Hybrid huijaus

Anonyymi

93

167

    Vastaukset

    • TROOOOL TRÖÖÖÖL yksinäisen normi elämästä täysin syrjäytyneen mt trollin massapostaus avaus taas kerran. . .TRÖÖÖÖL TRÖÖÖÖL viihde spammiä palsta täyteen. . TROOOOL TRÖÖÖÖL KAATOPAIKALLE. . .TRÖÖÖÖÖL

      • Anteeksi mitä?


    • Toivoisin asialliseen perusteltuun avaukseen myös asiallisia vastauksia.

      Tieteelliset artikkelit erityisesti kiinnostavat.

      • Mainos, jota alykäs ei edes ymmärrä petokseksi mutta tyhmä pitää petoksena = Toyotan "itselataavan" mainonta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mainos, jota alykäs ei edes ymmärrä petokseksi mutta tyhmä pitää petoksena = Toyotan "itselataavan" mainonta.

        Niin, asiahan on tasan toisinpäin! Tyhmä ei ymmärrä petokseksi, mutta fiksumpi fysiikan lakeja ymmärtävä näkee heti huijaukseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mainos, jota alykäs ei edes ymmärrä petokseksi mutta tyhmä pitää petoksena = Toyotan "itselataavan" mainonta.

        Niin jo sana hybrid tarkoittaa osittain jotain ja osittain jotain muuta eli sähkö/bensa-autoa tässä tapauksessa. Ja missään kohtaa Toyota hybridiä ei ole mainostettu täysin itselataavaksi vaan vain itselataavaksi. En tiedä sitten mitä tässä on niin vaikea ymmärtää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin jo sana hybrid tarkoittaa osittain jotain ja osittain jotain muuta eli sähkö/bensa-autoa tässä tapauksessa. Ja missään kohtaa Toyota hybridiä ei ole mainostettu täysin itselataavaksi vaan vain itselataavaksi. En tiedä sitten mitä tässä on niin vaikea ymmärtää.

        Et siis lukenut tai ainakaan ymmärtänyt aloittajan linkissä ollutta artikkelia vaan jankutat itse keksimiäsi irrelevantteja tarkenteita "täysin ja vain" Toyotan keksimälle itselataavalle hybridille, joka tässä on tarkastelun kohteena.
        Monilla markkinoilla vallitsee jo yksimielisyys siitä, että "itselataava hybridi" on virheellinen ja harhaanjohtava käsite, joka on keksitty vastapainoksi ladattavalle hybridille ja kuulostamaan jopa paremmalle ja pätevämmälle kuin ladattava.
        Norja aloitti tuon käsitteen kieltämisen mainonnassa ja muut seuraavat perässä ajan kanssa.


    • Nämä välivaiheitten kevyt ja halpishybridit on tehty vain hätäpaskana verotuksen ja päästörajojen pakottamana, mutta kun odotamme muutamat vuodet niin voimme saada oikeasti hyviä ja järkeviä autoja

      • Toyota on kyllä tehnyt näitä jo 20v eikä tunnu lopettavan.


      • Kevyt- ja halpishybridit joita eurooppalaiset valmistajat tekevät, on saatettu tehdäkin hätäpaskana, mutta nämä täyshybridit joita Toyota ainoastaan tekee, eivät ole sellaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kevyt- ja halpishybridit joita eurooppalaiset valmistajat tekevät, on saatettu tehdäkin hätäpaskana, mutta nämä täyshybridit joita Toyota ainoastaan tekee, eivät ole sellaisia.

        Mikä on täyshybridi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on täyshybridi?

        Eri ihmisten tarpeisiin itselalaavat ja myös erikseen lataavat, joita molempia Toyota valmistaa, joten "täys" eli täydellistä voi tästä sanoa.


    • Tässä löytyi mielenkiintoinen tutkimus

      ”University College Dublin Study Reveals Toyota Hybrids Drive Over 60% of the Time in Zero Emissions Mode”

      http://www.ucd.ie/innovation/news-and-events/latest-news-items/ucdstudyrevealstoyotahybridsdriveover60ofthetimeinzeroemissionsmode/name,444538,en.html

      Dublinin Yliopiston mukaan Toyota Prius ajaa jopa 60% ”nollapäästöillä”. Sen verran mielenkiintoinen väittämä, että piti tutkia oikeasti sen taustat.

      1) kyseessä on Toyotan rahoittama tutkimus
      2) paperia ei ole vertaisarvioitu eikä julkaistu missään arvostetussa journalissa.
      3) ”zero emission” väittämä on jo lähtökohtaisesti aivan väärä, bensamoottorilla ladatulla sähköllä todellakin on aina päästöarvo. Sähköautollakin on päästöjä käytännössä.

      Näiltä pohjilta tästä tutkimuksesta ei voi oikein johtopäätöksiä vetää. Vaikuttaa maksetulta tulokselta.

      Löytyykö mitään parempaa tukea Toyotalle?

      • Toyotalla ei ole mitään tekemistä tuon tutkimuksen kanssa. Älä valehtele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei ole mitään tekemistä tuon tutkimuksen kanssa. Älä valehtele.

        Miks siinä varsinaisessa paperissa lukee sitten:

        ”This study was funded and commissioned by Toyota Ireland”

        Kuka taas valehtelee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei ole mitään tekemistä tuon tutkimuksen kanssa. Älä valehtele.

        Luitko tutkimuksen? Ai et! Uskomuspohjalta päättelet ettei Toyotalla ole mitään tekekistä tutkimuksen kanssa. Tyypillinen tojoänkyrä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei ole mitään tekemistä tuon tutkimuksen kanssa. Älä valehtele.

        Kirjoitin vain mitä äänet päässäni käskivät.


    • Toyotan itselatauksessa venytetään totuutta härskimmin kuin takavuosien mainonnassa Toyotan turvatyynyjen lukumäärässä. Silloin mainostettiin autossa olevan 9 turvatyynyä kun kilpailijoilla siihen aikaan oli enimmillään 7 turvatyynyä.
      Toyotan mainosnikkarit keksivät laskea peräkkäiset istuinpaikat kattavan turvaverhon kahdeksi turvatyynyksi kun muut autovalmistajat ja terve järkikin laskee sen yhdeksi, koska toimiessaan täyttyy yhdellä täyttöpatruunalla.
      Tein turvatyynymaimoksesta ilmoituksen kilpailuvirastoon ja kuinka ollakaan, mainos hävisi muutamassa viikossa.
      Samalla tavoin pitäisi tästä puheena olevasta puutteesta hyveeksi käännetystä itselataavuudesta tehdä ilmoitus kilpailuvirastoon. Melko varmasti kieltäisivät moisen valehtelun Norjan esimerkillä.

    • Suomalainen tietää sen, että polttomoottorilla ja sähkömoottorilla varustettuja pienikulutuksisempia autoja kuin Toyotan perushybridit, ei ole olemassa. Se riittää.

      • Mutta eihän tuo pidä paikkaansa. Moni tavallinen bensa-auto vie maantieajossa vähemmän kuin nämä ”itselataavat” hybridit.

        Tavallisella bensa-autollakin pääsee ennakoivalla ajolla kaupunkiajossa pieniin lukemiin. Huonon kuskin – joka jarruttelee ja kaasuttelee liikenteen mukana – päästöt kaupunkiajossa laskevat jonkin verran verrattuna siihen jos sama kuski ajaisi tavallisella bensa-autolla.

        Riippuu siis paljon miten autolla ajetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän tuo pidä paikkaansa. Moni tavallinen bensa-auto vie maantieajossa vähemmän kuin nämä ”itselataavat” hybridit.

        Tavallisella bensa-autollakin pääsee ennakoivalla ajolla kaupunkiajossa pieniin lukemiin. Huonon kuskin – joka jarruttelee ja kaasuttelee liikenteen mukana – päästöt kaupunkiajossa laskevat jonkin verran verrattuna siihen jos sama kuski ajaisi tavallisella bensa-autolla.

        Riippuu siis paljon miten autolla ajetaan.

        Toyotan uudet hybridit kuluttavat maantiellä vähemmän...

        ....kuin taajama-ajossa. Tämä on myös todettavissa mm. uuden Corollan, uuden Camryn ja Priuksen koeajojen lukemista.

        Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi jossa suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h TOYOTA Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        Camry 2,5-litran moottorilla:

        Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20A lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

        Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

        Hybridit ovat kulutuksen pienuudessa täysin uskomattomia. Niissä on polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät kulutukset ja siten myös päästöt. Tämä on luettavissa autohinnastoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan uudet hybridit kuluttavat maantiellä vähemmän...

        ....kuin taajama-ajossa. Tämä on myös todettavissa mm. uuden Corollan, uuden Camryn ja Priuksen koeajojen lukemista.

        Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi jossa suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h TOYOTA Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        Camry 2,5-litran moottorilla:

        Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20A lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

        Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

        Hybridit ovat kulutuksen pienuudessa täysin uskomattomia. Niissä on polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät kulutukset ja siten myös päästöt. Tämä on luettavissa autohinnastoista.

        Niin, polttomoottorit Toyotalla ovatkin ihan ok. Tässä olikin kyse siitä, että mikä se hybridin hyöty tässä on.

        Toyota pääsisi hyviin lukemiin pelkällä polttomoottoreilla ilman turhaa akustoa. Siksi tämä huijaus ihmetyttääkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, polttomoottorit Toyotalla ovatkin ihan ok. Tässä olikin kyse siitä, että mikä se hybridin hyöty tässä on.

        Toyota pääsisi hyviin lukemiin pelkällä polttomoottoreilla ilman turhaa akustoa. Siksi tämä huijaus ihmetyttääkin.

        Tässä on vähän sama juttu kun aikoinaan kameroissa. Piti aina olla enemmän megapikseleitä eikä tajuttu että ei ne megapikselit ja laatu korreloi. Tärkeämpää oli optiikka ja muut vaikeammin vertailtavat asiat.

        Hölmöt sitten näin haksahtavat huijauksiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, polttomoottorit Toyotalla ovatkin ihan ok. Tässä olikin kyse siitä, että mikä se hybridin hyöty tässä on.

        Toyota pääsisi hyviin lukemiin pelkällä polttomoottoreilla ilman turhaa akustoa. Siksi tämä huijaus ihmetyttääkin.

        Pääsisi joo pelkällä polttiksellakin hyviin lukemiin, mutta hybridillä pääsee vielä parempiin lukemiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan uudet hybridit kuluttavat maantiellä vähemmän...

        ....kuin taajama-ajossa. Tämä on myös todettavissa mm. uuden Corollan, uuden Camryn ja Priuksen koeajojen lukemista.

        Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi jossa suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h TOYOTA Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        Camry 2,5-litran moottorilla:

        Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20A lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

        Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

        Hybridit ovat kulutuksen pienuudessa täysin uskomattomia. Niissä on polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät kulutukset ja siten myös päästöt. Tämä on luettavissa autohinnastoista.

        Minulla on Audi Q5 3 litran dieselkoneella ja kulutus vaihtelevalla ajolla 7,4 l/100 km, pitkän matkan ajolla alle 6 l/100 km mutta taajama-ajolla reippaasti yli 10 l/100 km. Tästä voimme päätellä, että jos taajamassa ajoa olisi paljon, niin sähköllä olisi kysyntää. Matka-ajossa lähes 2000 kiloa painavalla autolla ei sähkö tai hybridi ole millään tavalla kilpailukykyinen.


    • Joo voisi olla kyllä ihan aiheellista lisätä käyttövoimavero, erityisesti jos hybridi on käytössä esim. maaseudulla missä sen hyödyt ovat täysin negatiiviset.

      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

        Se taikasana pieneen kulutukseen on Atkinsonin kierto.

        Se tarkoittaa sitä, että moottorin kansirakenne on optimoitu mahdollisimman pieneen kulutukseen. Tuo 1.8 litrainen Toyotan Atkinson-moottori tuottaa itse vain hupaisasti muistaakseni 85 hv tehoja.

        Se ei tietenkään nykyaikana markkinoille riitä.

        Mutta sähkömoottori antaa pyydettäessä noin 40 hv tehoa lisää. Ja kun järjestelmä on hienosti toimiva, mitään saksalaistyylisiä nykykäyksiä ei tunnu. Kun tähän lisätään sähköaivon valitsema optimaalinen planeetta vaihteiston välityssuhde, päästään noihin ylivoimaisen kulutuslukemiin.

        Hieno järjestelmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se taikasana pieneen kulutukseen on Atkinsonin kierto.

        Se tarkoittaa sitä, että moottorin kansirakenne on optimoitu mahdollisimman pieneen kulutukseen. Tuo 1.8 litrainen Toyotan Atkinson-moottori tuottaa itse vain hupaisasti muistaakseni 85 hv tehoja.

        Se ei tietenkään nykyaikana markkinoille riitä.

        Mutta sähkömoottori antaa pyydettäessä noin 40 hv tehoa lisää. Ja kun järjestelmä on hienosti toimiva, mitään saksalaistyylisiä nykykäyksiä ei tunnu. Kun tähän lisätään sähköaivon valitsema optimaalinen planeetta vaihteiston välityssuhde, päästään noihin ylivoimaisen kulutuslukemiin.

        Hieno järjestelmä.

        Niin paitsi jos oikeasti se kulkisi ilman päästöjä lähes 60% ajasta, niin miten se kuluttaa 5l/100km? 40% ajasta menee siis joku 15l/100km bensaa.

        Onpa tehokas Atkinssoni


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin paitsi jos oikeasti se kulkisi ilman päästöjä lähes 60% ajasta, niin miten se kuluttaa 5l/100km? 40% ajasta menee siis joku 15l/100km bensaa.

        Onpa tehokas Atkinssoni

        Ainiin se ei kulje sähköllä edes 10%

        Nonii nyt ne luvut toimii jotenkin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin paitsi jos oikeasti se kulkisi ilman päästöjä lähes 60% ajasta, niin miten se kuluttaa 5l/100km? 40% ajasta menee siis joku 15l/100km bensaa.

        Onpa tehokas Atkinssoni

        Parikymmentä vuotta sitten yksi huijausputka myi lämmityspatteria, joka kulutti 50 % vähemmän energiaa.

        Patterissa oli sisällä sähkölämmitysvastus ja jotain höyrystyvää nestettä. Patteri toimi jaksoittain - kun sähkö oli kytkettynä vastukseen, se höyristi nesteen. Sitten sähkö katkaistiin ja patteri tuotti lämpöä ihan ilmaiseksi, kun höyrystynyt neste lauhtui!

        Valmistajan mukaan tämä puolitti sähkönkulutuksen, koska puolet ajasta patteri lämmitti kuluttamatta sähköä.

        Täysin samalla kusetuksella myös itsetyydyttäviä hypetyksiä myydään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parikymmentä vuotta sitten yksi huijausputka myi lämmityspatteria, joka kulutti 50 % vähemmän energiaa.

        Patterissa oli sisällä sähkölämmitysvastus ja jotain höyrystyvää nestettä. Patteri toimi jaksoittain - kun sähkö oli kytkettynä vastukseen, se höyristi nesteen. Sitten sähkö katkaistiin ja patteri tuotti lämpöä ihan ilmaiseksi, kun höyrystynyt neste lauhtui!

        Valmistajan mukaan tämä puolitti sähkönkulutuksen, koska puolet ajasta patteri lämmitti kuluttamatta sähköä.

        Täysin samalla kusetuksella myös itsetyydyttäviä hypetyksiä myydään.

        Huvittavaa. Fysiikkaa ymmärtämätön tuskin edes tajuaa miksi tämä on huijaus.


      • Jos sulla maaseudulla on 2 tunnin sähkötolppa tai ei sähköä parkkipaikalla ollenkaan niin itseltaavan hybridin hyödyt on vain positiiviset.


      • Tätä oksennustasi sinun Pentti pitää kyllä perustella. Mutta ethän sinä siihen pysty, nolaat vaan taas kerran itsesi.


    • Taas huijattiin hyrpiidiauton omistajaa. Kävin tankilla ja 23,48 litraa ja 624 kilometriä. Kyllä ottaa päähän kulutus.

      • Onneksi olkoon, sulla on pieni ja vähäruokainen bensiinimoottori


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olkoon, sulla on pieni ja vähäruokainen bensiinimoottori

        Minä tankkaan Volvooni bensaa 3000 km välein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä tankkaan Volvooni bensaa 3000 km välein.

        Jep ja uudet akut 80 tuhannen välein. Vähän käy kalliiksi mutta käyköön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep ja uudet akut 80 tuhannen välein. Vähän käy kalliiksi mutta käyköön.

        Jouduin kyllä akun uusimaan, mutta laitasin autooni samalla ylläpitolaturin. Webasto tosiaan käy akun päälle. Jokunen satku tuli operaatiolle hintaa, start & stopilla varustettujen autojen vaatimat AMG akut eivät ole ihan halpoja.


    • "Suomalainen tietää sen, että polttomoottorilla ja sähkömoottorilla varustettuja pienikulutuksisempia autoja kuin Toyotan perushybridit, ei ole olemassa. Se riittää."

      Tojotisti rajaa mielessään pois sellaiset autot kisasta jotka ovat tojoa parempia jotta saa tojon voittajaksi.
      Tojotidststi ei halua ymmärtää että tojoa parempia ovat kaasuautot, lataushybridit ja sähköautot. Kakki nuo pieksevät tojon hybridit mennentullen ja palatessa. Lisäksi aivan tavallinen TSI Leon oli taloudellisuusajossa parempi kuin Prius.

      Tojotistit elävät tarkoituksellisesti harhassa.

      • Katsokaa kulutukset koeajoista ja hinnastoista. Siellä on aidot ja oikeat kulutukset. Hinnastoisssa on viranomaisen mittaamat WLTP-kulutukset ja päästöt. Ne eivät valehtele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaa kulutukset koeajoista ja hinnastoista. Siellä on aidot ja oikeat kulutukset. Hinnastoisssa on viranomaisen mittaamat WLTP-kulutukset ja päästöt. Ne eivät valehtele.

        Parhaat kulutusarvot saat tavallisten kuluttajien jokapäiväisessä ajossa mittaamista lukemista

        https://www.spritmonitor.de/en/search.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaa kulutukset koeajoista ja hinnastoista. Siellä on aidot ja oikeat kulutukset. Hinnastoisssa on viranomaisen mittaamat WLTP-kulutukset ja päästöt. Ne eivät valehtele.

        Parhaat kulutusarvot saat tavallisten kuluttajien jokapäiväisessä ajossa mittaamista lukemista

        https://www.spritmonitor.de/en/search.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaa kulutukset koeajoista ja hinnastoista. Siellä on aidot ja oikeat kulutukset. Hinnastoisssa on viranomaisen mittaamat WLTP-kulutukset ja päästöt. Ne eivät valehtele.

        ”Viranomaisten mittamaat” ei pidä paikkaansa. Ne ovat valmistajan ilmoittamat lukemat ja kun niistä jää kiinni, niin käy kuten volkkarille kävi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Viranomaisten mittamaat” ei pidä paikkaansa. Ne ovat valmistajan ilmoittamat lukemat ja kun niistä jää kiinni, niin käy kuten volkkarille kävi.

        Valmistaja ei saa ilmoittaa itse mitään. Nuo asiat on EU kirjoittanut lakiin ja valmistajalla ei ole oikeuta ilmoitella itse yhtään mitään.

        Tietysti voi yrittä huijata, mutta kohtalo on kova kuten Volkswagenilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parhaat kulutusarvot saat tavallisten kuluttajien jokapäiväisessä ajossa mittaamista lukemista

        https://www.spritmonitor.de/en/search.html

        Etkö tajua niitä valheiksi? Eräs lehtikin osoitti sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tajua niitä valheiksi? Eräs lehtikin osoitti sen.

        Miten ne on valheita? Vaikka siellä olisi vääriä merkintöjä, niin eikai se mediaanikulutus kuitenkaan valehtele? Matematiikkaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaa kulutukset koeajoista ja hinnastoista. Siellä on aidot ja oikeat kulutukset. Hinnastoisssa on viranomaisen mittaamat WLTP-kulutukset ja päästöt. Ne eivät valehtele.

        > Hinnastoisssa on viranomaisen mittaamat WLTP-kulutukset ja päästöt. Ne eivät valehtele.

        Kuten ei valehtele niitä edeltäneet NEDC kulutuksetkaan? Kuten ei valehtele tojoterot?

        Normikulutus on tarkoitettu vain autojen vertailuun. Se ei voi olla ennusten todellisesta kulutuksesta, koska autojen käyttö vaihtelee. Sehän on itäautoilijoilla ollut tapana, että auton "keskikulutuksena" julistetaan pienintä ikinä mitatua kulutusta (esim. myötätuuleen ajettu mökkimatka) ja silloinkin vielä ajotietokoneen 0,5 l/100 km "kotiinpäin" valehtelemana.

        Todellisen kulutuksen saa vain tankkauksista laskettua, mutta sehän ei tollolootasta haaveilevalta teiniltä onnistu, kun ei ole ajokorttia eikä rahaa autoon.

        Haaveilu ei onneksi mitään maksa ja samalla vaivalla voi haaveilla uudesta autosta. Tosin samalla vaivalla voisi haaveilla kunnon autoista, mutta tojotero ei näistä paremmista merkeistä tietä, koska vuokrakasarmin ikkunasta näkyy vain rippikouluiän saavuttaneita itäautoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Hinnastoisssa on viranomaisen mittaamat WLTP-kulutukset ja päästöt. Ne eivät valehtele.

        Kuten ei valehtele niitä edeltäneet NEDC kulutuksetkaan? Kuten ei valehtele tojoterot?

        Normikulutus on tarkoitettu vain autojen vertailuun. Se ei voi olla ennusten todellisesta kulutuksesta, koska autojen käyttö vaihtelee. Sehän on itäautoilijoilla ollut tapana, että auton "keskikulutuksena" julistetaan pienintä ikinä mitatua kulutusta (esim. myötätuuleen ajettu mökkimatka) ja silloinkin vielä ajotietokoneen 0,5 l/100 km "kotiinpäin" valehtelemana.

        Todellisen kulutuksen saa vain tankkauksista laskettua, mutta sehän ei tollolootasta haaveilevalta teiniltä onnistu, kun ei ole ajokorttia eikä rahaa autoon.

        Haaveilu ei onneksi mitään maksa ja samalla vaivalla voi haaveilla uudesta autosta. Tosin samalla vaivalla voisi haaveilla kunnon autoista, mutta tojotero ei näistä paremmista merkeistä tietä, koska vuokrakasarmin ikkunasta näkyy vain rippikouluiän saavuttaneita itäautoja.

        Lue suomalaisten lehtien koeajot ja katso kulutukset niistä. Toyotan hybrideillä kulutukset sekä taajamassa että maantiellä ovat erittäin pienet. Pikkuturbojen kulutukset ovat 6,2 -7.0 litran välillä /100 km. Taajama-ajossa noin 7 l/100 km.

        Noissa ketjujen aloituksissa näkyvät Toyotan hybridien kulutukset näkyvät olevan aivan oikein. Tuokin Toyotan hybridin 2,5 litran moottorin kulutuksen pienuus hämmästyttää.

        Lehtien koeajoista löytyy totuus.


      • Vai, että kaasupommi olis parempi tai menneisyyteen veivattavalle lankapuhelinkaudelle palaten erikseen ladattavassa, johon eläkelläispapoilla ja mammoilla on kyllä aikaa, kun auto latautuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parhaat kulutusarvot saat tavallisten kuluttajien jokapäiväisessä ajossa mittaamista lukemista

        https://www.spritmonitor.de/en/search.html

        Saksalainen ajaa 80% ajostaan vapailla nopeuksilla motarilla. Saattaa vääristää hiukka lukemia tietyissä tapauksissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue suomalaisten lehtien koeajot ja katso kulutukset niistä. Toyotan hybrideillä kulutukset sekä taajamassa että maantiellä ovat erittäin pienet. Pikkuturbojen kulutukset ovat 6,2 -7.0 litran välillä /100 km. Taajama-ajossa noin 7 l/100 km.

        Noissa ketjujen aloituksissa näkyvät Toyotan hybridien kulutukset näkyvät olevan aivan oikein. Tuokin Toyotan hybridin 2,5 litran moottorin kulutuksen pienuus hämmästyttää.

        Lehtien koeajoista löytyy totuus.

        Tollolootan hypetykset ei kulje 2,5 litralla kuin tojoteron valheissa. Pari viikkoa sitten VHS koeajossakin kaupunkikulutus talvella jotain 7 litran luokkaa. Tästä huolimatte terot huutaa jotain 5 litran lukemia, koska samassa jutussa mainittiin, että joku maantielenkki oli saatu moisilla lukemilla ajettua.

        Heh, perinteiselläkin tekniikalla pääsee maantieajossa 6 litran pintaan. Ei ole höpöhypetys kaiken vaivan arvoista, jos kulutus tippuu sillä alle kolmanneksen, kun lataushybrideillä ja kaasuautoilla voi päästä alle 2 litran lukemiin.


    • Röllille tiedoksi että huijaus tarkoittaa huijauksesta eli petoksesta tuomittua, kuten tiedämme. VW ruomittiin törkeästä trkoituksellisesta suunnitellusta petoksellisesta huijauksesta sakkoihin ja korvauksiin pelkästään USA:ssa kolmenkymmenen miljardin edestä ja johtajaia linnaan. Että sellainen on huijaus oikeasti!

      • Nyt Vw yrittää uutta huijausta eli tarjoaa vapaaehtoisesti pari tonnia huijausdieselin ostaneille. Tuskin tulee menemään läpi auton ostaneiden keskuudessa koska todelliset tappiot ovat paljon suuremmat. Tällä uudella tarjouksella=huijauksella Vw voisi pestä näppinsä jatkovaatimuksista. Epätoivoinen tilanne ajaa epätoivoisiin tekoihin. Ja voitte muuten olla varmoja että muut maat tulevat seuraamaan Saksan lopullista päätöstä korvausten suuruudesta. Tämä koko jupakka on täydellinen esimerkki Vw:n petollisuudesta joka asiassa mihin se on itsensä omalla toiminnallaan sotkenut.


    • TOYOTAN OSTAJAT ovat niin YKSINKERTAISIA, että uskovat mainosten ja LUOTTOMYYJÄN VALHEET täysin, eikä mikään voi muttaa heille annettua mielikuvaa. Kulutukset mitataan edelleen Esson baarin kantapöydässä ja oikein porukalla.

      • "TOYOTAN OSTAJAT ovat niin YKSINKERTAISIA, että uskovat mainosten ja LUOTTOMYYJÄN VALHEET täysin, eikä mikään voi muttaa heille annettua mielikuvaa. Kulutukset mitataan edelleen Esson baarin kantapöydässä ja oikein porukalla."

        Laita uskottava linkki, vai oletko vaan luuseri ja trolli?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "TOYOTAN OSTAJAT ovat niin YKSINKERTAISIA, että uskovat mainosten ja LUOTTOMYYJÄN VALHEET täysin, eikä mikään voi muttaa heille annettua mielikuvaa. Kulutukset mitataan edelleen Esson baarin kantapöydässä ja oikein porukalla."

        Laita uskottava linkki, vai oletko vaan luuseri ja trolli?

        Sinä sen sanoit, olen luuseri ja trolli. Mutta en mahda skitsofrenialleni mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "TOYOTAN OSTAJAT ovat niin YKSINKERTAISIA, että uskovat mainosten ja LUOTTOMYYJÄN VALHEET täysin, eikä mikään voi muttaa heille annettua mielikuvaa. Kulutukset mitataan edelleen Esson baarin kantapöydässä ja oikein porukalla."

        Laita uskottava linkki, vai oletko vaan luuseri ja trolli?

        Olen kokoajan ymmärtänyt sen, että Toyotan hybrid on osittain bensa ja osittain sähköauto ja vain itselataava ei siis täysin itselataava. Täytyy tosiaan olla yksinkertainen juntti jos ei tätä tajua/ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "TOYOTAN OSTAJAT ovat niin YKSINKERTAISIA, että uskovat mainosten ja LUOTTOMYYJÄN VALHEET täysin, eikä mikään voi muttaa heille annettua mielikuvaa. Kulutukset mitataan edelleen Esson baarin kantapöydässä ja oikein porukalla."

        Laita uskottava linkki, vai oletko vaan luuseri ja trolli?

        Laita sä uskottava linkki joka kumoaa nämä väitteet


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kokoajan ymmärtänyt sen, että Toyotan hybrid on osittain bensa ja osittain sähköauto ja vain itselataava ei siis täysin itselataava. Täytyy tosiaan olla yksinkertainen juntti jos ei tätä tajua/ymmärrä.

        > Olen kokoajan ymmärtänyt sen, että Toyotan hybrid on osittain bensa ja osittain sähköauto ja vain itselataava ei siis täysin itselataava.

        Tollolootan vanhanaikainen hypetys kulkee vain ja ainoastaan fossiilisen polttoaineen eli bensen voimin. Mitään muuta energianlähdettä sillä ei ole, joten kyseessä on 100 % fossiiliauto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Olen kokoajan ymmärtänyt sen, että Toyotan hybrid on osittain bensa ja osittain sähköauto ja vain itselataava ei siis täysin itselataava.

        Tollolootan vanhanaikainen hypetys kulkee vain ja ainoastaan fossiilisen polttoaineen eli bensen voimin. Mitään muuta energianlähdettä sillä ei ole, joten kyseessä on 100 % fossiiliauto.

        Ammattikäytössä itselataava hybrid on paras vaihtoehto, koska ei ole aikaa erikseen ladata autoa ja siitä ajasta ei palkkaa makseta. Joten erikseen ladattavat sopii hyvin eläkeläisvanhuksille, joilla on vaan aikaa latailla sitä autoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Olen kokoajan ymmärtänyt sen, että Toyotan hybrid on osittain bensa ja osittain sähköauto ja vain itselataava ei siis täysin itselataava.

        Tollolootan vanhanaikainen hypetys kulkee vain ja ainoastaan fossiilisen polttoaineen eli bensen voimin. Mitään muuta energianlähdettä sillä ei ole, joten kyseessä on 100 % fossiiliauto.

        https://youtu.be/5QNw1n5JLLw tässä sen näkee jos linkki vaan toimii miten itselataava hybridi toimii pelkällä sähköllä bensakoneen tullessa välillä apuun ja bensakoneen toiminnan näkee kierroslukumittarista.


    • No niinhän kauppalehti viime viikolla kirjoitti. Hybridin väitetty taloudellisuus ja ympäristöystävällisyys ei vaan ole totta millään normikimometreilla.

      Ja jos ajaa oikein paljon niin sitten akku menee uusiksi. Kun tähän lisätään vielä sen suosituimman hybridimerkin kehno ruostesuojaus niin itsepetostahan nuo on.

      • Kovaa on automyyjän elämä kun päivät taistelee volkkarien vika- ja huijausmaailman kanssa ja yöt ja päivät joutuu haukkumaan Toyotaa ja sen ostajia. Koko ajan on tuntosarvet ulkona jotta haistaisi jotain negatiivista Toyotasta vaikka jostain maapallon toiselta puolelta. Jos vikoja pitää etsiä, niin Volkkaristahan niitä on löytynyt ihan kasapäin aivan kaikkialta. Eikä mitään ihan pieniä vikoja eikä mitään yksittäistapauksia. Jakopäitä on vaihdettu kuin sukkia ja öljynkulutuksen kanssa tuskailtu suunnittelemalla uusia huohotinletkuja väljistyneisiin ja karstottuneisiin moottoreihin. Euroopan lyhyin mahdollinen takuun jo luulisi herättelevän fanaattisimmankin natsiuskovaisen. Eihän valmistaja voi itsekään luottaa omaan laatuunsa antamalla vain vaivaisen kahden vuoden takuun.


      • Jos akkutakuuta ei ole tai se ei ole enää voimassa syystä tai toisesta, niin itselataavan tojon akkujen vaihto maksaa 4000€.

        Jos siis itsarilataavan ostat, niin osta edes uutena. Älä helvetissä käytettyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovaa on automyyjän elämä kun päivät taistelee volkkarien vika- ja huijausmaailman kanssa ja yöt ja päivät joutuu haukkumaan Toyotaa ja sen ostajia. Koko ajan on tuntosarvet ulkona jotta haistaisi jotain negatiivista Toyotasta vaikka jostain maapallon toiselta puolelta. Jos vikoja pitää etsiä, niin Volkkaristahan niitä on löytynyt ihan kasapäin aivan kaikkialta. Eikä mitään ihan pieniä vikoja eikä mitään yksittäistapauksia. Jakopäitä on vaihdettu kuin sukkia ja öljynkulutuksen kanssa tuskailtu suunnittelemalla uusia huohotinletkuja väljistyneisiin ja karstottuneisiin moottoreihin. Euroopan lyhyin mahdollinen takuun jo luulisi herättelevän fanaattisimmankin natsiuskovaisen. Eihän valmistaja voi itsekään luottaa omaan laatuunsa antamalla vain vaivaisen kahden vuoden takuun.

        Kahden vuoden jälkeen alkaa maahantuoja saamaan rahaa varaosista. Tämä on hyvin suunniteltu ja taktikoitu näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos akkutakuuta ei ole tai se ei ole enää voimassa syystä tai toisesta, niin itselataavan tojon akkujen vaihto maksaa 4000€.

        Jos siis itsarilataavan ostat, niin osta edes uutena. Älä helvetissä käytettyä.

        Köyhän puhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Köyhän puhetta.

        Ostaako toyotan muka joku jolla on rahaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ostaako toyotan muka joku jolla on rahaa?

        Näin on.


    • Vähän on nämä viime aikaiset uutiset pistäneet miettimään itselataavan hybridin ostamista uudestaan. Käytettyä olen etsinyt mutta eipä taida uskaltaa, enemmän osia mitkä voivat vikaantua.

      • Skoda-juntin valhe.

        Erityisesti Toyotan hybridien luotettavuus on nostanut Toyotan ylivoimaiseen suosioon Suomessa.

        Toyota on ylivoimaisesti luotetuin automerkki Ilta Sanomien lukijoiden mielestä. Vastaajia 43.654.

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001158156.html


    • Toyotan itselataamis-huijaukseen on alettu kiinnittää huomiota muuallakin kuin Norjassa. Tässä brittiläinen kannanotto asiaan:
      https://youtu.be/6ISujKSeedk

      • Suomijuntti on niin tyhmä että näitä myydään vielä 2050 täällä


      • Juntit ei vaan ymmärrä mikä hybrid on ja mikä on itselataava ja mikä täysin itselataava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juntit ei vaan ymmärrä mikä hybrid on ja mikä on itselataava ja mikä täysin itselataava.

        Itsetyydyttävä hypetys on kusetus. Samanlainen kuin taannoin myyty sähkölämmityspatteri, joka kulutti 50 % vähemmän energiaa.

        Ao. patterissa oli lämmitys päällä vain puolet ajasta. Tällöin lämmitysvastus höyrysti patterin sisällä olevaa nestettä. Sitten sähköt poikki ja höyry lauhtui takaisin nesteeksi, luovuttaen varastoimansa lämmön. Tyhmemmät eivät tajunneet, ettei tuossa mitään ilmasta energiaa saatu, vaan ainoastaan varastoitiin sähköllä tuotettua lämpöä.

        Sama periaate on lastauskelvottomassa hypetyksessä - fossiilisen polttoaineen energiaa varastoidaan pieninä annoksina akkuun ja sitten keulitaan, miten voidaan välillä ajaa kilometri tai kaksi "täysin päästöttömästi".


    • "Osta itselataava Toyotan hybridi, eikä sinun tarvitse maksaa edes käyttövoimamaksua"

      Jokiasen huomenna ilmestyvän päivälehden etusivu on varattu tuolle mainokselle.

    • Huijaus on vain tämä ketju.

      Toyota itselataava on parempi kuin ladattavat hybridit koska se ei tarvitse pistää johtoa seinään.

      Akku latautuu vain liike-energiasta joten se on ilmaista sähköä!

      • Niihän sitä tyhmiä tojopappoja kusetetaan, kun myydään 100 % fossiilisen polttoaineen voimin liikkuvia autoja.


      • Aika paksua. Oliko ihan Toyota dealershipin luottomyyjän kommentti?

        Tämän takia tähän markkinointiin pitäisi puuttua kovalla kädellä. Tyhmät ihmiset eivät tajua


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika paksua. Oliko ihan Toyota dealershipin luottomyyjän kommentti?

        Tämän takia tähän markkinointiin pitäisi puuttua kovalla kädellä. Tyhmät ihmiset eivät tajua

        Tyhmiä ihmisiä täytyy suojella. Tässä ymmärtää miksi sosialismi on tärkeää, jotkut ihmiset ovat vain liian tyhmiä ymmärtääkseen itse.

        Onneksi nämä tunnistaa kiiltelevästä HYBRID leimasta takaluukussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niihän sitä tyhmiä tojopappoja kusetetaan, kun myydään 100 % fossiilisen polttoaineen voimin liikkuvia autoja.

        hybrid Toyota liikkuu välillä pelkällä sähkölläkin jarrutus/moottorijarrutuksesta saadulla energialla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        hybrid Toyota liikkuu välillä pelkällä sähkölläkin jarrutus/moottorijarrutuksesta saadulla energialla.

        Tollolootan sähkö tuotetaan polttamalla fossiilista polttoainetta. siinä se huijaus piilee


    • Toyota, suo minun rauhallisin mielin kohdata kaikki, mitä päivä tuo tullessaan. Suo minun varauksetta antautua sinun tahtoosi. Opasta ja tue minua kaikessa, päivän jokaisena hetkenä.

      Saanpa päivän mittaan millaisia uutisia tahansa, opeta minua ottamaan ne vastaan tyynin sydämin ja järkkymättömän varmana, että kaikessa tapahtuu sinun pyhä tahtosi.

      Kaikessa, mitä sanon ja teen, johdata ajatuksiani ja tunteitani. Ennalta aavistamattomissa tilanteissa auta minua muistamaan, että kaikki on sinun lähettämääsi.

    • Toyotan ostajat ovat niin tyhmiä ja täysin tekniikasta ymmärtämättömiä, että luottomyyjä saa valheillaan heidät uskomaan mitä vaan.
      Tero uskoo Toyotansa taikovan sähköä tyhjästä ja aivan ilmaiseksi, koska luottomyyjä näin vakuutteli.

      • " Toyotan ostajat ovat niin tyhmiä ja täysin tekniikasta ymmärtämättömiä, että luottomyyjä saa valheillaan heidät uskomaan mitä vaan.
        Tero uskoo Toyotansa taikovan sähköä tyhjästä ja aivan ilmaiseksi, koska luottomyyjä näin vakuutteli. "

        Luottomyjä vakuutteli minulle, että hybridi-Tojota vie vähän bensaa. Kävin eilenkin virailulla naapurikaupungissa, ja tällä reissulla hybridi-Tojotani kulutti forssiilista bensaa kokonaista 4,0 l/100 km. Auto kulki välillä pitkiäkin matkoja sähkömoodissa, mutta ei minua ollenkaan kiinnosta se, miten Tojota sitä sähköä tekee. Minulle riittää se, että auto on kokonaistaloudellinen.

        Kyllähän se hybridi-Tojota taloudellinen auto on. Minulla on 750 cm3 moottoripyörä, joka vie kesäkelilläkin 5,5 l /100 km, mutta hybridi-Tojotalla pääsee talvellakin 4,0 l/100 km kulutuksiin. Eipä tällaista autoa voi suurikulutuksiseksi sanoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Toyotan ostajat ovat niin tyhmiä ja täysin tekniikasta ymmärtämättömiä, että luottomyyjä saa valheillaan heidät uskomaan mitä vaan.
        Tero uskoo Toyotansa taikovan sähköä tyhjästä ja aivan ilmaiseksi, koska luottomyyjä näin vakuutteli. "

        Luottomyjä vakuutteli minulle, että hybridi-Tojota vie vähän bensaa. Kävin eilenkin virailulla naapurikaupungissa, ja tällä reissulla hybridi-Tojotani kulutti forssiilista bensaa kokonaista 4,0 l/100 km. Auto kulki välillä pitkiäkin matkoja sähkömoodissa, mutta ei minua ollenkaan kiinnosta se, miten Tojota sitä sähköä tekee. Minulle riittää se, että auto on kokonaistaloudellinen.

        Kyllähän se hybridi-Tojota taloudellinen auto on. Minulla on 750 cm3 moottoripyörä, joka vie kesäkelilläkin 5,5 l /100 km, mutta hybridi-Tojotalla pääsee talvellakin 4,0 l/100 km kulutuksiin. Eipä tällaista autoa voi suurikulutuksiseksi sanoa.

        Onko kulutusta tarkastettu? Muustakin kuin auton omasta mittarista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko kulutusta tarkastettu? Muustakin kuin auton omasta mittarista.

        Tällä palstalla kirjoittelee henkilö, jonka elämäntehtävä on kyseenalaitaa kaikki Toyotaan liittyvä.

        Ei siinä mitåän, jos moittii automerkkiä. Ja jos siihen on aihetta. Mutta jotakin kirjoittajan epätoivosta ja sivistyksestäkin kertoo se, että nimittelee kirjoittajia ja automerkillä ajavia henkilöinä. Pitääkö yrittää lyödä muita alas, jotta pääsisi itse edes samalle tasolle.

        Ymmärrämme tekniikasta enemmän, mitä kirjoittajan arvauksista voisi päätellä. Se on auttanut meitä valinnassamme vaikka ei ole ainoa peruste.

        Kielenkäyttösi kertoo vain sivistymättömyydestäsi. Kukaan täällä asioista lukeva ei usko kirjoituksiisi. Koska tiedämme totuuden. Sinä oletat ja luulet tietäväsi.

        Olkaa ylpeitä valinnastanne. Annetaan muiden liata kätensä kaapeleihin, tuhlata rahansa kalliimpiin autoihin, polttoaineeseen ja korjauskuluihin. Annetaan muiden halutessaan säästää valitsemalla halvemman vaihtoehdon tai käyttövoiman. Eihän se ole meiltä pois, jos jotkut tekevät toisenlaisen ratkaisun. Eikä meidän tehtävämme ole moittia heitä siitä.

        Jokainen päättää itse, mitä tekee rahoillaan ja minkä brändin valitsee. Jokainen voi samalla valinnallaan vaikuttaa siihen, millä tavalla eteenpäin kulkemiseen tarvittava energia on tuotettu. Ei se ole huijausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla kirjoittelee henkilö, jonka elämäntehtävä on kyseenalaitaa kaikki Toyotaan liittyvä.

        Ei siinä mitåän, jos moittii automerkkiä. Ja jos siihen on aihetta. Mutta jotakin kirjoittajan epätoivosta ja sivistyksestäkin kertoo se, että nimittelee kirjoittajia ja automerkillä ajavia henkilöinä. Pitääkö yrittää lyödä muita alas, jotta pääsisi itse edes samalle tasolle.

        Ymmärrämme tekniikasta enemmän, mitä kirjoittajan arvauksista voisi päätellä. Se on auttanut meitä valinnassamme vaikka ei ole ainoa peruste.

        Kielenkäyttösi kertoo vain sivistymättömyydestäsi. Kukaan täällä asioista lukeva ei usko kirjoituksiisi. Koska tiedämme totuuden. Sinä oletat ja luulet tietäväsi.

        Olkaa ylpeitä valinnastanne. Annetaan muiden liata kätensä kaapeleihin, tuhlata rahansa kalliimpiin autoihin, polttoaineeseen ja korjauskuluihin. Annetaan muiden halutessaan säästää valitsemalla halvemman vaihtoehdon tai käyttövoiman. Eihän se ole meiltä pois, jos jotkut tekevät toisenlaisen ratkaisun. Eikä meidän tehtävämme ole moittia heitä siitä.

        Jokainen päättää itse, mitä tekee rahoillaan ja minkä brändin valitsee. Jokainen voi samalla valinnallaan vaikuttaa siihen, millä tavalla eteenpäin kulkemiseen tarvittava energia on tuotettu. Ei se ole huijausta.

        Tuo on pientä verrattuna Skoda- ja Volkkaripalstoilla riehuvaan uuvattiin! Vain riittävän naiivi voi odottaa, että vuosikausia jatkunut palstoilla trollaaminen jää huomioimatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on pientä verrattuna Skoda- ja Volkkaripalstoilla riehuvaan uuvattiin! Vain riittävän naiivi voi odottaa, että vuosikausia jatkunut palstoilla trollaaminen jää huomioimatta.

        No, lyödäänkö lisää vettä myllyyn vai annetaanko valheiden levitä.

        On surullista, että netissä voi kirjoitta valheita, joutumatta niistä vastuuseen. Puolitotuuden voisi vielä ymmärtää mutta ei sitä että asia kerrotaan juuri päivastoin kun se on.

        Normaalissa elämässä hujarit viedään saunan taakse tai oikeuteen, jos mennään virallista polkua.

        Niin ja aiheeseen liittyen: Tietenkään kyse ei ole huijauksesta. Joillakin on tarve selittää asia niin, jotta saisi siitä etua oman asiansa edistämiseen.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

      "– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      403
      11881
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

      Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      204
      8761
    3. Hesburgerin omistaja vaatii valtiota korvaamaan

      kaikki liiketappionsa koronavirustilanteessa eli riihikuivaa rahaa heti. https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
      Maailman menoa
      462
      4626