Taas on yksityisautoilija paha ihminen

Anonyymi

Taas on yksityisautoilija paha ihminen

Traficomin tutkimus: ”Polttoaineen tulisi maksaa ainakin 2,26 euroa litralta, jotta autoilijat alkaisivat vähentää yksityisautoiluaan”
https://www.is.fi/autot/art-2000006371416.html

Olen aikaisemmin ehdottanut että pidetäänpä yksityisautoilun lakkopäivä.
Menen pysäkille hsl aikataulu oppaan mukaisesti, jolla kerkiän töihin. Ei ole minun ongelma yksiytisautoilun lakkopäivänä jos ehkä yllättäen bussissa ei olekkaan tilaa. En espoosta työpaikalleni helsingin puolelle edes pääse yhdellä bussilla eli joudun vaihtamaan kaiketi leppävaarassa, saattanee olla sieläkin pientä ruuhkaa pysäkillä.

143

1599

    Vastaukset

    • Olisko edes ihme että maksas ton verra tän hallitus kauden jälkeen?

      • rahaa tarvitaan kun kuluttajia on


      • Anonyymi kirjoitti:

        rahaa tarvitaan kun kuluttajia on

        Ymmärtävätkö peruskoulunsa päättäneet ihmiset sen verran matematiikasta, että yhdelle euron litra on toisen tuloilla kymmenen senttiä litra? Tasavero ei ole tasa-arvoinen saati tehokas ympäristöveroperuste nykyaikana ja nykyisessä ilmastossa.

        Pankkikortin yhdistämien verokortin jakaa jokaiselle oikeanmukaisen polttoaineveron ja mahdollistaa mielekkään työssäkäynnin myös matalapalkka-aloilla.

        Tyhmä paljon työtä tekee, mutta viisas pääsee vähemmällä on monen vastine bensan rosvoverotukseen.


    • Persuthan tuota polttoaineen hintaa nostivat hallituksessa ollessaan.

      • Soinin persut ovat taputeltu kuten koko ukko muutenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Soinin persut ovat taputeltu kuten koko ukko muutenkin.

        Rinteen demarit sorvasivat hallitusohjelman. Turha siitä on Marinin demareita syyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Soinin persut ovat taputeltu kuten koko ukko muutenkin.

        Soini on torieläjiä ja sateella kahvioissa. Eduskunnassa aikansa takkiaan kääteli ja nyt saa esiintyä populalismin asiantuntijana. Kirjoittamansa keltainen kirja taskussaan, kuten Maolla punainen kirja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Soinin persut ovat taputeltu kuten koko ukko muutenkin.

        ja tää ukko vielä luulee itsellään olevan hyvät mahikset pressan vaaleissa! HÖH!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rinteen demarit sorvasivat hallitusohjelman. Turha siitä on Marinin demareita syyttää.

        Samoja demarivässyköitä ne on vaikka päätunari vaihtui.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rinteen demarit sorvasivat hallitusohjelman. Turha siitä on Marinin demareita syyttää.

        Avautumisenne vahvistaa sen kuinka munaton Marinin hallitus on. Etteivät vain vetelisi Kekkosen ensimmäisen kauden ohjelmilla?


    • Putin kiittää kun haetaan rajan takaa meno vettä.

    • Sinä päivänä kun autoilusta tehdään kannattamatonta, lyön hanskat tiskiin.

      • Auton käyttöä en itse näe kuin työvälineenä päästä paikasta toiseen. En käsitä itseasiassa ollenkaan aloituksen mainitsemaa tutkimusta, jossa haetaan "yksityisautoilun vähentämistä".
        Itse en käytä autoa huviajeluun tai retkeilyyn tms. Ainoastaan kun on tosiasiallinen tarve siirtymiseen paikasta toiseen ja tarvitaan kuljetuskapasiteettiä.
        Lähikaupassa käyn kävellen samalla kun koiraa kävelyttää. Autoa käytetään vain ja ainoastaan työhön.
        Niille joilla ei ole tarvetta kuskata työkaluja ja tavaraa, ja kuljette vain pelkkänä ihmisenä paikasta toiseen, TEILLE voisi toimia vaihtoehtona MOPO, tai MOOTTORIPYÖRÄ, joka vie äärimmäisen vähän polttoainetta.
        Ranskassa ajavat moottoripyörillä läpi vuoden. Talvella vilttiä reisille ja matka sujuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Auton käyttöä en itse näe kuin työvälineenä päästä paikasta toiseen. En käsitä itseasiassa ollenkaan aloituksen mainitsemaa tutkimusta, jossa haetaan "yksityisautoilun vähentämistä".
        Itse en käytä autoa huviajeluun tai retkeilyyn tms. Ainoastaan kun on tosiasiallinen tarve siirtymiseen paikasta toiseen ja tarvitaan kuljetuskapasiteettiä.
        Lähikaupassa käyn kävellen samalla kun koiraa kävelyttää. Autoa käytetään vain ja ainoastaan työhön.
        Niille joilla ei ole tarvetta kuskata työkaluja ja tavaraa, ja kuljette vain pelkkänä ihmisenä paikasta toiseen, TEILLE voisi toimia vaihtoehtona MOPO, tai MOOTTORIPYÖRÄ, joka vie äärimmäisen vähän polttoainetta.
        Ranskassa ajavat moottoripyörillä läpi vuoden. Talvella vilttiä reisille ja matka sujuu.

        Täsmennetään vielä selkokielisemmäksi, että vähentämällä autonkäyttöä enää tätä vähemmäksi mitä se nyt on, tarkoittaa se että käydään ne päivät vähemmän töissä kun auto jää seisomaan.
        Tässä hallituksessa ja yhteiskunnassa on erittäin ikävä elää, koska ympärillä näyttää olevan todella törppöjä ja tyhmiä ihmisiä johtavissa asemissa.
        Tyhmyyden keskellä on rasittava ilmapiiri elää ja olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Auton käyttöä en itse näe kuin työvälineenä päästä paikasta toiseen. En käsitä itseasiassa ollenkaan aloituksen mainitsemaa tutkimusta, jossa haetaan "yksityisautoilun vähentämistä".
        Itse en käytä autoa huviajeluun tai retkeilyyn tms. Ainoastaan kun on tosiasiallinen tarve siirtymiseen paikasta toiseen ja tarvitaan kuljetuskapasiteettiä.
        Lähikaupassa käyn kävellen samalla kun koiraa kävelyttää. Autoa käytetään vain ja ainoastaan työhön.
        Niille joilla ei ole tarvetta kuskata työkaluja ja tavaraa, ja kuljette vain pelkkänä ihmisenä paikasta toiseen, TEILLE voisi toimia vaihtoehtona MOPO, tai MOOTTORIPYÖRÄ, joka vie äärimmäisen vähän polttoainetta.
        Ranskassa ajavat moottoripyörillä läpi vuoden. Talvella vilttiä reisille ja matka sujuu.

        Sinulla on oikeus näkemykseesi. Itsekään en käytä autoa huviajeluun ellei harrastuksia lasketa, ja ilmeisesti sinusta lasketaan. Ja kuljeta sinä vaan vaan niitä ruokaostoksiasi mopolla, minä en lähde sellaiseen touhuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on oikeus näkemykseesi. Itsekään en käytä autoa huviajeluun ellei harrastuksia lasketa, ja ilmeisesti sinusta lasketaan. Ja kuljeta sinä vaan vaan niitä ruokaostoksiasi mopolla, minä en lähde sellaiseen touhuun.

        Jaahas. Tulinpa huomanneeksi kuinka tahallisesti halusit vääristellä sanomaani. Ruokaostokset hoidetaan KÄVELLESSÄ samalla kun koiraa pitää jokatapauksessa kävelyttää. Mikäli poikkeuksellisen paljon pitäisi ruokaostoksia kaupasta kantaa, asiassa auttaisi auto. MUTTA,... MOPOLLA en todellakaan ruokaostoksia roudaa. Ota silmälasit käteesi! Ruokaostoksilla käydään KÄVELLEN! Pelkkää henkilökulkemista varten ilman kyytiläisiä alan hoitaa kulkemiset moottoripyörällä, jonka pian ostan käytettynä. Moottoripyörä vie bensiiniä alle puolet siitä mitä autot vievät sadalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas. Tulinpa huomanneeksi kuinka tahallisesti halusit vääristellä sanomaani. Ruokaostokset hoidetaan KÄVELLESSÄ samalla kun koiraa pitää jokatapauksessa kävelyttää. Mikäli poikkeuksellisen paljon pitäisi ruokaostoksia kaupasta kantaa, asiassa auttaisi auto. MUTTA,... MOPOLLA en todellakaan ruokaostoksia roudaa. Ota silmälasit käteesi! Ruokaostoksilla käydään KÄVELLEN! Pelkkää henkilökulkemista varten ilman kyytiläisiä alan hoitaa kulkemiset moottoripyörällä, jonka pian ostan käytettynä. Moottoripyörä vie bensiiniä alle puolet siitä mitä autot vievät sadalle.

        Kävele sinä minne huvittaa jos olet terve mies ja asut noissa vastenmielisissä kasvukeskuksissa palvelujen lähellä. Tee muutenkin ihan mitä itseäsi huvittaa ja mitä ikinä sinulle parhaiten sopii, herra varajeesus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävele sinä minne huvittaa jos olet terve mies ja asut noissa vastenmielisissä kasvukeskuksissa palvelujen lähellä. Tee muutenkin ihan mitä itseäsi huvittaa ja mitä ikinä sinulle parhaiten sopii, herra varajeesus.

        Tällä hallituksella ei enää näköjään muu auta kun kuhtua Jeesusta auttamaan.


      • Milloin se on ollut kannattavaa?


      • Milloin se on ollut kannattavaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas. Tulinpa huomanneeksi kuinka tahallisesti halusit vääristellä sanomaani. Ruokaostokset hoidetaan KÄVELLESSÄ samalla kun koiraa pitää jokatapauksessa kävelyttää. Mikäli poikkeuksellisen paljon pitäisi ruokaostoksia kaupasta kantaa, asiassa auttaisi auto. MUTTA,... MOPOLLA en todellakaan ruokaostoksia roudaa. Ota silmälasit käteesi! Ruokaostoksilla käydään KÄVELLEN! Pelkkää henkilökulkemista varten ilman kyytiläisiä alan hoitaa kulkemiset moottoripyörällä, jonka pian ostan käytettynä. Moottoripyörä vie bensiiniä alle puolet siitä mitä autot vievät sadalle.

        Ei tarkoita, että jos SINÄ pystyt käymään ruokaostoksilla nurkan takana, että KAIKKI voisivat tehdä niin! Minulla on matkaa lähimpän kauppaan 14 km, enkä aio sitä kävellä! Ota itsen ne silmälaput silmiltä ja koeta ymmärtää, että vielä on ihmisiä, jotka asuvat kehäteiden ulkopuolella. Ihmeellistä minäminä ajattelua taas!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on oikeus näkemykseesi. Itsekään en käytä autoa huviajeluun ellei harrastuksia lasketa, ja ilmeisesti sinusta lasketaan. Ja kuljeta sinä vaan vaan niitä ruokaostoksiasi mopolla, minä en lähde sellaiseen touhuun.

        Ei se moto pyhällä hengellä kulje eikä vihreillä arvoilla. Saataapi syödä liki sen saman mikä autokin. . Sen on tankatessaan huomannut, kun siihen vielä bensaa pitää laitaa eikä pääse dieselillä köröttlee. Olis vähäruokaisempi.


      • Ei näiden ääliöiden kanssa voi muutakaan olisin ostanut kaasuauton 10v sitten mutta tähän päivään mennessä ei tankkausasemia ole tullut 200km lähemmäs vaikka politikot lupasivat voi meitä petettyjä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täsmennetään vielä selkokielisemmäksi, että vähentämällä autonkäyttöä enää tätä vähemmäksi mitä se nyt on, tarkoittaa se että käydään ne päivät vähemmän töissä kun auto jää seisomaan.
        Tässä hallituksessa ja yhteiskunnassa on erittäin ikävä elää, koska ympärillä näyttää olevan todella törppöjä ja tyhmiä ihmisiä johtavissa asemissa.
        Tyhmyyden keskellä on rasittava ilmapiiri elää ja olla.

        Elämme suurta typeryyden aikaa parhaillaan....


    • Pitäisikö alkaa tehtailla kotona alkoholia polttoaineeksi?

      • Siinä kohtaa kun ei enää viitsi käydä töissä kun auto viedään alta pois niin sitä kannattaa polttaa myyntitarkoitukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä kohtaa kun ei enää viitsi käydä töissä kun auto viedään alta pois niin sitä kannattaa polttaa myyntitarkoitukseen.

        niin-mies kommaa taas! :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin-mies kommaa taas! :D

        Osuit oikeaan. Ainahan se on mennyt saman kaavan mukaan: mitä enemmän kommunistit onnistuvat rajoittamaan muiden ihmisten elämää, sitä enemmän nämä joutuvat käyttämään luovuuttaan ja kikkailla kaikin mahdollisin tavoin selvitäkseen siitä.
        Maon kiinassahan mm. perheet vaihtoivat lapsia keskenään - koska eivät olisi kyenneet syömään omia lapsiaan.


    • Valtiolle hyvä uutinen, kulutus ei vähene ja verotulot kasvavat. Voidaan ottaa lisää vieraslajeja.

      • Pieniä 12 vuotiaita parta-ahmedeja jotka näyttävät kyllä 40 vuotiailta. Perheiden yhdistäminen jotta saadaan vanhempansa myös ikityöttömiksi korvauksia nostelemaan.


    • Kaikille autojen sijaan lentokone. Näinhän ne esimerkkiä näyttävät.

    • Tuulilasin päätoimittaja laskeskeli tammikuun lehdessä, että hänelle jää viikossa 20 tuntia enemmän aikaa, jos hän kulkee matkat omalla autolla, sen sijaan että köröttelisi julkisilla. Se tarkoittaa 4 tuntia joka arkipäivä. Haluatko sinä tuhlata neljä tuntia päivässä bussissa/metrossa/junassa istumiseen?

      • Mulla on työpaikalle 400 metriä, johon ei mene fillarilla montaa kymmentä sekuntia. Jos alkaisin autoa käynnistelemään ja sitten etsimään sille parkkipaikkaa ynnä muuta, niin aikaa menee varmasti 5–10 minuuttia + tulee lisää hintaa.

        Miksi tuhlaisin aikaa auton kanssa pelleilyyn, kun fillarilla pääseen huomattavasti nopeammin, ja kaiken lisäksi ympäristöystävällisesti?

        Tuulilasin päätoimittaja ei vaikuta kovinkaan välkyltä tyypiltä, kun tekee elämisestään mahdollisimman hankalaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on työpaikalle 400 metriä, johon ei mene fillarilla montaa kymmentä sekuntia. Jos alkaisin autoa käynnistelemään ja sitten etsimään sille parkkipaikkaa ynnä muuta, niin aikaa menee varmasti 5–10 minuuttia + tulee lisää hintaa.

        Miksi tuhlaisin aikaa auton kanssa pelleilyyn, kun fillarilla pääseen huomattavasti nopeammin, ja kaiken lisäksi ympäristöystävällisesti?

        Tuulilasin päätoimittaja ei vaikuta kovinkaan välkyltä tyypiltä, kun tekee elämisestään mahdollisimman hankalaa.

        Hyvä sulle. Itselle menisi työmatkoihin reilut 3 tuntia jos kulkisin bussilla, kun nyt menee tunti omalla autolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä sulle. Itselle menisi työmatkoihin reilut 3 tuntia jos kulkisin bussilla, kun nyt menee tunti omalla autolla.

        Sähköautolla menisi alle tunnin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla menisi alle tunnin.

        Sähköautoon ei ole eikä tule olemaankaan varaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä sulle. Itselle menisi työmatkoihin reilut 3 tuntia jos kulkisin bussilla, kun nyt menee tunti omalla autolla.

        Olet älykkyydeltäsi tuulilasin tyhjäntoimittajan tasoa oleva ameeba.

        Miksi et muuta kauemmaksi työpaikastasi? Säästäisit vielä enemmän aikaa.

        Ai niin, oletkin työtön persu, jonka "työ" on aukoa päivät pitkät päätään somessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoon ei ole eikä tule olemaankaan varaa.

        Siksihän persut sähköautoja kadehtivatkin. Kun on itsellä varaa vain siihen neljännesvuosisadan ikäiseen savuavaan Diesel-kotteroon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on työpaikalle 400 metriä, johon ei mene fillarilla montaa kymmentä sekuntia. Jos alkaisin autoa käynnistelemään ja sitten etsimään sille parkkipaikkaa ynnä muuta, niin aikaa menee varmasti 5–10 minuuttia + tulee lisää hintaa.

        Miksi tuhlaisin aikaa auton kanssa pelleilyyn, kun fillarilla pääseen huomattavasti nopeammin, ja kaiken lisäksi ympäristöystävällisesti?

        Tuulilasin päätoimittaja ei vaikuta kovinkaan välkyltä tyypiltä, kun tekee elämisestään mahdollisimman hankalaa.

        Siinäpä näkee sun realistisen maailman kuvan. Kyllä ne tavarat siihen lähikaupaasikin tulee hieman kauampaa kuin 400m päästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä näkee sun realistisen maailman kuvan. Kyllä ne tavarat siihen lähikaupaasikin tulee hieman kauampaa kuin 400m päästä.

        Olenko muuta väittänytkään? On minullakin auto, mutta en sillä rällää kuin hupia, eli käyn mökillä ja kiertelemässä Eurooppaa milloin ehdin. Viimeksi kävin kuun alussa autollani Virossa.

        Ja siinä on kyllä ihmisellä epärealistinen maailmankuva, jos ramppaa joka päivä tuntikausien päässä kotoaan. On mennyt työ- tai asuinpaikan valinta pieleen.

        Työnantajat pitää laittaa maksamaan työn ja kodin väliseltä matka-ajalta palkkaa, niin loppuu tuo joutavanpäiväinen rällääminen. Ja kaikki verovähennykset pois mitä tulee työmatkakuluihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla menisi alle tunnin.

        Väärin, sillä sähköautolla matkaan menisi vähintään 4 tuntia kun välillä täytyisi pitää 3 tunnin mittainen lataustauko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet älykkyydeltäsi tuulilasin tyhjäntoimittajan tasoa oleva ameeba.

        Miksi et muuta kauemmaksi työpaikastasi? Säästäisit vielä enemmän aikaa.

        Ai niin, oletkin työtön persu, jonka "työ" on aukoa päivät pitkät päätään somessa.

        Noin ala-arvoisella kommentilla ei ole enää paljoa varaa arvostella oikeastaan mitään muuta kuin omaa kasvatustaan.
        Toisilla sitä varmaan onkin rahaa muutella ja tehdä vaikka mitä rahoillaan, ja toisilla taas ei työ maksa kuin paskan käteen. Eikä kaikilla ole haluja muuttaa kasvukeskuksiin minnekään ihmishälinän keskelle betonikuutioihin asumaan.
        Sanon kiitos ei teidän vasurien unelmalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olenko muuta väittänytkään? On minullakin auto, mutta en sillä rällää kuin hupia, eli käyn mökillä ja kiertelemässä Eurooppaa milloin ehdin. Viimeksi kävin kuun alussa autollani Virossa.

        Ja siinä on kyllä ihmisellä epärealistinen maailmankuva, jos ramppaa joka päivä tuntikausien päässä kotoaan. On mennyt työ- tai asuinpaikan valinta pieleen.

        Työnantajat pitää laittaa maksamaan työn ja kodin väliseltä matka-ajalta palkkaa, niin loppuu tuo joutavanpäiväinen rällääminen. Ja kaikki verovähennykset pois mitä tulee työmatkakuluihin.

        Ökykapitalisti-vihreä :DD Joku raja taas trollaamisellakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ökykapitalisti-vihreä :DD Joku raja taas trollaamisellakin.

        No emmä kyllä mikään kapitalisti ole, vaan tavallinen kokopäiväduunari, joka yrittää elää tulojensa mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No emmä kyllä mikään kapitalisti ole, vaan tavallinen kokopäiväduunari, joka yrittää elää tulojensa mukaan.

        Elä niinkuin parhaaksi näet, ja jeesustele vaikka senkin edestä, mutta älä ulise jos joku ei jaa näkemyksiäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elä niinkuin parhaaksi näet, ja jeesustele vaikka senkin edestä, mutta älä ulise jos joku ei jaa näkemyksiäsi.

        Totta kai olen myös luonnonsuojelija. Kiisselin hinnan nousemisesta ulisevat persut pitää ilman muuta laittaa kenttään. Sitähän he oikein kaipaavat. Ja sitä ulinaa on mukava kuunnella tälläkin palstalla.

        Eikä ole hyväksyttävä tekosyy saastuttaa maapalloa sen vuoksi, että pitäisi käydä töissä. Pitää asua lähempänä, jotta voi tehdä työmatkat tuhoamatta ympäristöään, tai sitten tehdä etätöitä.

        Pelastustoimi on niitä harvoja toimialoja, jossa voidaan vähän livetä. Tulipalo ei odota sammuttajaansa, mutta tieverkkoa tukkivat persuttimet haittaavat sitäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai olen myös luonnonsuojelija. Kiisselin hinnan nousemisesta ulisevat persut pitää ilman muuta laittaa kenttään. Sitähän he oikein kaipaavat. Ja sitä ulinaa on mukava kuunnella tälläkin palstalla.

        Eikä ole hyväksyttävä tekosyy saastuttaa maapalloa sen vuoksi, että pitäisi käydä töissä. Pitää asua lähempänä, jotta voi tehdä työmatkat tuhoamatta ympäristöään, tai sitten tehdä etätöitä.

        Pelastustoimi on niitä harvoja toimialoja, jossa voidaan vähän livetä. Tulipalo ei odota sammuttajaansa, mutta tieverkkoa tukkivat persuttimet haittaavat sitäkin.

        Varajeesus ja fasistinen luikero sinä olet. Rajoita vain omaa elämääsi ja muuta vaikka pahvilaatikkoon asumaan työpaikkasi parkkipaikalle jos sinua sellainen hotsittaa herra proletaari työn sankari varajeesus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varajeesus ja fasistinen luikero sinä olet. Rajoita vain omaa elämääsi ja muuta vaikka pahvilaatikkoon asumaan työpaikkasi parkkipaikalle jos sinua sellainen hotsittaa herra proletaari työn sankari varajeesus.

        Ei meidän firmalla ole mitään parkkipaikkaa. Parkkihalli löytyy kyllä, mutta se on jonkun toisen firman hallinnassa.

        Jos ei ilman autoa kykene hoitamaan työvelvollisuuksiaan, niin sitten pitää viiltää ranteet auki. Töissä käyminen ei ole mikään hyväksyttävä syy maapallon tuhoamiselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei meidän firmalla ole mitään parkkipaikkaa. Parkkihalli löytyy kyllä, mutta se on jonkun toisen firman hallinnassa.

        Jos ei ilman autoa kykene hoitamaan työvelvollisuuksiaan, niin sitten pitää viiltää ranteet auki. Töissä käyminen ei ole mikään hyväksyttävä syy maapallon tuhoamiselle.

        Nonni, olen taas ollut trollauksen uhri. Nykypäivänä sitä on helppoa riistaa trollille kun on niin vaikea ja joskus ihan mahdotontakin enää erottaa mikä on trollausta ja mikä vasurin oikeita mielipiteitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei meidän firmalla ole mitään parkkipaikkaa. Parkkihalli löytyy kyllä, mutta se on jonkun toisen firman hallinnassa.

        Jos ei ilman autoa kykene hoitamaan työvelvollisuuksiaan, niin sitten pitää viiltää ranteet auki. Töissä käyminen ei ole mikään hyväksyttävä syy maapallon tuhoamiselle.

        "Jos ei ilman autoa kykene hoitamaan työvelvollisuuksiaan, niin sitten pitää viiltää ranteet auki. "

        Ei sentään. Itsemurha tuollaisen takia on aika hölmöä. Järkevämpää on elää työttämänä yhteiskunnan loisena- tai vaihtoehtoisesti muuttaa pois suomesta ulkomaille ja käydä töissä ulkomailla. Kolmantena vaihtoehtona on hakea polttomoottorillisen auton polttoaineet esim. venäjältä.

        "Töissä käyminen ei ole mikään hyväksyttävä syy maapallon tuhoamiselle."
        Jos sinä uskot tuohon ilmastopropagandaan niin mikäs siinä, minä ja monet muut ihmiset emme tuollaista roskaa niele, emmekä tee mitään ilmastotekoja.
        Yksityisautoilun rajoittaminen on muutenkin täysin turhaa ja typerää. Jos oikeasti pitäisi tehdä yhteiskunnallisella tasolla ilmastotekoja niin paras keino on vähentää ihmisten määrää esim. aktiivisella eutanasialla, kuolemantuomion uudelleen käyttöönottamisella, kehitysavun poistamisella, syntyyyden rajoittamisella (tosin suomessa aika turhaa koska syntyvyys on jo muutenkin alhainen).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on työpaikalle 400 metriä, johon ei mene fillarilla montaa kymmentä sekuntia. Jos alkaisin autoa käynnistelemään ja sitten etsimään sille parkkipaikkaa ynnä muuta, niin aikaa menee varmasti 5–10 minuuttia + tulee lisää hintaa.

        Miksi tuhlaisin aikaa auton kanssa pelleilyyn, kun fillarilla pääseen huomattavasti nopeammin, ja kaiken lisäksi ympäristöystävällisesti?

        Tuulilasin päätoimittaja ei vaikuta kovinkaan välkyltä tyypiltä, kun tekee elämisestään mahdollisimman hankalaa.

        Asutko kehä 1:sen ulkopuolella..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on työpaikalle 400 metriä, johon ei mene fillarilla montaa kymmentä sekuntia. Jos alkaisin autoa käynnistelemään ja sitten etsimään sille parkkipaikkaa ynnä muuta, niin aikaa menee varmasti 5–10 minuuttia + tulee lisää hintaa.

        Miksi tuhlaisin aikaa auton kanssa pelleilyyn, kun fillarilla pääseen huomattavasti nopeammin, ja kaiken lisäksi ympäristöystävällisesti?

        Tuulilasin päätoimittaja ei vaikuta kovinkaan välkyltä tyypiltä, kun tekee elämisestään mahdollisimman hankalaa.

        Asutko kehä 1:sen ulkopuolella..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai olen myös luonnonsuojelija. Kiisselin hinnan nousemisesta ulisevat persut pitää ilman muuta laittaa kenttään. Sitähän he oikein kaipaavat. Ja sitä ulinaa on mukava kuunnella tälläkin palstalla.

        Eikä ole hyväksyttävä tekosyy saastuttaa maapalloa sen vuoksi, että pitäisi käydä töissä. Pitää asua lähempänä, jotta voi tehdä työmatkat tuhoamatta ympäristöään, tai sitten tehdä etätöitä.

        Pelastustoimi on niitä harvoja toimialoja, jossa voidaan vähän livetä. Tulipalo ei odota sammuttajaansa, mutta tieverkkoa tukkivat persuttimet haittaavat sitäkin.

        Sinunkin hedelmät tuo Espanjasta litilati..maksaa verot 30e päiväpalkasta Liettuaan.. ei tankkaa eikä käytä muitakaan palveluja Suomessa.. kuluttaa teitä ja sontii p-alueet. Inex ja tuko myy kotimaista työtä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei meidän firmalla ole mitään parkkipaikkaa. Parkkihalli löytyy kyllä, mutta se on jonkun toisen firman hallinnassa.

        Jos ei ilman autoa kykene hoitamaan työvelvollisuuksiaan, niin sitten pitää viiltää ranteet auki. Töissä käyminen ei ole mikään hyväksyttävä syy maapallon tuhoamiselle.

        Onpas! Kertoo bussikuski.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksihän persut sähköautoja kadehtivatkin. Kun on itsellä varaa vain siihen neljännesvuosisadan ikäiseen savuavaan Diesel-kotteroon.

        Ajan dieselillä joka kuluttaa alle 5 l sadalle enkä vaihda ennnkuin päättäjiin saadaa lisää älyä joka niiltä nyt puuttuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, sillä sähköautolla matkaan menisi vähintään 4 tuntia kun välillä täytyisi pitää 3 tunnin mittainen lataustauko.

        Ja sähköauton akun valmistaminen saastuttaa paljon ja turpeellla tehty sähkö vielä enmmän


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on työpaikalle 400 metriä, johon ei mene fillarilla montaa kymmentä sekuntia. Jos alkaisin autoa käynnistelemään ja sitten etsimään sille parkkipaikkaa ynnä muuta, niin aikaa menee varmasti 5–10 minuuttia + tulee lisää hintaa.

        Miksi tuhlaisin aikaa auton kanssa pelleilyyn, kun fillarilla pääseen huomattavasti nopeammin, ja kaiken lisäksi ympäristöystävällisesti?

        Tuulilasin päätoimittaja ei vaikuta kovinkaan välkyltä tyypiltä, kun tekee elämisestään mahdollisimman hankalaa.

        Mikä on polkupyörän "hiilijalanjälki" valmistuksen suhteen ja mistä maasta pyörä tulee. Ketjuöljyä roiskuu maaperään silloin tällöin. Pyöränrenkaita malmistetaan missä? Minulla työmatkaa 60 km, lainaatko pyörääsi minulle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet älykkyydeltäsi tuulilasin tyhjäntoimittajan tasoa oleva ameeba.

        Miksi et muuta kauemmaksi työpaikastasi? Säästäisit vielä enemmän aikaa.

        Ai niin, oletkin työtön persu, jonka "työ" on aukoa päivät pitkät päätään somessa.

        Nii kuin sinäkin auot päivät pitkät päätäs somessa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksihän persut sähköautoja kadehtivatkin. Kun on itsellä varaa vain siihen neljännesvuosisadan ikäiseen savuavaan Diesel-kotteroon.

        Yritäpä sitten hiilineutraaliksi suomea, koska ei kaikilla ole varaa tähän. Kyse ei ole kateudesta vaan realismista. Jos pakotetaan, niin ei sitten auta muu kuin...... Aletaan tappelemaan, niin se sitten vaan on.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai olen myös luonnonsuojelija. Kiisselin hinnan nousemisesta ulisevat persut pitää ilman muuta laittaa kenttään. Sitähän he oikein kaipaavat. Ja sitä ulinaa on mukava kuunnella tälläkin palstalla.

        Eikä ole hyväksyttävä tekosyy saastuttaa maapalloa sen vuoksi, että pitäisi käydä töissä. Pitää asua lähempänä, jotta voi tehdä työmatkat tuhoamatta ympäristöään, tai sitten tehdä etätöitä.

        Pelastustoimi on niitä harvoja toimialoja, jossa voidaan vähän livetä. Tulipalo ei odota sammuttajaansa, mutta tieverkkoa tukkivat persuttimet haittaavat sitäkin.

        Tee seuraava loma/huvimatka vaikka Intiaan tai Kiinaan ja juttele sen jälkeen ilmastosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei meidän firmalla ole mitään parkkipaikkaa. Parkkihalli löytyy kyllä, mutta se on jonkun toisen firman hallinnassa.

        Jos ei ilman autoa kykene hoitamaan työvelvollisuuksiaan, niin sitten pitää viiltää ranteet auki. Töissä käyminen ei ole mikään hyväksyttävä syy maapallon tuhoamiselle.

        Jee, kaikki vaan työttömiksi ja leirinuotiolle laulamaan kumpajaa. Ai niin puun polttaminen luo hiilidioksidia. Ou no......


    • Tämä on sitä kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa...

      Kunnia kelpaa hallituksen ministereille, saunomisen ohessa tietenkin...

    • Keidenkäs myötä kaiken rasismin, antisemistismin ja törkypuheiden lietsominen ja levittäminen alkoikaan???????!

      • "vihernatsit" ja pakotuspolitiikka........


    • Kun bensa maksaa yli 2 euroa litra, ostan oikein vanhan ja saastuttvan auton ja ajan sillä joka päivä ympäristöministeriön eteen, pysähdyn ja kaasuttelen muutaman minuutin ja teen vielä pari samanlaista pysähdystä ja palaan kotiin. Eläkeläisenä minulla on siihen aikaa.

      • Edullisinta autoilua, kun ajelee samalla luotettavalla niin kauan, ettei tule isompaa remonttia ja vähän maksavia osia saatavilla. Polttoaineiden hinnat alkoivat reippaasti nousemaan jo -70 luvulla, jolloin bensa/maito samoja hintoja, alle 1markka/litra.


      • Minä tein tuon jo monta vuotta sitten eli hommasin ison bensa maasturin joka hörppii noin 22-28l /100km ihan mukava peli ja tosi lämmin talvella .Mua kun ei nuo ympäristö ym mailman pelastamiset juurikaan kiinosta,ihan pelkkää rahastusta ilmaston varjolla koko homma ja kansa vöyhkäilee.Pitäähän tajuta et ihminen ei mahda teoillaan mitään jos ilmasto muuttu,eikä ainakaan tämä pikkuinen Suomi maapalloa pelasta.Tärkeintä on vain määrätyille henkilöille saada sulkia hattuunsa ja omaa egoa sekä tiliään kartutettua käyttäen ilmaston muutosta keppihevosena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edullisinta autoilua, kun ajelee samalla luotettavalla niin kauan, ettei tule isompaa remonttia ja vähän maksavia osia saatavilla. Polttoaineiden hinnat alkoivat reippaasti nousemaan jo -70 luvulla, jolloin bensa/maito samoja hintoja, alle 1markka/litra.

        Muistan eka kertoja tankanneeni Kuplaani bensaa 75 penniä litra.


    • Onkohan huviajelu ihan oikeasti jokin ongelma.
      Useimmiten tämä on nuorten aikuisten ajan kulua, kovin monilla autoa ole kuitenkaan eikä edes ajokorttiakaan. Toiseksi jos nuorten autossa matkustaa useampi jonnekkin niin kyllä se auto vähemmän saastuttaa kuin linja-auto.

      Tälläinen lietsonta kohdentuu hyödylliseen auton käyttämiseen, ihmiset käy töissä, siis töissä ja se on nyt sitten paha asia. Kuten on paha asia pyörittää arkea jota ilman autoa olisi aika raskasta. Kellä on työpaikka ihanan lähellä tai sujuvan joukkoliikenteen varrella, kauppa vieressä niin onnittelut, kaikille se arpa ei vaan osu.

      Länsiväylällä, Kehä II, Turunväylällä, Kehä I on melkoisesti liikennettä mikä o ihan työmatka liikennettä. Tätä työmatka liikennettä ei tue mikään joukkoliikenne ellei nyt halua sitten käyttää 3h päivässä bussissa istumiseen.

      • Nimenomaan satunnainen "hupiajo" on ainoa järkevä tapa käyttää autoa.


      • Vihreiden mielestä ihmisten pitäisi vain istua kotonaan, lähikahviloissa tai työpaikoillaan. Tai muuttaa asumaan jonnekin stadiin hälinän ja ihmispaskan keskelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan satunnainen "hupiajo" on ainoa järkevä tapa käyttää autoa.

        Minä käyn joka päivä kaupassa, koska kotona ei ole paljonkaan säilytystilaa, pakastimia sun muuta. Enkä osaa suunnitella viikon-kahden ruokalistaa etukäteen. Siinä kaupalle ajaessani ajelen aina pienen lenkin jotta termostaatti edes aukeaisi ja jäähdytysvesi lähtisi kiertämään (sen näkee jäähdytysveden lämpömittarista) Päästöistä en ole huolissani kun hyvin pidetty moottori todennäköisesti päästää vähemmän ja kestää kauemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vihreiden mielestä ihmisten pitäisi vain istua kotonaan, lähikahviloissa tai työpaikoillaan. Tai muuttaa asumaan jonnekin stadiin hälinän ja ihmispaskan keskelle.

        Oodiin piikityshuoneet, älä unohda tärkeintä.


      • Esimerkiksi nekin yli 100000 henkilöauton kuskit ja matkustajat päivittäin Kehä 1 Kannelmäen kohdilla on paha rasti hoitaa joukkoliikenteellä vielä kun jokainen on tulossa eri paikoista ja menossa eri paikkoihin. Ohisalon ja Marinin saldo ei taida riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi nekin yli 100000 henkilöauton kuskit ja matkustajat päivittäin Kehä 1 Kannelmäen kohdilla on paha rasti hoitaa joukkoliikenteellä vielä kun jokainen on tulossa eri paikoista ja menossa eri paikkoihin. Ohisalon ja Marinin saldo ei taida riittää.

        Ei taida persulla saldo riittää. Tähänkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida persulla saldo riittää. Tähänkään.

        Viherpunikkihallitus rakentaa pyöräteitä ja pyöräilytunneleita. Tänäänkään en kyllä nähnyt yhtään pyöräilijää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vihreiden mielestä ihmisten pitäisi vain istua kotonaan, lähikahviloissa tai työpaikoillaan. Tai muuttaa asumaan jonnekin stadiin hälinän ja ihmispaskan keskelle.

        Täällä ollaan paskan keskellä :D Ihmetellään kun kaikki mitä tehdään on pahaa ja väärin.
        Pitäisi vaan päästä sinne töihinkin.

        Mielenkiintoista että joukkoliikenne keskusteluissa ja uutisoinnissa on unohdettu ihan tyystin se työväestön osa joka menee päätietä pitkin pk-seudulla omilla autoillaan.
        Mikään ei ongelma ei ole se satunnainen nakkikioskilla ajelu tai mäkkärissä käynti, jos se on nyt maailman saastuttaja niin ei men voi oikeasti enää elää täällä. Itse en aja ns metriääkään huvikseen, hyvin harvoin käyn edes kaupassa erikseen vain yhdistän ne aina työmatkaan tai kyläislyreissuun. Lomat on ehkä liki aiot ajan kohdat vuodessa jolloin tietysti joutuu kaupassa pahana ihmisenä käymään ns erikseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oodiin piikityshuoneet, älä unohda tärkeintä.

        Puukotushuoneet tarkoitit varmaan.


      • Ei 500-1000 milj maksava RaideJokeri helpota Kehän liikennettä tippaakaan. Vain syvä lama voi auttaa.


    • Voi perk... tätä maata.

      • Äänestäjät ovat tampionsa ihan itse hallitukseen äänestäneet.


      • muuta Venäjälle!


    • Olen tuostakin jo useasti puhunut että maksakoon bensalitra vaikka kolme euroa minulla tulee se 30 000km vuodessa. Työajot, harrasteajot, kaupoilla käynti yms. Ei se mihinkään vähene.
      Itselläni on uusi bensa auto joka kuluttaa sen 6 litraa satasella joka on nelivedoksi jopa hyvä.
      Kompensoin kasvavaa polttoaine veroa sitten vähentämällä muiden palveluiden käyttöä. Ravintolat, elokuvat, parturit (vaimo leikatkoon), pienemmät palvelut yms. Näistä ns turhista karsimalla tuon erotuksen saa äkkiä kasaan.
      Se vaan taas näkyy pienyrittäjillä yms mikä ei ole suomen kannalta hyvä asia.
      Työni myös perustuu osin polttoaine kulutukseen joka vastavuoroisesti näkyy kohoavana palkkana joka on tosin positiivista mutta vastavuoroon suurempana laskuna asiakkaille.

    • Voin vähentää autolla ajoa ja samalla siis työntekoa.
      Jääpä sitten enemmän aikaa tehdä ruoka itse.

    • Pitäis maksaa 10 litra että köyhät jäisi romuineen kotiin Ohisalon toiveen mukaan

      • Jos bensalitra olisi tuo 10 euroa litra, nauraisi Somali jolla 10 lasta, ja muutenkin ilmainen veronmaksajien kustantama premium maasturi alla.
        Sosiaaliapujen kautta korvattaisi ilman muuta hinnan kompensaatio somalille ja kaikille 10 lasta omaaville työttöminä makaileville "perheille".


      • Meinaatko että sulla ja kavereilla riittää rahaa yllä pitää tiet ja muut kulut?
        Saattaisi olla aika harvassa polttoaineasemiakin :)


    • Nyt en ymmärrä yhtään?

      • Maahan pakolais -statuksella valheellisesti elintasopakolaisiksi tulleet ovat onnistuneet höynäyttämään itselleen luxuselämän suomalaisten veronmaksajien kustannuksella.
        Asioista mitään ymmärtämättömistä nuorista idealisteista ja haihattelijoista koostuva pikkutyttöhallinto, joka haluaa "parantaa maailmaa", nielee kaiken valheen, koska puuttuvan elämänkokemuksen kautta puuttuu viisaus. Siksi näitä on viety kuin litran mittaa, ja loisille maksetaan luxuselämä premium maastoautoineen kaikkineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maahan pakolais -statuksella valheellisesti elintasopakolaisiksi tulleet ovat onnistuneet höynäyttämään itselleen luxuselämän suomalaisten veronmaksajien kustannuksella.
        Asioista mitään ymmärtämättömistä nuorista idealisteista ja haihattelijoista koostuva pikkutyttöhallinto, joka haluaa "parantaa maailmaa", nielee kaiken valheen, koska puuttuvan elämänkokemuksen kautta puuttuu viisaus. Siksi näitä on viety kuin litran mittaa, ja loisille maksetaan luxuselämä premium maastoautoineen kaikkineen.

        Montako noita elintasopakolaisia tuli perskekon aikana ja montako tullut "tyttöhallituksen" aikana höynäyttämään? Joko näille viimeks tulleille on ehditty kaikki herkut jakaa?


    • Paremminkin hyvä poliitikkojen lypsylehmä.

    • Trafin herrat taas vailla palkankorotuksia, vai lobbaako Trafi K-Auton VW sähköromuja?

      • Onko se Toyotasi todella noin kauhea ajettava?


    • "Töissäkäynti ei oikeuta saastuttamaan maapalloa"

      Hehheh. Suomen päästöt ovat 0,14% maailman päästöistä. Me emme mahda mitään USA:lle, Venäjälle, Kiinalle ja Intialle. Marin tietää tämän ja siksi lentelee yksityiskoneella "ilmastokokouksiin" ja vihreät käyttävät taksia minkä ehtivät.

      • Yhden ihmisen vaikutus maailman päästöihin on vain 1:7 000 000 000. Siksi kenenkään ei tarvitse tehdä mitään.

        T: Pertti Perussuomalainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhden ihmisen vaikutus maailman päästöihin on vain 1:7 000 000 000. Siksi kenenkään ei tarvitse tehdä mitään.

        T: Pertti Perussuomalainen

        Niinpä, erityisesti vihreiden ei tarvitse tehdä mitään. Muistaakseni lyhin matka minkä olivat taksilla kulkeneet oli 700 metriä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, erityisesti vihreiden ei tarvitse tehdä mitään. Muistaakseni lyhin matka minkä olivat taksilla kulkeneet oli 700 metriä.

        Kansa on täynnä tätä viherkommunistien ilmastohömppää ja minuakin ottaa kupoliin sen verran paljon että poltan eräässä koneessani jäteöjyt dieselin seassa jotta vihreä naapurini näkee kunnon savut,jotka vastaa ainakin yhdeksäätoista nykydiesel henkilöauton pakokaasupäästöjä. Lumikin mustaa kahtapuolen tietä...ghähhähhhäää


    • Onneksi pääsin pois Suomesta. Tulen kyllä sitten vanhempana nauttimaan sosiaalieduista ja nousen vielä barrikaadeille vaatimaan lisää etuja. Rusinat pois pullasta. Miksei kun niin voi tehdä.

    • "Olen aikaisemmin ehdottanut että pidetäänpä yksityisautoilun lakkopäivä. Menen pysäkille hsl aikataulu oppaan mukaisesti, jolla kerkiän töihin. Ei ole minun ongelma yksityisautoilun lakkopäivänä jos ehkä yllättäen bussissa ei olekkaan tilaa."

      Tämä sinun ideasi on täysin turha ja toimimaton. Korkeintaan saatat saada sen aikaiseksi että bussien määrää tai bussivuorojen määrää lisätään väliaikaisesti. Jos oikeasti haluat protestoida ja saada muutoksia aikaiseksi, niin silloin sinä et mene lainkaan töihin vaan pysyt kotona. Vaihtoehtoisesti menet useita kertoja viikossa eduskunnan talon edelle kyltin kanssa jossa lukee esim. Niin kauan kun yksityisautoilu on suomessa järjettömän kallista, niin minä pysyn poissa työelämästä ja verojen maksajan roolista.

      Ainoa keino kapinoida huonoa yhteiskuntaa on vastaan on kieltäytyä töissäkäymisestä ja verojen maksajana toimimisesta. Niin kauan kun sinä käyt töissä ja maksat kuuliaisesti kaikki verosi, niin sillä ei oikeasti ole yhtään mitään merkitystä että millä tavalla sinä kuljet työmatkasi.

      • "Jos oikeasti haluat protestoida ja saada muutoksia aikaiseksi, niin silloin sinä et mene lainkaan töihin vaan pysyt kotona."

        Tuo lienee ainoa tapa joka rahaSuomessa nykyään kelpaa. Vasta kun pääomapiireille alkaa koitua "harmia" alkaa tapahtua. Vrt. häkämies, "kikytunnit ovat niin tärkeitä ettei niistä luovuta". Mites kävi?


    • Heatrowin lentoasemalla valutetaan joka päivä 25 miljoonaa litraa lentovettä joka myös poltetaan, ja täällä joku viitsii puhua pyöräilystä työajoina.

      lasikaappiin löytyy suomesta erinomaisia esimerkkejä sanonko mistä !

      minun ruokaostokseni tarkoittaa liki 40 km ajoa, kävelläkkö se pitäisi häh pöljät !?

      • Kun kaljalaiva lähtee satamasta mukanaan kaikki ne tuhannet pöljäkkeet se tarkoittaa n 85000 yksityisauton lähtöä ajoon pelkästään polttoaineen kautta !

        lisöäksi kaikki muu pasca mitä se tuottaa turhilla reissuillaan, mutta sehän kompensoituu kun vaan laitetaan kypärä päähän ja ajteaan pyörällä kauppaan !


      • Kun kaljalaiva lähtee satamasta mukanaan kaikki ne tuhannet pöljäkkeet se tarkoittaa n 85000 yksityisauton lähtöä ajoon pelkästään polttoaineen kautta !

        lisöäksi kaikki muu pasca mitä se tuottaa turhilla reissuillaan, mutta sehän kompensoituu kun vaan laitetaan kypärä päähän ja ajteaan pyörällä kauppaan !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun kaljalaiva lähtee satamasta mukanaan kaikki ne tuhannet pöljäkkeet se tarkoittaa n 85000 yksityisauton lähtöä ajoon pelkästään polttoaineen kautta !

        lisöäksi kaikki muu pasca mitä se tuottaa turhilla reissuillaan, mutta sehän kompensoituu kun vaan laitetaan kypärä päähän ja ajteaan pyörällä kauppaan !

        Joo kyllä se vihreitten yksinkertainen tyhmyys heijastuu näissäkin keskusteluissa kuten ; muutto työpaikan.... eli taajamiin....luuleeko ne viherpellet että met täältä maalta mihinkään lähetään ja miekin täälä lapissa ikänsä asuneena asun niinkauan kun henki pihisee ja ajan vaikka somalivaljakolla jos huvittaa. Ja miten net teijän eukotkaan pääsee tänne lomailemaan ja paistelemaan lenkkimakkaraa meittin kans hä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä se vihreitten yksinkertainen tyhmyys heijastuu näissäkin keskusteluissa kuten ; muutto työpaikan.... eli taajamiin....luuleeko ne viherpellet että met täältä maalta mihinkään lähetään ja miekin täälä lapissa ikänsä asuneena asun niinkauan kun henki pihisee ja ajan vaikka somalivaljakolla jos huvittaa. Ja miten net teijän eukotkaan pääsee tänne lomailemaan ja paistelemaan lenkkimakkaraa meittin kans hä..

        Tuo nimenomaan on vihreiden märkä uni: kaikki ihmiset pienissä betonilaatikoissaan kasvukeskuksien lähiöissä. Hyi v*ttu.


    • Toivottavaa on ettei tuo lapsellinen hallitus pääse oikein monen kuukauden päähän eihän tuollaista jaksa kukaan katsella pitemmän päälle. !

      no se tulee tuo virus ja laittaa asiat uuteen järjestykseen!

      • Ja se joka ajaa maksaa jo enemmän veroja. oi näitä "viisaita" päättäjiä jotka lentelee jokaiseen kokoukseen vain saastuttamaan ilmastoa, mistä näitä......................


    • Ja vasta hankittiin ministeriautoja oliko se jotain 600 000 euroa... varmaankaan niissä ei ole moottoria ollenkaan, vaan ministerit työntelevät niitä pitkin kaupunkia vuorotellen !

      hieno ideahan se on ihan balanssissa muun ilmastoöyhötyspuheen kanssa !

      no kansa on itse ihan ite valinnut holhoojansa.

    • Ainakin dieselin yksityistupruttelu on kiellettävä pikavauhtia. Ammattiliikenteessä ja työkoneissa se vielä sallittakoon toistaiseksi.

      • Eli et salli dubaihin matkaavaa duunaria ajamassa dieselillä lentoasemalle?

        saisiko kävellen mennä ja kiivetä juamlatomasti saastutavaan lentobussiin noin kivasti?


    • Tämä yhteiskunta pyllähtää per.seelleen jos yksityisautoilu loppuu ja maksaa maltaita. Eikö tätä järki käsitä näillä jotka muuta yrittää tässä maassa.

    • Mutta se on sitten haaskaa tuo vihreä järki !

      esimerkkinä vaikak nyt tämä kuinka ihmeellisen saasteetonta on lennellä monia kertoja käristämään vihreää nahkaansa kaukomaille jossa aurinko on silmiinottamattomassa asennossa eikö olekkin !

      siitä ei puhu kukaan mitään, mutta auta armias jos joku ei aja vihreällä pyörällä töihin, satakilometriä päivässä, eikö olekkin hauskaa sellainen vihertävä järkikulta.

