Mustat vaatteet on henkareissa.
En ole vieläkään varma, ovatko tarpeeksi arvokkaat hautajaisiin.
Tilasin kaikki netistä, myös veljelleni, eli riskipelillä lähdin.
Kiloja on tullut ns. vyötärön kohdalle.
Peittävää ja onneksi mustaa vaatetta.
Pätkäisin kampaajalla tukan lyhyeksi ja värjäsin tummaksi.
Paplarit ja kaikenmaailman geelit ja lakat päähän, että pysyisi huomenna jotemkin kuosissa.
Outoa kun on aina ollut pitkä tukka.
Tämähän on helppo osio.
Huomenna arkun vieressä tuskin vaatteet tulevat mieleen.
On skarpattava, lykättävä veli pyörätuolissa, luettava muistolause.
Punaiset ja valkoiset neilikat arkulle.
Hän on poissa. On vaipunut ikiuneen.
Synnyttäjäni ja kasvattajani.
Jää hyvästi
27
58
Vastaukset
- Anonyymi
Otan osaa.
- Anonyymi
Otan osaa. Henkisesti varmaan raskas päivä saattaa äiti viimeielle matkalle.
Ano
Saatoimme sisareni marraskuussa viimeiselle matkalle. Sekin asia on tavallaan vielä käsittelemättä. Nyt sitten äiti.
Kiitän osanotosta
- Anonyymi
Elämä on kiertokulkua. Myös kuolemista.
Järjestelyt on usein tosi rankkoja, mutta ne on tehty nyt.
Voitte veljesi kanssa alkaa sitten muistelut, ne voivat olla myös onnellisia.
Kyllä sinä hyvin jaksat huomisen. Voimia silti toivotan.Ano
Huomenna tulee paljon sukulaisia saattamaan häntä ja muistotilaisuueen.
Siellä on varmasti monella itku herkässä.
Kaikilla on paljon muistoja vahvasta äidistäni.
Hänen elämänsä loppuvuosina lähennyimme henkisesti.
Hän oli aina hymyilevä ja iloinen palvelukodissa kun tapasimme tai veimme häntä ulos moneen paikkaan.
Varsinkin mökille vieminen ilahdutti häntä pitkäksi aikaa.
Jäi hyvät muistot ja ikäänkuin se äiti mitä olin aina kaivannut heräsi eloon.
Häneltä olivat huolet ja murheet poissa palvelukodissa ja hän jaksoi olla aina läsnä.
Joo kyllä voimia tarvitaan, mutta eiköhän niitä löydy tarvittaessa.
- Anonyymi
Osaanottoni 2Lesken. Muista pitää itsestäsi hyvää huolta, syödä terveellistä ruokaa ja ulkoilla. Noin lähekkäiset läheisten poismenot ne rasittavat vanhemman ihmisen voimia.
Hytinäx1Ano
Kiitos hyvistä neuvoista. Hoitokoira pitää huolta ulkoilusta.
Mieheni kuoleman jälkeen minulle tuli ikäänkuin viiveellä se kaikki ikävä, kaipaus.
Ihminen on kait luotu ottamaan iskuja vastaan ja käsittelemään niitä myöhemmin.
Mitään ei silti saa jättää kalvamaan sisimpään.
Jos vähänkin tunnen niin tai oirehdin, pyydän keskusteluapua tai terapiatunteja.
Tiedän auttavan.
- Anonyymi
Osanotto ja voimia!
Ano
Kiitos osanotosta.
Voimia ei ole koskaan liikaa.
Nyt on apua muista sisaruksistani.
Meitähän on vielä neljä jäljellä.
- Anonyymi
osanottoni omasta puolestani, hautajaisissa on aina kylmä,
pue lämpimästi, karvahattu vaikka kaksinkerroin
njj- Anonyymi
Otan osaa. Halaus.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan osaa. Halaus.
BengSuru ei koskaan jätä, nytkin seurana.
Osanottoni Sinulle.
- Anonyymi
Beklagar :( https://youtu.be/XBkxBHPPfGQ
Lämpimät kiitokset palstalaisille osanotosta.
Mieltäni kovasti lämmittää huomionosoitukset äitini poismenon johdosta.
Lähden tästä matkaan kohti siunauskappelia.
Ja kuuntelemaan äitini aikoinaan isälleni toivomaa kappaletta.
https://youtu.be/9msQ_rvv4fA- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Lämpimät kiitokset palstalaisille osanotosta.
Mieltäni kovasti lämmittää huomionosoitukset äitini poismenon johdosta.
Lähden tästä matkaan kohti siunauskappelia.
Ja kuuntelemaan äitini aikoinaan isälleni toivomaa kappaletta.
https://youtu.be/9msQ_rvv4fAOtan osaa! En itse ole surrut vanhempieni kuolemia. Päinvastoin olin tyytyväinen ja helpottunut, kun häipyivät kuvioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan osaa! En itse ole surrut vanhempieni kuolemia. Päinvastoin olin tyytyväinen ja helpottunut, kun häipyivät kuvioista.
Surullista. Todella surullista.
Oliko elämäsi sitten oikeasti onnellinen kun "heistä pääsit"?
Huoh.
En vain osaa kuvitella sellaisia vanhempia. Voi kai heitä olla? En tiedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surullista. Todella surullista.
Oliko elämäsi sitten oikeasti onnellinen kun "heistä pääsit"?
Huoh.
En vain osaa kuvitella sellaisia vanhempia. Voi kai heitä olla? En tiedä.Ei ollenkaan ”surullista”. Helpottavaa vain.
Ei elämäni ole koskaan onnellista ollut. Mielenkiintoista kuitenkin. - Anonyymi
Nuo ovat aina surullisia hetkiä, jotka on käytävä läpi. Kun suru vähän hellittää, voi tulla hyviä muistoja mieleen, jotka lohduttavat.
Osanottoni suruusi. - Anonyymi
Nuo ovat aina surullisia hetkiä, jotka on käytävä läpi. Kun suru vähän hellittää, voi tulla hyviä muistoja mieleen, jotka lohduttavat.
Osanottoni suruusi.
- Anonyymi
Tämähän se on , se ihmisen osa. Elää ja kuolla pois. Saa surra ja itkeä, elämä jatkuu joka tapauksessa.
- Anonyymi
Se on tämä ikä. Tuo ylimääräisiä actioneja itse kullekin.
Viime lauantaina olin hautajaisissa viimeksi.
Jokaisella on omanlainen surunsa käsitellä se.
Viime lauantain poistunut oli 68 vee. Huomasin omaisista, että joidenkin oli tosi vaikea hyväksyä, että läksi "niin nuorena" tai "liian aikaisin".
Ei huomioitu sitä, että poistunut eli suht epätervettä elämää ja oli melkein ketjupolttaja.- Anonyymi
Nii-in, meitsiäkin pidettiin ihmishirviönä jonain männävuonna, kun uskalsin sanoa ääneen tuon saman: onko se mikään ihme, että lähtö on liian aikainen, jos ihminen on itse pedannut lähtönsä liian aikaiseksi. - Nm. Sitä ei saa sanoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii-in, meitsiäkin pidettiin ihmishirviönä jonain männävuonna, kun uskalsin sanoa ääneen tuon saman: onko se mikään ihme, että lähtö on liian aikainen, jos ihminen on itse pedannut lähtönsä liian aikaiseksi. - Nm. Sitä ei saa sanoa
Parashan tuossa kokonaisuudessa oli, että tämä edesmennyt kuukausi ennen kuolemaansa tokaisi avovaimolleen, mitä siinä pillität, itse hän on tämän aiheuttanut (liian myöhään todettu syöpä).
Oli hän kaverini vuosikymmeniä, viime vuosina sivusimme tuotakin asiaa milloin mustana huumorina milloin mitenkin. Kunnes se päivittyi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parashan tuossa kokonaisuudessa oli, että tämä edesmennyt kuukausi ennen kuolemaansa tokaisi avovaimolleen, mitä siinä pillität, itse hän on tämän aiheuttanut (liian myöhään todettu syöpä).
Oli hän kaverini vuosikymmeniä, viime vuosina sivusimme tuotakin asiaa milloin mustana huumorina milloin mitenkin. Kunnes se päivittyi.Niiin-niiin, "liian myöhään todettu syöpä" tai liian myöhään huomattu elämäntapojen huonous, holtittomuus ja vääryys. - Nm. Sijaiskärsijöitten osa
- Anonyymi
Jos vanhan ihmisen elo on pelkkää kitumista , nii parempi ku pääsee pois !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu554032Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182641- 1382563
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152013- 151483
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731357- 1061354
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1571068- 931037
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21998