Osaisiko joku kertoa, miten ulkoimailla asuva henkilö saa perunkirjoitusta varten sukuselvityksen? Sukuselvitys tarvitaan, koska ko. henkilö tulee kieltäytymään perinnöstä. Mistään ei kuitenkaan tunnu helposti saavan vastausta, miten ulkomailla asuva tällaisen helpoiten itselleen saisi.
Perinnöstä kieltäytyminen - sukuselvitys ulkoimailla asuvalle henkilölle
4
253
Vastaukset
- Anonyymi
Vainajasta hankitaan sukuselvitys 15 vuotiaasta lähtien kuolinhetkeen asti, josta selvitetään perilliset. Perillisistä sitten tarvitaan, jos sitä ei vainajan sukuselvityksessä voida todeta, elossa todistus eli virkatodistus. Kaikista maista tätä ei voi saada, koska kaikkialla ei ole väestörekisteriä. Jos perillinen itse ei tiedä asuinvaltionsa tapoja voitte tiedustella Ulkoministeriöstä mikä katsotaan, jonkin tietyn maan vastaavaksi asiakirjaksi.
https://um.fi/asiakirjojen-ja-osoitetietojen-hankkiminen-ulkomailta
Jos aikoo kieltäytyä perinnöstä, tarvitaan tieto kieltäytyjän jälkeläisistä, ellei hän luovu jonkun nimetyn tai nimettyjen hyväksi. Käytännössä siis samoin sukuselvitykset 15 vuotiaasta lähtien. Asumiskuntien seurakunnat (jos jäsen) tai maistraatit, yhteistä tilauspaikkaa taidetaan vielä tehdä, samoin ulkomailta jos asunut, UM auttaa taas jos ei muuten. - Anonyymi
Myös purkautuneista avioliitoista selvitys sekä ositukset.
Tämä jättää moni Pesänselvittäjä ja-jakaja tekemättä. - Anonyymi00003
Netistä löytyy Digiselvityksen artikkeli, josta saa aika hyvän yleiskuvan mistä on kysymys. Se on kirjoitettu vainajan näkökulmasta, mutta soveltaen selvittää tilanteen myös ulkomailla asuvan perillisen näkökulmasta.
Ulkomailla asuneen sukuselvitys
https://www.digiselvitys.fi/blogit/ulkomailla-asunut- Anonyymi00004
Luitko? ULKOMAILLA ASUNUT, ei siis ulkomailla ASUVAN, eli siis tuo linkkisi antaa sellaisen henkilön joka asunut ja kuollut ulkomailla, niin sen sukuselvittämisen..
Aloittajalle, jos henkilö on alunperin suomen kansalainen ja elossa niin hänen on paras ottaa yhteyttä suomen suurlähetystöön.
Jos olet itse tuo henkilö tai toinen perilinen ja myös perijä asuu suomessa, niin suoen suurlähetystö.
Siellä selität asian mistä on kyse.
T. Professional of the law and word's, Lawetorder Z via V
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3021822IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk471589Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1541291Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021141- 1431128
Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.791071Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701047Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73973Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan48932Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta155899