajattele asiaa että eläisit vaikkapa Moskovassa, ja siellä kello on 9 kun täällä se on 7. Siellä on eri aikavyöhyke kuin täällä.

        Illalla joutuu jättämään vaikkapa tv-ohjelmia katsomatta kun menee nukkumaan aikaisemmin. Vaikka jaksaisikin valvoa, niin säännöllisyys nukkumaanmenoajassa on tärkeää. Päiväunet puolestaan sotkevat tehokkaasti vuorokausirytmiä.

        Joskus C-vitamiinpilleri tai monivitamiini poistaa päiväväsymystä.

        Se onkin toinen tarina miksi juuri sinä joudut keittämään puuron. Se taitaa olla juoni saada sinut ylös sängystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe