Vakuutusyhtiöiden tehdyistä erillaisista päätöksistä. Minulle kela myönsi ja työeläkelaitos hylkäsi työkyvyttömyyseläkkeen, onko se laillinenmenettely. Työeläkelaitokseneläke olisi korvattuna isompi.
Onko kokemusta
Anonyymi
11242
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Oot melko .ufo :) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
Vastaukset 11
Vanhimmat
Ei näköjään ole muilla kokemuksia, saati edes mielipiteitä. No pitää olla tyytyväinen edes kelan kansaneläkkeeseen työkyvytömyyden toimeentulon muodossa saatuun korvaukseen, vaikka väärältä se minusta tuntuu, ettei sitä työeläkelaitos ole mukana maksamassa.
Kyllä se on laillinen sillä nämä on harkintapäätöksia aina ja molemmilla eläkkeillä on myös eri lait takana. Yleensä kuitenkin käsi kädessä mennään. Olet ilmeisesti jonkinlainen rajatapaus.
Itse ainakin valittaisin täyden tien tuota hylättyä päätöstä. Rajatapaukset on juuri niitä jotka voi muutosasteissa muuttua kun eri ihmiset niitä punnitsee.
Kiitos vastauksestasi. Tottakai vien asian loppuun saakka, eli vakuutusoikeuteen, jos nyt ei haussa olevassa muutoksenhaku lautakunnassa asia muutu. Sairana ja kouluja käymättömänä asiasta taisteleminen on suoraan sanottua helvetillistä, mutta sitä näiden vakuutusyhtiöiden mielivaltaiset lakinsa ovat työkyvyttömiä varten tehty. Yritän kuitenkin jaksaa olenhan edes jo puolittain asiani hoitavan lääkärini kanssa voittanut.
Myöskin olisin kiitollinen tiedoista menettelystä muutoksenhaku lautakuntaan siellä olevan asiani tidottamiseksi, tuskin työeläkelaitos sinne tässä vaiheessa kertoo kelan tekemästä eläkeratkaisusta, vai kertoisiko kelan tehneen myönteisen päätöksen ja he eivät. Näpeille siinä luulisi tulevan jo tässä kohtaa näille työeläkelaitoksen asiantuntija päättäjille, jos ja kun mielestäni kelan kanssa tämä eläkeasia on voitettu edukseni tana kele ittu.
Pyydä Kelasta Kelalääkärin lausunto niin sieltä ehkä jotain materiaalia valitukseen työeläkepuolella. Teoriassa on myös mahdollista että myös Kelalääkäri on ollut hylkäyksen kannalla mutta ratkaisija kääntänyt myöntöön.
Jos on kiikunkaakun tapaus niin näinkin voi tapahtua. Harvinaista toki.
Muutoksenhakulautakunnasta on päätöstä odotettavissa 1-2 viikon kuluessa, soitin sinne tänään. Totta on sieltä asiaa kysyessäni, ettei eri vakuutuslaitisten ole pakko tehdä yhtenevää päätostä, joten miten sen muutoksenlautakuntakaan nyt tekisi, no nähtäväksijää. Olemme jännän äärellä. Huom! Kelan myöntävä eläkepäätös annettu. 24.12 2019. Mutoksenhakulautakunnassa asia vireille 11.09 2019.
Tulet saamaan sen eläkkeen vakuutusyhtiöltäsi. Eivät tee erilaisia päätöksiä, vaikka kuinka saisivat tehdä. Tästä myönteisestä olisi pitänyt ajallaan lähteä viestiä työeläkeyhtiölle. Ei siinä mitään ongelmaa ole.
Jo sitä on monelta taholta ihmetelty, ettei tosiaan yhdenvertaista päätöstä ole tehty. En kuitenkaan uskalla uskoa ennen kuin työeläkekortti tipahtaa postiluukusta. Kiitos kuitenkin tsempaamisesta.
Minulle soitettiin työeläkelaitoksesta ja eläke on nyt sitten myönnetty jipii jipii.
:) Onneksi olkoon! Nyt sitten vapaaherran elämää harjoittelemaan. Niin se vaan on, etteivät tee poikkeavia päätöksiä. Hieno homma, kun saivat päätökseen asian, eikä sun tarvitse enää asiaa murehtia. Onnea tosi paljon.
Iso kiitos!