Kun asenteet on kohdallaan ja turvallisuus edellä mennään, niin hyvin menee.
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4864604/Raskaan liikenteen tehovalvonnassa havaittiin vakavia puutteita poliisi jakoi 500 sakkoa ja 250 huomautusta
On se niin väärin, ettei ammattikuljettajien anneta tehdä töitään kuten itse haluavat. Miksei saa ajaa niin paljon kuin haluaa? Ajo-oikeuksiin puuttuminen on pelkkää yksilönvapauden riistämistä. Eikä kunnollinen kuormansidontakaan niin tärkeää ole. Kyllä tavara pysyy lavanreunojen sisällä ilman sidontaakin, kun vaan on laidat kunnossa.
Pieniä vikoja nyt isossa autossa aina on. Kyllä kuljettaja itse tietää milloin vika tarvii korjata. Täysperässäkin on akseleita ja renkaita niin paljon, ettei nyt joka pyörässä tai akselissa jarruja tarvitse olla. Aina on kalusto pysähtynyt ennemmin tai myöhemmin.
Ja piirturit ja nopeudenrajoittimet ovat aivan turhia. Eikö lainsäätäjä ymmärrä, että mitä kovemmin Scania tai Volvo kulkee, sitä vähemmän aikaa se on muun liikenteen hidasteena ja sitä vähemmän ehtii polttoainetta kulumaan. Yksinkertaista matematiikkaa.
Jättäkää rekat rauhaan!! Ammattimiehet kyllä tietää ja hoitavat hommat.
> Puukenkäkuningas <
Olipa taas yllätys.
31
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Valvontaa lisää, niin liikenne turvallisuus paranee!
- Anonyymi
Millä tavalla tämä valvonnan lisääminen näkyisi liikenneturvallisuuden paranemisena jos se kohdistetaan vain raskaaseen kalustoon?
Kuinka monta onnettomuutta jäi tapahtumatta tämän kyttäyksen ansiosta?
Jos näillä tehovalvontahäiriöillä olisi jokin vaikutus liikenneturvallisuuteen niin sen pitäisi näkyä tilastoissa jotenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla tämä valvonnan lisääminen näkyisi liikenneturvallisuuden paranemisena jos se kohdistetaan vain raskaaseen kalustoon?
Kuinka monta onnettomuutta jäi tapahtumatta tämän kyttäyksen ansiosta?
Jos näillä tehovalvontahäiriöillä olisi jokin vaikutus liikenneturvallisuuteen niin sen pitäisi näkyä tilastoissa jotenkin.Kyllä on karmeeta luettavaa
Poliisi tapasi tarkastuksissa 13 ajo-oikeudetonta ja 12 etsintäkuulutettua henkilöä. Lisäksi valvontajakson aikana paljastui kahdeksan alkoholirattijuopumusta, kun edellisellä kerralla lukema oli nolla.
Voiko olla totta?
Valvontaa ehdottamasti lisättävä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla tämä valvonnan lisääminen näkyisi liikenneturvallisuuden paranemisena jos se kohdistetaan vain raskaaseen kalustoon?
Kuinka monta onnettomuutta jäi tapahtumatta tämän kyttäyksen ansiosta?
Jos näillä tehovalvontahäiriöillä olisi jokin vaikutus liikenneturvallisuuteen niin sen pitäisi näkyä tilastoissa jotenkin.Jos poliisi ei kontrolloisi mitään ylikuormia, jarruvikoja, huonosti tehtyjä kuormansidontoja, silmät ristissä ajamisia ym., niin mielestäsi liikenneturvallisuus ei heikkenisi yhtään? Pelko poliisin ratsiaan joutuminen ei yhtään motivoi yrittäjää korjaamaan auojensa vikoja, eikä kuljettajan ajamaan lakien ja asetusten mukaan sekä mm. kiinnittämään kuormansa kunnolla? Mielestäsi kaikki liikennevalvonta joka kohdistuu raskaaseenkalustoon on turhaa ja vain suurten maanteiden sankarien kiusaamista? Sinun on pakko olla itsekin ammattikuljettaja. Kukaan ei muuten kuvittelisi noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla tämä valvonnan lisääminen näkyisi liikenneturvallisuuden paranemisena jos se kohdistetaan vain raskaaseen kalustoon?
Kuinka monta onnettomuutta jäi tapahtumatta tämän kyttäyksen ansiosta?
Jos näillä tehovalvontahäiriöillä olisi jokin vaikutus liikenneturvallisuuteen niin sen pitäisi näkyä tilastoissa jotenkin." Kuinka monta onnettomuutta jäi tapahtumatta tämän kyttäyksen ansiosta?"
Kukaan ei voi tietää, mutta jopa sinä saatat ymmärtää, että kyseisessä ratsiassa kiinni jääneet rattijuopot eivät välttämättä olleet pienimpiä riskitekijöitä liikenteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on karmeeta luettavaa
Poliisi tapasi tarkastuksissa 13 ajo-oikeudetonta ja 12 etsintäkuulutettua henkilöä. Lisäksi valvontajakson aikana paljastui kahdeksan alkoholirattijuopumusta, kun edellisellä kerralla lukema oli nolla.
Voiko olla totta?
Valvontaa ehdottamasti lisättävä!Miten se sanonta joskus menikään, että rekka on " Isokokoinen mutta hyvätapainen". Miten absurdilta tuo sanonta vaikuttaa ylläolevaa uutista silmällä pitäen. Suurimmat sankarit tälläkin palstalla joskus ovat kyselleet neuvoa digipiirturien kusettamiseen ja muuhun huijaamiseen. Autokuskiksi pääsee kukavaan, kunhan läpäisee ajokorttikokeet ja istut direktiivikoulutuspäivillä. Asenteet työntekoon ja liikenneturvallisuuteen voivat oll silti ihan mitä vaan.
Rattijuoppouden radikaali liaäänntyminen on kyllä jo todella hälyttävää. Kukaan ei aja vahingossa kännissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se sanonta joskus menikään, että rekka on " Isokokoinen mutta hyvätapainen". Miten absurdilta tuo sanonta vaikuttaa ylläolevaa uutista silmällä pitäen. Suurimmat sankarit tälläkin palstalla joskus ovat kyselleet neuvoa digipiirturien kusettamiseen ja muuhun huijaamiseen. Autokuskiksi pääsee kukavaan, kunhan läpäisee ajokorttikokeet ja istut direktiivikoulutuspäivillä. Asenteet työntekoon ja liikenneturvallisuuteen voivat oll silti ihan mitä vaan.
Rattijuoppouden radikaali liaäänntyminen on kyllä jo todella hälyttävää. Kukaan ei aja vahingossa kännissä.Alkolukot pakolliseksi kaikkiin k-autohin, ei ole mikään suuri investointi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos poliisi ei kontrolloisi mitään ylikuormia, jarruvikoja, huonosti tehtyjä kuormansidontoja, silmät ristissä ajamisia ym., niin mielestäsi liikenneturvallisuus ei heikkenisi yhtään? Pelko poliisin ratsiaan joutuminen ei yhtään motivoi yrittäjää korjaamaan auojensa vikoja, eikä kuljettajan ajamaan lakien ja asetusten mukaan sekä mm. kiinnittämään kuormansa kunnolla? Mielestäsi kaikki liikennevalvonta joka kohdistuu raskaaseenkalustoon on turhaa ja vain suurten maanteiden sankarien kiusaamista? Sinun on pakko olla itsekin ammattikuljettaja. Kukaan ei muuten kuvittelisi noin.
Liikenneturvallisuus paranisi huomattavasti jos myös muuta liikennettä kyttäisivät samalla tarmolla kuin raskasta kalustoa. Ajan yhdistelmää, pakettiautoa ja henkilöautoa vuodessa paljon, näin menty jo 90-luvun alusta. Ja mikä on näistä liikkumisvälineistä se ainoa jonka ratissa joutuu joka vuosi useita kertoja sivuun liputetuksi poliisin toimesta? Tulos kaikista näistä on: Ei yhtään sakkoa.
Kaikenlaisia urveloita näkee liikenteessä joka päivä, mutta näiden tekemiset ei poliisia kiinnosta kun ajoneuvon kokonaispaino on alle 3500kg, ja melko rauhassa saat ajella isommallakin jos akseleita ei löydy kahta enempää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkolukot pakolliseksi kaikkiin k-autohin, ei ole mikään suuri investointi.
Miksi ei kaikkiin autoihin, ei tainnut Keravan onnettomuuden vani olla k-a?
Mitäs muita onnettomuuksia viikolla on sattunut, alkolukko kuorma-autoissa olisi estänyt noin suunnilleen ei yhtään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei kaikkiin autoihin, ei tainnut Keravan onnettomuuden vani olla k-a?
Mitäs muita onnettomuuksia viikolla on sattunut, alkolukko kuorma-autoissa olisi estänyt noin suunnilleen ei yhtään.Alkolukko kuuluu nykyaikaisen k-auton varusteeseen, vähenee penojen viinan kanssa läträäminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenneturvallisuus paranisi huomattavasti jos myös muuta liikennettä kyttäisivät samalla tarmolla kuin raskasta kalustoa. Ajan yhdistelmää, pakettiautoa ja henkilöautoa vuodessa paljon, näin menty jo 90-luvun alusta. Ja mikä on näistä liikkumisvälineistä se ainoa jonka ratissa joutuu joka vuosi useita kertoja sivuun liputetuksi poliisin toimesta? Tulos kaikista näistä on: Ei yhtään sakkoa.
Kaikenlaisia urveloita näkee liikenteessä joka päivä, mutta näiden tekemiset ei poliisia kiinnosta kun ajoneuvon kokonaispaino on alle 3500kg, ja melko rauhassa saat ajella isommallakin jos akseleita ei löydy kahta enempää.Raskasajoneuvoyhdistelmä on pelkästään teknisesti moninkertaisesti monimutkaisempi laite kuin yksikään henkilö-tai pakettiauto. Pelkästään sen takia raskaissa ajoneuvoyhdistelmissä on rikkoontuvia laitteita ja järjestelmiä selvästi enemmän, joiden puutteellinen toiminta tekee ajoneuvosta vaarallisen. Ja koska näiden järjestelmien, alkaen jarruista ja akselistosta, korjaaminen on kallista ja vie aikaa, on selvää, että vikojen korjaaminen saattaa viivästyä, ja tieliikennekelvoton, vaarallinen ajoneuvo liikkuu teillämme hyvinkin pitkään ennen korjaamista. Tästä syystä on ensiarvoisen tärkeää ulkopuolisen tahon osallistua kaluston valvontaan, koska kuten näistä tehovalvontaviikkojen tuloksista voi päätellä, kaluston kunto ja turvallisuus ei kaikille ole yrityksen ykkösprioriteetti.
Teknisten vikojen lisäksi puutteelliset kuormankiinnitykset, ylinopeudet, ja ylikuormat, puhumattakkaan härskeistä työ-ja lepoaikarikkomuksista johtuen, virkavallan on todella syytä tarkkailla ja valvoa tavaraliikennettä.
Henkilöautoissa on tietysti myös vikoja, mutta isomman auton aiheuttamat vahingot liikenteessä on poikkeuksetta moninkertaisesti tuhoisampia. Jokainen voi mielessään ajatella 76-tonnia painavan jarruvikaisen, kuorma huonosti kiinnitetyn, ylinopeutta väsyneenä ajavan krapulaisen kuljettajan liikennekelpoisuutta ja turvallisuutta.
On aivan turhaa kenenkään yrittää puolustella tehovalvontaviikon tuloksia. Ne ovat todella karua luettavaa. On täysin käsittämätöntä, että edes alkoholin juominen ei pidä joitain pois ison auton ohjaimista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkolukko kuuluu nykyaikaisen k-auton varusteeseen, vähenee penojen viinan kanssa läträäminen.
Alkolukko ei kuulu kuorma-auton vakiovarustukseen. Lisävarusteena se on hankittavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkolukot pakolliseksi kaikkiin k-autohin, ei ole mikään suuri investointi.
Alotetaan se alkolukon pakotus henkilöautoista, vieläpä sellanen joka tunnistaa sinunkin pirin käytön. Eihän se nyt niin suuri investointi nyt pitäs olla, onhan se pikkuautolla ajaminen niin pirun halpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raskasajoneuvoyhdistelmä on pelkästään teknisesti moninkertaisesti monimutkaisempi laite kuin yksikään henkilö-tai pakettiauto. Pelkästään sen takia raskaissa ajoneuvoyhdistelmissä on rikkoontuvia laitteita ja järjestelmiä selvästi enemmän, joiden puutteellinen toiminta tekee ajoneuvosta vaarallisen. Ja koska näiden järjestelmien, alkaen jarruista ja akselistosta, korjaaminen on kallista ja vie aikaa, on selvää, että vikojen korjaaminen saattaa viivästyä, ja tieliikennekelvoton, vaarallinen ajoneuvo liikkuu teillämme hyvinkin pitkään ennen korjaamista. Tästä syystä on ensiarvoisen tärkeää ulkopuolisen tahon osallistua kaluston valvontaan, koska kuten näistä tehovalvontaviikkojen tuloksista voi päätellä, kaluston kunto ja turvallisuus ei kaikille ole yrityksen ykkösprioriteetti.
Teknisten vikojen lisäksi puutteelliset kuormankiinnitykset, ylinopeudet, ja ylikuormat, puhumattakkaan härskeistä työ-ja lepoaikarikkomuksista johtuen, virkavallan on todella syytä tarkkailla ja valvoa tavaraliikennettä.
Henkilöautoissa on tietysti myös vikoja, mutta isomman auton aiheuttamat vahingot liikenteessä on poikkeuksetta moninkertaisesti tuhoisampia. Jokainen voi mielessään ajatella 76-tonnia painavan jarruvikaisen, kuorma huonosti kiinnitetyn, ylinopeutta väsyneenä ajavan krapulaisen kuljettajan liikennekelpoisuutta ja turvallisuutta.
On aivan turhaa kenenkään yrittää puolustella tehovalvontaviikon tuloksia. Ne ovat todella karua luettavaa. On täysin käsittämätöntä, että edes alkoholin juominen ei pidä joitain pois ison auton ohjaimista!Se vielä et oulun poliisi monasti suurentelee vikoja mitä on löytynyt, kaluston kyllä pitää olla kunnossa oli se mitä tahansa.
- Anonyymi
Valvojia lisää kun ne poliisit on nii komeita.
- Anonyymi
Rekka-Pentit on niin komeita ja seksikäitä.
- Anonyymi
Syyttäjä vaatii ehdollista vankeutta rekkakuskille turvavälin laiminlyönnistä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006412334.html- Anonyymi
Miksi pöliisi ratsaa rekkoja niin haaaarvoooin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pöliisi ratsaa rekkoja niin haaaarvoooin?
Siksi koska niillä on muuta tekemistä :D
Rekalla mä lähden aina jos tuntuu ettei ole ihan selvinpäin
30 vuoden aikana en oo kertaakaan puhaltanut rekan ratissa ollessa.
Pikkuautolla kyllä harva se kuukausi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi koska niillä on muuta tekemistä :D
Rekalla mä lähden aina jos tuntuu ettei ole ihan selvinpäin
30 vuoden aikana en oo kertaakaan puhaltanut rekan ratissa ollessa.
Pikkuautolla kyllä harva se kuukausiMiksi Rekka-Penat juovat niin paljon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Rekka-Penat juovat niin paljon?
Tiet ja autot on niin huonossa kunnossa on pakko ottaa rohkasu ryyppy enen ajoon lähtöä ja ajon jälkeen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiet ja autot on niin huonossa kunnossa on pakko ottaa rohkasu ryyppy enen ajoon lähtöä ja ajon jälkeen
Miksi rekat niin surkeessa kunnossa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7420238b-aefb-4a42-94f7-ae6159457d72 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi rekat niin surkeessa kunnossa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7420238b-aefb-4a42-94f7-ae6159457d72Hienoa hermanni, kivasti yleistät. Miksi eräs kansanryhmä raiskaa niin paljon, missä vika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa hermanni, kivasti yleistät. Miksi eräs kansanryhmä raiskaa niin paljon, missä vika.
Oletko puupää sitä mieltä, että vaikka joku kansanryhmä raiskaa tai perseilee muuten, niin liikenteessä olevia raskaita ajoneuvoja ei pitäisi tarkastaa ja saada kyseisten, lähes jarruttomia perävaunuja rakentelevia yrityksiä vastuuseen ihmishenkiä ja liikennettä vaarantavasta toiminnasta? Eikö mielestäsi jarruosia ja jarrutekniikkaa vaarallisesti kikkailevien yritysten tule saada "mainetta ja kunniaa" tekemisistään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi rekat niin surkeessa kunnossa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7420238b-aefb-4a42-94f7-ae6159457d72Tuollaisia pommeja liikenteeseen rakentelevien kuljetusyritysten nimet tulisi aina tuoda julkisuuteen. Jos kuljetusyrityksen moraali ja ymmärrys liikenneturvallisuudesta on kyseisen uutisen osoittamaa tasoa, on tällainen yritys saatava välittömästi toimintakieltoon. Paineilmajarruihin voi tulla itsestään vikoja, ja mitä enemmmän akseleita, sitä suuremmat mahdollisuudet vikoihin aina on. Mutta jos peräkärryn jarruista tulpataan paineilmapiiristä putkia tai letkuja ja poistetaan muita osia, ei tällaista voi todellakaan sallia. Luulisi jo kuljettajankin miettivän, mitä kuormattu, jarruton perävaunu tekee, kun kuljettaja joutuu tekemään voimakkaan jarrutuksen.
On tämä kuljetusala kyllä melkoista porukkaa. Ja sitten kuskit ihmettelee miksei kuljetusalaa juurikaan ammattina arvosteta. Ja miksi poliisi vainoaa ja kiusaa kilttejä rekkapenoja ja heidän kalustoaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko puupää sitä mieltä, että vaikka joku kansanryhmä raiskaa tai perseilee muuten, niin liikenteessä olevia raskaita ajoneuvoja ei pitäisi tarkastaa ja saada kyseisten, lähes jarruttomia perävaunuja rakentelevia yrityksiä vastuuseen ihmishenkiä ja liikennettä vaarantavasta toiminnasta? Eikö mielestäsi jarruosia ja jarrutekniikkaa vaarallisesti kikkailevien yritysten tule saada "mainetta ja kunniaa" tekemisistään?
Lueppa se sinä puupää tuo kommentti, miksi rekat on niin surkeessa kunnossa. Siis kaikki jotka tiellä kulkee vai. Sehän on nyt itsestään selvyys et kaluston pitää olla kunnossa, mutta tuota yleistämistä ei ymmärrä, että rekat on huonossa kunnossa. Sama kun kirjottaa et henkilöautokuskit ajaa humalassa ja piripäissään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisia pommeja liikenteeseen rakentelevien kuljetusyritysten nimet tulisi aina tuoda julkisuuteen. Jos kuljetusyrityksen moraali ja ymmärrys liikenneturvallisuudesta on kyseisen uutisen osoittamaa tasoa, on tällainen yritys saatava välittömästi toimintakieltoon. Paineilmajarruihin voi tulla itsestään vikoja, ja mitä enemmmän akseleita, sitä suuremmat mahdollisuudet vikoihin aina on. Mutta jos peräkärryn jarruista tulpataan paineilmapiiristä putkia tai letkuja ja poistetaan muita osia, ei tällaista voi todellakaan sallia. Luulisi jo kuljettajankin miettivän, mitä kuormattu, jarruton perävaunu tekee, kun kuljettaja joutuu tekemään voimakkaan jarrutuksen.
On tämä kuljetusala kyllä melkoista porukkaa. Ja sitten kuskit ihmettelee miksei kuljetusalaa juurikaan ammattina arvosteta. Ja miksi poliisi vainoaa ja kiusaa kilttejä rekkapenoja ja heidän kalustoaan."On tämä kuljetusala kyllä melkoista porukkaa"
Kyllä.
Peritään/ perustetaan lainarahoilla firma ja palkataan kaikissa asioissa johtoa myötäileviä kuskeja pikkupäälliköiksi.
Sitten ei edes tajuta, kun mikään asia ei mene putkeen ja syytellään tietenkin työntekijöitä, sekä parhaassa tapauksessa auotaan vielä päätä heille. Siinä sitten ihmetellään, kun ei saada uutta porukkaa taloon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lueppa se sinä puupää tuo kommentti, miksi rekat on niin surkeessa kunnossa. Siis kaikki jotka tiellä kulkee vai. Sehän on nyt itsestään selvyys et kaluston pitää olla kunnossa, mutta tuota yleistämistä ei ymmärrä, että rekat on huonossa kunnossa. Sama kun kirjottaa et henkilöautokuskit ajaa humalassa ja piripäissään.
Jos olet niin tyhmä, että luulet monikossa joistain asioista kirjoitettaessa aina tarkoitettavan KAIKKIA, niin en yhtään enää ihmettele kommnettiasi. Sisälukutaito ei ilmeisesti ole parasta osaamisaluettasi.
- Anonyymi
Jotenkin on tullut käsitys, että niin poliisin, kuin henkilöautoilijoiden taholta raskas liikenne joutunut suoranaisen vainon ja vihan kohteeksi. Kannattaisiko hieman miettiä, miten ylipäätään tämä yhteiskunta toimisi. Jos ei rekat kulkisi yötä päivää ja maansiirtokalusto kuskaisi hiekkaa ym.materiaalia rakennuksille ja muualle.
Enemmän arvostusta ja työrauhaa raskaalle liikenteelle, vainon sijaan, jos saa pyytää?- Anonyymi
Mahdoitko lukea tämän ketjun aloitusta lainkaan tai pari kolme kommenttia ylempänä olevaa kirjoitusta ? Kannattaa lukea ja miettiä miksi poliisit ovat kiinnostuneita kuljetusalasta, siellä vallitsevasta lain ja sääntöjen rikkomisista, ylikuormista, ajo-, työ-, ja lepoaikojen rikkomisista, ylinopeuksista, ylikuormista, puutteellisista ja vaarallisista kuormansidonnoista sekä viimeisimpänä tietoisesta jarrujen manipuloinnista peräkärrystä. Tuntuuko edelleen siltä, että poliisin kiinnostus ja "vaino" kuljetusalaa kohtaan on epäreilua ja väärää?
- Anonyymi
Kertoo suoraan nykyisten kuljetusfirmojen tasosta ja johtojen ammattitaidoista/ ammattitaidottomuudesta.
Pitää osata lukea uutisesta sekin kohta, että vain 1/5 oli ulkomaalaisten rekkoja. 4/5 oli Suomalaisia rekkoja.
Kaikki lähtee aina ylimmästä johdosta, ketä palkataan ja päästetään autojen rattiin. Lisäksi vain johto päättää, miten kalustoa huolletaan.
Johdon vastuulla on työntekijöiden työajanseuranta ja työhyvinvointi, sekä hr.
Yrityksen johdolla pitää olla vankka koulupohja/ koulutuspohja ja kokemusta kokonaisvaltaisesta yritysjohtamisesta muualtakin, kuin nykyisestä firmasta.
Aivan liikaa on sisältä johtajiksi/ päälliköiksi nostettuja henkilöitä, joista vain puolella on hädintuskin persetaskussa mitäänsanomattomat insinöörin, tai amk:n paperit. Varsinaista yritysjohtamista, Hr:ää ja sen sellaista ei olla opiskeltu pätkääkään.
Soveltuvuuskokeista ei olla kuultukaan...
Tuloksena on mitä on.
Kun nuo peruspilarit yrityksessä on retuperällä, niin ei voi odottaa kuin sekavaa häröilyä.
Turhaan pelkästään duunareita vastaan kohdistetaan yhtään mitään syyttävää sormea.
Johdon kouluttamattomuuden ja ammattitaidottomuuden vuoksi on huonoissa taloissa vaihtuvuutta titteleistä riippumatta ja huonossa taloissa työvoimapula 24/7.
Tämän vuoksi on pakko palkata kaikki töitä hakevat ja tivoli on valmis. Peiliin katsoessa ei nähdä virheitä ja kaikki syy on aina muualla, kuin johdossa.
"Yhteensä ajo- ja lepoaikarikkomuksia todettiin 268 ja ajopiirturirikkomuksia 38 kappaletta. Tapaukset lisääntyivät puolella."
Mikä taho näistä asioista viimekädessä vastaa? Kenen vastuulla on yritysten työajanseuranta ja tarvittavat toimenpiteet työntekijöitä kohtaan?
" Puutteellinen kuorman varmistaminen todettiin 14 ajoneuvossa."
Kenen vastuulla on kuljettajan perehdyttäminen. Pelkkä amiskoulupohja, tai toisilta opitut asiat eivät ole oikea tapa toimia.
Kuka tekee yrityksen sisäistä auditointia?Kenen vastuulla tämä on?
"Poliisipartiot kohtasivat raskaan liikenteen kuljettajille tehdyissä tarkastuksissa 13 ajo-oikeudetonta ja 12 etsintäkuulutettua henkilöä."
Kenen vastuulla on rekrytointi? Kuka tarkistaa työntekijöiden taustat?Kuka pitää kirjaa, että kuljettajien lupa-asiat ovat kunnossa?
"Lisäksi valvontajakson aikana paljastui kahdeksan alkoholirattijuopumusta, kun edellisellä tehovalvotaviikolla lukema oli nolla."
Alkoholismi näkyy yleensä päälle päin. Kenen vastuulla on kolmikantakeskustelut ja hoitoon ohjaaminen?
Tämänkin jonkun firman suuri ylijohtaja lukee, eikä edes tajua mitä kirjoitan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913010Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3001717Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461597IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4031410- 871401
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21139Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381077Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun335917Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden263891