Sisaret eivät ole kiinnostunut minun asioista

Anonyymi

Harvakseltaan pidetään yhteyttä, mutta eivät koskaan kysy mitä minulle kuuluu, jos vaikka kerron, että huomenna menen vuositarkastukseen naisten tautien poliklinikalle, niin eivät halua kuulla koko asiasta

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet siis transmies ja säilyttänyt kohtusi, jos naistentautien poliklinikalla käyt?

      • Anonyymi

        Olen transnainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen transnainen

        Onko jotain ongelmia kun joudut käymään naistentautien polilla? Minulle on riittänyt mainiosti terveyskeskuslääkärillä käynti vuosittain. Hän määrää tarvittavat laboratoriokokeet (yleensä tarkistan itse tulokset omakannasta) ja uusii reseptit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jotain ongelmia kun joudut käymään naistentautien polilla? Minulle on riittänyt mainiosti terveyskeskuslääkärillä käynti vuosittain. Hän määrää tarvittavat laboratoriokokeet (yleensä tarkistan itse tulokset omakannasta) ja uusii reseptit.

        Gynekologi ehdotti , että joka vuosi kontrolli ja otetaan kokeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jotain ongelmia kun joudut käymään naistentautien polilla? Minulle on riittänyt mainiosti terveyskeskuslääkärillä käynti vuosittain. Hän määrää tarvittavat laboratoriokokeet (yleensä tarkistan itse tulokset omakannasta) ja uusii reseptit.

        Meidän terveyskeskuksessa ei ole gynekologi palveluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän terveyskeskuksessa ei ole gynekologi palveluja.

        Kyllä tavallinen terveyskeskuslääkärikin osaa kirjoittaa lähetteet labraan aikanaan hormonipolilta saatujen ohjeiden perusteella. Itsekin pitää tietää tarvittavat kokeet niin voi ohjeistaa lääkäriä. Hormonireseptit voi kirjoittaa terveyskeskuslääkärikin ja asiakas kyllä tietää annostuksensa hormonipolilta saatujen vanhojen reseptien perusteella.

        Gynekologia tarvitaan vain jos on jotain poikkeuksellisia sairauksia, turhaa maksaa kalliita yksityisgynen maksuja tai edes polimaksuja jos parhaimmillaan terkkarissa pääsee ilmaiseksi. Yleensä terveyskeskus ei edes suostu kirjoittamaan lähetettä naistentautien polille, ellei ole jotain naistentauteja joita ei pystytä hoitamaan terveyskeskuksessa. Gyne ei osaa hoitaa transnaista yhtään sen paremmin kuin terveyskeskuslääkärikään. Terkkarilääkäri osaa tehdä myös sisätutkimukset (on kokeiltu).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tavallinen terveyskeskuslääkärikin osaa kirjoittaa lähetteet labraan aikanaan hormonipolilta saatujen ohjeiden perusteella. Itsekin pitää tietää tarvittavat kokeet niin voi ohjeistaa lääkäriä. Hormonireseptit voi kirjoittaa terveyskeskuslääkärikin ja asiakas kyllä tietää annostuksensa hormonipolilta saatujen vanhojen reseptien perusteella.

        Gynekologia tarvitaan vain jos on jotain poikkeuksellisia sairauksia, turhaa maksaa kalliita yksityisgynen maksuja tai edes polimaksuja jos parhaimmillaan terkkarissa pääsee ilmaiseksi. Yleensä terveyskeskus ei edes suostu kirjoittamaan lähetettä naistentautien polille, ellei ole jotain naistentauteja joita ei pystytä hoitamaan terveyskeskuksessa. Gyne ei osaa hoitaa transnaista yhtään sen paremmin kuin terveyskeskuslääkärikään. Terkkarilääkäri osaa tehdä myös sisätutkimukset (on kokeiltu).

        Minulle sanottiin terveyskeskuksessa, että laitetaan lähete naisten tautien poliklinikalle ja gynekologi kirjoittaa estrogeeni reseptit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle sanottiin terveyskeskuksessa, että laitetaan lähete naisten tautien poliklinikalle ja gynekologi kirjoittaa estrogeeni reseptit

        Ilmeisesti asut rikkaassa kunnassa jolla on varaa maksaa käyntisi polilla (joutuvat maksamaan aika suuren maksun oman polimaksusi lisäksi). Tai sitten terveyskeskus on nostanut kädet pystyyn kun eteen on tullut transsukupuolinen. Tämä on aika yleistä joissakin terveyskeskuksissa, vaikka olisi käsi kipeä niin sinne vaan transhoitoja tekevien vastaanotolle.

        Tuohan on aika hankala tilanne, koska yleensä polille joutuu jonottamaan aika pitkään. Pitää muistaa varautua vastaanottoon jo hyvissä ajoin. Terveyskeskukseen pääsee kohtuullisen nopeasti.

        Omalääkärini terveyskeskuksessa oli vähän ulkona kun siirryin hänen hoidettavakseen hormonipolin päätettyä hoidon. Mutta vuosien mittaan olen häntä "kouluttanut" hoitamaan minua. Alussa piti luetella mitä labroja otetaan ja mitä reseptejä kirjoitetaan. Myöhemminkin jossain poikkeuksellisissa hoitotoimenpiteissä hän on ollut hieman arasteleva, mutta hyvin on selvitty eteenpäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe