Massikkaukko

Miksi Massey Ferguson 390 etupää naksuu kun ajaa

13

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkoittanet etuakselistoa (neliveto)
      Vilkaise öljyjen kunto niin akselissa kuin navoissa. Jos jossakin öljyssä on metallipurua joukossa niin sieltä syy löytyy, esim murtunut hammas. Hydraulisesti ohjattu tasauspyörästön lukko voi myös oireilla. Tai sitten löysällä olevat pyöränpultit tai jokin muu.

      • Anonyymi

        Yksi vaihtoehto voisi olla nivelristikon väljyys pyörissä tai kardaanissa.
        Öljyt tosiaan kannatta tsekata, kaikki kolme öljytilaa erikseen ja valuttaa
        vaikka magneettilautasen kautta. Irronneet hampaat ja metallipuru kyllä
        löytyvät.


    • Anonyymi

      Nosta eturenkaat ilmaan...sitten käsin pyörittelet, jos jotain erikoista havaitset.

    • Anonyymi

      Se natajaa lujuuttansa, samaa tekee naapurinkin 390:kin. Tehnyt sitä 10 vuotta, eikä ole vielä porsinut.

    • Anonyymi

      Joo kyllä se lujuuttaan natisee.

    • Anonyymi

      Voi johtua siitä, että etuset on kooltaan liian pienet. Noissa etu/takarenkaiden kokosuhde on aika tarkka ettei hammaslukko ala naksuttamaan.

    • Anonyymi

      Eikö niitä tukiaisrahoja ole sitten jäänyt säästöön, että saisi uuden naksuttoman Massikan?

      • Anonyymi

        Näitä tukiaisista höpöttäviä pellejä riittää moneen lähtöön. Ryhdyppä ihan ite ilveilijäksi...niin saat todella kokea mihin ne tukieurot riittää. Tälläkin sattuu olemaan tuollainen 300-sarjan Massikka...enkä todellakaan kaipaa näitä nykypäivän keksintöjä...korkeintaa 4255-4270 voisi kiinnostaa.


    • Anonyymi

      Akselit ja laakeri silppuna, siinä on askarta koko kesäksi!

    • Anonyymi

      Onko öljyvuotoja, jos ei ole niin pian saattaa olla, tuo napsuminen kyllä jotain hajottaa tai on menemässä rikki, parempi korjata, ennen kuin porsii kokonaan.

      • Anonyymi

        Taikka pitää viedä psykologin vastaanotolle, kun kuuluu naksumista.


    • Anonyymi

      Nelivedon etuakselin laakerit,josta pyörät kääntyy,alimmainen laakeri hajalla pitää pientä kolinaa ajaessa,ja ohjaus tulee kankeammaksi ajanmittaan,alimmaiseen laakeriin menee vesi joka hajottaa laakerin ,yksi keino on laittaa alakanteen rasvanippa ja voidella silloin tällöin.Myös laakeri täytyy vaihtaa,että tämmösiä kokemuksia 30v ajalta.

    • Anonyymi

      Jos naksuu ei hätiä mitiä vielä............... jos ei naksu enää ollenkaan sitten on hätä käsillä,
      sitten täytyy mennä ja hankkia uusi rattori.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1840
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      70
      796
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      661
    7. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      589
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      495
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    Aihe