Jos virkaijat katsovat tietoja väestörekisteristä , niin näkevätkö entiset nimet?
Sukupuolenkorjaus ja entiset nimet
9
315
Vastaukset
- Anonyymi
Historiatiedoista näkyy niin entiset nimet kuin myös henkilötunnus. Molemmat ovat tärkeitä, jotta entiset terveystiedot pystytään yhdistämään nykyisiin.
- Anonyymi
Entinen henkilötunnus menee passiivimuotoon ja se ei näy tavallisessa rekisteriotteessa. Myös ennen henkilötunnuksen vaihtoa ollut nimi piilottuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entinen henkilötunnus menee passiivimuotoon ja se ei näy tavallisessa rekisteriotteessa. Myös ennen henkilötunnuksen vaihtoa ollut nimi piilottuu.
Olen pahimmillaan nähnyt sairaalan perustietolomakkeessa vanhat etunimeni sarakkeessa "Entiset nimet" (yleensä siinä olisi naisen ns. tyttönimi).
Tavallisessa virkatodistuksessa ei ole noita vanhoja nimiä eikä hetua, mutta siitä en tiedä näkyykö ne automaattisesti esimerkiksi lääkärin tietokonepäätteellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pahimmillaan nähnyt sairaalan perustietolomakkeessa vanhat etunimeni sarakkeessa "Entiset nimet" (yleensä siinä olisi naisen ns. tyttönimi).
Tavallisessa virkatodistuksessa ei ole noita vanhoja nimiä eikä hetua, mutta siitä en tiedä näkyykö ne automaattisesti esimerkiksi lääkärin tietokonepäätteellä.Niin, mutta lääkäri kuitenkin näkee, että on transsukupuolinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta lääkäri kuitenkin näkee, että on transsukupuolinen
"Tuoreemmilla" transsukupuolisilla on vieläpä erillinen merkintä väestörekisterissä.
- Anonyymi
Eipä ainakaan minun elämääni ja olemiseeni vaikuta mitenkään, näkeekö sen joku lääkäri tai virkailija vai ei. Viimeksi kun vaivihkaa labrassa käydessä lunttasin hoitajan tietokoneen näyttöä, niin ei siinä lukenut kuin isolla nimeni, hetuni sekä naissukupuolen symboli. Eli ihan oikein.
- Anonyymi
Mistä saisi vanha valuuttakauppias tietoa TS-asiassa? Maahanmuuttopalstalla en tohdi kysyä helposti tunnistettuna. Vanha osaa kirjoittaa. ;)
- Anonyymi
Kyllä ne näkyvät. Eri asia on sitten kysymys, että onko viranomaisilla tai virkavastuussa olevilla oikeus ja perusteltu syy katsoa historiatietoja.
Useimmiten ei ole. - Anonyymi
Itsestäni kun välillä tehdään töiden vuoksi "supotuksia" niin kyllähän siinä kysytään entisiä nimiä, enkä todellakaan ole niitä siihen kirjoittanut. Ja kyllähän ne ne nyt näkevät, mutta ehkä asian arkaluontoisuuden vuoksi on ollut ok, etten ole niitä maininnut. Että slavaa, uraa vaan sullekin eikä tullut kunniakasta tyssäystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368