Miksi salaan kuukautiseni

Anonyymi

Olen 14. Vuotias tyttö ja minulla alkoi jo viime kesällä kuukautiset. Enkä ole kertonut kenellekkään, koska no minulla ei ole kavereita ja äidin kanssa välit ei ole läheiset. Joten päätin, että salaan kuukautiset sitten kun joku tajuaa niin kerron. Mutta nyt teen kaikkeni että kukaan ei saa tietää kuukautisistani. Se on vain niin nolo asia minulle. Terveydenhotajakin kysyi onko alkanut menkat ja sanoin ei, vaikka minulla olikin. En tiedä tämä menkka asia on niin nolo, että annan valua vain pikkuhousuilleni, koska ei ole siteitä. Ja sitten vain unohdan menkat. En tiedä, pakkomielle salata menkat.

6

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän ne menkat pian näy lähipiirillesi, kun veri valuu vaatteittesi läpi näkyville.

    • Anonyymi

      Miten voi olla aikuiseksi kasvaminen noin vaikeata?

    • Anonyymi

      Kuukautisten alkaminen saattaa toki nolottaa joitain tyttöjä. Mutta siinä ei ole mitään noloa kuitenkaan, se on luonnollinen asia.
      Aloittajakin on 14-vuotias ja varmaan monilla samanikäisillä ystävilläänkin ovat jo menkat alkaneet.
      Kannattaa hankkia kuukautissuojia koska eihän se ole mukavaa että pöksyt likaantuvat ja se vasta nolottaakin sitten kun veri tulee housuista läpi.
      Aloittajan kannattaisi sen koulun hoitajan kanssa jutella asiasta jos ei pysty muiden kanssa puhumaan.
      Koulun hoitaja kuulee näitä asioita varmasti lähes päivittäin ja osaa suhtautua hyvin.
      Ei kannata jäädä asian kanssa yksin, mitä kauemmin salailee ja välttelee aihetta niin sen suuremmaksi se paisuu siellä omassa mielessä ja sitten on vielä hankalampi alkaa puhua.

    • Anonyymi

      Ongelmat ovat monenlaisia. Asia on toki omasi. Ei taida olla kovin runsas vuoto, kun pärjäät ilman siteitä. Siihen ei kannata luottaa - joskus voi vuotaa housujen läpi. Jos sinulla on yhtään käyttörahaa, niin on varaa ostaa myös halvimpia siteitä. Eivät paljoa maksa. Helpompaa, kuin pestä verisiä vaatteita.

      Jotenkin tyylisi ja kertomasi viittaa, että edessäsi tulevassa elämässäsi tulee olemaan paljon vakavampia ja isompia ongelmia kuin kuukautiset. Kannattaisi ottaa elämä haltuun askel kerrallaan. Ensiksi tee jotain menkoillesi. Käy juttelemassa vaikka terkkarin kanssa, jollet kehtaa ostaa itse siteitä. Menkat tarkoittavat, että olet hedelmällinen. Jossain vaiheessa sinun on otettava vastuu myös joko raskauden ehkäisystä tai syntyvästä lapsesta. Eli jos pienikään homma ei suju, niin miten isommat sitten? Haluatko synnyttää lisää tyttäriä, jotka eivät pärjää äitinsä kanssa? Huonot välit ja kykenemättömyys elämän edessä periytyvät. Joten koeta nyt vähän kasvaa ja ottaa vastuuta. Tajusitko?

    • Anonyymi

      Ongelmat ovat monenlaisia. Asia on toki omasi. Ei taida olla kovin runsas vuoto, kun pärjäät ilman siteitä. Siihen ei kannata luottaa - joskus voi vuotaa housujen läpi. Jos sinulla on yhtään käyttörahaa, niin on varaa ostaa myös halvimpia siteitä. Eivät paljoa maksa. Helpompaa, kuin pestä verisiä vaatteita.

      Jotenkin tyylisi ja kertomasi viittaa, että edessäsi tulevassa elämässäsi tulee olemaan paljon vakavampia ja isompia ongelmia kuin kuukautiset. Kannattaisi ottaa elämä haltuun askel kerrallaan. Ensiksi tee jotain menkoillesi. Käy juttelemassa vaikka terkkarin kanssa, jollet kehtaa ostaa itse siteitä. Menkat tarkoittavat, että olet hedelmällinen. Jossain vaiheessa sinun on otettava vastuu myös joko raskauden ehkäisystä tai syntyvästä lapsesta. Eli jos pienikään homma ei suju, niin miten isommat sitten? Haluatko synnyttää lisää tyttäriä, jotka eivät pärjää äitinsä kanssa? Huonot välit ja kykenemättömyys elämän edessä periytyvät. Joten koeta nyt vähän kasvaa ja ottaa vastuuta. Tajusitko?

    • Anonyymi

      Täytyyhän teinillä joku salaisuus olla. Pyydä rahaa karkkiin ja osta niillä rahoilla siteitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe