MV-kuvien väritys

Anonyymi

Mikä ilmais-ohjelma on kohtuullisen laadukas värittämään MV-kuvan automaattisesti?

19

3637

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Että MV-kuvan voisi asianmukaisesti värittää, pitäisi tietää alkuperäisen MV-kuvan kohteiden värit ja valaistus.

Muuten homma on pelkkää arvailua.

• Anonyymi

Mustavalkokuvien värittäminen on väärentämistä.

• Anonyymi

Myheritagen markkinoiva ohjelma tekee automaattisesti hienoa jälkeä, mutta sehän ei ole ilmainen. Eikä tarvitse tietää alkuperäisen kuvan värejä eikä valaistusta.

• Anonyymi

Sitten ne prosessoidun kuvan värit voi olla aivan mitä sattuu, eli arvailtuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun ei ole. Ihan mukavan näköisiä nämä kuvat ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voivat olla vaikka kuinka mukavan näköisiä mutta siltikin värit mitä sattuu.

Esim. punainen on sellainen väri että voi näkyä MV-kuvassa suorastaan mustana. Niin arvaa siinä sitten onko joku kapistus alunperin ollut punainen vai musta.

Väri on kuvassa informaatiota. Kun ottaa mustavalkokuvan siinä samalla hävittää informaatiota eikä sitä arvaamalla saa takaisin.

• Anonyymi

Kyllä ne varmaan mukavilta näyttää ja on sellaisiksi muokattu, vaikka mitä mönjää olisivat.

Jos et itse tiedä, millaisia aiheet on olleet luonnossa, et voi myöskään tietää onko värit oikeita.
        Joidenkin värien valokuvaaminenkin on vaikeaa. Esim. kankaiden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kyse todennäköisyyksistä. Et tiedä menikö oikein, jos et ole nähnyt tilannetta luonnossa.
        Minun serkkunikin sai vihreän piirongin ruskeana, kun systeemi ei ymmärtänyt, että vihreääkin voi huonekaluissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän ne on, vaikka käsin tekisi.

• Anonyymi

Oletko MV-lehden toimittaja?

• Anonyymi

Eli kukaan ei täällä osannut vastata aloittajan kysymykseen.

Nimim. Myös kiinnostunut.

• Anonyymi

• Anonyymi

Tuommosen ohjelman kykyjähän voi testata että ottaa ensin normaalin värikuvan, tekee siitä harmaasävykopion, ja kokeilee siihen miten ohjelma taitaa värien arvailun.

• Anonyymi

Fiksu ajatus

• Tein noin Elementsillä ja tulos oli yllättävän hyvä. Toki tekee hieman haaleita vanhojen näköisiä.

• Anonyymi

Vois kokeilla suorastaan kameratestien väritestikuvalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vois kokeilla suorastaan kameratestien väritestikuvalla.

No miksei, mutta eikös tässä nyt puhuta kuitenkin sellaisten kuvien värittämisestä, jotka on otettu mustavalkoisina? Väritys antaa "eloa" ja ilmettä niihin kuviin eikä ortodoksinen värintoisto ole tärkeintä. Jos on, niin sitten siitä vaan käsitöihin ...

• Anonyymi

On niissä ohjelmissa sen verran keinoälyä, että ne tunnistavat ihmisiä ihmisiksi ja pensaita pensaiksi ja värittävät sen mukaan, ei värejä ihan arpomalla valita.

Jos sitäpaitsi kyseessä on kyllin vanha kuva, niin luutavasti kukaan ei muista minkä värinen joku kolttu sattui 40 luvulla olemaan.

Ja jos värit ei kelpaa niin deleteä sitten vain ja mennään alkuperäisellä.

• Anonyymi

Mitävittua kuvien väritys..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4926
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      214
      2649
    3. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      34
      1715
    4. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1697
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      28
      1634
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1528
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      150
      1143
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1134
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe