Umpilisäkkeen leikkaus

Anonyymi

Kertokaa kokemuksia umpilisäkkeen leikkauksen jälkeisistä oireista?!?

Puolisolta umpilisäke poistettiin lauantaina 15.2 ja tänään 19.2 pääsi kotiin. Kahta antibiottia kolmesti päivässä ja 1g banadolia ja 600 buranaa lisänä.

Lisäke oli pahoin tulehtunu ja puhjennu..vuotanut mätä jo lonkkaan kiinni ja jouduttiin sieltä kaapia irti...tulehus arvot pomppi hieman päälle 300 tähän päivään asti ja kotiutuessa oli 202.

Nyt vaan huolestuttavaa kun ottaa lääkkeet nii pari tuntia sen jälkeen oksentaa...johtunee varmaan jommastakummasta antibiotista...ainakin itse epäilee. Vettä koittaa paljon juoda mutta syöminen vielä hankalaa. Jotain pientä aina välillä koittaa syödä.

Onko muilla jatkunu oksentelu kuinka kauan? Ja muutenkin vaivat kestänee?

2

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Antibiotteina siis trikozol 400mg ja kefexin 500mg...onko niistä kokemusta myös?

• Anonyymi

Pahoinvointi voi ihan hyvin johtua antibiootista, ainakin se on yksi mahdollisuus.
      Mulla leikattiin umppari 15 vuotta sitten ja edelleen kärsin seurauksista.
      En yleensä niistä puhu kenellekkään ainakaan ennen leikkausta. Mun kohdalla sattui aikoinaan paha hoitovirhe/-vahinko leikkauksen yhteydessä.
      Tuli haava paksusuoleen joka muutaman päivän jälkeen puhkesi ja suolen sisältö levisi vatsaonteloon ja verenkiertoon, tuloksena oli verenmyrkytys ja vatsakalvontulehdus.
      Siinä menikin sitte nelisen viikkoa teholla keinotekoisessa koomassa ym.
      Sen jälkeen on vatsaa jouduttu leikkelemään useampaan kertaan.
      Eli mulla ei ole ns. tavallista kokemusta leikkauksen jälkeisistä oireista.

Kenenkään ei kannata alkaa pelätä kertomani perusteella umpparin leikkausta, voi sanoa että tuollainen hoitovirhe on kuin lottovoitto jos sattuu kohdalle, eli siis tosi harvinaista.
      Umpparin leikkaus on sen verran rutiinileikkaus että yleensä menee ihan hyvin.
      Nykyään on ollut juttua että yrittäisivät ensin antibiooteilla hoitaa jos on pelkästään tulehtunut, toki jos kerkeää puhjeta niin leikkaavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2558
    2. 135
      1964
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1291
    4. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1286
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1141
    6. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      27
      1133
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1122
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1089
    9. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      1053
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      84
      1048
    Aihe