eräkirjailija UNTO EK

Anonyymi

oli hieman erilaista erätarinaa kertova kirjailija. kertoo siitäkin kun kaikilla ei asiat ole aina niin hyvin, kertomuksia sieltä elämän nurjemmalta puolelta.
kirjastoissa on hyllymetreittäin eräkirjoja joiden puuduttavan samankaltaisuuteen Unton kirjat toi kaivattua vaihtelua.
harmittavan vähäksi vaan jäi kirjojen määrä.

9

3321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      unto sanoi katselevansa tätä maailmaa hieman eri näkökulmasta kuin moni muu.
      siinä oli mies jolla ei menny mettäsä sormi suuhun...

    • Anonyymi

      Olet oikeassa, hyviä ovat ne Ekin neljä kirjaa. Onko kellään tietoja mihin kaikkiin julkaisuihin Unto Ek kirjoitti? Olen löytänyt Erä-lehdet numero 3 ja 7 1993, jossa Unton kirjotuksia ja tiedän että myös johonkin muuhun Erä-lehden numeroon kirjoitti, vaan en tiedä mihin. Lisäksi löytyy kolme kirjoitusta Sallan kirjailijoitten (muistaakseni sillä nimellä kulki tuo yhdistys) vuosijulkaisusta.

    • Anonyymi

      untolla näyttää olleen myös koiran kasvatusta jonkin verran. olikohan kennelnimi utrikummun, karjalan karhukoiria taisi kasvattaa.
      kertoo myös eräässä kirjassa mielenkiintoisia näkemyksiä metsästyskoirista ja koulutuksesta. koiramiesten kannattaa lukea ajatuksen kanssa..

      • Anonyymi

        se on niin että toisilla on aina pelaavat koirat ja toiset ei semmoista saa vaikka kuinka yrittelisivät. "koirakättä" ei voi netistä tilata, se joko on tai sitten ei. Untolla oli.


    • Anonyymi

      hyvien koirien "tekijöitä" on aina kadehdittu.
      ravihevosten parissa on myös niin että toiset vaan saa hevoset menemään kovaa ja toiset ei saa edes suurella rahallakaan.

    • Anonyymi

      ekin elämässä on ollut kovia aikoja mutta on ollut myös vapaus mihin tämänpäivän ihmisistä harva pääsee koskaan. luontoelämykset ja kokemukset joita sunnuntaimetsästäjä ei maastureineen ja kännyköineen ikinä tavoita.

      • Anonyymi

        unto piti tämänpäivän moottoroitua hirvijahtia kansallisena häpeänä.
        kyllähän se kieltämättä hiukan ampumahiihdolta näyttää mutta sukset on vaihtunut maastureiksi.


    • Anonyymi

      Oli vuosi 1987,elokuuta.Unto tuli luokseni Sallassa ja kysyi, lähetkö käyttämään kirkolla, on tullut Relluun varaosat. Sitten lähdimme, haimme varaosat. Kävimme myös viinakaupassa.
      Unto sanoi että, käykö kyytin maksaminen lihalla, vastasin että käyhän se. Antoi Hirvipaistin ja kymmenen purkkia Hirveä.
      Joimme jonkin verran myös Alkoholia reissun kunniaksi.

    • Anonyymi

      minäkin elelen hiukan tämän yhteiskunnan ulkopuolella. en kuitenkaan ammu hirviä salaa enkä juo viinaa.
      metsästämällä ja kalastamalla kuitenkin evästä hankin, teen määräaikaisia työkeikkoja reppuhommissa kun rahat loppuu.
      naisia joskus tulee ja menee, perhe ja kotileikit ei kiinnosta.
      aivan kuten Untokin, juon aamukahvit mökin portailla ja pidän elämästäni.
      antaa ihmisten häärätä, minä olen minä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe