Suomessa tämä on ollut maan tapa, mutta nyt Finnair on ottanut uusia aluevaltauksia.
Kuluttajariitalautakunta: Finnair polkee asiakkaiden oikeuksia
14
218
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin yrittää polkea,kaikessa.Varasimme matkan Krabille ja varasimme samalla paikat.Konemalli muuttui ja samanlaisia paikkoja ei ollut.Matkan jälkeen pidimme varmana että saamme maksetut rahat takaisin mutta Finnairilta tuli ilmoitus että saamatta jääneistä lisäpalveluista(istuinpaikat)ei saa palautusta.Höh..ostat paikat mitä et saa niin eipä tartte korvata.Oliko summa vain 80e per nenä mutta silti.Valitusta ja valitusta.Loputa rahat tuli tilille.Menikö 4kk.
Sama ruljanssi ollut myöhästymisistä.Tarjottu murto-osaa mitä piti ja ei rahana vaan lahjakorttina.Aina hommat kestänyt useita kuukauksia.Muilla yhtiöillä täytetty sähköinen kaavake vastaavissa asioissa ja rahat ollut tilillä kuukaudessa. - Anonyymi
Olisiko sinulla jotakin viitettä tähän vai heititkö ainoastaan katkerana tuon lyhyen lauseen?
- Anonyymi
Kysymys siis aloittajalle.
- Anonyymi
Finnair on jättänyt noudattamatta useita Ruotsin kuluttajariitalautakunnan suosituksia, ja on sen seurauksena päätynyt maan kuluttajaliiton mustalle listalle.
Ruotsin kuluttajayhdistyksen lehti Råd & Rön nostaa mustan listansa kärkeen halpalentoyhtiö Ryanairin, jolla on syntilistallaan 19 tapausta, yhteisarvoltaan noin 13 000 euroa.
Finnair nousee listan kakkoseksi 16 tapauksella, arvoltaan reilut 10 000 euroa. Lentoyhtiöt päätyvät kuluttajaliiton mustalle listalle useimmiten siksi, etteivät ne ole maksaneet asiakkailleen EU-sääntöjen mukaisia korvauksia perutuista ja myöhästyneistä lennoista.
- Anonyymi
Finnair on mustalla listalla myös Suomessa.
- Anonyymi
Olisiko sinulla linkkiä tähän mustaan listaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko sinulla linkkiä tähän mustaan listaan?
Suorat linkit sisältävät viestit poistetaan usein.
Kuukleta: musta lista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suorat linkit sisältävät viestit poistetaan usein.
Kuukleta: musta listaKuluttaja-lehden julkaisema musta lista ei ole mikään viranomaislista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttaja-lehden julkaisema musta lista ei ole mikään viranomaislista.
Kuluttajavalituslautakunta on nimenomaan viranomainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajavalituslautakunta on nimenomaan viranomainen.
Mutta se ei julkaise Kuluttaja-lehteä eikä mitään mustaa listaa. Lehdessä olevan "lista" on lehden oma lista, joka perustuu lautakunnan päätöksiin. En löytänyt mistään tietoa millä perusteella yritys "pääsee" tuolle listalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se ei julkaise Kuluttaja-lehteä eikä mitään mustaa listaa. Lehdessä olevan "lista" on lehden oma lista, joka perustuu lautakunnan päätöksiin. En löytänyt mistään tietoa millä perusteella yritys "pääsee" tuolle listalle.
Tuo löytyy selkeästi verkkosivulta:
” Vältä näitä yrityksiä
Musta lista on Kuluttajan ylläpitämä tietokanta yrityksistä, jotka eivät ole noudattaneet kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta siitä, miten niiden pitää hyvittää virheensä kuluttajalle.
Kuluttajariitalautakunta käsittelee kuluttajien ja yritysten välisiä riita-asioita, ja antaa tapauksista ratkaisusuositukset kuulemalla tapauksen molempia osapuolia sekä tarpeen vaatiessa alan asiantuntijoita. Kuluttaja saa Mustan listan tiedot kuluttajariitalautakunnan julkisista asiakirjoista”
https://kuluttaja.fi/musta-lista/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko sinulla linkkiä tähän mustaan listaan?
Ette te siellä Finnairilla osaa googlea käyttää?
- Anonyymi
Jos yhtiö palvelee yli kymmenen miljoonaa asiakasta vuodessa eikä ole tyytyväinen lautakunnan ratkaisuun yksittäisessä tapauksessa vaikkapa vastatuulen poikkeuksellisuudesta, niin joutuu mustalle listalle! Vähän eri juttu kun jollakin pienellä autokorjaamolla, jolla on muutama sata asiakasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yhtiö palvelee yli kymmenen miljoonaa asiakasta vuodessa eikä ole tyytyväinen lautakunnan ratkaisuun yksittäisessä tapauksessa vaikkapa vastatuulen poikkeuksellisuudesta, niin joutuu mustalle listalle! Vähän eri juttu kun jollakin pienellä autokorjaamolla, jolla on muutama sata asiakasta.
Finnair on aika tunnettu kuluttajien oikeuksien polkemisesta, hävinnyt oikeusjuttuja myös esimerkiksi briteissä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1142561- 842221
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai631742- 561737
- 1641661
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581536Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461516- 1181280
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281219Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261216