Ilahduta itseäsi

Ikävien uutisien sijaan pitäisikö välillä satsata itsensä ilahduttamiseen. Miten olet viimeksi ilahduttanut itseäsi? Minä ostin kauppareissulla itselleni kimpun valkoisia ruusuja. Että ne on kauniita. Nyt aurinkolasit silmille ja kirkkaaseen auringonpaisteeseen.

117

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hamstrasit sitten kukkia kun toiset hamstraa käsidesiä, hengityssuojia ja ruokakkin.

      • Joop. Kaikki aikanaan.


    • Anonyymi

      Kävin lähikaupungissa kaverin kanssa kirppari- ym. reissulla ja ostin itselleni kivat legginsit, leopardikuvioiset ja lämpimän oloiset. Hyvä mieli tuli, äskettäin oli nimpparitkin jotka puolisko jopa unohti! Ei näkynyt kukkia edes... Yleensä etsin kirppareilta vaatteita, keräilyjuttuja sun muuta muille, en itselleni.

    • Anonyymi

      Ilahdutin itseäni tänään vapaapäivällä. Kävin leikkauttamassa hiukset ja aamiaisella konditoriassa, ostin kuukausilipun kun ajattelen tässä alkaa kulkemaan junalla töihin. Heräteostoksiakin tuli tehtyä vaatekaupassa. Ja aivan mainio sää käydä myös kävelylenkillä.
      Huomenna taas sää muuttuu vesisateiseksi ja sitä sitten vettä taas tulee koko viikon.

      • Anonyymi

        Viimeksi ilahdutin pienellä esikolla ja eilen ostinmsuosikkisisustuslehden.

        Beng


    • Hyvä te kaikki! Kyllä iteäkin pitää aina välillä hemmotella.

    • Anonyymi

      Olen ilahduttanut itseäni reippaalla kävelylenkillä. En osta juuri mitään, koska tavaranpaljoutta en tarvitse. Ratkaisevinta on myönteinen elämänasenne. Ja kun osaan ilahduttaa itseäni, osaan ilahduttaa ystävällisyydelläni muitakin ihmisiä.
      Terveisin: Puolireuho

      • Totta. Minä käyn teatterissa, Jos en saa ketään seurakseni, käyn yksin.


    • Anonyymi

      Minä ostin mustia jätesäkkejä.

      • Pukeudutko niihin :D?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Pukeudutko niihin :D?

        En. Ne ovat muùhun käyttöön. Mutta tuopa oli hyvä esitys. Kän kangaskaupassa ja laitan poljettavan opelukoneeni soimaan.


    • Anonyymi

      Päätin että tänään ilahdutan itseäni elokuvalla, Se mieletön remppa. Te Katsoneet, mielipiteitä Kiitos.

      • Anonyymi

        Millainen leffa oli ?
        Arvostelijat haukkuivat sen lyttyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen leffa oli ?
        Arvostelijat haukkuivat sen lyttyyn.

        Ei naurattanut tosin oli siellä sellaisiakin jotka hekottivat koko ajan, ehkä humalassa olivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen leffa oli ?
        Arvostelijat haukkuivat sen lyttyyn.

        Anonyymi
        28.02.2020 09:31, Kävin. Voi herran pieksut, ei päätä ei häntää. Sain vielä raahattua rahattoman ystävättären mukaan ja maksoin lipun, niin että juuri turhempaan ei voi 24 euroa mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        28.02.2020 09:31, Kävin. Voi herran pieksut, ei päätä ei häntää. Sain vielä raahattua rahattoman ystävättären mukaan ja maksoin lipun, niin että juuri turhempaan ei voi 24 euroa mennä.

        Ettekö saaneet eläkeläisalennusta? Liput 19€/2kpl!


    • Anonyymi

      Ilahdutan itseäni pikku matkoilla silloin tällöin, paras tapa lähteä kotoa ja olla pari päivää tekemättä mitään :)

      vn

      • Kiva käydä poissa mutta kiva tulla myös takaisin kotiin.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Kiva käydä poissa mutta kiva tulla myös takaisin kotiin.

        Olen minäkin sitä mieltä, että matkat ovat kivoja, vaan kotiin tulo on vielä hauskempaa. Joskus ajattelin, että muuttaisin Saksaan, mutta totesin, että koti on Suomessa.
        Terveisin: Puolireuho


    • Anonyymi

      Meitsi on jo jonkin aikaa ilahduttanut itseään ottamalla ylipitkiä duuniputkia. - Nm. Ei viikkovapaita

      • Toivottavasti mielesi ja kehosi ovat pitkässä juoksussa samaa ieltä noista ilahdutuksistasi :).


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Toivottavasti mielesi ja kehosi ovat pitkässä juoksussa samaa ieltä noista ilahdutuksistasi :).

        Tiedän, tajuan ja kuulen moitteita aika usein. - Nm. Silti ...


    • Anonyymi

      Oikeastaan olen sen tyyppinen typykkä, että ilahtuilen alvariin.
      Joidenkin mielestä mun ilahdukset saattavat olla lapsellisia ja naiveja, mutta minkäs minä itselleni teen, kun vaan ilahtuilen päivittäin niin monista asioista.

      Kenties ja ehkä johtuu siitä, että tätä nykyä ja jo kovin pitkään, suostun tekemään vain niitä asioita jotka huvittavat. Ikäviä asioita en joko tee, tai siirtelen niitä, tai päätän vaan yksinkertaisesti, että tänään ei huvita ja sillä siisti.

      Siinä mielessä mulla on vallan ilahduttavaa, että kun oon vain itseni kanssa asumassa tässä huushollissa, niin ei tarvitse ajatella kuin omaa napaansa :)

      Olisi hieman erimoista, jos olisi kumppani tos kyljessäni. Ottaisin hänet huomioon ja joitakin asioita en itseni kanssa tekisi, vaan mieluummin "käsikynkkäilisin" kumppanin kaa.

      Nautin yksinkertaisista asoista ihan hirveesti. Oikein lämmin aalto kuleksii kehossa, kun joko nautiskelen hyvästä ruuasta tai annan silmäni katsella luontoa "sillä silmällä" tai vajoan musiikin hurmaan tai kirjan sisälle tai mitä milloinkin.
      Tai alan soittamaan pianoa.

      Pelkkä kevään odotus tai kesän läheisyyskin saa minut hepuloimaan.

      Työnikin on niin mukavaa. Tää totta on.

      Työnnän monet ikävät uutiset hus helkuttiin.

      Kuten huomaatte, olen aika höppänä.
      Se ei kuitenkaan johdu, että tässä olen vanhentunut ja sen takia höppänöittisin, melkein muoriksi asti, koska olen kiesus sentään aina ollut tämmönen pienistäkin asioista ilahduksia nyppivä tyyppi.

      Ja sitten kun mulla on vielä sydänystäviäkin, joiden kanssa rupatella, niin ei miul´ oo mittää hättää :)

      Heikunkeikku

      • Ihanaa ettämosaat nyppiä nukat elämän akryylistä😄👌.


    • Helppo kuvitella, valkoiset ruusut kauniita.

      Eilen ilahduin, kun pari viikkoa sitten itämään laittamani paprikan siemenet heränneet eloon. Lumihiutaleiden siemenet vielä pitävät jännityksessä.
      Tänään ilahdutin itseäni, kun sain ilahdutettua omaishoidettavan vaimoni hankkimalla hänelle tällaisen:

      https://www.youtube.com/watch?v=AfvtGwZQhA0&feature=youtu.be

      • Anonyymi

        "entinenmiäs"
        Sinulla on asiat hanskassa. Ma sanon.
        Kun paprikat tai muut siemenet itää, niin johan se ilahduttaa.
        On niinku hommat hanskassa.
        Jotenkin jumalallisuus mukana (heh), kun saa lähes kuolleet kuivettuneet siemenet itämään.
        Eihän ne muuten, ellei niitä multaan tökkäisi.

        Hienoa kun oot saanut ilahduttaa omaishoidettavaa vaimoasi hankinnallasi.
        Mahtaa olla raskasta välillä olla omaishoitaja puolisolle.
        Toivotan tsemppiä.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "entinenmiäs"
        Sinulla on asiat hanskassa. Ma sanon.
        Kun paprikat tai muut siemenet itää, niin johan se ilahduttaa.
        On niinku hommat hanskassa.
        Jotenkin jumalallisuus mukana (heh), kun saa lähes kuolleet kuivettuneet siemenet itämään.
        Eihän ne muuten, ellei niitä multaan tökkäisi.

        Hienoa kun oot saanut ilahduttaa omaishoidettavaa vaimoasi hankinnallasi.
        Mahtaa olla raskasta välillä olla omaishoitaja puolisolle.
        Toivotan tsemppiä.

        Heikunkeikku

        Veit jalat suustani ja tsemppiä .


      • Vihreän nousemisen mullasta ilahduttaa. Siinä on sitä elämää!

        Omaishoitajan pesti on vaativa. Paitsi että se on ihmissuhde, se on myös hoito- ja hoivasuhde. Siinä ei saa unohtaa omia tarpeitaan eikä itseään, Muuutoin voi mennä aika ilottomaksi.
        Ilonaiheita päiviisi.


      • Anonyymi

        Enkeli maan päällä ja vielä miehen nahkassa. Miksi ihmeessä sanot itseäsi entiseksi? - Nm. Isosti Ihminen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enkeli maan päällä ja vielä miehen nahkassa. Miksi ihmeessä sanot itseäsi entiseksi? - Nm. Isosti Ihminen

        Vain siivet puuttuu;)

        Aikoinaan olin 50 palstalla nimimerkillä mies_vm56. Sitten meinasin lopettaa palstan käytön ja poistin koko profiilin. No, jonkin ajan päästä tänne tuli aina vaan palattua ja jos jotain kirjoitan, niin haluan tehdä sen vakinikillä. Entistä nimimerkkiä en enää takaisin saanut ja tuli mieleen "entinenmiäs" = entinen "mies_vm56". Osittain se entinenmiäs myös siitä, kun ennen olin isäntä ja mies talossa, sittemmin, vaimon sairastuttua, isäntä, emäntä, piika, renki ja vielä sairaanhoitajakin samalla kun miehen elämästä jäi puuttumaan jotain oleellista miehuuteen liittyvää.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Vain siivet puuttuu;)

        Aikoinaan olin 50 palstalla nimimerkillä mies_vm56. Sitten meinasin lopettaa palstan käytön ja poistin koko profiilin. No, jonkin ajan päästä tänne tuli aina vaan palattua ja jos jotain kirjoitan, niin haluan tehdä sen vakinikillä. Entistä nimimerkkiä en enää takaisin saanut ja tuli mieleen "entinenmiäs" = entinen "mies_vm56". Osittain se entinenmiäs myös siitä, kun ennen olin isäntä ja mies talossa, sittemmin, vaimon sairastuttua, isäntä, emäntä, piika, renki ja vielä sairaanhoitajakin samalla kun miehen elämästä jäi puuttumaan jotain oleellista miehuuteen liittyvää.

        Redbull antaa siivet sanoo mainos🤣


      • Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

        Vain siivet puuttuu;)

        Aikoinaan olin 50 palstalla nimimerkillä mies_vm56. Sitten meinasin lopettaa palstan käytön ja poistin koko profiilin. No, jonkin ajan päästä tänne tuli aina vaan palattua ja jos jotain kirjoitan, niin haluan tehdä sen vakinikillä. Entistä nimimerkkiä en enää takaisin saanut ja tuli mieleen "entinenmiäs" = entinen "mies_vm56". Osittain se entinenmiäs myös siitä, kun ennen olin isäntä ja mies talossa, sittemmin, vaimon sairastuttua, isäntä, emäntä, piika, renki ja vielä sairaanhoitajakin samalla kun miehen elämästä jäi puuttumaan jotain oleellista miehuuteen liittyvää.

        Mieleni tekevi sanoa jotain tuohon viimeiseen virkkeeseesi, mutten nyt sano, olemattomat / näkytämmömät siivet varmaan estävät. Ja siitä syntyisi hemmetinmoinen suukopu tälle kirjoitusalsutalle. - Nm. Hoida ja välitä myös itsestäsi


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Redbull antaa siivet sanoo mainos🤣

        Sokerijuoman siivillä ei kantsi alkaa liihottelemaan, lento jää lyhyenlännäksi. Mutta sisäisiä ja alitajuisia siipiään kannattaa koetella ja opetella löytämään. - Nm. Takaraivoon tähystys


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sokerijuoman siivillä ei kantsi alkaa liihottelemaan, lento jää lyhyenlännäksi. Mutta sisäisiä ja alitajuisia siipiään kannattaa koetella ja opetella löytämään. - Nm. Takaraivoon tähystys

        Joo. En minäkää oikeasti noita juomia suosi. Tuli vaan nousta siipien puuttumisesta mieleen tuo mainos.

        Sisäiset siivet....mitä se sitten tarkoittaneekaan. Enkelinsiipiäkö siihen tehtävään jota tekee sairastuneen puolison eteen? Unohtamatta itseään ja silti menettämättä ns siipiään vai?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Joo. En minäkää oikeasti noita juomia suosi. Tuli vaan nousta siipien puuttumisesta mieleen tuo mainos.

        Sisäiset siivet....mitä se sitten tarkoittaneekaan. Enkelinsiipiäkö siihen tehtävään jota tekee sairastuneen puolison eteen? Unohtamatta itseään ja silti menettämättä ns siipiään vai?

        Nii-in, juuri jotain sellaista (elin)voimaa, jota löytyy esim. luovien ihmisten sisältä, kun he jaksavat ammentaa jostain - joskus jopa vimmalla - toisten immeisten ihmeteltäväksi ja pällisteltäväksi. Ehkä myös esimerkiksi ja opiksi. - Nm. Tahdonvoima, tahtotila, erilainen asennemaailma


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nii-in, juuri jotain sellaista (elin)voimaa, jota löytyy esim. luovien ihmisten sisältä, kun he jaksavat ammentaa jostain - joskus jopa vimmalla - toisten immeisten ihmeteltäväksi ja pällisteltäväksi. Ehkä myös esimerkiksi ja opiksi. - Nm. Tahdonvoima, tahtotila, erilainen asennemaailma

        Tahdonvoimalla hyväksyä se että elämästä puuttuu jotain miehuuteen liittyvää?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Tahdonvoimalla hyväksyä se että elämästä puuttuu jotain miehuuteen liittyvää?

        Eeeiii. Onneksi ma en nyt jaksa selittää, mutta jos joku ei voi käyttää voimiaan mihinkään positiiviiseen, niin ... - Nm. Oma moka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eeeiii. Onneksi ma en nyt jaksa selittää, mutta jos joku ei voi käyttää voimiaan mihinkään positiiviiseen, niin ... - Nm. Oma moka

        En ymmärrä mitä yrität tuolla sanoa.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        En ymmärrä mitä yrität tuolla sanoa.

        No woi pelhana. Miksi ihmeessä hänen - tai kenenkään - pitäisi käyttää voimavaransa ja kapasiteettinsa sen puutteen hyväksymiseen, kun resurssinsa voi käyttää siihenkin, miten saisi / voisi miehuuttaan - tai naiseuttaan - vielä käyttää ja näyttää ja tuntea olevansa elossa sillä(kin) saralla. - Nm. Tahto- ja halukysymys


      • Anonyymi kirjoitti:

        No woi pelhana. Miksi ihmeessä hänen - tai kenenkään - pitäisi käyttää voimavaransa ja kapasiteettinsa sen puutteen hyväksymiseen, kun resurssinsa voi käyttää siihenkin, miten saisi / voisi miehuuttaan - tai naiseuttaan - vielä käyttää ja näyttää ja tuntea olevansa elossa sillä(kin) saralla. - Nm. Tahto- ja halukysymys

        Juu ja arvokysymys, joka jokaisen pitää päättää kohdallaan ihan ite. Toiset eivät voi siihen lupaa antaa tai olla antamatta.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Juu ja arvokysymys, joka jokaisen pitää päättää kohdallaan ihan ite. Toiset eivät voi siihen lupaa antaa tai olla antamatta.

        Yeap, arvot sekä moraali ovat pilun paha juttu, jos ne ovat ahtaita. - Nm. Avartuminen auttaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        No woi pelhana. Miksi ihmeessä hänen - tai kenenkään - pitäisi käyttää voimavaransa ja kapasiteettinsa sen puutteen hyväksymiseen, kun resurssinsa voi käyttää siihenkin, miten saisi / voisi miehuuttaan - tai naiseuttaan - vielä käyttää ja näyttää ja tuntea olevansa elossa sillä(kin) saralla. - Nm. Tahto- ja halukysymys

        No woi pelhana. Mistähän niitä resursseja niin paljon saisi. Jos sairaan puolisonsa haluaa hoitaa, eikä hylätä, on ne "resurssit" aika tiukassa.


      • Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

        No woi pelhana. Mistähän niitä resursseja niin paljon saisi. Jos sairaan puolisonsa haluaa hoitaa, eikä hylätä, on ne "resurssit" aika tiukassa.

        Onko se hylkäämistä, jos pidät huolta itsestäsi? Tai: mitä hyötyä sinusta on hänelle, jos et hoida / pidä huolta ensin itsestäsi? Koska jos et pidä, voimat huolehtia hänestä loppuvat ennemmin tai myöhemmin, mutta kuitenkin.

        Ensisijaisesti olemme vastuussa itsestämme, koska meistä ei ole apua ja hyötyä kenellekään, jos emme ole kunnossa, terveitä ja toimintakykyisiä. Resurssit ovat jokaisella takaraivossa, ne täytyy vain jaksaa 'kaivaa' sieltä esille. - Nm. Alitajuntasi voima


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yeap, arvot sekä moraali ovat pilun paha juttu, jos ne ovat ahtaita. - Nm. Avartuminen auttaa

        Kuka sen ahtauden arvioi. Ihminen itse vai ulkopuoliset?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se hylkäämistä, jos pidät huolta itsestäsi? Tai: mitä hyötyä sinusta on hänelle, jos et hoida / pidä huolta ensin itsestäsi? Koska jos et pidä, voimat huolehtia hänestä loppuvat ennemmin tai myöhemmin, mutta kuitenkin.

        Ensisijaisesti olemme vastuussa itsestämme, koska meistä ei ole apua ja hyötyä kenellekään, jos emme ole kunnossa, terveitä ja toimintakykyisiä. Resurssit ovat jokaisella takaraivossa, ne täytyy vain jaksaa 'kaivaa' sieltä esille. - Nm. Alitajuntasi voima

        Juupa juu. Tuossahan isketäänkin asian ytimeen. Missä tilanteessa katsot omahoitoosi kuuluvan sen että tyydytät miehiset tarpeesi parisuhteesi ulkopuolella. Minusta vaikea yhtälö nimenomaan moraalikäsityksen kannalta ajateltuna monellekin.


      • siilivain kirjoitti:

        Juupa juu. Tuossahan isketäänkin asian ytimeen. Missä tilanteessa katsot omahoitoosi kuuluvan sen että tyydytät miehiset tarpeesi parisuhteesi ulkopuolella. Minusta vaikea yhtälö nimenomaan moraalikäsityksen kannalta ajateltuna monellekin.

        Aivan niin. Ja vaikea yhtälö se on muutenkin, kuin vain moraalikäsityksen kannalta. Niin vaikea, ettei missään takaraivossa ole mitään "joutilaita resursseja" yhtälön ratkaisemiseksi.
        Jos yhtälöä väkisin yrittäisi ratkaista, helposti kävisi niin, että entistä vähemmän riittäisi voimia puolison hoitamiseksi ja yhtälö jäisi silti tatkeamatta.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Aivan niin. Ja vaikea yhtälö se on muutenkin, kuin vain moraalikäsityksen kannalta. Niin vaikea, ettei missään takaraivossa ole mitään "joutilaita resursseja" yhtälön ratkaisemiseksi.
        Jos yhtälöä väkisin yrittäisi ratkaista, helposti kävisi niin, että entistä vähemmän riittäisi voimia puolison hoitamiseksi ja yhtälö jäisi silti tatkeamatta.

        Joillekin se on helppo vaatinee tietynlaista luonnetta. Kuten tuolla jo joku mainitsikin, itse ensin ja sitten muut. Joidenkin mielestä on oikeutettua jatkaa elämäänsä tietyillä osa-alueilla? Riittää ettei puolisoaan hylkää vaan hoitaa loppuun saakka. Monet tehneet sellaisenkin ratkaisun lähipiirin tuomitsemisesta huolimatta.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Juupa juu. Tuossahan isketäänkin asian ytimeen. Missä tilanteessa katsot omahoitoosi kuuluvan sen että tyydytät miehiset tarpeesi parisuhteesi ulkopuolella. Minusta vaikea yhtälö nimenomaan moraalikäsityksen kannalta ajateltuna monellekin.

        Moraalikäsitykset saa hukata hiiteen, jos ne estävät ihmistä elämästä omaa elämäänsä ja tyydyttämästä omia tarpeitaan. Muilta tähän(kään) aiheeseen ei tarvitse kysellä lupaa eikä kuunnella arvosteluja ja arvioita. Ne muut kun eivät tiedä toisen puolesta ja välttämättä eivät yhtään mistään yhtään mitään.

        Tajuan kyllä ihmisten käsitykset ko. aiheista, mutta itse olen päättänyt parisuhteita katsellessani ja kuunnellesani, että liitoissa tapahtuu paljon pahempia ja ikävämpiäkin asioita kuin syrjähyppy tai -hypyt. Eikä minkään niminen liitto / parisuhe ole vankila, jonka perusteella evätään toiselta yksityisyys ja oma persoona. - Nm. Erimieliseksi kasvanut


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moraalikäsitykset saa hukata hiiteen, jos ne estävät ihmistä elämästä omaa elämäänsä ja tyydyttämästä omia tarpeitaan. Muilta tähän(kään) aiheeseen ei tarvitse kysellä lupaa eikä kuunnella arvosteluja ja arvioita. Ne muut kun eivät tiedä toisen puolesta ja välttämättä eivät yhtään mistään yhtään mitään.

        Tajuan kyllä ihmisten käsitykset ko. aiheista, mutta itse olen päättänyt parisuhteita katsellessani ja kuunnellesani, että liitoissa tapahtuu paljon pahempia ja ikävämpiäkin asioita kuin syrjähyppy tai -hypyt. Eikä minkään niminen liitto / parisuhe ole vankila, jonka perusteella evätään toiselta yksityisyys ja oma persoona. - Nm. Erimieliseksi kasvanut

        Jaaaa-a. Itse en näe asioita noin yksioikoisina. Ei moraalikäsityksiä noin vain heitetä nurkkaan, on ne vaan joskus niin syvällä ihmisessä.

        Nämäkin asiat riippunevat varmasti siitä, millainen parisuhde on ollut, onko aiemmin ollut pettämisiä yms. Tai ylipäätään onko parisuhde ollut ylipäätään kovin läheinen.

        Kyse ei ole vankila-ajattelusta vaan siitä minkä kokee oikeaksi ja vääräksi ja se on jokaisella oman pään sisällä. Ja ei kait vähäinen merkitys ole hälläkään joka siihen kolmanneksi pyöräksi suostuu tai pyrkii. Vaikeita asioita.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Jaaaa-a. Itse en näe asioita noin yksioikoisina. Ei moraalikäsityksiä noin vain heitetä nurkkaan, on ne vaan joskus niin syvällä ihmisessä.

        Nämäkin asiat riippunevat varmasti siitä, millainen parisuhde on ollut, onko aiemmin ollut pettämisiä yms. Tai ylipäätään onko parisuhde ollut ylipäätään kovin läheinen.

        Kyse ei ole vankila-ajattelusta vaan siitä minkä kokee oikeaksi ja vääräksi ja se on jokaisella oman pään sisällä. Ja ei kait vähäinen merkitys ole hälläkään joka siihen kolmanneksi pyöräksi suostuu tai pyrkii. Vaikeita asioita.

        Yritin. Ma en taaskaan jaksa. Aihe on liian iso pienesti esitettäväksi. Mutta itse olen no. katselemalla ja kuuntelemalla liittoja ja suhteita, tehnyt johtopäätöksiä ja kasvanut ajattelemaan toisin. - Nm. Moraali liian syvällä on syvältä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritin. Ma en taaskaan jaksa. Aihe on liian iso pienesti esitettäväksi. Mutta itse olen no. katselemalla ja kuuntelemalla liittoja ja suhteita, tehnyt johtopäätöksiä ja kasvanut ajattelemaan toisin. - Nm. Moraali liian syvällä on syvältä

        Katseleminen ja kuunteleminen on aivan eri asia kuin itse eläminen ja kokeminen. Kyse on niin paljosta muustakin, kuin vain moraalista.

        "Miksi ihmeessä hänen - tai kenenkään - pitäisi käyttää voimavaransa ja kapasiteettinsa sen puutteen hyväksymiseen, kun resurssinsa voi käyttää siihenkin, miten saisi / voisi miehuuttaan - tai naiseuttaan - vielä käyttää ja näyttää ja tuntea olevansa elossa sillä(kin) saralla."
        Ilmeisesti sinun kirjoittamaasi. Koetappa kuvitella itsesi yli kuusikymppiseksi puolisosi omaishoitajaksi ja mieti hetki ennenkuin jakelet lisää "viisaita" neuvoja.


      • Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

        Katseleminen ja kuunteleminen on aivan eri asia kuin itse eläminen ja kokeminen. Kyse on niin paljosta muustakin, kuin vain moraalista.

        "Miksi ihmeessä hänen - tai kenenkään - pitäisi käyttää voimavaransa ja kapasiteettinsa sen puutteen hyväksymiseen, kun resurssinsa voi käyttää siihenkin, miten saisi / voisi miehuuttaan - tai naiseuttaan - vielä käyttää ja näyttää ja tuntea olevansa elossa sillä(kin) saralla."
        Ilmeisesti sinun kirjoittamaasi. Koetappa kuvitella itsesi yli kuusikymppiseksi puolisosi omaishoitajaksi ja mieti hetki ennenkuin jakelet lisää "viisaita" neuvoja.

        Kuule ei mun tartte yhtään "kuvitella". - Nm. Toisinajattelija siitä huolimatta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritin. Ma en taaskaan jaksa. Aihe on liian iso pienesti esitettäväksi. Mutta itse olen no. katselemalla ja kuuntelemalla liittoja ja suhteita, tehnyt johtopäätöksiä ja kasvanut ajattelemaan toisin. - Nm. Moraali liian syvällä on syvältä

        Et ole toisten suhteiden asiantuntija katsomalla ja kuuntelemala liittoja ja suhteita koska itse et et elä niissä. Etkä ole elänyt koko suhteiden elämänkaarta. Etkä voi siten arvioida toiste moraalia, vain omaasi voit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule ei mun tartte yhtään "kuvitella". - Nm. Toisinajattelija siitä huolimatta

        Ahaa, oikeuttelet näillä kirjoitukillasi omia tekemisiäsi ja valintojasi. Noh, kuten täällä on tullut esiin, kukimn moraalinsa mukaisesti. Porskutahan vain meneään.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ahaa, oikeuttelet näillä kirjoitukillasi omia tekemisiäsi ja valintojasi. Noh, kuten täällä on tullut esiin, kukimn moraalinsa mukaisesti. Porskutahan vain meneään.

        Kaikki arvailusi osuvat yhtä hyvin maaliin kuin Mäkäräisen ammunnat tänä kautena. Jotta se siitä ja ... - Nm. Piste ja pamaus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki arvailusi osuvat yhtä hyvin maaliin kuin Mäkäräisen ammunnat tänä kautena. Jotta se siitä ja ... - Nm. Piste ja pamaus

        Aattelin vaan jos se olet sinä joka tuolla kirjoitit ettei sun tartte kuvitella. Jos vaikka omakohraista kokemusta kuitennii sitten😉


      • siilivain kirjoitti:

        Aattelin vaan jos se olet sinä joka tuolla kirjoitit ettei sun tartte kuvitella. Jos vaikka omakohraista kokemusta kuitennii sitten😉

        Älä suotta aattele. Jotkut ovat niin viisaita, että tietävät, miten kaikkien muidenkin tulee elää elämäänsä;) Emmehän me "tavalliset, yksinkertaiset tallaajat" voi sitä ymmärtää.;)


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Aattelin vaan jos se olet sinä joka tuolla kirjoitit ettei sun tartte kuvitella. Jos vaikka omakohraista kokemusta kuitennii sitten😉

        Yeap, kaikki kuulemani, näkemäni, kokemani ja sisäistämäni ovat omakohtaisia kokemuksia elämästä ja maailmasta. Kuuntelen enemmän kuin ihmiset keskimäärin ja katselen toisella tavalla.

        Ihmisillä on erilaisia oppimistapoja, mutta toiset eivät opi millään tavalla, vaan sulkeutuvat 'suureen tietämykseensä', joka on kotoisin karsinasta tms. paikasta, mihin muoaliman mänö ei osu, näy eikä kuulu. - Nm. Erilainen ellu


      • Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

        Älä suotta aattele. Jotkut ovat niin viisaita, että tietävät, miten kaikkien muidenkin tulee elää elämäänsä;) Emmehän me "tavalliset, yksinkertaiset tallaajat" voi sitä ymmärtää.;)

        Miksi sinä kiltti (?) ihminen loukkaannut siitä, että olen eri mieltä ja uskallan kertoa sen? Kertooko se kuitenkin tyytymättömyydestä asiain tilaan ja omaan oloon? Miksi otat niiin henkilökohtaisesti?

        En missään kohdassa sano tai ainakaan tarkoita, että tiedän sinun puolestasi, mutta omasta puolestani tiedän tasan tarkkaan enkä pyytele erimielisyyttäni enkä ymmärrystäni anteeksi. - Nm. Kovan koulun käynyt


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Älä suotta aattele. Jotkut ovat niin viisaita, että tietävät, miten kaikkien muidenkin tulee elää elämäänsä;) Emmehän me "tavalliset, yksinkertaiset tallaajat" voi sitä ymmärtää.;)

        Niiiii.....😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yeap, kaikki kuulemani, näkemäni, kokemani ja sisäistämäni ovat omakohtaisia kokemuksia elämästä ja maailmasta. Kuuntelen enemmän kuin ihmiset keskimäärin ja katselen toisella tavalla.

        Ihmisillä on erilaisia oppimistapoja, mutta toiset eivät opi millään tavalla, vaan sulkeutuvat 'suureen tietämykseensä', joka on kotoisin karsinasta tms. paikasta, mihin muoaliman mänö ei osu, näy eikä kuulu. - Nm. Erilainen ellu

        Joo mutta toisten elämää et ole kokenu etkä heidän saappaissaan askeltakaan ottanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä kiltti (?) ihminen loukkaannut siitä, että olen eri mieltä ja uskallan kertoa sen? Kertooko se kuitenkin tyytymättömyydestä asiain tilaan ja omaan oloon? Miksi otat niiin henkilökohtaisesti?

        En missään kohdassa sano tai ainakaan tarkoita, että tiedän sinun puolestasi, mutta omasta puolestani tiedän tasan tarkkaan enkä pyytele erimielisyyttäni enkä ymmärrystäni anteeksi. - Nm. Kovan koulun käynyt

        Kyse ei taida olla eri mieltä olemisesta tai rohkeudesta sanoa oma eriävä mielipide vaan siitä että koet tietäväsi kaikkien puolesta miten olisi viisainta toimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä kiltti (?) ihminen loukkaannut siitä, että olen eri mieltä ja uskallan kertoa sen? Kertooko se kuitenkin tyytymättömyydestä asiain tilaan ja omaan oloon? Miksi otat niiin henkilökohtaisesti?

        En missään kohdassa sano tai ainakaan tarkoita, että tiedän sinun puolestasi, mutta omasta puolestani tiedän tasan tarkkaan enkä pyytele erimielisyyttäni enkä ymmärrystäni anteeksi. - Nm. Kovan koulun käynyt

        En minä loukkaannu siitä, että olet eri mieltä. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.
        Mutta hieman noista monista kommenteistasi jäi sellainen ylimielinen, vain yhden totuuden vaikutelma. Ne takaraivojutut, joskus sieltä takaraivosta ei ole vedettävissä yhtään enempää "resursseja". Joskus vain on hyväksyttävä ikävätkin tosiasiat tosiasioina, joita ei kykene paremmiksi muuttamaan.


      • Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

        En minä loukkaannu siitä, että olet eri mieltä. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.
        Mutta hieman noista monista kommenteistasi jäi sellainen ylimielinen, vain yhden totuuden vaikutelma. Ne takaraivojutut, joskus sieltä takaraivosta ei ole vedettävissä yhtään enempää "resursseja". Joskus vain on hyväksyttävä ikävätkin tosiasiat tosiasioina, joita ei kykene paremmiksi muuttamaan.

        Anteeksi nyt vain taas, mutta jos pidät meitsiä ylimielisenä kirjoittamani perusteella, niin ongelma on sinun. Ne tyypit tässä elämässä ja maailmassa, jotka menestyvät ja jaksavat aina vaan, käyttävät no. takaraivoaan, koska ne resurssit tulevat sieltä - ja vain sieltä - jos tahtoo ja osaa.

        Meitsi ei mahda mitään sille, että joku ei tahdo eikä osaa, juttu on jokaisen oma homma. Voi katsella, kuunnella, ajatella, opetella ... Tarvitaan vain tahtotila. - Nm. Lapio esiin ja ala kaivaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain taas, mutta jos pidät meitsiä ylimielisenä kirjoittamani perusteella, niin ongelma on sinun. Ne tyypit tässä elämässä ja maailmassa, jotka menestyvät ja jaksavat aina vaan, käyttävät no. takaraivoaan, koska ne resurssit tulevat sieltä - ja vain sieltä - jos tahtoo ja osaa.

        Meitsi ei mahda mitään sille, että joku ei tahdo eikä osaa, juttu on jokaisen oma homma. Voi katsella, kuunnella, ajatella, opetella ... Tarvitaan vain tahtotila. - Nm. Lapio esiin ja ala kaivaa

        Juuri tuontyylien kirjoittaminen toiselle on sitä ylimielisyyttä. Kirjoitat "jos pidät meitsiä ylimielisenä kirjoittamani perusteella, niin ongelma on sinun. Et ehkä näe omia kirjoituksiasi noin mutta muut näkevät. Meitsi meitsi ja meitsi. Irroitappas katseesi napanöyhtästäsi ja huomaa että maailmassa on muutakin kuin "meitsi" ja mielipteitä on monia. Minkälainen ihmislaatu näkee aina vian muissa, ei itsessään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain taas, mutta jos pidät meitsiä ylimielisenä kirjoittamani perusteella, niin ongelma on sinun. Ne tyypit tässä elämässä ja maailmassa, jotka menestyvät ja jaksavat aina vaan, käyttävät no. takaraivoaan, koska ne resurssit tulevat sieltä - ja vain sieltä - jos tahtoo ja osaa.

        Meitsi ei mahda mitään sille, että joku ei tahdo eikä osaa, juttu on jokaisen oma homma. Voi katsella, kuunnella, ajatella, opetella ... Tarvitaan vain tahtotila. - Nm. Lapio esiin ja ala kaivaa

        Juuri tuontyylien kirjoittaminen toiselle on sitä ylimielisyyttä. Kirjoitat "jos pidät meitsiä ylimielisenä kirjoittamani perusteella, niin ongelma on sinun. Et ehkä näe omia kirjoituksiasi noin mutta muut näkevät. Meitsi meitsi ja meitsi. Irroitappas katseesi napanöyhtästäsi ja huomaa että maailmassa on muutakin kuin "meitsi" ja mielipteitä on monia. Minkälainen ihmislaatu näkee aina vian muissa, ei itsessään?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Juuri tuontyylien kirjoittaminen toiselle on sitä ylimielisyyttä. Kirjoitat "jos pidät meitsiä ylimielisenä kirjoittamani perusteella, niin ongelma on sinun. Et ehkä näe omia kirjoituksiasi noin mutta muut näkevät. Meitsi meitsi ja meitsi. Irroitappas katseesi napanöyhtästäsi ja huomaa että maailmassa on muutakin kuin "meitsi" ja mielipteitä on monia. Minkälainen ihmislaatu näkee aina vian muissa, ei itsessään?

        Minkä withun "vian" ? - Nm. Hoitele omasi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä withun "vian" ? - Nm. Hoitele omasi

        No se mitä sinä et ilmiselvästi nyt näe itsessäsi.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No se mitä sinä et ilmiselvästi nyt näe itsessäsi.

        Missä / mistä olet noin hyvin oppinut meitsin tuntemaan? En ole vioitellut täällä ketään, antanut vain osviittaa toisenlaiseen ajattelumaailmaan. Sun erityisesti kandee kokeilla, koska läpyt ohimoilla estävät avartumista. - Nm. Revi siitä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä / mistä olet noin hyvin oppinut meitsin tuntemaan? En ole vioitellut täällä ketään, antanut vain osviittaa toisenlaiseen ajattelumaailmaan. Sun erityisesti kandee kokeilla, koska läpyt ohimoilla estävät avartumista. - Nm. Revi siitä

        Jatkas vaan tuolla tutulla tyylilläsi. Toistat itseäsi eikä käsitykseni sinusta kirjoitustesi perusteella muutu vaan vahvistuu.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Jatkas vaan tuolla tutulla tyylilläsi. Toistat itseäsi eikä käsitykseni sinusta kirjoitustesi perusteella muutu vaan vahvistuu.

        Sehän on vain ja ainoastaan sun ongelmasi. - Nm. Oma moka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on vain ja ainoastaan sun ongelmasi. - Nm. Oma moka

        Hah! Sinusta ei ikinä tule minun ongelmaani. Joten pidä hyvänäsi vaan.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Hah! Sinusta ei ikinä tule minun ongelmaani. Joten pidä hyvänäsi vaan.

        Sulla näyttää olevan ongelma ja mullakin on omani. Mutta sellaista ongelmaa mulla ei (enää) ole, että olisin yhden totuuden ja / tai asian vanki, kaavoihin kangistunut ja asenteisiin ahdistunut. Jos ihminen ei osaa edes ajatuksen tasolla mennä ulos / päästää irti omasta piiristään, katsoa vähän kauempaa miltä oma elämä näyttää ja tuntuu, niin se ON oma moka.

        Maailma ja elämä ovat täynnään esimerkkejä ja vaihtoehtoja, niitä kannattaa edes pohtia, vaikka ei olisi suuria muutoksia tekemässä elämiseensä ja suhteisiinsa, koska pienikin uusi tuuli ja muutos voi auttaa ja helpottaa silloin, kun on vaikeaa ja raskasta.

        On elämäntaitoa nähdä, kuulla ja opetella hyväksymään myös ne jutut, jotka eivät kuulu oman elämän piiriin, tuntuvat vierailta ja erilaisilta ja liian raflaavilta hyväksyttäviksi. Niissä piilee opetus: minun tapani ei ole ainoa oikea ja hyvä, on olemassa muitakin tyylejä ja ne saattavat olla paljon parempia. Ainakin joillekin. - Nm. Vieläkö kangesta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla näyttää olevan ongelma ja mullakin on omani. Mutta sellaista ongelmaa mulla ei (enää) ole, että olisin yhden totuuden ja / tai asian vanki, kaavoihin kangistunut ja asenteisiin ahdistunut. Jos ihminen ei osaa edes ajatuksen tasolla mennä ulos / päästää irti omasta piiristään, katsoa vähän kauempaa miltä oma elämä näyttää ja tuntuu, niin se ON oma moka.

        Maailma ja elämä ovat täynnään esimerkkejä ja vaihtoehtoja, niitä kannattaa edes pohtia, vaikka ei olisi suuria muutoksia tekemässä elämiseensä ja suhteisiinsa, koska pienikin uusi tuuli ja muutos voi auttaa ja helpottaa silloin, kun on vaikeaa ja raskasta.

        On elämäntaitoa nähdä, kuulla ja opetella hyväksymään myös ne jutut, jotka eivät kuulu oman elämän piiriin, tuntuvat vierailta ja erilaisilta ja liian raflaavilta hyväksyttäviksi. Niissä piilee opetus: minun tapani ei ole ainoa oikea ja hyvä, on olemassa muitakin tyylejä ja ne saattavat olla paljon parempia. Ainakin joillekin. - Nm. Vieläkö kangesta

        Tuon teksi todentaa sinua ja sinun ajatusmaailmaasi. Ongelmat on muiden, ei koskaan sun.
        Luepas oma tekstisi ja omasku se, sillä minusta se on juuri sinulle itsellesi kiroitettu. Hieman avarakatseisuutta peliin pliis.


    • Anonyymi

      Käyn tilausnaisissa, ajanvarauksella. Tilausnainen, uusi hmm taidemuoto, kulttuuri.

      • Anonyymi

        Kirjoitan pieniä tekstejä.


    • Anonyymi

      Ilahutin, kun nauroin itelle. Iha syän hypähtikkii.

    • Anonyymi

      Mihinkähän katosi kommenttini "entinenmies"-nimimerkille?
      Harmittaa kovasti.
      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Siellähän tuo on. Välillä menee tarkastusrummun kautta eli tulevat jälkijättöisesti jopa minuuttien tai puolen tunnin viiveellä.
        Ei tämä Suolisto24 ole valmis koskaan.


    • Yritystä on, mutta ei toivon häivää.
      Nytkin tässä saunan jälkeen vähän apea mieli. Niin oli verkoilla käydessä, tuli kuha ja hauki. Vastapäisellä luodolla paistoivat makkaraa nuotiolla. Olisi minullakin ollut puita ja jätkänkynttilä. En viitsinyt sytyttää, käsiäkin paleli.
      Taidan kissalla syöttää tuon kuhan. Hauesta saa paremman keiton.
      Kirkasta ulkona on, sanovat, että kaihi alkaa kasvamaan kirkkaalla, lieneekö jo alkanut.
      Muuten talvi on ollut mukava, ei ole ollut kovia pakkasia, eikä paljon lunta.

      • Anonyymi

        Joskus tulee mieleen ettei lukisi uutisia ym.ollenkaan. Monet asiat ovat pelottavia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskus tulee mieleen ettei lukisi uutisia ym.ollenkaan. Monet asiat ovat pelottavia.

        Mitä niistä uutisista tarvii enää pelätä.
        Leviäähän se Corona, ei sitä voi estää.
        Lähi-idässä soditaan, niin ne on sotineet tuhansia vuosia.
        Venäjä on Suomelle vaarallinen naapuri, niin se on aina ollut.
        Ihmiset on ahneita ja juonittelevia, niin ne on aina olleet.


      • Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

        Mitä niistä uutisista tarvii enää pelätä.
        Leviäähän se Corona, ei sitä voi estää.
        Lähi-idässä soditaan, niin ne on sotineet tuhansia vuosia.
        Venäjä on Suomelle vaarallinen naapuri, niin se on aina ollut.
        Ihmiset on ahneita ja juonittelevia, niin ne on aina olleet.

        Näin se on, paha on olemassa ja hyväkin.Luoja meitä varjelkoon.


      • Anonyymi

      • Yksinäinen? Kaverin kanssa kahvi nokipannusta ja nuotiomakkarakin maistuu h5vältä eilä kädien palelu haittaa. Tulen loimu lämmittää.


    • Anonyymi

      Ilahdutan itseäni tänään itsekeitetyllä hernesopalla! En ole tehnytkään vuosikymmeniin. Ei ole enää niin isoa kattilaa ja nyt sain kattilan lainaksi poikani perheeltä. Oikein vähän jännittää, että tuleeko sopasta niin hyvää, kun muistan. On kuitenkin ihanaa saada oikeaa hernesoppaa❤️

      Mukavaa karkauspäivää😍

      • Itsetehty hernerokka on hyvää.
        Mukavaa karkauspäivää myös. Meinasitkos karata😄


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Itsetehty hernerokka on hyvää.
        Mukavaa karkauspäivää myös. Meinasitkos karata😄

        On aivan ihanaa hernesoppaa ja sain saunankin siirrettyä lauantaiksi. Voiko elämä enää ihanampaa olla.

        Tänään en karkaa minnekään, kun pojanpoika tuli kanssani saunakaveriksi😍


      • Anonyymi kirjoitti:

        On aivan ihanaa hernesoppaa ja sain saunankin siirrettyä lauantaiksi. Voiko elämä enää ihanampaa olla.

        Tänään en karkaa minnekään, kun pojanpoika tuli kanssani saunakaveriksi😍

        Lempeitä löylyjä.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Lempeitä löylyjä.

        Kiitos😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos😅

        Minä odottelen kevättä, pääsee kesämökille. Luen paljon ja nautin vällyjen alla.


    • Anonyymi

      Olisin ilahduttanut itseäniä ja erästä läheistäni tänään kukilla, mutta ei tarvinnut lähteä kotoa tekniikkaostoksille, kun sain värkin toimimaan. Säästin 300 euroa.
      Olisin silti halunnut kukkia.

      • Anonyymi

        Minä haluan olla yksin mutta en tunne olevani yksin. Viihdyn itseni seurassa, onkohan muassa jotain vikaa? En vaan jaksa jutella koko aikaa, tai harrastaa kaikkea. Osaan vaan olla öllöttää, en kärsi olostani, ei liene masennustakaan kun tulee mieleen, et on tää elämä ihanaa.


    • Anonyymi

      Onks pakko jos ei tunne tarvetta?

      • Mietippä sitä isse issekses😄.


      • Anonyymi

        Ei ole pakkoa.
        Voi rakastaa hiljaisuutta ja rauhaa.
        Jokin latautumisvaihe.
        Ja vaihe voi muuttuakin ykskaks.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakkoa.
        Voi rakastaa hiljaisuutta ja rauhaa.
        Jokin latautumisvaihe.
        Ja vaihe voi muuttuakin ykskaks.

        Beng

        Hiljaisuuden ja rauhan rakastaminen ja siihen mahdolisuuden järjestäminen itselleen on mielestäni juuri yksi keino itsensä ilahduttamiseksi.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Hiljaisuuden ja rauhan rakastaminen ja siihen mahdolisuuden järjestäminen itselleen on mielestäni juuri yksi keino itsensä ilahduttamiseksi.

        Hyvä kommentti! Minä rakastan hiljaisuutta ja omaa oloani. Asun yksin ja kissa on seuranani.
        Teen silloin tällöin pienen risteilyn Tukholmaan. Olen ja nautin olostani. Käyn syömässä ja katselen ihmisiä laivalla ja maissakin katuvilinää.

        Olen ja ajattelen elämääni. Nyt on se kaikista parasta krempoista huolimatta.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Hiljaisuuden ja rauhan rakastaminen ja siihen mahdolisuuden järjestäminen itselleen on mielestäni juuri yksi keino itsensä ilahduttamiseksi.

        Hyvä kommentti! Minä rakastan hiljaisuutta ja omaa oloani. Asun yksin ja kissa on seuranani.
        Teen silloin tällöin pienen risteilyn Tukholmaan. Olen ja nautin olostani. Käyn syömässä ja katselen ihmisiä laivalla ja maissakin katuvilinää.

        Olen ja ajattelen elämääni. Nyt on se kaikista parasta krempoista huolimatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentti! Minä rakastan hiljaisuutta ja omaa oloani. Asun yksin ja kissa on seuranani.
        Teen silloin tällöin pienen risteilyn Tukholmaan. Olen ja nautin olostani. Käyn syömässä ja katselen ihmisiä laivalla ja maissakin katuvilinää.

        Olen ja ajattelen elämääni. Nyt on se kaikista parasta krempoista huolimatta.

        Minullekin hiljaisuus ja rauha ovat tärkeitä vaikka minulla puoliso onkin. Nautin kun saan välillä olla itsekseni ja omissa ajatuksissani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pakkoa.
        Voi rakastaa hiljaisuutta ja rauhaa.
        Jokin latautumisvaihe.
        Ja vaihe voi muuttuakin ykskaks.

        Beng

        Mutta jos tarpeet ja mahdollisuudet ovat tasan? Kun on vaatimattomat odotukset niin niiden puitteissa eläminen on kokoaikaista ilahtumista.
        Asiat joista voisi ilahtua eivät ole itse päätettävissä.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Minullekin hiljaisuus ja rauha ovat tärkeitä vaikka minulla puoliso onkin. Nautin kun saan välillä olla itsekseni ja omissa ajatuksissani.

        Minä en tästä tilapäisestä yksinolosta nauti tippaakaan mutta ymmrrän vaimoni halun irtiottoihin naiskaverinsa kanssa pk-seudulla.
        Irtiotot ovat lyhentyneet ja lähentyneet. Espajasta, Kroatiasta ja Sisiliasta pisimmmillään 3:sta viikosta vajaan viikon Keski-Euroopan hyppyjen kautta Tallinnaan ja nyt vain pitkä viikonloppu Helsingissä. Naiset vanhenevat!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tästä tilapäisestä yksinolosta nauti tippaakaan mutta ymmrrän vaimoni halun irtiottoihin naiskaverinsa kanssa pk-seudulla.
        Irtiotot ovat lyhentyneet ja lähentyneet. Espajasta, Kroatiasta ja Sisiliasta pisimmmillään 3:sta viikosta vajaan viikon Keski-Euroopan hyppyjen kautta Tallinnaan ja nyt vain pitkä viikonloppu Helsingissä. Naiset vanhenevat!

        Niinme immeiset olemma erilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos tarpeet ja mahdollisuudet ovat tasan? Kun on vaatimattomat odotukset niin niiden puitteissa eläminen on kokoaikaista ilahtumista.
        Asiat joista voisi ilahtua eivät ole itse päätettävissä.

        Mielestäni yllättyminen iloisesti on eri wsia kuin itsensä ilahduttaminen.
        Tähän ikään mennessä, tietää mikä kaikki voi ilahduttaa.
        Siksi, mielestäni, ihminen voi ihan itse päättääkin.
        Pieleenkin voi mennä, jos on väärät odotukset.
        Tai mikään ei kelpaa?
        Jos taas alkaa miettimään puitteita...hm...tekosyy, lopuyon suo.
        Mehän itse niitä rimoja rakennamme ja nostelemme.
        Osaksi mielikuvien tai mielikuvituksen takia.

        Beng


    • Anonyymi

      Vahingossa lähti kahdesti, yksikin olisi riittänyt vallan hyvin.

    • Anonyymi

      Ilahtuilemisista vielä praataan.

      Eilen torstaina mulle tuli 9-vuotias poika tunnille.
      Oppilaiden vaihdon aikana huomasin, että minulle oli tullut jossain vaiheessa tekstiviesti. En läheskään aina kuule kännykän piippausta viestin tulosta, jos soitan oppilaan kanssa kahdella soittimella yhtäaikaa. "Meteli" on kova.
      Noh, sanoin tälle 9-vuotiaalle, että ota läksyvihko ja nuotit esille, minä vastaan äkkiä tekstiviestiin sillä aikaa.

      Tämä poika katsahti kännykkääni ja tokaisi, että kirjotaks TOMMOSELLA kännykällä viestiä. Tuohan on vanhusten kännykkä, hän sanoi. Minä siihen, että tää on ihan hyvä kännykkä ja minähän oon jo aika vanha.

      Siihen poika sanomaan hämmästystä äänessään, että "Häh ooksä vanhus?"
      Minä siihen että en ole, mut jos oon, niin sitte sinä oot pikkuvauva.
      Poika sanoi, ettei ole pikkuvauva :) Sitten hän kysyi, että oonko jo 50-vuotias. Minä sanoin naurussa suin, että no en (ja aikomus oli jatkaa, että 50 on jo kaukana takanapäin, mutta en ehtinyt kun poika keskeytti).
      Tämä 9-vuotias sitten kysyi, että no ooks 40-vuotias?

      Olin paria päivää aikaisemmin jutellut mun ystävän kanssa siitä, kun itse oli nuori, niin joku kolmikymppinen tuntui ikälopulta ihmiseltä.
      Muistan kun siskoni täytti 25-vuotta, niin säälin valtavasti häntä, kun hän oli jo NIIIIN vanha. Itse olin silloin 15 vuotias.

      Jollakin 9-vuotiaalla ei ole mitään käsitystä iäistä.
      Joku kertoo, että koulussa on opettajana vanha nainen. Kun kysyn, että minkä ikäinen, niin oppilas sanoo, että Ainaskin 30 vuotias:)

      Nämä tämmöset pienet mukavat rupattelut oppilaitten kanssa piristävät työpäiviä.

      Ei ollut ensimmäinen kerta, kun oppilas kiinnittää huomion mun kännykkääni, joka lojuu näkösällä mun pöydällä. Järjestään kun kaikilla, nuorillakin, on älykännykkä viimesen päälle. :)

      Heikunkeikku

      • Lasten kommentit ovat ihania. He kommentoivat omasta kokemusmaailmasta lähtösin ja se on hellyttävää :).


    • Anonyymi

      Kesää odotellessa ostin tällä viikolla kesämekon ja tunikan, uusia vaatteita on aina välillä kiva hankkia.

      • Anonyymi

        Sinulle, joka kesämekon oot ostanut, kera tunikan.
        Minä kans menin töistä päin kauppaan. Kuleksin Tokmannille ostaakseni kahvia ja pesuaineita.
        Vaikka tarkoitus oli vain nuukasti ostaa jotakin pientä, niin äidyin minäkin ostamaan vaateriepuja.
        Ostin myös tunikan. Miellyttävän tuntuista materiaalia. Pehmoista-pahmoista.
        Sitten ajattelin ostaa legginsit siihen tunikaan. Ostin yhet legginsit kotikäyttöön ja sitten siihen tunikaan ohuemmat mustat legginsit. Tunika kun oli aika pitkä. Jotkut vois pitää mekkonakin.

        Kotiin päästyäni otin heti tunikan sisältä pois hälytyslapun. Tarkistin mustasta legginsistä, että onkohan sieläkin hälytyslappunen. Ei ollut, mutta huomasin siinä samalla, että housujen sauma oli noin 10 sentin verran auki. Harmittaa, koska pitää huomenna mennä takaisin vaihtamaan ehjiin.
        Tykkään Polan tuotteista. Ovat laadukkaita. Tämä Polan housuostos ei kuitenkaan onnistunut.

        Uusia vaatteita on tosiaan välillä kiva ostella.

        Ostin myös huulipunan ja Eau de toilette-tuoksua.

        Unohdin kuitenkin ostaa, vaikka oli tarkoitus, kauralyhteen jäniksille.
        Jäniksiä pompahtelee mun takapihalla iloisesti. Ajattelin niitä varten tällätä kauralyhteen.
        Noh, huomenna kun vien takaisin vialliset legginssit, niin ostan unohtuneen lyhteen.

        Heikunkeikku


    • Anonyymi

      Jatkuva olotila.
      Nyt vanhoilla päivilläni inussa on alkanut vahvistumaan kansalliselle luonteellemme omituinen piirre. Näen ympärilläni ja koen itse aina vaan enemmän myönteisiä asioita ja ilmiöitä.
      Joitakin lähimmäisiäni ärsyttää se, että joskus totean niitä äänen koskien sekä muita ihmisiä, että itseäni sopivassa asiayhteydessä.
      Ilahdun kun pystyn kääntämään lähimmäiseni synkkyyden edes orastavaksi toivoksi.

    • Anonyymi

      Ilahdutan itseäni , pienet yömyssy cognaqit :)

      • Minä en ole varsinaisia viinaksia ottanu vuoden 2009 jälkeen. Vain olutta tai valkoviiniä. Niitäkään ei missään nimessä yötä vasten tai syke on aamuyöstä viimeistään silkkaa foxia😊.


    • Tänään ilahdutan itseäni ilahduttamalla äitiäni kukkakimpulla naisten päivän kunniaksi. Juomma vielä korpputeet. Ja molemmat nauttii !

      • Anonyymi

        Ilahdutin. Tein sauvakävelylenkin.
        Olipa upea ilma. Kuin huhtikuun loppuinen.

        Beng
        Nauttikaa auringosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilahdutin. Tein sauvakävelylenkin.
        Olipa upea ilma. Kuin huhtikuun loppuinen.

        Beng
        Nauttikaa auringosta.

        Tuonne arvon naistenpäivä-aloitukseen kirjoitin käyneeni parin tunnin kävelyllä ja että sää muistutti huhtikuun loppupuolen ilmoja, luonto samoin.
        Meillä on ollutkin samat harrastukset ja havainnot.


    • Anonyymi

      Åbro 7.3 .- Nastrovje !

      • Voih, en ymmärrä ruotsia :D.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe