Hei. Mulla on kysymys. Miksi islamissa sallitaan kysymättä juoruta toisten asioista ja minkä takia juuri islamissa näkyy muiden tekemät synnit ja juorujen haitat omassa elämässä.
Ei ole todellakaan mikään helppo uskonto kun joutuu muiden tekemien syntien kohteeksi joutumista varomaan ja kukaan ei välitä siitä tietenkään.
Islam ja juorut.
7
59
Vastaukset
Allahin lähettiläs (rh) sanoi: "Se, joka peittää muiden virheet tässä maailmassa, Allah peittää hänen virheensä Ylösnousemuksen päivänä."
(Muslim, kirja 32, Hadith 6267)
Allahin lähettiläs (rh) sanoi: "Tiedättekö, mitä on selän takana puhuminen? - Selän takana puhuminen tarkoittaa, että puhut veljestäsi tavalla, josta hän ei pitäisi."
Hänelle sanottiin: "Mikä on mielipiteesi siitä, jos mainitsemani vika veljessäni pitää paikkansa?"
Hän sanoi: "Silloin olet todella puhut hänestä selän takana ja jos hänessä ei ole sitä vikaa, se on herjaamista."
(Muslim, kirja 32, hadith 6265)
Allahin lähettiläs (rh) sanoi: "Selän takana juoruava ei pääse Paratiisiin."
(Bulugh al-Maram, kirja 16, Hadith 1548)- Anonyymi
Allahin lähettiläs (rh) sanoi: "Selän takana juoruava ei pääse Paratiisiin."
(Bulugh al-Maram, kirja 16, Hadith 1548)
Miesten paratiisi on 72 neitsyttä..
Mikä on Naisten?
- Anonyymi
Hienoa. Miksi siskot saa asettaa vaaraan juoruamalla heidän asioitaan.
Tarkoittaako se että täytyy aina pitää silti terve varovaisuus myös islamissa veljien suhteen? Miksei veljien metkuista varoiteta yleisestikkin siskoille.Ei katso sukupuolta tämä.
En oikein tiedä, mihin viittaat, varovaisuudella ketä tai mitä kohtaan?
En tiedä, mitä metkuja tarkoitat, mutta pari kertaa olen törmännyt siskojen keskuudessa varoitteluun sellaisesta, kun joku on eronnut onnettomasta avioliitosta, että on varoiteltu siskoja, etteivät avioituisi tämän ongelmaiseksi katsotun miehen kanssa/olisivat tietoisia.
[49:11]
Te, jotka uskotte, älkää antako ihmisten nauraa toisilleen, olkoonpa, että he ovat näitä parempia; älkööt naiset naurako toisille naisille, vaikka olisivatkin parempia kuin nämä. älkää etsikö vikoja toisistanne älkääkä kutsuko toisianne pilkkanimillä. Kurjaa on joutua huonoon huutoon, uskon omaksumisen jälkeen, ja ne, jotka eivät käänny, ovat jumalattomia.- Anonyymi
Jossain puhuttiin,että Islamilaiset pesevät 5 krt.päivässä?
Voi toki pestä kätensä,mutta en kyllä nähnyt Islamilaisessa maissa eläneenä.
Kun heillä ei ollut mitää toimivaa,kaivovettä siellä ja täällä.
Jos oli hanavesi,sitä ei voi juoda. ( kuin Venäjällä)
Islamista annetaan hienoaja ja mahtavia kuvanäkyelmiä,mutta tottus on toinen.
Kehitys on heikkoa,kehitys on jäänyt ideologian varjoon. - Anonyymi
Niin on totta, että tänä päivänä ei vielä pelkän rukouksen voimalla tapahdu suuria ihmeitä kuten laivoja ilmaannu tai terästehtaita rakennu. Ei myöskään sähkövoimaloita yms. Eikä myös vesijohtoja saada aikaan pelkällä rukouksella, vaan esim. roomalaiset rakensivat omansa runsaalla orjatyövoimalla.
Pitää olla tahto ryöstää rautamalmi yms. heikoista maista sekä hankkia halpaa työvoimaa tai ilmaista orjatyövoimaa sekä alistaa muita kaikin tavoin. jne.
Mitä tulee juoruiluun niin eiköhän se liene keskiluokan tapana eikä liitty mitenkään uskontosuuntaan. Itse tunnen helluntailaisia, jotka tykkäävät juoruta tavattomasti. Sitten taas on luterilaisia joista ei saa irti sanaakaan.
Islamissa on ainakin kolme mahdollisuutta:
1. voi lukea koraania tai sunnaa ja jäädä jälkeen ja tappiolle
2. voi hylätä koraanin ja sunnan sekä lähteä kiivaasti jihadilla tavoittelemaan nopeaa voittoa.
3. voi kuulua ummaan ja totella kalifia
On hyvää islamia ja on pahaa islamia. Ei toki kaikki islam osottaudu hyväksi aikojen lopussa, vaan onhan Kristityilläkin neljä puoluetta: Kristuksen, Pietarin, Apolloksen ja Paavalin ja Paavali sanoi, että paras noista neljästä on se joka on uskollisin loppuun asti. Uskollisten usko vain luultavasti osottautuu hyväksi lopuun asti. Ei muiden.
Missä suhteessa kristityt ovat vapaita osallisuudesta muiden pahoihin tekoihin sitten. Itselläni on monia pahantekijä kristittyjä häiritsemässä innokkaasti kotirauhaani eivätkä ne jätä minua rauhaan sitten millään keinoilla. Hyväksikäyttäjiä riittää joka uskonnossa.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437958
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 684453
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363223Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483116Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella472788Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262735- 372493
- 412056
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807