    • Ongelma on vihreä sosialistin kommunisti hallitus.
      Ihan vituttaa nämä pässit,mekö saastutamme kokomaailman?
      Nää ämmäin hallitus on järjeltään köyhiä!!

    • Ostaisit sinäkin pitkän haitaribussin ja keräisit kimppakyytiläisiä bussin lastillisen joka ajoreissullesi, voisit olla puhtaammalla omallatunnolla ja saisit anteeksi autoilusyntisi.

      • Mitä kimppakyytiläisiä, ei sellaisia ole olemassakaan!

        jokaisen ihmisen asiat vaatii oman ajan ja suunnan. ei sellaisi ahaitariautoilla hoideta.

        onkohan nämä itupyöräilijät koskaan ajatelleet miten esm laåin asukas hoitaa asioitaan!

        Menkää joskus kesäksi vaikka enontekijöön ja hoidattakaa siellä terveyttänne, rovaniemelle ei ole kuin ihan vaan viiden tunnin ajo hah !


    • Nostakaa tiisseli 3 eur litra kiitoss

      • Bensa 3.5 euroon litra!

        Sähköautohuuhaa ei tule toimimaan, Suomessa ei riitä sähkö jos kaikki ajaa sähköautoilla.
        Suomessa riittää biojätettä, lehmän ja ihmisten shittiä, miksi ei kaikesta jätteestä tehdä biokaasua, jätettä tulee koko ajan lisää.
        Taitaa olla sähköautojutussa monen päättäjän oma lehmä ratissa!


    • Ja niistä sähköautojen akuista on jo tekovaiheessa sotkettu taivas ja maat ja vedet sotkettu niitä aineita louhitatessa, eikä kenenkään tavallisen ihmisen rahat riitä mihinkään sähköauton hankintaan ja akkujen uusintaan muutaman vuoden välein.

      kaikki on järkeä vailla tässä pikkumaassa jossa ykköstilalla on omakohtaisen edun tavoittelu ja palkkojen kahminta omniin liiveihin.

      mutta virus tulee ja selvittää tilanteen!

    • Haetaan viinat ja pensat ulkomailta!! Lennellään ulkomaille ja samalla viedään eurot pois maastamme. Näin pelaa vihervassareiden ajatusmaailma ja teot. Viedään tehtaamme ulkomaille siellä ne ei saastuita voi pyhä yksinkertaisuus ja typeryys. Automaatio vie vauhdilla työpaikkoja -sitäkään ei käsitetä mitä siitäkin seuraa.

    • Minulla kuluu kuukaudessa noin 150 litraa bensiiniä ja siinä on vain kaikkein välttämättömimmät työ, ym. ajot joten sen verran on pakko kuluttaa oli bensiinin hinta mikä hyvänsä. Auto on pienikulutuksinen vanha 1,4 litraisella koneella, vie bensiiniä vähemmän kuin kalliit uudet isokoneiset hybridit.

      Jos bensan hinta nousee liikaa niin silloin minun kannattaa irtisanoutua töistä ja myydä auto pois ja jäädä kotiin kela rahoilla levähtelemään.

      • Miksi sallitaan vielä liikenteessä vanhat jenkkiautot? Ei ole mitään järkeä ajaa noilla isomoottorisilla jenkkiautoilla, melkein kaikilla jenkkiautoharrastajalla on kauppakassia pieni auto mutta bensaa ja kumia poltetaan jenkkiautoilla ja ajetaan hupia.
        Yhtenä osoituksena välinpitämättömyydestä on Pieksämäen kaupungissa järjestettävä Big Wheels-tapahtuma jonka myös Pieksämäen kaupungin päättäjät sallii ja Pieksämäki mainostaa itseään puutarhakaupunkina!!
        Tapahtuman aikana leijailee kaupungissa vanha pakokaasu ja savua lähtee myös kumin poltosta ja meteliä riittää, aika älyvapaata että tällainen sallitaan ja sitten kuritetaan pienellä autolla ajavaa joka ajaa työmatkojaan!!


      • Miksi sallitaan vielä liikenteessä vanhat jenkkiautot? Ei ole mitään järkeä ajaa noilla isomoottorisilla jenkkiautoilla, melkein kaikilla jenkkiautoharrastajalla on kauppakassia pieni auto mutta bensaa ja kumia poltetaan jenkkiautoilla ja ajetaan hupia.
        Yhtenä osoituksena välinpitämättömyydestä on Pieksämäen kaupungissa järjestettävä Big Wheels-tapahtuma jonka myös Pieksämäen kaupungin päättäjät sallii ja Pieksämäki mainostaa itseään puutarhakaupunkina!!
        Tapahtuman aikana leijailee kaupungissa vanha pakokaasu ja savua lähtee myös kumin poltosta ja meteliä riittää, aika älyvapaata että tällainen sallitaan ja sitten kuritetaan pienellä autolla ajavaa joka ajaa työmatkojaan!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sallitaan vielä liikenteessä vanhat jenkkiautot? Ei ole mitään järkeä ajaa noilla isomoottorisilla jenkkiautoilla, melkein kaikilla jenkkiautoharrastajalla on kauppakassia pieni auto mutta bensaa ja kumia poltetaan jenkkiautoilla ja ajetaan hupia.
        Yhtenä osoituksena välinpitämättömyydestä on Pieksämäen kaupungissa järjestettävä Big Wheels-tapahtuma jonka myös Pieksämäen kaupungin päättäjät sallii ja Pieksämäki mainostaa itseään puutarhakaupunkina!!
        Tapahtuman aikana leijailee kaupungissa vanha pakokaasu ja savua lähtee myös kumin poltosta ja meteliä riittää, aika älyvapaata että tällainen sallitaan ja sitten kuritetaan pienellä autolla ajavaa joka ajaa työmatkojaan!!

        Luovu sinä varajeesus vaikka asumisesta, lämmityksestä, ruuasta, kaikesta ja muuta maakuoppaan niin me muut saadaan elää tyylillämme. Uhraudu sinä varajeesus luonnon puolesta.


    • Jos on päätetty, että tavoitteena on liikenteen päästöjen alentaminen tiettyyn tasoon, on "ei tehdä mitään" väärä vastaus. Jotain täytyy tehdä, ja helpoin ja paras tapa olisi ns. turhien ajojen välttäminen. Jokainen saisi ihan itse arvoida sen asian. Ellei niin tapahdu, on polttoaineiden reilu korotus tai säännöstely seraavat keinot. Samassa asemassa ovat sekä hyvät, että pahat.

    • Jokohan co2-päästöhyvitettyä bensaa ja diisseliä on tarjolla? Ainakaan lentopuolelle ei hyvityksen hinta ole kummoinen.

    • Eikö se melkein harrastelun puolelle mene pienipalkkaisen työmatka-ajelut. Siellä ne kaikki kurituksetkin iskee pahiten, eo ihme että joillekkin ei mikä tahansa duuni kelpaa koska ei se ole vain se että saa enemmän rahaa kuin työttönä vaan sekin että palkkaa saava maksaa myös kaikki elämisen menotkin sitten.

    • Hyväksyisin hieman kalliimman bensan hinnan jos sillä verolla ei esim. rahoitettaisi luxusasunnoissa Helsingin keskustassa asumista vankilasta vapautuville rikoksen uusijoille.

      Suomessa kerätään jo aivan liikaa veroja. Ylimääräisiä verorahoja ei käytetä esim. vanhusten hoitoon vaan sen sijaan annetaan yhä parempi ja parempi elintaso rikollisille.

      Vankilasta vapautuva vanki tai maahanmuuttaja joka haluaa muuttaa syrjäseudulta Helsinkiin, saa kuin apteekin hyllyltä Helsingin kaupungilta luxusasunnon keskustasta. Asunnon jollaisesta 99% veronmaksajista voi vain haaveilla. Vuokran maksaa tietenkin.

      Ammattirikollisten ja nuorten miesmaahanmuuttajien ruhtinaallinen kestitys on se syy miksi korkeita veroja ei voi perustella.

      • Maahamme muuttaneisiin pakolaisiin ja muihin joista ei ole meille kuin kuluja niin ne kulut alkaa olla melko huimia, miljardin raja lienee jo ylitetty vuosittaisissa kuluissa.
        Terveydenhoidossakin ulkomaalaistaustaisia on koko ajan vaan enemmän ja enemmän, hekin vanhenevat ja osa sairastelee niin kuin kuka tahansa muukin.

        Nyt virhe joka mahdollisesti tehdään aiheuttaa vuosikymmenien päästä ison ongelman mahdollisesti. Eli otetaan ulkolaista työvoimaa paikkaamaan tämän hetkistä työvoimapulaa.
        Jos talouskasvu ei ihan merkittävästi ala kehittyä niin se tarkoittaa sitä että työpaikkoja ei tule lisää millään muulla tavalla kuin valtionvelan kasvattamisella eli velalla luodaan työpaikkoja. No eihän se kannatakkaan, työtön on halvempi kuin verovaroin turhaan työllistetty! Pitää siis olla aito tarve sille työlle mitä tehdään kun se kustannetaan verovaroista.

        Nytkin on ihan käsittämätöntä että 4000 hoitajaa haettaisiin ulkomailta vaikka suomessa on satojatuhansia työttömiä. Ulkomailta ei löydy 4000 pätevää hoitajaa! Se tarkoittaa sitä että ulkomailta tuleva työntekijä ja suomessa oleva työtön on samalla viivalla, miksi valitaan ulkomaalainen, tätä ei voi ymmärtää. 4000 on tosi pieni määrä, koulutukseen pitää saada varmaan 8000 niin 4000 valmistuu, keskeyttäneitähän on aina melko paljonkin.

        Nämäkin on asioita jotka olisi pitänyt nähdä jo huomattavan kauan aikaa sitten.
        ikävä totuus on vaan liian usein se että tulevaisuuteen ei katsota, siitä ei välitetä, eikä siitä olla vastuussa.

        No lipeän aiheesta jo pahemman kerran joten nyt loppu.


    • Aikanaan kun valtio tarvitsi lisää tuloja aloitettiin verojen nostaminen aakkosten alkupäästä eli autoilusta. Kuitenkin valtio halusi olla tasapuolinen, jolloin toinen kohde valittiin aakkosten jälkipäästä ja sieltähän löytyi öljy. Nyt kun suunnitellaan roimaa polttoaineiden hinnankorotusta on raadollinen syy saada varoja sosiaalimenojen kasvuun ja joutilaiden tukemiseen. Ilmaston tilaa korotukset eivät paranna eivätkä autoilua vähennä.

    • Aika kaukaakin rajasta kannattaa pian hakea polttoaine venäjän puolelta. Kuorma autoksi rekisteröidyssä autossa saa olla 400litran tankki.

      • Litrahinta venäjällä 0.665.
        Mulla on vaalimaalle vähän yli 200km matkaa, kannattaisko käydä tankkaa venäjällä?
        Mun auton tankillisella pääsee jotain 600km.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Litrahinta venäjällä 0.665.
        Mulla on vaalimaalle vähän yli 200km matkaa, kannattaisko käydä tankkaa venäjällä?
        Mun auton tankillisella pääsee jotain 600km.

        Kyllä kannattaa jos otat myös 10l.n jerrykannun mukaan.


    • Suomi syöksyy kovaan lamaan kun polttoaineen hinta syö kuluttajien kyvyn työllistää suomalaisia. Isommat yritykset katselevat jo mahdollisuuksia siirtyä muihin maihin joissa kuluttajamarkkinoita vielä on.
      Investoinnit suomalaisten työllistämiseen ovat jo vähäiset.

      Vastikkeeton kansalaispalkka jokaiselle, kuka sen maksaa?

      Bussien poistamisesta täältä maalta syntyneet säästöt on jo unohdettu?

      Kansalaisten liikkumista on aina verotettu, miksi sähköautolla liikkumista pitää tukea yhteisistä varoista?

      • Ei Suomi kaadu tuohon veronkorotukseen,ainoastaan köyhemmät pienentää vähän ajojaan kun ei ole varaa. Työssäkäyjä joka ajaa 15 000km vuodessa ,maksaa 6l/100km syövällä autollaan vain n. 500e enemmän pa-veroja ja Suomen keskipalkka verojen jälkeen n.2100-2200e/kk. Eli pa maksaa vain noin 45e/kk lisää jos veronkorotus on 0,5e/l. Köyhemmät työttömät,opiskelijat,ja eläkeläiset ajelee sen 500e/ vuodessa vähemmän mutta ei muut. Joten ei mikään iso ongelma.


    • Sähköautoilu ei yleisty ennen kuin lataamisesta maksetaan autoilijalle.

    • Miksei polttoaineen ostoa laiteta luvanvaraiseksi. Anomusta vastaan viranomaiset antaisivat osto luvan tietylle määrälle. Vain pakollisiin työhön liittyviin ajoihin saisi ostaa polttoainetta ei mihinkään muuhun.

      • Sama asia hengittämiselle. Vain töihin ja tärkeimmille asioille saisi ylipäänsä lihasvoimaa käyttäen liikkua, ettei mene hiilidioksidin ylituottamiseksi. Muuten pitäisi vain istua tai maata kotonaan ja rentoutua, pitää hengitys rauhallisena ettei vahingossakaan tuota liikaa hiilidioksidia ilmaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama asia hengittämiselle. Vain töihin ja tärkeimmille asioille saisi ylipäänsä lihasvoimaa käyttäen liikkua, ettei mene hiilidioksidin ylituottamiseksi. Muuten pitäisi vain istua tai maata kotonaan ja rentoutua, pitää hengitys rauhallisena ettei vahingossakaan tuota liikaa hiilidioksidia ilmaan.

        Kaikki CO² päästöjä tuottava urheilu joudutaan lopettamaan lailla,ainoastaan purjeveneily ja purjelentoilu sekä joku paikallinen retkeily jossa ei paljoa liikuta eikä hengitetä, voidaan harrastuksista sallia enää.


    • Tulevaisuudessa voidaan ilmaston hiilineutraaliuteen päästä autoilua vähentämällä ilman, että tarvitsee vähäosaisten maksaa lisää, päinvastoin halvennetaan.

      Polttoainevero muutetaan progressiiviseksi bruttopalkan mukaan perittäväksi, jolloin kaikkein vähäosaisimmat pelkillä sosiaalituilla eläjät vapautuisivat täysin polttoaineverosta ja hyväosaiset maksaisivat korotettua veroa. Tämän järjestäminen on yhtä helppoa kuin esim.poliisin kirjoittaessa sakkoa. Polttoaineutomaatti automaattisesti laskisi tulojen mukaisen litrahinnan verottajan tietojen mukaan.
      Jos tulot olisisivat pienentyneet, voisi bensalaskuun hakea esim. oikeusteitse huojennusta.

      Myös lämmitysöljy voitaisiin liittää tähän hinnoitteluun, jolloin rikkaat pakotettaisiin vaihtamaan hiilineutraaliin järjestelmään.

      Tämä ehdotus on täysin nykyisen hallituksen ohjelman ja ideologian mukainen.

      • Myös lentämiseen tuo sama vero niin eiköhän ne Thaimaan ja Kanarianmatkat puoliinnu ja suomalainen halpa mökkiloma alkaa taas maistumaan.


    • Täällä kytätään,jos autolla ajan,mihin milloinkin.Kerrankin henkilö sanoi lähellä oleville.Ilman taitaa tuo X .ajella. ( olin sanojan selän takana ) Olisi tehnyt mieli kysyä,saatko tuntemattomien,autoa käyttävien kyyläämisestä bonus rahaa vaikka vuokrasi maksuun.

    • Meillä on kuulkaas hieman suurempi ongelma tulossa ja on jo, kuin bensiinin hinta.

    • Yrittäjänä saan alv.n 24% ja palkkaveron 40% alennusta polttoaineen hinnasta. Silti tuntuu kalliilta.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Johanna raskaana! Ei pyhää päivää sentään

      Johanna Tukiainen ilmoittanut raskaus-uutisen. Saa vauvan syksyllä. 41 vuotias. https://www.seiska.fi/Uutiset/Totta-se-on-Johanna-Tukiainen-vahvistaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      13914
    2. Suomalaiset työttömät

      maatiloille töihin, onko mahdoton ajatus? Kausityöntekijöitä ei koronan takia saada Suomeen joten voidaanko suomalaisia työttömiä velvoittaa vastaanot
      Maailman menoa
      295
      3022
    3. Suomussalmi mainittu!

      Missä lie ollut talo vuokrattuna? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/233ee1c0-6c76-4074-9a39-2b128caf667a
      Suomussalmi
      29
      924