Vakuutusyhtiöiden tehdyistä erillaisista päätöksistä. Minulle kela myönsi ja työeläkelaitos hylkäsi työkyvyttömyyseläkkeen, onko se laillinenmenettely. Työeläkelaitokseneläke olisi korvattuna isompi.
Onko kokemusta
11
232
Vastaukset
- Anonyymi
Ei näköjään ole muilla kokemuksia, saati edes mielipiteitä. No pitää olla tyytyväinen edes kelan kansaneläkkeeseen työkyvytömyyden toimeentulon muodossa saatuun korvaukseen, vaikka väärältä se minusta tuntuu, ettei sitä työeläkelaitos ole mukana maksamassa.
- Anonyymi
Kyllä se on laillinen sillä nämä on harkintapäätöksia aina ja molemmilla eläkkeillä on myös eri lait takana. Yleensä kuitenkin käsi kädessä mennään. Olet ilmeisesti jonkinlainen rajatapaus.
Itse ainakin valittaisin täyden tien tuota hylättyä päätöstä. Rajatapaukset on juuri niitä jotka voi muutosasteissa muuttua kun eri ihmiset niitä punnitsee.- Anonyymi
Kiitos vastauksestasi. Tottakai vien asian loppuun saakka, eli vakuutusoikeuteen, jos nyt ei haussa olevassa muutoksenhaku lautakunnassa asia muutu. Sairana ja kouluja käymättömänä asiasta taisteleminen on suoraan sanottua helvetillistä, mutta sitä näiden vakuutusyhtiöiden mielivaltaiset lakinsa ovat työkyvyttömiä varten tehty. Yritän kuitenkin jaksaa olenhan edes jo puolittain asiani hoitavan lääkärini kanssa voittanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Tottakai vien asian loppuun saakka, eli vakuutusoikeuteen, jos nyt ei haussa olevassa muutoksenhaku lautakunnassa asia muutu. Sairana ja kouluja käymättömänä asiasta taisteleminen on suoraan sanottua helvetillistä, mutta sitä näiden vakuutusyhtiöiden mielivaltaiset lakinsa ovat työkyvyttömiä varten tehty. Yritän kuitenkin jaksaa olenhan edes jo puolittain asiani hoitavan lääkärini kanssa voittanut.
Myöskin olisin kiitollinen tiedoista menettelystä muutoksenhaku lautakuntaan siellä olevan asiani tidottamiseksi, tuskin työeläkelaitos sinne tässä vaiheessa kertoo kelan tekemästä eläkeratkaisusta, vai kertoisiko kelan tehneen myönteisen päätöksen ja he eivät. Näpeille siinä luulisi tulevan jo tässä kohtaa näille työeläkelaitoksen asiantuntija päättäjille, jos ja kun mielestäni kelan kanssa tämä eläkeasia on voitettu edukseni tana kele ittu.
- Anonyymi
Pyydä Kelasta Kelalääkärin lausunto niin sieltä ehkä jotain materiaalia valitukseen työeläkepuolella. Teoriassa on myös mahdollista että myös Kelalääkäri on ollut hylkäyksen kannalla mutta ratkaisija kääntänyt myöntöön.
Jos on kiikunkaakun tapaus niin näinkin voi tapahtua. Harvinaista toki.- Anonyymi
Muutoksenhakulautakunnasta on päätöstä odotettavissa 1-2 viikon kuluessa, soitin sinne tänään. Totta on sieltä asiaa kysyessäni, ettei eri vakuutuslaitisten ole pakko tehdä yhtenevää päätostä, joten miten sen muutoksenlautakuntakaan nyt tekisi, no nähtäväksijää. Olemme jännän äärellä. Huom! Kelan myöntävä eläkepäätös annettu. 24.12 2019. Mutoksenhakulautakunnassa asia vireille 11.09 2019.
- Anonyymi
Tulet saamaan sen eläkkeen vakuutusyhtiöltäsi. Eivät tee erilaisia päätöksiä, vaikka kuinka saisivat tehdä. Tästä myönteisestä olisi pitänyt ajallaan lähteä viestiä työeläkeyhtiölle. Ei siinä mitään ongelmaa ole.
- Anonyymi
Jo sitä on monelta taholta ihmetelty, ettei tosiaan yhdenvertaista päätöstä ole tehty. En kuitenkaan uskalla uskoa ennen kuin työeläkekortti tipahtaa postiluukusta. Kiitos kuitenkin tsempaamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo sitä on monelta taholta ihmetelty, ettei tosiaan yhdenvertaista päätöstä ole tehty. En kuitenkaan uskalla uskoa ennen kuin työeläkekortti tipahtaa postiluukusta. Kiitos kuitenkin tsempaamisesta.
Minulle soitettiin työeläkelaitoksesta ja eläke on nyt sitten myönnetty jipii jipii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle soitettiin työeläkelaitoksesta ja eläke on nyt sitten myönnetty jipii jipii.
:) Onneksi olkoon! Nyt sitten vapaaherran elämää harjoittelemaan. Niin se vaan on, etteivät tee poikkeavia päätöksiä. Hieno homma, kun saivat päätökseen asian, eikä sun tarvitse enää asiaa murehtia. Onnea tosi paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
:) Onneksi olkoon! Nyt sitten vapaaherran elämää harjoittelemaan. Niin se vaan on, etteivät tee poikkeavia päätöksiä. Hieno homma, kun saivat päätökseen asian, eikä sun tarvitse enää asiaa murehtia. Onnea tosi paljon.
Iso kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483