Mitä teen vanhempien kanssa?

Anonyymi

Oon 12v tyttö ja mun vanhemmat ei anna mulle yhtään yksityisyyttä. Esim kun katon jotain Netflixistä nii ne haluu väkisin tietää mitä katon ja sit kun ne saa tietää ne alkaa valittaa siitä, vaikka se ois joku 3vuotiaitten ohjelma... tän takii oon useesti aatellu hypätä joltain korkeelta kalliolta alas tai karata kotoota mun IBFän luo, vaikka se asuu yli 150 kilsan päässä. Ja oon kotona muutenkin niinkun orja. En oikeesti jaksa tätä! Uskokaa tai älkää tiiän, et ne EI tee sitä koska muka välittää musta!!!!
Mitä teen niitten kaa?

3

281

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos koet, että vanhempasi tekevät vääryttä sinua kohtaan, niin suosittelen, että otat yhteyttä lastensuojeluun. Vaikka se voi kuulostaakin hieman tabulta, niin lastensuojelu ei ole vihollinen. He antavat tukea sinulle ja neuvovat vanhempiasi toimimaan oikein. Yhteydenoton voi tehdä myös anonyymisti.

• Anonyymi

Voin kokemuksesta sanoa että noin niitä fiksuja lapsia syntyy. Vanhemmat kun tuolla tavalla kasvattaa ja välittää niin se todellakin palkitaan sitten parin vuoden päästä kun huomaatkin olleesi muita fiksumpi, kun jätit puhelimesi rauhaan ja rupesit liikkumaan.

Mulle kävi samoin. Tuntuu kuin oisin ite kirjottanut ton saman tekstin 5 vuotta sitten, siis ilman noita itsetuhosia ajatuksia.

Tee mitä teet mutta myöhemmin voi kaduttaa kun et kuunnellut vanhempiasi. Ne tietää maailmasta enemmän kun sinä ja siksi ne pitää susta huolen et sulle ei käy samoin kun nykysille sun ikäsilles.

U go girl! ;)

• Heippa,

Onpa kurja kuulla, että vanhempasi eivät anna sinulle yhtään yksityisyyttä. Sinulla on nimittäin oikeus yksityisyyteen siinä missä aikuisillakin. On myös ikävä kuulla, että koet olevasi kuin orja kotonasi. Ymmärrettävästi tuollaisesta tulee ikävä olo. Vanhemmillasi on myös velvollisuus sinun suojeluun ja joissain tilanteissa on perusteltuakin, että he puuttuvat asioihisi niin kauan kuin olet alaikäinen.

Kirjoitit myös, että pohdit toisinaan kotoa karkaamista tai hyppäämistä korkealta kalliolta alas. Olen huolissani itsetuhoisista ajatuksistasi ja sitä mieltä, että tarvitsisit jonkun turvallisen aikuisen, jonka kanssa pohtia tämän hetkistä tilannetta kotonasi sekä saada apua asioiden käsittelyyn. Me Pelastkaa Lapset ry:ssa pidämme yllä Netari WA-nimistä palvelua Whatsappissa, jonne voi olla yhteydessä, jos kaipaa apua tai tukea elämäänsä. Vastaamma yhdessä työparini Laurin kanssa arkipäivisin 24h sisällä viesteihin. Palvelu on luottamuksellinen. Meidät saa kiinni numerosta p. 0504780951. Lisäksi meillä on osoitteesta www.netari.fi löytyvä Netari-chat, joka palvelee lapsia ja nuoria anonyymisti su-to klo 18-21. Chatissa vastaavat koulutetut työntekijät ja vapaaehtoiset.

Jos meille yhteyttä ottaminen ei tunnu mieluisalta, voitko pohtia muita aikuisia elämässäsi joille voisit jutella? Isovanhemmat, kummit, ehkä joku koulun henkilökunnasta kuten kuraattori tai terkkari? :)

Paljon tsemppiä sinulle ja rohkeutta puhua tilanteestasi jollekin, joka voi sinua auttaa!

Pauliina/Pelastakaa Lapset

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      144
      3893
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      130
      2622
    3. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      25
      2208
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      39
      2098
    5. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1668
    6. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      32
      1634
    7. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      29
      1620
    8. Murtautuminen uimahalliin

17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?
      Kiuruvesi
      32
      1064
    9. siis ihan oikeesti

Tämä on naurettavaa
      Ikävä
      93
      1032
    10. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      64
      956
    Aihe