13v ja 17v kihloihin?

Anonyymi

Mun kaveri on 13 ja se on menossa kihloihin 17 vuotiaan kanssa. Ovat olleet yhdessä 2 kuukautta ja tunteneet jotain 4 kuukautta ja ovat nähneet vasta 2 kertaa! Onko teidän mielestä ihan ok?

11

943

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kai tossa mitään pahaa ole?

• Laki ei aseta estettä, eikä kolmansien osapuolien ole korrektia lausua mielipidettä asiasta, joka ei heille kuulu. Kuuluu onnitella.

• Anonyymi

Ei ole ok, koska sen verran iso ikäero. Suomessa on suojaikärajana 16 vuotta ja silloinkin seurustelukumppani saa olla toista osapuolta maksimissaan vain kaksi vuotta vanhempi. 13 vuotias on liian nuori kihlautumaan 17 vuotiaan kanssa.

Suosittelisin odottamaan siihen saakka, että tämä nuorempi osapuoli on vähän vanhempi ja nähnyt elämää enemmän ennen kihlautumista.

• Anonyymi

Oma on asiansa ... puuttuminen on syntiä.

• Anonyymi

Ikäeroakin on.

• Anonyymi

Ihmettelen kyllä vaan, miten 17-vuotias voi olla kiinnostunut 13-vuotiaasta. Itselleni siinä iässä 13-vuotiaat näyttivät pikkulapsilta. Voihan se harmitontakin olla, mutta epäilyttää kyllä suuresti.

• Anonyymi

Kannattaisi ilmoittaa lastensuojeluun 13 vuotiaan kohdalta. Ei ole tosiaankaan OK.

• Anonyymi

13 vuotiaalla ei ole naimalupaa?
      Mieti sitten kun 17 vuotias onkin vuoden vanhempi...
      Toinen osapuoli on vielä ns lapsi.

• Anonyymi

Tuossa ei ole mikään ok.
      LASU ja tutkinta koko perhetilanteestanne.

Lapsi saa tuetun kasvupaikan: koulunkäyntirauhan, hoivaa, sääntöjä, neuvoja, aikuisia, ehkä terapiaa. Muuttaa pois perheestänne piankin.

• Anonyymi

Nykyisen lain mukaan avioitua voi ainoastaan 18-vuotiaana, joten sillä perusteella kihlaus ei voi olla pätevä kummankaan osalta. Tämä sillä perusteella, että kihlaus on sopimus naimisiin menosta. Jos osapuolet ovat kuitenkin sopineet alaikäisinä mennä naimisiin ja 18v- täytettyä toteuttavat aikeen niin mikään laki tuskin on esteenä sille.
      Mutta muuten pitäisin 13 ja 17-vuotiatiten kihlautumista kahden epäkypsän hailateluna, oli niillä sitten vanhempien lupa tai ei.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      187
      8579
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4708
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4218
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3762
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3206
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2970
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2666
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2471
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2147
    Aihe