Koronavirus ja uskonlahkot

Anonyymi

Koronavirus iski Etelä-Koreassa uskonlahkoon, jolla opetetaan on Raamatun vastaisia oppeja. Etelä-Korean evankeliset kirkot ovat varoittaneet jäseniään tästä uskonlahkosta.

Hakulauseella "Got Questions What is Shincheonji?" Internetistä löytyy artikkeli “Shincheonji Church of Jesus, the Temple of the Tabernacle of the Testimony.” Kysymys on Lee Man-Heen 1980-luvulla perustamasta uskonlahkosta. Lee väittää omaavansa erityisen Raamatun tulkitsemisen lahjan, hän antaa ymmärtää olevansa kuolematon ja että pelastus tulee häneltä. Uskonlahko kiistää kolmiyhteyden ja mm. katsoo, että enkelit ovat ihmisiä.

Raamatun mukaan
- kukaan ihminen ei ole kuolematon. (Luuk. 23: 36) Jeesus kuoli ristiinnaulittuna huudettuaan kovalla äänellä: "»Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni.»
- Jeesus nousi kuolleista. (Matt 28:18-20) Ylösnousemuksensa jälkeen Hän ilmestyi opetuslapsilleen ja antoi lähetyskäskyn: »Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.» Kastaminen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen tarkoittaa kolmiyhteyttä.
- Raamatun tulkitsemisen lahjaa ei ole kenelläkään ihmisellä, vaan se tulee Pyhän Hengen kautta. (1 Kor. 10) Paavali sanoo sen näin: "Meille Jumala on [Jumalan salaisen, kätketyn viisauden] ilmoittanut Hengellään, sillä Henki tutkii kaiken, myös Jumalan syvimmät salaisuudet."
- Pelastus tulee vain Jeesuksen kautta, joka on sanonut: (Joh. 14:6) "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
- Ihmiset eivät ole enkeleitä. (Luuk. 20:35-36) Ne, jotka katsotaan ylösnousemuksen arvoisiksi ... "eivät enää voi kuolla, sillä he ovat enkelien kaltaisia." Sitä paitsi, ihmiset toimivat oman tahtonsa mukaan, mutta (1 Aik. 21: 12-13) enkelit toimivat Jumalan tahdon mukaan, niinkuin Jeesuskin teki.

Teillekin, jotka ette usko Jeesukseen, uskokaa edes tämä: ketään ei haittaa tietää, mitä Jeesus on opettanut. Jos emme tiedä opetuksia, me ja lapsemme eksymme helposti. Jos etäännymme Jumalasta, jäämme uskossamme tuuliajolle. Silloin, (Aam. 8: 11-12) kun tulee Herran sanojen kuulemisen nälkä, (2 Tim. 4:3), emme enää kärsi tervettä oppia, vaan omien himojemme mukaan haalimme itsellellemme opettajia.

En ymmärrä, miksi tällä palstalla niin kiihkeästi herjataan Jumalaa, Jeesusta Kristusta ja Pyhää Henkeä. Jos ette usko, olkaa uskomatta! Ja jos ette edes usko, miksi välitätte siitä, että jotkut muut uskovat? Meillä kaikilla on vakaumuksemme ja sen mukaiset asiat tärkeitä, eivätkä ne ole poissa siitä, mitä muilla on. Jos uskoville tärkeiden asioiden pilkkaaminen tuottaa jollekin ihmiselle mielihyvää, miten kukaan voi uskoa tällaisen ihmisen käsityksiä? Ihmisten pahuusko on peruste hylätä Jumalan hyvyys? Vai kiusaako se teitä, mitä Jeesus on puhunut (Joh. 15:22): "Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat."

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mielessäni vieläkin T

        Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
        Ikävä
        42
        2197
      2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

        Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
        Jyväskylä
        51
        1728
      3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

        Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
        Maailman menoa
        37
        1548
      4. Ei luottoa lakko maahan

        Patria menetti sovitun ksupan.
        Suomen Keskusta
        43
        1511
      5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

        Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
        Ikävä
        3
        1459
      6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

        Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
        Isovanhempien jutut
        8
        1454
      7. Sinäkö se olit...

        Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
        Ikävä
        4
        1430
      8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

        Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
        Vaipat
        3
        1361
      9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

        Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
        Tunteet
        5
        1281
      10. Lepakot ja lepakkopönttö

        Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
        8
        1245
      Aihe