Kuinka kauan 1 kg heinää kestää kaneilla?

Anonyymi

Ois kiva tietää, että en vaan tapa nälkään mun tulevia kaneja. :D

2

187

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noh, jos oma ymmärrys asiasta on tuota luokkaa, niin enpä ihmettelisi, vaikka kanit kupsahtaisivatkin hoteissasi ennemmin tai myöhemmin.

Kanien heinänkulutus riippuu ensinnäkin kanin koosta, järkevää eikö? Kun et kanien kokoa tai rotua viitsinyt kertoa, niin sinun kohdallesi ei vastausta voi antaa. Hyvä muistisääntö kuitenkin on, että kanille on upottava itsensä kokoinen kasa heinää päivässä. Eli ihan pienellä kanilla kilo heinää riittänee noin viikoksi-vähän reiluksi, ja jättikanille vain pariksi päiväksi. Poikaset voivat syödä kokoonsakin suhteutettuna vähän aikuisia enemmän, sillä kasvu vaatii energiaa.

Kanien heinänkulutus riippuu myös muusta ravinnosta, taas aika järkeenkäypä juttu eikö? Kanien pääravinto on heinä, mutta ihmisten typeryyttä ei kannata aliarvioida, joten kyllä jotkut saavat annettua muutakin niin kamalan määrän, että se on heinänsyönnistä pois.

• Anonyymi

en siis viel oo hankkinu kania, mutta ajattelin jtn kääpiö rotua mutta, kiitos tiedosta! (:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2195
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      801
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      706
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      511
      699
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      595
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      570
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe