Kanavat ei näy kunnolla ja jossain kehotettiin tekemään tehdasasetusten palautus. Mitä se oikein tarkoittaa ja mitä sen jälkeen pitää tehdä, jotta TV taas näkyisi ? Ja mitä tarkoittaa ja miksi minun pitäisi tietää 'kanavapaikka', kun se ei ilmeisesti tarkoita samaa kuin kaukosäätimestä painettava esim. TV 1 on numero 1 ja TV2 on numero 2 , MTV 3 on numero 3 jne. ?
Kyseessä Sony merkkinen televisio.
Tehdasasetusten palautus televisiossa ?
5
541
Vastaukset
- Anonyymi
Se on palaamista siihen tehdasasetustilaan, joka oli tv:tä ostaessa.
Sen jälkeen on tehtävä kieliasetukset ja kanavahaku, jossa ensin valitaan antenni- tai kaapeliliittymä ( tarkkana valinta, Sony merkkaa huonosti ).
Todennäköisintä on lopputulos, että tv synkkaa kaukosäätimen kanssa niin, että 1 = tv1, 2 = on tv 2....... - Anonyymi
Kannattaa ensin laittaa antennilaitteet kuntoon ja vasta sitten testailla tehdasasetusten palautusta. Jos kuitenkin haluat sen suorittaa, niin tutustu tv:n sisäiseen ohjekirjaan (i-Manual) ja toimi ohjeiden mukaan.. Tehdasasetuksissa asennus alkaa ihan nollilta, joten maa- ja kieliasetukset, verkkoasetukset, jne pitää osata laittaa oikein eikä menun valinnan hyväksynnän kanssa saa kiirehtiä.
https://www.digita.fi/antennitv/vapaat-kanavat-ja-vastaanotto/hyodyllista-tietoa-tvsta/kanavajarjestys/ on 1.1.2020 alkaen lähetyspään kanavajärjestys. Se tulee muuttumaan taas huhtikuun alussa Ylen HD-kanavien muutosten mukana. Osa vastaanottimista osaa päivittää tv-oppaan (Guide) listan ajan tasalle. Jos alueella on muita tv-asemia, niin tv-oppaassa saattaa olla useamman aseman kanavia ja niistä pitäisi turhat osata poistaa. Saattaa olla, että tv on hakenut alkupään kanavapaikoille joitakin kaukana olevan aseman vain ajoittain näkyviä kanavanippuja.
Olethan huomannut, että DNA on poistanut VHF-palvelujaan ja vastaavasti Digita lisää UHF-tarjontaa. Muutokset ovat vielä vaiheessa, sillä 1.4. Ylen HD-kanavat siirtyvät Digitan B-kanavanippuun. Suorita ensin kanavien uudelleenhaku ennen kuin aloitat tehdasasetusten kanssa testailut. TV:n sisäisestä menusta löytyy siihenkin ohjeet.- Anonyymi
Kiitos kommentista. Taidan yrittää löytää jonkun asioita paremmin hallitsevan paikalle (en ole mikään nuori tekniikkanörtti itse ja asun yksin) , ennen kuin uskalan ryhtyä tehdasasetuksen palautukseen.
Mitähän nuo VHF ja UHF tarkoittavat ?
Minulla on nyt DNA:n kotimokkula nettiyhteyttä varten ja se yhdistettiin myös johdolla televisioon, jotta näkisin YLE areenan ohjelmia, mutta sekään ei nyt enää toimi. Otin sen johdon välillä TV:stä irti ja kun laitoin takaisin ei enää toimi vaikka itse laitteessa vilkkuu ko. valo (= Ethernet). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kommentista. Taidan yrittää löytää jonkun asioita paremmin hallitsevan paikalle (en ole mikään nuori tekniikkanörtti itse ja asun yksin) , ennen kuin uskalan ryhtyä tehdasasetuksen palautukseen.
Mitähän nuo VHF ja UHF tarkoittavat ?
Minulla on nyt DNA:n kotimokkula nettiyhteyttä varten ja se yhdistettiin myös johdolla televisioon, jotta näkisin YLE areenan ohjelmia, mutta sekään ei nyt enää toimi. Otin sen johdon välillä TV:stä irti ja kun laitoin takaisin ei enää toimi vaikka itse laitteessa vilkkuu ko. valo (= Ethernet).VHF tarkoittaa "pitkäsauvaisen haravan" kanavia 5-12, jonka käytöstä DNA luopuu kesään mennessä. Ylen HD-kanavat ovat siellä jakelussa maaliskuun loppuun saakka, jolloin ne siirtyvät Digitan käytössä olevalle UHF-alueelle k 21-48.
UHF-alueen yläpään kanavataajuuksia (k 49-69) on otettu mobiiliverkkojen käyttöön, joten paikallinen mobiiliverkon tukiasema saattaa yliohjata mahdollista antennivahvistinta. Silloin tarvitaan ennen vahvistinta asennettava LTE700 suodatin, joista osassa on myös 450 MHz alueen suodatus mukana. Parin kympin lisäpalikalla tämän häiriön saa torjuttua. Uudemmat vahvistimella varustetut UHF-antennit sisältävät valmiiksi tämän LTE700 suodattimen.
Joskus näihin ongelmiin auttaa pelkkä sähköt pois hetkeksi -resetointi, jolloin otetaan virtajohto seinästä vaikkapa 10 sekunnin ajaksi. Vastaanotin hakee asetuksiaan käynnistyessään ja saattaa toimia paremmin. Kaukosäätimellä ei tv:tä sammuteta kokonaan, vaan virtalähde ja viritin jäävät päälle. Niille pieni "sähköresetti" silloin tällöin tekee hyvää;)
- Anonyymi
Miten Philipsin litteässä televisiossa tehdään tehdasasetusten palautus? Ongelma on siinä, että tv ei unohda vanhoja tv-kanavia. Pohjois-Karjalan aluelähetysten nääkyminen loppui Kerimäen tv-asemalla. Kun viritän Kolin kanavat manuaalihaulla, se muistaa kanavat muutaman päivän, mutta sitten vaihtaa automaattisesti Kerimäelle, koska Kerimäen signaali on voimakkaampi Rääkkylässä. Automaattihaulla löytää tietysti voimakkaimman aseman. Pitäisi siis pyyhkiä Kerimäen kanavat pois muistista. Topfieldin digiboksissa ja Thunderissa turhien kanavien poisto on tosi helppo tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378652Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1651237Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17876Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657