Kelankautta rahastaminen

Anonyymi

Kannattako alkaa vuokrata asuntoja ainoastaan luottohäiriöisille joiden vuokran Kela maksaa? Ainakin vuokralaiset näyttävät arvostavan kovasti tämäntyyppistä sijoitustoimintaa.

4

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse en luottaisi, mutta mikäs siinä. Nämä vuokralaiset ovat keskimäärin epäluotettavampia myös muissa suhteissa. He voivat esimerkiksi hajottaa asunnon tai aiheuttaa muita häiriöitä.

      Lisäksi, jossain lehdessä oli juttu kuinka vuokralainen voi siirtää tuen maksun tililleen vaikka olisi sovittu muuta. Jos vuokralainen pyytää Kelaa maksamaan tuen omalle tilille niin Kela laittaa tuen sille tilille täysin riippumatta vuokrasopimuksesta. Ja vain vuokralainen voi sanoa mihin tilille tuki maksetaan, ei vuokranantaja eikä edes Kela. Vuokrasopimukseen voi kirjoittaa mitä vain, mutta se ei tässä merkitse mitään.

      • Anonyymi

        Lisään vielä... Kela maksaa vuokran on totta, mutta yleensä Kela maksaa rahan vuokralaisen tilille ja sitten hän maksaa vuokranantajalle. Vuokralainen voi toki kertoa Kelalle vuokranantajan tilinumeron ja pyytää maksamaan suoraan vuokranantajalle, mutta tämän siis päättää vuokralainen. Jos Kela maksaa rahan vuokralaiselle, voi hän käyttää rahat myös muuhun vuokran maksuun. Eli Kelan tuki ei takaa vuokran tuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä... Kela maksaa vuokran on totta, mutta yleensä Kela maksaa rahan vuokralaisen tilille ja sitten hän maksaa vuokranantajalle. Vuokralainen voi toki kertoa Kelalle vuokranantajan tilinumeron ja pyytää maksamaan suoraan vuokranantajalle, mutta tämän siis päättää vuokralainen. Jos Kela maksaa rahan vuokralaiselle, voi hän käyttää rahat myös muuhun vuokran maksuun. Eli Kelan tuki ei takaa vuokran tuloa.

        Vain täysi dorga jättää vuokran hoitamatta, asua kun kuitenkin pitää.

        Itse olen luottotiedoton perseaukinen, mutta en halua veneen alla asua,
        maksan aina vuokran ym. asumiseen liittyvät ajallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain täysi dorga jättää vuokran hoitamatta, asua kun kuitenkin pitää.

        Itse olen luottotiedoton perseaukinen, mutta en halua veneen alla asua,
        maksan aina vuokran ym. asumiseen liittyvät ajallaan.

        Olet poikkeus. Kyllä se normi meininki on, että vuokra maksetaan, jos jaksetaan. Kun tiedossa on muutto toiseen asuntoon, niin sitten vuokramaksu loppuu.

        Luonnollisesti asuntoa pitää paskoa ennen muuttoa, kostoksi korkeasta vuokrasta. Hyvitykseksi jätetään asunto puolilleen käytettyjä huonekaluja. Poismuutosta ei turhaan kannata vuokraisännälle ilmoitella. Saapahan säilytellä niitä huonekaluja aikansa ihmetellessään, että vieläkö täällä joku asuu ja pitäisikö näitä jonnekin varastoida.

        Sehän on selvä, että sossun luukulta ostellaan elätille uudet huonekalut, kun ilmankaan ei voi olla.

        Näin siis pahimmillaan. Varmaan suurin osa hoitaa asianta suht säntillisesti ja siihen tämä bisnes perustuu. Osteaan mahd. halpa asunto ja siihen sitten sossunelätti. Kulut pyritään pitämään minimissään, joten näiden sijoitusasuntojen omistajat vastustavat kiivaasti kaikenlaisia taloyhtiön remontteja. Ne eivät lainkaan kasvata vuorkatuloja, koska vuokra määräytyy asumistuen mukaan.

        Vähemmän kiva yhtiön muille osakkaille - remontteja ei saa tehtyä ja näissä sijoitusasunnoissa kuitenkin osa asukkaista sekoilee päihteiden kanssa tai muuten vaan, joten häiriöitäkin piisaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe