kattovalaisimen kiinnitys, koukkukansi, koukullinen rauta

Anonyymi

Tuli ostettua valaisin jonka on tarkoitus roikkua katosta koukulla. Katossa on tietenkin rasia. On olemassa valaisinpitoriasioita koukula eli koukkukansia, mutta eikö enää ole olemassa pelkästään sellaisia koukullisia rautoja jotka kiinnittyvät rasiaan ruuveilla (samoihin kuin nuo kannet).

Edellisessä valaisin oli sellainen etä siinä tuli matkassa rauta, jossa oli pätkä kierretankoa, joka kiinnittyi rasiaan ruuveilla. Itse valaisin sitte kiinnittyi tuohon kierretankoon.

9

4850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        No...siis kuten sanoin koukkukansia ilman pistoketta ja pistokkeella (koukullinen valaisinpistorasia) sekä ripustuskannet tiedän.

        Mutta tarkoitan siis pelkkää rautaa, jossa on koukku ja joka tulee kiinni rasiaan.

        Mitä muuten on järkeä tehdä kahta

        KOUKKUKANSI ripustuskoukulla
        https://www.finnparttia.fi/epages/finnparttia.mobile/fi_FI/?ObjectID=2493364

        RIPUSTUSKANSI valaisinripustuskansi
        https://www.finnparttia.fi/epages/finnparttia.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014102905/Products/RIPUSTUSKANSI

        Miten tuo koukkukansi voi edes kiinnittyä kattorasiaan jos siinä ei ole niitä kahta ruuvinpaikkaa? Tuossahan on vain yksi.

        Ostin kuitenkin Koukkukansi, Ripustuskansi valaisimen asennukseen https://m.motonet.fi/fi/tuote/384342/koukkukansi jonka sai ruuvattua rasiaan kiinni ja siitä valaisin roikkumaan.

        On kyllä nuo sähköalan tarvikkeiden nimitykset jollakin karannyt ihan perseelleen. Mihin rasiaan tuollainen yksi ruuvinen koukullinen kansi on tarkoitettu kiiinnittää. miten sillä saadaan muka 25kg kantavuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No...siis kuten sanoin koukkukansia ilman pistoketta ja pistokkeella (koukullinen valaisinpistorasia) sekä ripustuskannet tiedän.

        Mutta tarkoitan siis pelkkää rautaa, jossa on koukku ja joka tulee kiinni rasiaan.

        Mitä muuten on järkeä tehdä kahta

        KOUKKUKANSI ripustuskoukulla
        https://www.finnparttia.fi/epages/finnparttia.mobile/fi_FI/?ObjectID=2493364

        RIPUSTUSKANSI valaisinripustuskansi
        https://www.finnparttia.fi/epages/finnparttia.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014102905/Products/RIPUSTUSKANSI

        Miten tuo koukkukansi voi edes kiinnittyä kattorasiaan jos siinä ei ole niitä kahta ruuvinpaikkaa? Tuossahan on vain yksi.

        Ostin kuitenkin Koukkukansi, Ripustuskansi valaisimen asennukseen https://m.motonet.fi/fi/tuote/384342/koukkukansi jonka sai ruuvattua rasiaan kiinni ja siitä valaisin roikkumaan.

        On kyllä nuo sähköalan tarvikkeiden nimitykset jollakin karannyt ihan perseelleen. Mihin rasiaan tuollainen yksi ruuvinen koukullinen kansi on tarkoitettu kiiinnittää. miten sillä saadaan muka 25kg kantavuutta?

        Ja onhan niitä tällaisiakin https://i.imgur.com/eHcpR2l.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja onhan niitä tällaisiakin https://i.imgur.com/eHcpR2l.jpg

        Mutta siis sellaisiakin on ollut olemassa jossa on vain rauta rasian kiinnitysruuvien välille ja siitä alaspäin on koukku. Löysin jollain hakusanalla googlellakin kuvan mutta vahingossa sammutin sivun.


    • Ehkä tuo ei ihan auennut, mutta kaikissa nykyajan valaisinpistorasioissa on koukku. Sen voi vaan asentaa niin että on taittuneena kannen alle piiloon, jotta on siistimpi, jos sitä ei tarvita.

      • Anonyymi

        Sinä et nyt ymmärrä asiaa. Katossa voi olla rasia jossa ei ole mitään koukkuja. Vain upporasia. Siihen voi asentaa valaisimen monin eri tavoin, myös ilman vielä erillistä koukullista valaisinpistorasiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et nyt ymmärrä asiaa. Katossa voi olla rasia jossa ei ole mitään koukkuja. Vain upporasia. Siihen voi asentaa valaisimen monin eri tavoin, myös ilman vielä erillistä koukullista valaisinpistorasiaa.

        Minulla on esimerkiksi tuo edelllinenkin valaisin sellainen jota ei mlillään koukulla kattoon laiteta roikkumaan vaan upporasiaan ruuvataan rauta kiinni. Raudasta alaspain on kierretanko johon valaisin laitetaan osineen kiinni. Tuo kiinnitys osa tuli valaisimen mukana.

        Mutta on siis olemassa ihan samanlainen upporasiaan ruuvatta rauta jossa on koukku.
        Mutta mistä niitä saa.

        Vaikea ymmärtää miten jollakin on vaikea tajuta mitä.tässä haetaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on esimerkiksi tuo edelllinenkin valaisin sellainen jota ei mlillään koukulla kattoon laiteta roikkumaan vaan upporasiaan ruuvataan rauta kiinni. Raudasta alaspain on kierretanko johon valaisin laitetaan osineen kiinni. Tuo kiinnitys osa tuli valaisimen mukana.

        Mutta on siis olemassa ihan samanlainen upporasiaan ruuvatta rauta jossa on koukku.
        Mutta mistä niitä saa.

        Vaikea ymmärtää miten jollakin on vaikea tajuta mitä.tässä haetaan....

        Miksi juuri sellaista koukullista rautaa metsästät, miksei normaali koukkukansi kelpaa? Tulisi samalla rasiakin peitettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi juuri sellaista koukullista rautaa metsästät, miksei normaali koukkukansi kelpaa? Tulisi samalla rasiakin peitettyä.

        Siksi, koska uuden valaismen kattoa vasten tuleva kupu peittää sen reiän (ja rasian) eli ne "normaalit" vaihtoehdot on ihan turhia. Harmi ettei tuon valaisiemen mukana tullut tuollaista, joskus valaisimissa on mukana noita asennusosia.

        Minähän siis jo oikeasti laitoin koukkukannen kun tuo lampun kattovasten tuleva kuppi peittää senkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      223
      1797
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1133
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      954
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      951
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      827
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      743
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      638
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      617
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      20
      611
    Aihe