Olipa taas yllätys.

Anonyymi

Kun asenteet on kohdallaan ja turvallisuus edellä mennään, niin hyvin menee.
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4864604/Raskaan liikenteen tehovalvonnassa havaittiin vakavia puutteita poliisi jakoi 500 sakkoa ja 250 huomautusta
On se niin väärin, ettei ammattikuljettajien anneta tehdä töitään kuten itse haluavat. Miksei saa ajaa niin paljon kuin haluaa? Ajo-oikeuksiin puuttuminen on pelkkää yksilönvapauden riistämistä. Eikä kunnollinen kuormansidontakaan niin tärkeää ole. Kyllä tavara pysyy lavanreunojen sisällä ilman sidontaakin, kun vaan on laidat kunnossa.
Pieniä vikoja nyt isossa autossa aina on. Kyllä kuljettaja itse tietää milloin vika tarvii korjata. Täysperässäkin on akseleita ja renkaita niin paljon, ettei nyt joka pyörässä tai akselissa jarruja tarvitse olla. Aina on kalusto pysähtynyt ennemmin tai myöhemmin.
Ja piirturit ja nopeudenrajoittimet ovat aivan turhia. Eikö lainsäätäjä ymmärrä, että mitä kovemmin Scania tai Volvo kulkee, sitä vähemmän aikaa se on muun liikenteen hidasteena ja sitä vähemmän ehtii polttoainetta kulumaan. Yksinkertaista matematiikkaa.
Jättäkää rekat rauhaan!! Ammattimiehet kyllä tietää ja hoitavat hommat.

> Puukenkäkuningas <

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valvontaa lisää, niin liikenne turvallisuus paranee!

      • Anonyymi

        Millä tavalla tämä valvonnan lisääminen näkyisi liikenneturvallisuuden paranemisena jos se kohdistetaan vain raskaaseen kalustoon?
        Kuinka monta onnettomuutta jäi tapahtumatta tämän kyttäyksen ansiosta?
        Jos näillä tehovalvontahäiriöillä olisi jokin vaikutus liikenneturvallisuuteen niin sen pitäisi näkyä tilastoissa jotenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla tämä valvonnan lisääminen näkyisi liikenneturvallisuuden paranemisena jos se kohdistetaan vain raskaaseen kalustoon?
        Kuinka monta onnettomuutta jäi tapahtumatta tämän kyttäyksen ansiosta?
        Jos näillä tehovalvontahäiriöillä olisi jokin vaikutus liikenneturvallisuuteen niin sen pitäisi näkyä tilastoissa jotenkin.

        Kyllä on karmeeta luettavaa
        Poliisi tapasi tarkastuksissa 13 ajo-oikeudetonta ja 12 etsintäkuulutettua henkilöä. Lisäksi valvontajakson aikana paljastui kahdeksan alkoholirattijuopumusta, kun edellisellä kerralla lukema oli nolla.
        Voiko olla totta?
        Valvontaa ehdottamasti lisättävä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla tämä valvonnan lisääminen näkyisi liikenneturvallisuuden paranemisena jos se kohdistetaan vain raskaaseen kalustoon?
        Kuinka monta onnettomuutta jäi tapahtumatta tämän kyttäyksen ansiosta?
        Jos näillä tehovalvontahäiriöillä olisi jokin vaikutus liikenneturvallisuuteen niin sen pitäisi näkyä tilastoissa jotenkin.

        Jos poliisi ei kontrolloisi mitään ylikuormia, jarruvikoja, huonosti tehtyjä kuormansidontoja, silmät ristissä ajamisia ym., niin mielestäsi liikenneturvallisuus ei heikkenisi yhtään? Pelko poliisin ratsiaan joutuminen ei yhtään motivoi yrittäjää korjaamaan auojensa vikoja, eikä kuljettajan ajamaan lakien ja asetusten mukaan sekä mm. kiinnittämään kuormansa kunnolla? Mielestäsi kaikki liikennevalvonta joka kohdistuu raskaaseenkalustoon on turhaa ja vain suurten maanteiden sankarien kiusaamista? Sinun on pakko olla itsekin ammattikuljettaja. Kukaan ei muuten kuvittelisi noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla tämä valvonnan lisääminen näkyisi liikenneturvallisuuden paranemisena jos se kohdistetaan vain raskaaseen kalustoon?
        Kuinka monta onnettomuutta jäi tapahtumatta tämän kyttäyksen ansiosta?
        Jos näillä tehovalvontahäiriöillä olisi jokin vaikutus liikenneturvallisuuteen niin sen pitäisi näkyä tilastoissa jotenkin.

        " Kuinka monta onnettomuutta jäi tapahtumatta tämän kyttäyksen ansiosta?"

        Kukaan ei voi tietää, mutta jopa sinä saatat ymmärtää, että kyseisessä ratsiassa kiinni jääneet rattijuopot eivät välttämättä olleet pienimpiä riskitekijöitä liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on karmeeta luettavaa
        Poliisi tapasi tarkastuksissa 13 ajo-oikeudetonta ja 12 etsintäkuulutettua henkilöä. Lisäksi valvontajakson aikana paljastui kahdeksan alkoholirattijuopumusta, kun edellisellä kerralla lukema oli nolla.
        Voiko olla totta?
        Valvontaa ehdottamasti lisättävä!

        Miten se sanonta joskus menikään, että rekka on " Isokokoinen mutta hyvätapainen". Miten absurdilta tuo sanonta vaikuttaa ylläolevaa uutista silmällä pitäen. Suurimmat sankarit tälläkin palstalla joskus ovat kyselleet neuvoa digipiirturien kusettamiseen ja muuhun huijaamiseen. Autokuskiksi pääsee kukavaan, kunhan läpäisee ajokorttikokeet ja istut direktiivikoulutuspäivillä. Asenteet työntekoon ja liikenneturvallisuuteen voivat oll silti ihan mitä vaan.
        Rattijuoppouden radikaali liaäänntyminen on kyllä jo todella hälyttävää. Kukaan ei aja vahingossa kännissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se sanonta joskus menikään, että rekka on " Isokokoinen mutta hyvätapainen". Miten absurdilta tuo sanonta vaikuttaa ylläolevaa uutista silmällä pitäen. Suurimmat sankarit tälläkin palstalla joskus ovat kyselleet neuvoa digipiirturien kusettamiseen ja muuhun huijaamiseen. Autokuskiksi pääsee kukavaan, kunhan läpäisee ajokorttikokeet ja istut direktiivikoulutuspäivillä. Asenteet työntekoon ja liikenneturvallisuuteen voivat oll silti ihan mitä vaan.
        Rattijuoppouden radikaali liaäänntyminen on kyllä jo todella hälyttävää. Kukaan ei aja vahingossa kännissä.

        Alkolukot pakolliseksi kaikkiin k-autohin, ei ole mikään suuri investointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos poliisi ei kontrolloisi mitään ylikuormia, jarruvikoja, huonosti tehtyjä kuormansidontoja, silmät ristissä ajamisia ym., niin mielestäsi liikenneturvallisuus ei heikkenisi yhtään? Pelko poliisin ratsiaan joutuminen ei yhtään motivoi yrittäjää korjaamaan auojensa vikoja, eikä kuljettajan ajamaan lakien ja asetusten mukaan sekä mm. kiinnittämään kuormansa kunnolla? Mielestäsi kaikki liikennevalvonta joka kohdistuu raskaaseenkalustoon on turhaa ja vain suurten maanteiden sankarien kiusaamista? Sinun on pakko olla itsekin ammattikuljettaja. Kukaan ei muuten kuvittelisi noin.

        Liikenneturvallisuus paranisi huomattavasti jos myös muuta liikennettä kyttäisivät samalla tarmolla kuin raskasta kalustoa. Ajan yhdistelmää, pakettiautoa ja henkilöautoa vuodessa paljon, näin menty jo 90-luvun alusta. Ja mikä on näistä liikkumisvälineistä se ainoa jonka ratissa joutuu joka vuosi useita kertoja sivuun liputetuksi poliisin toimesta? Tulos kaikista näistä on: Ei yhtään sakkoa.
        Kaikenlaisia urveloita näkee liikenteessä joka päivä, mutta näiden tekemiset ei poliisia kiinnosta kun ajoneuvon kokonaispaino on alle 3500kg, ja melko rauhassa saat ajella isommallakin jos akseleita ei löydy kahta enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkolukot pakolliseksi kaikkiin k-autohin, ei ole mikään suuri investointi.

        Miksi ei kaikkiin autoihin, ei tainnut Keravan onnettomuuden vani olla k-a?
        Mitäs muita onnettomuuksia viikolla on sattunut, alkolukko kuorma-autoissa olisi estänyt noin suunnilleen ei yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei kaikkiin autoihin, ei tainnut Keravan onnettomuuden vani olla k-a?
        Mitäs muita onnettomuuksia viikolla on sattunut, alkolukko kuorma-autoissa olisi estänyt noin suunnilleen ei yhtään.

        Alkolukko kuuluu nykyaikaisen k-auton varusteeseen, vähenee penojen viinan kanssa läträäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenneturvallisuus paranisi huomattavasti jos myös muuta liikennettä kyttäisivät samalla tarmolla kuin raskasta kalustoa. Ajan yhdistelmää, pakettiautoa ja henkilöautoa vuodessa paljon, näin menty jo 90-luvun alusta. Ja mikä on näistä liikkumisvälineistä se ainoa jonka ratissa joutuu joka vuosi useita kertoja sivuun liputetuksi poliisin toimesta? Tulos kaikista näistä on: Ei yhtään sakkoa.
        Kaikenlaisia urveloita näkee liikenteessä joka päivä, mutta näiden tekemiset ei poliisia kiinnosta kun ajoneuvon kokonaispaino on alle 3500kg, ja melko rauhassa saat ajella isommallakin jos akseleita ei löydy kahta enempää.

        Raskasajoneuvoyhdistelmä on pelkästään teknisesti moninkertaisesti monimutkaisempi laite kuin yksikään henkilö-tai pakettiauto. Pelkästään sen takia raskaissa ajoneuvoyhdistelmissä on rikkoontuvia laitteita ja järjestelmiä selvästi enemmän, joiden puutteellinen toiminta tekee ajoneuvosta vaarallisen. Ja koska näiden järjestelmien, alkaen jarruista ja akselistosta, korjaaminen on kallista ja vie aikaa, on selvää, että vikojen korjaaminen saattaa viivästyä, ja tieliikennekelvoton, vaarallinen ajoneuvo liikkuu teillämme hyvinkin pitkään ennen korjaamista. Tästä syystä on ensiarvoisen tärkeää ulkopuolisen tahon osallistua kaluston valvontaan, koska kuten näistä tehovalvontaviikkojen tuloksista voi päätellä, kaluston kunto ja turvallisuus ei kaikille ole yrityksen ykkösprioriteetti.
        Teknisten vikojen lisäksi puutteelliset kuormankiinnitykset, ylinopeudet, ja ylikuormat, puhumattakkaan härskeistä työ-ja lepoaikarikkomuksista johtuen, virkavallan on todella syytä tarkkailla ja valvoa tavaraliikennettä.
        Henkilöautoissa on tietysti myös vikoja, mutta isomman auton aiheuttamat vahingot liikenteessä on poikkeuksetta moninkertaisesti tuhoisampia. Jokainen voi mielessään ajatella 76-tonnia painavan jarruvikaisen, kuorma huonosti kiinnitetyn, ylinopeutta väsyneenä ajavan krapulaisen kuljettajan liikennekelpoisuutta ja turvallisuutta.
        On aivan turhaa kenenkään yrittää puolustella tehovalvontaviikon tuloksia. Ne ovat todella karua luettavaa. On täysin käsittämätöntä, että edes alkoholin juominen ei pidä joitain pois ison auton ohjaimista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkolukko kuuluu nykyaikaisen k-auton varusteeseen, vähenee penojen viinan kanssa läträäminen.

        Alkolukko ei kuulu kuorma-auton vakiovarustukseen. Lisävarusteena se on hankittavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkolukot pakolliseksi kaikkiin k-autohin, ei ole mikään suuri investointi.

        Alotetaan se alkolukon pakotus henkilöautoista, vieläpä sellanen joka tunnistaa sinunkin pirin käytön. Eihän se nyt niin suuri investointi nyt pitäs olla, onhan se pikkuautolla ajaminen niin pirun halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raskasajoneuvoyhdistelmä on pelkästään teknisesti moninkertaisesti monimutkaisempi laite kuin yksikään henkilö-tai pakettiauto. Pelkästään sen takia raskaissa ajoneuvoyhdistelmissä on rikkoontuvia laitteita ja järjestelmiä selvästi enemmän, joiden puutteellinen toiminta tekee ajoneuvosta vaarallisen. Ja koska näiden järjestelmien, alkaen jarruista ja akselistosta, korjaaminen on kallista ja vie aikaa, on selvää, että vikojen korjaaminen saattaa viivästyä, ja tieliikennekelvoton, vaarallinen ajoneuvo liikkuu teillämme hyvinkin pitkään ennen korjaamista. Tästä syystä on ensiarvoisen tärkeää ulkopuolisen tahon osallistua kaluston valvontaan, koska kuten näistä tehovalvontaviikkojen tuloksista voi päätellä, kaluston kunto ja turvallisuus ei kaikille ole yrityksen ykkösprioriteetti.
        Teknisten vikojen lisäksi puutteelliset kuormankiinnitykset, ylinopeudet, ja ylikuormat, puhumattakkaan härskeistä työ-ja lepoaikarikkomuksista johtuen, virkavallan on todella syytä tarkkailla ja valvoa tavaraliikennettä.
        Henkilöautoissa on tietysti myös vikoja, mutta isomman auton aiheuttamat vahingot liikenteessä on poikkeuksetta moninkertaisesti tuhoisampia. Jokainen voi mielessään ajatella 76-tonnia painavan jarruvikaisen, kuorma huonosti kiinnitetyn, ylinopeutta väsyneenä ajavan krapulaisen kuljettajan liikennekelpoisuutta ja turvallisuutta.
        On aivan turhaa kenenkään yrittää puolustella tehovalvontaviikon tuloksia. Ne ovat todella karua luettavaa. On täysin käsittämätöntä, että edes alkoholin juominen ei pidä joitain pois ison auton ohjaimista!

        Se vielä et oulun poliisi monasti suurentelee vikoja mitä on löytynyt, kaluston kyllä pitää olla kunnossa oli se mitä tahansa.


    • Anonyymi

      Valvojia lisää kun ne poliisit on nii komeita.

      • Anonyymi

        Rekka-Pentit on niin komeita ja seksikäitä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miksi pöliisi ratsaa rekkoja niin haaaarvoooin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pöliisi ratsaa rekkoja niin haaaarvoooin?

        Siksi koska niillä on muuta tekemistä :D
        Rekalla mä lähden aina jos tuntuu ettei ole ihan selvinpäin
        30 vuoden aikana en oo kertaakaan puhaltanut rekan ratissa ollessa.
        Pikkuautolla kyllä harva se kuukausi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska niillä on muuta tekemistä :D
        Rekalla mä lähden aina jos tuntuu ettei ole ihan selvinpäin
        30 vuoden aikana en oo kertaakaan puhaltanut rekan ratissa ollessa.
        Pikkuautolla kyllä harva se kuukausi

        Miksi Rekka-Penat juovat niin paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Rekka-Penat juovat niin paljon?

        Tiet ja autot on niin huonossa kunnossa on pakko ottaa rohkasu ryyppy enen ajoon lähtöä ja ajon jälkeen


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa hermanni, kivasti yleistät. Miksi eräs kansanryhmä raiskaa niin paljon, missä vika.

        Oletko puupää sitä mieltä, että vaikka joku kansanryhmä raiskaa tai perseilee muuten, niin liikenteessä olevia raskaita ajoneuvoja ei pitäisi tarkastaa ja saada kyseisten, lähes jarruttomia perävaunuja rakentelevia yrityksiä vastuuseen ihmishenkiä ja liikennettä vaarantavasta toiminnasta? Eikö mielestäsi jarruosia ja jarrutekniikkaa vaarallisesti kikkailevien yritysten tule saada "mainetta ja kunniaa" tekemisistään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi rekat niin surkeessa kunnossa?
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7420238b-aefb-4a42-94f7-ae6159457d72

        Tuollaisia pommeja liikenteeseen rakentelevien kuljetusyritysten nimet tulisi aina tuoda julkisuuteen. Jos kuljetusyrityksen moraali ja ymmärrys liikenneturvallisuudesta on kyseisen uutisen osoittamaa tasoa, on tällainen yritys saatava välittömästi toimintakieltoon. Paineilmajarruihin voi tulla itsestään vikoja, ja mitä enemmmän akseleita, sitä suuremmat mahdollisuudet vikoihin aina on. Mutta jos peräkärryn jarruista tulpataan paineilmapiiristä putkia tai letkuja ja poistetaan muita osia, ei tällaista voi todellakaan sallia. Luulisi jo kuljettajankin miettivän, mitä kuormattu, jarruton perävaunu tekee, kun kuljettaja joutuu tekemään voimakkaan jarrutuksen.
        On tämä kuljetusala kyllä melkoista porukkaa. Ja sitten kuskit ihmettelee miksei kuljetusalaa juurikaan ammattina arvosteta. Ja miksi poliisi vainoaa ja kiusaa kilttejä rekkapenoja ja heidän kalustoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko puupää sitä mieltä, että vaikka joku kansanryhmä raiskaa tai perseilee muuten, niin liikenteessä olevia raskaita ajoneuvoja ei pitäisi tarkastaa ja saada kyseisten, lähes jarruttomia perävaunuja rakentelevia yrityksiä vastuuseen ihmishenkiä ja liikennettä vaarantavasta toiminnasta? Eikö mielestäsi jarruosia ja jarrutekniikkaa vaarallisesti kikkailevien yritysten tule saada "mainetta ja kunniaa" tekemisistään?

        Lueppa se sinä puupää tuo kommentti, miksi rekat on niin surkeessa kunnossa. Siis kaikki jotka tiellä kulkee vai. Sehän on nyt itsestään selvyys et kaluston pitää olla kunnossa, mutta tuota yleistämistä ei ymmärrä, että rekat on huonossa kunnossa. Sama kun kirjottaa et henkilöautokuskit ajaa humalassa ja piripäissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisia pommeja liikenteeseen rakentelevien kuljetusyritysten nimet tulisi aina tuoda julkisuuteen. Jos kuljetusyrityksen moraali ja ymmärrys liikenneturvallisuudesta on kyseisen uutisen osoittamaa tasoa, on tällainen yritys saatava välittömästi toimintakieltoon. Paineilmajarruihin voi tulla itsestään vikoja, ja mitä enemmmän akseleita, sitä suuremmat mahdollisuudet vikoihin aina on. Mutta jos peräkärryn jarruista tulpataan paineilmapiiristä putkia tai letkuja ja poistetaan muita osia, ei tällaista voi todellakaan sallia. Luulisi jo kuljettajankin miettivän, mitä kuormattu, jarruton perävaunu tekee, kun kuljettaja joutuu tekemään voimakkaan jarrutuksen.
        On tämä kuljetusala kyllä melkoista porukkaa. Ja sitten kuskit ihmettelee miksei kuljetusalaa juurikaan ammattina arvosteta. Ja miksi poliisi vainoaa ja kiusaa kilttejä rekkapenoja ja heidän kalustoaan.

        "On tämä kuljetusala kyllä melkoista porukkaa"

        Kyllä.
        Peritään/ perustetaan lainarahoilla firma ja palkataan kaikissa asioissa johtoa myötäileviä kuskeja pikkupäälliköiksi.
        Sitten ei edes tajuta, kun mikään asia ei mene putkeen ja syytellään tietenkin työntekijöitä, sekä parhaassa tapauksessa auotaan vielä päätä heille. Siinä sitten ihmetellään, kun ei saada uutta porukkaa taloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa se sinä puupää tuo kommentti, miksi rekat on niin surkeessa kunnossa. Siis kaikki jotka tiellä kulkee vai. Sehän on nyt itsestään selvyys et kaluston pitää olla kunnossa, mutta tuota yleistämistä ei ymmärrä, että rekat on huonossa kunnossa. Sama kun kirjottaa et henkilöautokuskit ajaa humalassa ja piripäissään.

        Jos olet niin tyhmä, että luulet monikossa joistain asioista kirjoitettaessa aina tarkoitettavan KAIKKIA, niin en yhtään enää ihmettele kommnettiasi. Sisälukutaito ei ilmeisesti ole parasta osaamisaluettasi.


    • Anonyymi

      Jotenkin on tullut käsitys, että niin poliisin, kuin henkilöautoilijoiden taholta raskas liikenne joutunut suoranaisen vainon ja vihan kohteeksi. Kannattaisiko hieman miettiä, miten ylipäätään tämä yhteiskunta toimisi. Jos ei rekat kulkisi yötä päivää ja maansiirtokalusto kuskaisi hiekkaa ym.materiaalia rakennuksille ja muualle.
      Enemmän arvostusta ja työrauhaa raskaalle liikenteelle, vainon sijaan, jos saa pyytää?

      • Anonyymi

        Mahdoitko lukea tämän ketjun aloitusta lainkaan tai pari kolme kommenttia ylempänä olevaa kirjoitusta ? Kannattaa lukea ja miettiä miksi poliisit ovat kiinnostuneita kuljetusalasta, siellä vallitsevasta lain ja sääntöjen rikkomisista, ylikuormista, ajo-, työ-, ja lepoaikojen rikkomisista, ylinopeuksista, ylikuormista, puutteellisista ja vaarallisista kuormansidonnoista sekä viimeisimpänä tietoisesta jarrujen manipuloinnista peräkärrystä. Tuntuuko edelleen siltä, että poliisin kiinnostus ja "vaino" kuljetusalaa kohtaan on epäreilua ja väärää?


    • Anonyymi

      Kertoo suoraan nykyisten kuljetusfirmojen tasosta ja johtojen ammattitaidoista/ ammattitaidottomuudesta.

      Pitää osata lukea uutisesta sekin kohta, että vain 1/5 oli ulkomaalaisten rekkoja. 4/5 oli Suomalaisia rekkoja.

      Kaikki lähtee aina ylimmästä johdosta, ketä palkataan ja päästetään autojen rattiin. Lisäksi vain johto päättää, miten kalustoa huolletaan.
      Johdon vastuulla on työntekijöiden työajanseuranta ja työhyvinvointi, sekä hr.

      Yrityksen johdolla pitää olla vankka koulupohja/ koulutuspohja ja kokemusta kokonaisvaltaisesta yritysjohtamisesta muualtakin, kuin nykyisestä firmasta.
      Aivan liikaa on sisältä johtajiksi/ päälliköiksi nostettuja henkilöitä, joista vain puolella on hädintuskin persetaskussa mitäänsanomattomat insinöörin, tai amk:n paperit. Varsinaista yritysjohtamista, Hr:ää ja sen sellaista ei olla opiskeltu pätkääkään.
      Soveltuvuuskokeista ei olla kuultukaan...
      Tuloksena on mitä on.

      Kun nuo peruspilarit yrityksessä on retuperällä, niin ei voi odottaa kuin sekavaa häröilyä.

      Turhaan pelkästään duunareita vastaan kohdistetaan yhtään mitään syyttävää sormea.
      Johdon kouluttamattomuuden ja ammattitaidottomuuden vuoksi on huonoissa taloissa vaihtuvuutta titteleistä riippumatta ja huonossa taloissa työvoimapula 24/7.
      Tämän vuoksi on pakko palkata kaikki töitä hakevat ja tivoli on valmis. Peiliin katsoessa ei nähdä virheitä ja kaikki syy on aina muualla, kuin johdossa.

      "Yhteensä ajo- ja lepoaikarikkomuksia todettiin 268 ja ajopiirturirikkomuksia 38 kappaletta. Tapaukset lisääntyivät puolella."

      Mikä taho näistä asioista viimekädessä vastaa? Kenen vastuulla on yritysten työajanseuranta ja tarvittavat toimenpiteet työntekijöitä kohtaan?

      " Puutteellinen kuorman varmistaminen todettiin 14 ajoneuvossa."
      Kenen vastuulla on kuljettajan perehdyttäminen. Pelkkä amiskoulupohja, tai toisilta opitut asiat eivät ole oikea tapa toimia.

      Kuka tekee yrityksen sisäistä auditointia?Kenen vastuulla tämä on?

      "Poliisipartiot kohtasivat raskaan liikenteen kuljettajille tehdyissä tarkastuksissa 13 ajo-oikeudetonta ja 12 etsintäkuulutettua henkilöä."

      Kenen vastuulla on rekrytointi? Kuka tarkistaa työntekijöiden taustat?Kuka pitää kirjaa, että kuljettajien lupa-asiat ovat kunnossa?

      "Lisäksi valvontajakson aikana paljastui kahdeksan alkoholirattijuopumusta, kun edellisellä tehovalvotaviikolla lukema oli nolla."

      Alkoholismi näkyy yleensä päälle päin. Kenen vastuulla on kolmikantakeskustelut ja hoitoon ohjaaminen?

      Tämänkin jonkun firman suuri ylijohtaja lukee, eikä edes tajua mitä kirjoitan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe