Petonisillan kylkeen vaan muuraamaan vesivoimalaitosta kunnan toimesta, niinkuin on vaasallakin alempana juoksulla. Ekologista sähköä kuntalaisille ja veroprosentin voi tällaisessa pikkukunnassa laskea useammalla prosentilla.
Jokihan on muutenkin valjastettu kautta aikain, ja kyllähän ne särijet nousee salaojaputki pitkin turpiinin ohi, sitkeitä lohikaloja, kun ovat.
Mahtuuhan noita myllyjä kunnan mitalle usiampikin, ei kun muuraamaan.
Voimalaitos
6
133
Vastaukset
- Anonyymi
Meinaakkos että vaasalaisilta pitää saada juomavesiloppumaan?
Eikös niille ole tuo kyrönvesi ihan juomavetenä, lisätty vain klooria, että ei maistu kaikki paska.
Eihän siinä petonisillanalla se luru nyt kummoinen ole, joka ainut kivenmöhkäle näkyy ja taitaa vuosien saatossa kuivua pois.
Eikös se meijäri aikoinaan laskennut kaikki mönjät suoraan jokeen, ihan luvan kanssa ja kersat sitten uivat(vieläkin) siellä. - Anonyymi
Ei kait se vesi siitä lopu jos se turpiinin läpi lasketaan, niinkuin vaasalaiset tekee tervajoella.
Ja mitäs vaasalaisten veten maulla on väliä jos mylly kunnalle hilloa jauhaa? - Anonyymi
Ootkos perehtynyt sellaiseen käsitteeseen kuin "putouskorkeus" ???
- Anonyymi
Kyllä, mutta entäs sinun tuntemuksesi vesivoimasta?
Onhan siinä ennenkin myllyt pyörineet, useampikin, millähän ne silloin pyöri, tuulellako?
Eihän sillä tarvi koko Eteläpohjanmaalle sähköä jauhaa, jos nyt edes omalle kylälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta entäs sinun tuntemuksesi vesivoimasta?
Onhan siinä ennenkin myllyt pyörineet, useampikin, millähän ne silloin pyöri, tuulellako?
Eihän sillä tarvi koko Eteläpohjanmaalle sähköä jauhaa, jos nyt edes omalle kylälle.Ei kai nykyään enää millään onnistuisi vesivoiman rakentaminen Kyrönjokeen. Kaiken maailman lehtiöt olisivat pää märkänä valituksia tekemässä, ja liito-oravia ym. viitasammakoita löytyisi yhtäkkiä alueelta.
- Anonyymi
Ei kait liito-oravakaan mikään vesieläin ole ja pelloilla sitä näkee harvemmin liitelevän, en nyt sanoisi ettei koskaan, mutta..........................
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1958768
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264988- 524492
- 724013
- 533328
- 513276
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.573096Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262756- 432541
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422535