Suomessa tämä on ollut maan tapa, mutta nyt Finnair on ottanut uusia aluevaltauksia.
Kuluttajariitalautakunta: Finnair polkee asiakkaiden oikeuksia
14
313
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin yrittää polkea,kaikessa.Varasimme matkan Krabille ja varasimme samalla paikat.Konemalli muuttui ja samanlaisia paikkoja ei ollut.Matkan jälkeen pidimme varmana että saamme maksetut rahat takaisin mutta Finnairilta tuli ilmoitus että saamatta jääneistä lisäpalveluista(istuinpaikat)ei saa palautusta.Höh..ostat paikat mitä et saa niin eipä tartte korvata.Oliko summa vain 80e per nenä mutta silti.Valitusta ja valitusta.Loputa rahat tuli tilille.Menikö 4kk.
Sama ruljanssi ollut myöhästymisistä.Tarjottu murto-osaa mitä piti ja ei rahana vaan lahjakorttina.Aina hommat kestänyt useita kuukauksia.Muilla yhtiöillä täytetty sähköinen kaavake vastaavissa asioissa ja rahat ollut tilillä kuukaudessa. - Anonyymi
Olisiko sinulla jotakin viitettä tähän vai heititkö ainoastaan katkerana tuon lyhyen lauseen?
- Anonyymi
Kysymys siis aloittajalle.
- Anonyymi
Finnair on jättänyt noudattamatta useita Ruotsin kuluttajariitalautakunnan suosituksia, ja on sen seurauksena päätynyt maan kuluttajaliiton mustalle listalle.
Ruotsin kuluttajayhdistyksen lehti Råd & Rön nostaa mustan listansa kärkeen halpalentoyhtiö Ryanairin, jolla on syntilistallaan 19 tapausta, yhteisarvoltaan noin 13 000 euroa.
Finnair nousee listan kakkoseksi 16 tapauksella, arvoltaan reilut 10 000 euroa. Lentoyhtiöt päätyvät kuluttajaliiton mustalle listalle useimmiten siksi, etteivät ne ole maksaneet asiakkailleen EU-sääntöjen mukaisia korvauksia perutuista ja myöhästyneistä lennoista.
- Anonyymi
Finnair on mustalla listalla myös Suomessa.
- Anonyymi
Olisiko sinulla linkkiä tähän mustaan listaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko sinulla linkkiä tähän mustaan listaan?
Suorat linkit sisältävät viestit poistetaan usein.
Kuukleta: musta lista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suorat linkit sisältävät viestit poistetaan usein.
Kuukleta: musta listaKuluttaja-lehden julkaisema musta lista ei ole mikään viranomaislista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttaja-lehden julkaisema musta lista ei ole mikään viranomaislista.
Kuluttajavalituslautakunta on nimenomaan viranomainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajavalituslautakunta on nimenomaan viranomainen.
Mutta se ei julkaise Kuluttaja-lehteä eikä mitään mustaa listaa. Lehdessä olevan "lista" on lehden oma lista, joka perustuu lautakunnan päätöksiin. En löytänyt mistään tietoa millä perusteella yritys "pääsee" tuolle listalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se ei julkaise Kuluttaja-lehteä eikä mitään mustaa listaa. Lehdessä olevan "lista" on lehden oma lista, joka perustuu lautakunnan päätöksiin. En löytänyt mistään tietoa millä perusteella yritys "pääsee" tuolle listalle.
Tuo löytyy selkeästi verkkosivulta:
” Vältä näitä yrityksiä
Musta lista on Kuluttajan ylläpitämä tietokanta yrityksistä, jotka eivät ole noudattaneet kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta siitä, miten niiden pitää hyvittää virheensä kuluttajalle.
Kuluttajariitalautakunta käsittelee kuluttajien ja yritysten välisiä riita-asioita, ja antaa tapauksista ratkaisusuositukset kuulemalla tapauksen molempia osapuolia sekä tarpeen vaatiessa alan asiantuntijoita. Kuluttaja saa Mustan listan tiedot kuluttajariitalautakunnan julkisista asiakirjoista”
https://kuluttaja.fi/musta-lista/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko sinulla linkkiä tähän mustaan listaan?
Ette te siellä Finnairilla osaa googlea käyttää?
- Anonyymi
Jos yhtiö palvelee yli kymmenen miljoonaa asiakasta vuodessa eikä ole tyytyväinen lautakunnan ratkaisuun yksittäisessä tapauksessa vaikkapa vastatuulen poikkeuksellisuudesta, niin joutuu mustalle listalle! Vähän eri juttu kun jollakin pienellä autokorjaamolla, jolla on muutama sata asiakasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yhtiö palvelee yli kymmenen miljoonaa asiakasta vuodessa eikä ole tyytyväinen lautakunnan ratkaisuun yksittäisessä tapauksessa vaikkapa vastatuulen poikkeuksellisuudesta, niin joutuu mustalle listalle! Vähän eri juttu kun jollakin pienellä autokorjaamolla, jolla on muutama sata asiakasta.
Finnair on aika tunnettu kuluttajien oikeuksien polkemisesta, hävinnyt oikeusjuttuja myös esimerkiksi briteissä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"668881Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1545574Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1275006Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään133864Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m853470Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta533369Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä382719En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102671Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html392613- 241737